Het is heel gek, maar ik had bij het kijken van de aflevering soms: het is net de Vlaamse mol, maar dan zonder de Vlaamse taal. Dat is positief: ik heb het idee dat de makers zich echt hebben laten inspireren. Bijvoorbeeld met de beelden van de "mollicitatie" tussendoor, of de grote letters, de cinematische zwarte balken boven en onder bij de intro, de grote letters van de locaties, de "lieve" toon van de presentator, het zelf rijden met de auto's, de muziek in de auto, de "kletspraatjes" van de kandidatengroep tussendoor.
Ik vind de kandidaten heel leuk (Jelmer en Tiemen mijn favorieten nu)
Ook interessant dat men "speelt" met de timing van eliminaties. Ik ben benieuwd hoe het seizoen "valt" bij reguliere kijkers, bij mij en mijn "kijkgroepje" (ouders, broer en ik) valt het in de smaak. Dat het met onbekende Nederlanders is, vind ik echt heel fijn.
Sommige opdrachten nog wel wat chaotisch, zoals het zoeken en ruilen van de voorwerpen op de markt, waar ik een beetje het overzicht kwijt was op den duur (je bent dan ook nog de kandidaten aan het leren kennen). En ook bij het deel van de opdracht vanuit de buggy's. Daar voegden de buggy's zelf eigenlijk vrij weinig toe. Adrenaline, sure, maar de kijker voelt dat niet en dan zat het gestuiter eigenlijk in de weg, en dat vind ik wel wat zonde. Dat komt op tv gewoon niet zo over (voor mij).
Maar ik vond dat de groep het eigenlijk verrassend goed doet. En daar ben ik wel blij mee. De geldbedragen vind ik nog wat laag, maar wat positief is: nog geen alles-of-niets opdrachten gezien.