Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Fortvluchtig  (gelezen 4247 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 2] Opdracht 1 - Fortvluchtig
« Gepost op: 28-06-2024, 07:05:37 »
Bespreek hier de eerste opdracht van aflevering 2.
« Laatst bewerkt op: 28-06-2024, 13:03:31 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Fortvluchtig
« Reactie #1 Gepost op: 28-06-2024, 14:03:40 »
Johan en Ben het meest verdacht hier. Als mol zorg je er voor dat de bonus al niet meer door kan gaan.

Offline Zillionaire

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 28-06-2024, 15:08:01 »
Was Ben ook al niet aanwezig bij de mislukte Put opdracht?

Carpe Diem

Offline Sanmol

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 28-06-2024, 15:10:22 »
Was Ben ook al niet aanwezig bij de mislukte Put opdracht?

Ja, daar pakten ze alleen wat muntjes.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #4 Gepost op: 28-06-2024, 15:25:35 »
Wie stelde er ook alweer voor om met zijn 3-en op pad te gaan? Erg goede strategie, aangezien er dan (bijna) altijd iemand op de uitkijk kan blijven en er zo nooit iemand vast komt te zitten.
En niet minder belangrijk: wie wilde er juist in duo's? Dat is dan weer een heel gevaarlijke strategie.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 28-06-2024, 15:44:19 »
Wie stelde er ook alweer voor om met zijn 3-en op pad te gaan? Erg goede strategie, aangezien er dan (bijna) altijd iemand op de uitkijk kan blijven en er zo nooit iemand vast komt te zitten.
En niet minder belangrijk: wie wilde er juist in duo's? Dat is dan weer een heel gevaarlijke strategie.

Dat was Ben zijn idee!

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 28-06-2024, 17:35:40 »
Op zich is een kamer heel snel verlaten als mol ook wel slim, de volgende spelers weten niet dat de bewaker al onderweg is.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #7 Gepost op: 28-06-2024, 17:44:54 »
Kan iemand me zeggen wat tessa deze opdracht heeft gedaan ?  Voor mijn gevoel heb ik die heel deze opdracht amper gezien .

Ik vond dit een tof bedachte opdracht die ,voor mij, totaal niet uit de verf kwam. Het was te warrig in beeld gebracht en onduidelijk wat er waar te doen was .

Ben en johan, niet zo slimme actie, maar inderdaad is dit ook de schuld van de groep die die opdracht al gedaan had.   Communicatie was hier hansig geweest, hoe dan ook door daar vastgezet te worden speelt een mol wel geld weg

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 28-06-2024, 19:09:41 »
Ik moest hardop lachen toen Johan dacht dat ze iets in elkaar moesten zetten  ::rofl::  Als ik alles wat ik verdacht vond in deze twee afleveringen bij elkaar optel, dan vind ik Ben hier het meest shady.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9 Gepost op: 28-06-2024, 21:27:48 »
Vreemd dat we geen discussie zagen hoe het kon dat die twee opgesloten raakten. Ik vind ook de twee die zo snel uit de kamer waren, Emma en Kars, het meest verdacht. Emma had heel snel door hoe de opdracht was, zag het sleuteltje meteen, maar de opdracht leek ook zo ontworpen om snel te doorzien daarom Kars ook verdacht. Zoiets kun je wel plannen maar dan moet het wel gebeuren dat er kandidaten zijn die daarna de kamer ingaan, daarom Ben en Johan ook verdacht. De mol moet m.i. tussen deze vier zitten.
« Laatst bewerkt op: 28-06-2024, 21:42:51 door Run »

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #10 Gepost op: 28-06-2024, 22:07:39 »
Kan iemand me zeggen wat tessa deze opdracht heeft gedaan ?  Voor mijn gevoel heb ik die heel deze opdracht amper gezien .
Eerste kamer met Tiemen hoog opgehangen geldbriefjes pakken. Daarna uit beeld...

Toen Hila haar voiceover begon met een plaatje erbij werd ik even aangenaam verrast, 'we krijgen een overzicht'... maar dat hed wel wat meer gemogen.
Wel lekker bruut dat er geen 'je bent net afgevallen'-praatje was maar meteen hup 'Gas erop' (Jelmer) naar de volgende opdracht...

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 28-06-2024, 22:14:44 »
Wie vindt het ook vreemd en bizar dat Ben en Johan überhaupt nog een ruimte met een opdracht kunnen binnengaan waar Emma en Kars al geweest zijn?
Ik had toch begrepen dat de bewaker naar een opdrachtkamer vertrok van zodra kandidaten daar naar binnen gaan. Kandidaten moesten dan (met of zonder geld) maken dat ze weg waren voordat de bewaker er is. En die bewaker gaat ook voor de deur staan als de kandidaten al weg zijn, toch? En die blijft daar staan, toch? Want er waren evenveel bewakers als opdrachtkamers, dacht ik… Dus heb ik een probleem: waar was de bewaker (die aankwam nadat Emma en Kars met het geld op tijd weg waren) plots naartoe? Die had daar toch moeten staan zodat Ben en Johan nooit meer in die kamer binnen konden? Daar klopt toch totaal niks van? Ben en Johan hadden nooit in die ruimte mogen kunnen binnengaan. Heeft iemand (de Mol of de produktie?) die bewaker weggestuurd? Het zou voor de mol wel zalig zijn geweest om zelf ergens binnen te gaan waar het geld sowieso al weg was en zich dan te laten opsluiten omdat hij te laat weg is. Of een ander duo in die kamer te ‘lokken’. Dan zijn de duo’s Ben/Johan (vooral zij twee) en Emma/Kars (in mindere mate?) toch wel verdacht.
Iets in deze situatie klopt totaal niet…
« Laatst bewerkt op: 28-06-2024, 22:16:28 door Klaartje76 »

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #12 Gepost op: 28-06-2024, 22:18:24 »
Ging de eerste groep niet zo snel wel na het voltooien van de opdracht dat de bewaker er nog lang niet was? In die tijd zijn Johan en Ben naar binnen gegaan, Op zich is dat gegeven niet lastig.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 28-06-2024, 22:26:17 »
Ging de eerste groep niet zo snel wel na het voltooien van de opdracht dat de bewaker er nog lang niet was? In die tijd zijn Johan en Ben naar binnen gegaan, Op zich is dat gegeven niet lastig.
Dat zou kunnen. De mol zit dus eerder bij het duo Emma/Kars?

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 28-06-2024, 22:31:23 »
Voor mij niet perse, want ook ben en johan kunnen missvhien weten he deze opdracht is al gedaan en zich bewust laten opsluiten.

Wat het nog vreemder maakt, voor mij, is dat ze in drietallen deze opdracht beginnen. En dat ik meen te horen dat ben en johan origineel niet eens in hetzelfde groepje zaten ( gesprek achteraf buiten het fort). Hoe komen johan en ben daar dan terecht ?

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #15 Gepost op: 28-06-2024, 22:33:05 »
Dat zou kunnen. De mol zit dus eerder bij het duo Emma/Kars?

Mocht de mol tussen deze vier zitten dat is het eerder opportunistisch dat Ben of Johan heeft gezien dat daar al een duo was geweest om die kamer in te gaan en vervolgens te dralen en opgesloten te raken, Emma en Kars hadden daar geen invloed op.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 28-06-2024, 22:38:54 »
Mocht de mol tussen deze vier zitten dat is het eerder opportunistisch dat Ben of Johan heeft gezien dat daar al een duo was geweest om die kamer in te gaan en vervolgens te dralen en opgesloten te raken, Emma en Kars hadden daar geen invloed op.
Dat is wat ik wilde horen/lezen.  :)

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 28-06-2024, 22:40:16 »
Nee emma en kars , als mol kunnen hier nooit voorspellen dat later nog kandidaten in die kamer komen ,dus is de actie die ben en johan doen mols en niet die van emma en kars

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #18 Gepost op: 28-06-2024, 23:21:14 »
Voor mij niet perse, want ook ben en johan kunnen missvhien weten he deze opdracht is al gedaan en zich bewust laten opsluiten.

Wat het nog vreemder maakt, voor mij, is dat ze in drietallen deze opdracht beginnen. En dat ik meen te horen dat ben en johan origineel niet eens in hetzelfde groepje zaten ( gesprek achteraf buiten het fort). Hoe komen johan en ben daar dan terecht ?
Johan leek alleen op pad en charterde Ben om mee te gaan naar die kamer. Ook al vreemd op zich. Johan het meest verdacht?

Offline AggieMol

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 29-06-2024, 14:29:08 »
Deze opdracht leek erg op Fort Boyard, waarin kandidaten ook opdrachten moeten doen in cellen binnen een bepaalde tijd en opgesloten kunnen raken als dit niet lukte. Dit was zeg maar een miniatuurversie van Fort Boyard, leuk bedacht en ook leuk om te zien.