Poll

Wie is de Mol?

Emma
9 (8.5%)
Jelmer
17 (16%)
Nyree
74 (69.8%)
Simone
6 (5.7%)

Totaal aantal stemmen: 106

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 8983 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #20 Gepost op: 30-06-2024, 14:29:55 »
Ik heb op Tessa gestemd omdat ik haar niet vertrouw, maar dat zou ook een hele goede reden zijn om haar niet als mol te casten.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #21 Gepost op: 30-06-2024, 14:31:20 »
Ik kan ze nog niet zo goed uit elkaar houden. Ik heb maar op Emma gestemd, want haar idee om allemaal een apart vel te leren pakte slecht uit. Kleine molactie in beeld zou wel kunnen.  Maar ik denk eigenlijk dat de mol liever in de souk was (al waren daar weinig molacties ook).

Edit: bij nader inzien had ik liever Tiemen gestemd. Goede mol posities en we zien hem opperen te stoppen bij verkeersregels raden, terwijl ze nog meer goede antwoorden wisten. Maar het lijkt erop dat ik mijn stem niet kan veranderen?

« Laatst bewerkt op: 30-06-2024, 14:47:24 door Leendert »

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #22 Gepost op: 30-06-2024, 16:22:20 »
Oh was het alweer begonnen, en dubbel ook wel ??? ::rofl::

Ik vind Johan en Tessa wel heel verdacht worden neergezet in de edit, ze blijven me bij maar zijn too much. Plus Johan wordt verkozen tot penningmeester. Tessa die meteen werd weggestemd omdat ze voor de joker wilde gaan, en in de testbiechts gingen ze voor haar. Neen dus.

Ben zou kunnen hoor, maar hij leek wel haast verbaasd hoe makkelijk hij de joker van Kars zijn geld kon kopen. En Kars is echt TE popie-jopie. Jelmer wat onderbelicht, zou kunnen als horeca-ondernemer. Emma lijkt me wat bleu. Door Tiemen en Nyree een streep.

Dan ga ik toch voor een vrouw, laat ik maar eens Simone de kinderjuf nemen. Die houdt zo van spelletjes. Als ze onderbelicht blijft kan het.

Heb je Simone gezien bij het zien van haar scherm? Die hield het niet meer. Lijkt me niet geacteerd.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #23 Gepost op: 30-06-2024, 21:09:15 »
Mijn mol Jelmer stuurt Tessa langs de beer. Zijn mol-gegraaf laat de muntjes de put in rinkelen, zijn enige opbrengst van 10 gaat mee naar Friesland, hij draait DEMOL en opent de cryptex misschien wel even en hij verprutst met Nyree de derde kamer, en score van 50 op 550 is niet slecht. Hij geeft 100 aan Emma (bij mij hapert het geluid op dat punt). Hij gaat niet de bediening in maar de keuken, een mooie plaats voor het verdoezelen of verkeerd aflezen van onduidelijke briefjes en hij lijkt Simone opdracht te geven de tafel te vroeg af te ruimen. Al met al aardig wat geld uit de pot gehouden, zo mollen zie liever dan een stuntelende mol.

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #24 Gepost op: 1-07-2024, 08:58:48 »
Ik heb eigenlijk nog geen flauw idee, dus ga maar een beetje op gevoel af. Voor nu Johan, ik krijg een beetje Thomas Cammeart vibes bij hem. Niet te opvallend en berekenend.

Hij lijkt in zijn gedragen 100% op mijn collega Thomas dus.... ::rofl::

Ik zou zeggen dat hij heel.natuurlijk is in alles, maar bij die collega heb ik ook altijd het idee dat je nooit helemaal weet wat er is.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #25 Gepost op: 1-07-2024, 14:32:00 »
Op dit moment is Kars mijn hoofdverdachte, met Ben en Jelmer als spreidingsopties. Ik denk in ieder geval een man dit seizoen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #26 Gepost op: 1-07-2024, 18:16:58 »
Ik streep nog niemand weg. Heb ook nog niet één hoofdverdachte. Als ik echt een mol MOET kiezen, ga ik nu voor Johan.
Laten we jabberen.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #27 Gepost op: 3-07-2024, 11:29:16 »
Ben: sloeg dicht bij de telefoons, wat een mol juist niet zou willen.

Jelmer: hield zich wel erg afzijdig bij de restaurant opdracht, stond alleen in de keuken, een mol doet dat toch wel anders

Tiemen: zat precies in de opdracht waar hij als mol niet had moeten zijn in dat kasteel, gezien z'n lengte, en deed het ook goed

Simone: was erg serieus toen Johan aan het kloten was met z'n jokers zoeken, een mol zou toch wel een beetje inhaken. Leek me oprechte stress bij de eliminatie.

Nyree: doet goed haar best, lijkt erg oprecht, ik zie geen dubbele bodem, ben bang dat ze er snel uit ligt

Kars: stuurde aan op nog een verkeersregel raden die klopte. Lijkt me wat te overdreven voor een mol

Tessa: blijft op de achtergrond, maar wordt wel genoemd als verdacht door de kandidaten. Eigenlijk iets teveel genoemd al, voor de eerste 2 afleveringen

Emma: was erg emotioneel bij de eliminatie, verder kan ze het nog goed zijn

Johan: oogt wat meer alsof er een dubbele bodem in kan zitten, komt hier en daar verdacht in beeld, laat zich opsluiten in het kasteel. Heb hem nog weinig goede dingen zien doen. Jokers zoeken op een willekeurig moment kan typisch een mol zijn die doet alsof ie een kandidaat is.

Ik hou het bij Johan met Emma als backup, maar inderdaad het kan iedereen nog wel zijn.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #28 Gepost op: 3-07-2024, 11:54:26 »
Emma: was erg emotioneel bij de eliminatie, verder kan ze het nog goed zijn

Dat deed ze in een faneditie als mol ook. Dus dat zegt wat mij betreft niets. Al hoop ik dat ze niet de mol is. Als mol was ze  voor mij voor mij niet zo geslaagd, maar als kandidaat lijkt ze me geweldig en mag ze er lang in blijven.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #29 Gepost op: 3-07-2024, 11:58:52 »
Waar heb je die info vandaan? Klink interessant.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #30 Gepost op: 3-07-2024, 17:07:11 »
Waar heb je die info vandaan? Klink interessant.

De toen nog piepjonge Emma was de mol in De Mol Oosterhout 2020. Haar eerste schermreactie (in afl. 3 van die reeks) is de moeite waard



...vanaf 59:40

Vanaf 58:30 in diezelfde aflevering nog een paar interessante acteermomentjes. Ik ga ervan uit dat ze dat nu beter zou moeten kunnen.

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #31 Gepost op: 3-07-2024, 17:33:04 »
Dit is precies waarom ik me niet kan voorstellen dat Emma de mol is. De makers willen bij onbekende deelnemers toch helemaal niet dat we filmbeelden van hun reacties als mol kunnen vergelijken met het gedrag nu?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #32 Gepost op: 3-07-2024, 18:21:57 »
Niet gemakkelijk maar ik kies voor Johan als hoofdverdachte. Jelmer komt bij mij op 2.
« Laatst bewerkt op: 3-07-2024, 20:05:51 door Luc »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #33 Gepost op: 3-07-2024, 19:55:08 »
Voor nu Johan, niet alleen om zijn verdachte actie in het fort maar vooral om zijn gedrag. Hij lijkt (nog) niet te blenden in de groep, doet niet echt mee bijv. met gesprekjes in de auto, bij de discussie van penningmeester houdt  hij zich afzijdig (zit alleen maar, zgn kandidaats? op de geldbiljetten te turen) Zijn jokers zoeken in de kapsalon..... Hij reageert secundair, komt enigszins saai over maar dat kan een molstrategie zijn: de serieuze bankier, een rol die hij uitvergroot. Hij gaf in zijn voorstelfilmpje al aan een denker te zijn.

Jelmer houd ik ook in de gaten. De rest verdenk ik vooralsnog niet. De komende afleveringen het vizier maar weer open zetten.


Offline Airysuit

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #34 Gepost op: 4-07-2024, 12:16:57 »
Ik krijg mol vibes van Simone. Beetje op de achtergrond, handen voor gezicht bij eliminatie, rare fout met afruimen bij restaurant opdracht.

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #35 Gepost op: 4-07-2024, 19:54:11 »
Ik krijg mol vibes van Simone. Beetje op de achtergrond, handen voor gezicht bij eliminatie, rare fout met afruimen bij restaurant opdracht.

Simone leek me net zeer oprecht bij de eliminatie.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #36 Gepost op: 4-07-2024, 20:51:03 »
Simone ging huilen nadat Anne-Britt afviel. Ik denk dat de mol meer stoïcijns is.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #37 Gepost op: 5-07-2024, 11:26:15 »
Vlak voor de deadline ook even mijn verdenkingen: 
Johan is nu voor mij het meest verdacht.
Kars en Tessa reserve.
Niet: Tiemen, Nyree.


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #38 Gepost op: 5-07-2024, 11:43:20 »
weer op Simone ingevuld
« Laatst bewerkt op: 11-07-2024, 08:47:27 door Amethyst »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #39 Gepost op: 5-07-2024, 11:47:56 »
Voor mij ook Johan. Opsluiting door een bewaker, en verdacht in de buggy's. Kars kwam daar steeds met de juiste oplossing, Johan ging alleen maar mee.

2. Tiemen
3. Ben