Ik vond het destijds (aflevering 2 zeker?) niet zo belangrijk of ‘de stem van de Mol’ die we hoorden effectief de mol zelf was of iemand anders, ik focuste toen meer op de inhoud van wat de stem zei. Ik had op basis daarvan al steeds het zware vermoeden dat die uitspraak eerder door één van de ‘ouderen’ in de groep was gedaan, omdat de mol de groep ‘jong’ noemde. Daarom sloot ik Emma (als jongste) al helemaal uit, want als je zelf de jongste bent van een groep is de groep jong noemen toch een vreemde uitspraak (iedereen is namelijk (veel) ouder dan jij en je spreekt toch automatisch met jezelf als referentiepunt).
Ik vermoedde destijds dan ook dat de mol te vinden zou zijn tussen de 30-plussers, met name Jelmer (40) Tessa (37), Nyree (36) of Simone (34)…
Ik heb enerzijds nu wel pech want nu ze nog met slechts vier overblijven zitten Jelmer, Nyree en Simone er nog in, samen met het ‘piepkuiken’ Emma (24). Anderzijds zit Nyree (als 36-jarige) er nog bij en rekening houdend met alles wat we tot nu hebben gezien, zou zij wel eens de mol kunnen zijn. En dan zou mijn eerste vermoeden dat de quote van ‘de stem van de mol’ van één van de dertig-plussers moet zijn wel eens kunnen kloppen.
We zullen het volgende week wellicht zien.