Auteur Topic: [Kandidaat] Nyree  (gelezen 7357 keer)

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
[Kandidaat] Nyree
« Gepost op: 25-05-2024, 16:34:52 »

Bespreek hier alles over Nyree!
« Laatst bewerkt op: 16-06-2024, 15:06:40 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
Re: [Kandidaat] Nyree
« Reactie #1 Gepost op: 29-06-2024, 01:04:24 »
mol

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 29-06-2024, 14:10:45 »
Emma is de jongste van de groep, dacht ik.

We horen de Mol in het (vervormde) gesprek met ex-mollen Jurre en Merel de opmerking maken “dat het zo’n jonge groep is” (of iets van die strekking, heb het niet meer gecheckt).

Zeg je zoiets als je de jongste bent? Neen toch? Want als jongste van de bende vind je iedereen “oud” of toch “een pak ouder dan jij”.

Op basis van deze opmerking zou ik durven beweren dat de Mol eerder iemand van de drie of vier “ouderen” (30-plussers) in de groep is: Jelmer, Tessa, Nyree of Simone. Mijn buikgevoel zegt dat het wel eens een uitspraak van de enigszins mysterieuze Nyree zou kunnen zijn.

Ongetwijfeld zal over drie weken blijken dat dit een foute redenering was… of toch niet?
« Laatst bewerkt op: 29-06-2024, 14:14:09 door Klaartje76 »

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #3 Gepost op: 29-06-2024, 15:51:37 »
Het is een wat vreemde uitspraak dat ben ik met je eens, maar ik krijg juist het gevoel dat deze uitspraak gekunsteld aandoet en dus niet tot het normale taakgebruik van de mol hoort.

En dus acht ik de kans aanwezig, dat het een jonge persoon is die dit bewust zo zegt om verwarring te brengen

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #4 Gepost op: 29-06-2024, 15:53:40 »
Jong hoeft in dit geval niet per se relatief t.o.v. de Mol te zijn lijkt me. Ook als twintiger kun je dit prima een jonge groep noemen, want dat is het gewoon: er zit niemand boven de 40 tussen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 4-07-2024, 20:18:44 »
Ik vond Nyree’s quote over ‘haar’ voorwerp, de herdersstaf, wel hilarisch en vooral de manier waarop ze met een uitgestreken gezicht loog: “Ik ben er daar achter gekomen dat het echt in mijn ogen een droombaan is, schaapsherder.” Schitterend!

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 5-07-2024, 23:06:14 »
Ik vind Nyree alsmaar leuker eigenlijk. Haar reactie toen Ben op zijn landkaart van Oman eerst Muscat ging opzoeken: “Ja, dat lijkt me stap één!” Alsof die ene rotonde op die landkaart zou staan!
Nyree heeft goeie humor.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 5-07-2024, 23:07:24 »
Ik vind Nyree alsmaar leuker eigenlijk. Haar reactie toen Ben op zijn landkaart van Oman eerst Muscat ging opzoeken: “Ja, dat lijkt me stap één!” Alsof die ene rotonde op die landkaart zou staan!
Nyree heeft goeie humor.

Ik heb de indruk dat zij en Simone elkaar wel kunnen schieten.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 5-07-2024, 23:15:49 »
Ik heb de indruk dat zij en Simone elkaar wel kunnen schieten.
Die indruk heb ik niet direct, al was Nyree’s commentaar in de auto op de manier waarop Simone (en Tiemen) het aanpakten om de weg te vragen naar de rotonde wel een klein prikje: “Volgende keer vragen we het zelf “ (zei ze zo tegen Ben).
Nyree en Simone, twee vrouwen die er vol voor gaan!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 5-07-2024, 23:18:55 »
Die indruk heb ik niet direct, al was Nyree’s commentaar in de auto op de manier waarop Simone (en Tiemen) het aanpakten om de weg te vragen naar de rotonde wel een klein prikje: “Volgende keer vragen we het zelf “ (zei ze zo tegen Ben).
Nyree en Simone, twee vrouwen die er vol voor gaan!

In het restaurant ergerde Nyree zich volgens mij ook aan Simone volgens mij, maar misschien voel ik een spanning die er niet is. Ze lijken elkaar ook meer uit de weg te gaan dan op te zoeken.

(edit: Ik weet even niet meer waar het was, misschien in het pretpark, maar ik dacht nog een botsinkje gezien te hebben vandaag.)
« Laatst bewerkt op: 5-07-2024, 23:29:24 door Eva. »

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #10 Gepost op: 5-07-2024, 23:52:46 »
Heerlijk fanatieke kandidaat inderdaad met tussendoor wat sneaky grappige momentjes ::bravo:: Niet per se een tv-type maar daarom ook wel verfrissend. Ze lijkt er dus bewust op in te zetten dat andere kandidaten haar verdenken, maar ik ben dan wel benieuwd of ze ook bewuste molacties heeft uitgehaald.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 12-07-2024, 17:55:38 »
Simone en Emma hebben volgens mij echt een sterk bondje (dat Emma nu heeft opgezegd ivm de finale). Nyree valt er dus al steeds buiten.... ze hebben haar in de gaten. Ook Jelmer heeft dat. Tiemen had net wat te veel fout maar zat ook op Nyree. De andere kandidaten heeft ze toch maar mooi om de tuin geleid! Heel knap. Ze had mij ook misleid. Maar eerlijk is eerlijk, ze houdt goed veel geld uit de pot. Leuke keuze voor een mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #12 Gepost op: 12-07-2024, 18:00:58 »
Waar haal je vandaan dat Tiemen ook op Nyree zat? Hij zegt alleen in zijn laatste testbiecht dat hij Nyree niet uit moet sluiten maar zat vooral op Simone.

Nyree is in ieder geval een goede Mol óf de winnaar, dus dat doet ze knap ::ok::

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 12-07-2024, 18:03:58 »
Kijk ook even voorgaande weken. Iedereen zat dus al op Nyree vanaf Tiemen, maar sommigen spreidden nog, Simone ook maar die had 2 jokers.

Grappig dat Johan totaal overtuigd zal zijn geweest dat Nyree de mol niet was want hij maakt haar penningmeester. Creepy dat zij dat nu nog steeds is ook. Zal ze een George-achtige move gaan uithalen met dat geld ::) ??? ::hypocriet::

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #14 Gepost op: 12-07-2024, 18:13:51 »
Kijk ook even voorgaande weken.
Gedaan en nog steeds geen idee waar je het over hebt. We zullen het verschillend geïnterpreteerd hebben, ik heb iets anders gezien.

Overigens was het Ben die Nyree penningmeester maakte.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 12-07-2024, 19:01:48 »
Kon dus wel eens de grootste fout van de serie zijn maar ach wat maakt hem het uit, de oud-penningmeesters zijn er toch allemaal uit dus delen niet in de pot ::rofl:: Hoop echt dat Nyree geld gaat versnipperen, het is toch al zo'n zooitje met die munten en kandidaten die geld bij zich willen houden ;D

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 12-07-2024, 19:31:03 »
Grappig dat Johan totaal overtuigd zal zijn geweest dat Nyree de mol niet was want hij maakt haar penningmeester.
Ik zie hier eerder een aanwijzing in dat Johan na zijn rode scherm kan beredeneren dat Nyree de mol is en haar daarom de pot gaf.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 12-07-2024, 19:42:58 »
Overigens was het Ben die Nyree penningmeester maakte.
Ik zie Ben er totaaaaaal niet voor aan om zo diep door te denken, Martin. Johan wel meer, maar ook bij hem niet. Zij hebben zich opgegeven voor The Game, de ins en outs die elke molkandidaat kent, kent niet een huidige kandidaat standaard. Ik denk serieus dat Ben haar die pot gaf omdat hij haar totaal niet verdenkt, hij spreidde ook over 5 notabene, en daar zat Nyree niet bij. Die radertjes gaan echt niet zo snel dat hij dan ineens de pot aan zijn nieuwste mol geeft.

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #18 Gepost op: 12-07-2024, 20:00:21 »
Als ze het is hebben ze dus iemand anders die 'stem van de Mol' laten inspreken? Want dat was zij echt niet.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 12-07-2024, 22:36:38 »
Ik vond het destijds (aflevering 2 zeker?) niet zo belangrijk of ‘de stem van de Mol’ die we hoorden effectief de mol zelf was of iemand anders, ik focuste toen meer op de inhoud van wat de stem zei. Ik had op basis daarvan al steeds het zware vermoeden dat die uitspraak eerder door één van de ‘ouderen’ in de groep was gedaan, omdat de mol de groep ‘jong’ noemde. Daarom sloot ik Emma (als jongste) al helemaal uit, want als je zelf de jongste bent van een groep is de groep jong noemen toch een vreemde uitspraak (iedereen is namelijk (veel) ouder dan jij en je spreekt toch automatisch met jezelf als referentiepunt).

Ik vermoedde destijds dan ook dat de mol te vinden zou zijn tussen de 30-plussers, met name Jelmer (40) Tessa (37), Nyree (36) of Simone (34)…

Ik heb enerzijds nu wel pech want nu ze nog met slechts vier overblijven zitten Jelmer, Nyree en Simone er nog in, samen met het ‘piepkuiken’ Emma (24). Anderzijds zit Nyree (als 36-jarige) er nog bij en rekening houdend met alles wat we tot nu hebben gezien, zou zij wel eens de mol kunnen zijn. En dan zou mijn eerste vermoeden dat de quote van ‘de stem van de mol’ van één van de dertig-plussers moet zijn wel eens kunnen kloppen.

We zullen het volgende week wellicht zien.