Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Netadidnak Moklew  (gelezen 1940 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 7] Opdracht 2 - Netadidnak Moklew
« Gepost op: 19-07-2024, 10:24:00 »
Bespreek hier de tweede opdracht van aflevering 7.
« Laatst bewerkt op: 19-07-2024, 11:51:16 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Klaartje76

• Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Netadidnak Moklew
« Reactie #1 Gepost op: 19-07-2024, 18:55:41 »
Thcardpo ehcsiralih raam egiduovnee

Heel leuk om zelf ook te spelen, gegarandeerd lachen! Probeer het maar eens met die eerste zin hierboven.  :)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #2 Gepost op: 19-07-2024, 19:14:47 »
Ja ik heb ook lekker mee zitten spelen!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Joey94

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: 19-07-2024, 22:05:41 »
Ik vond het aan het begin van de opdracht heel erg lijken alsof Hila zei: "Netadidnak Moklow" in plaats van "Netadidnak Moklew". Ik dacht nog even: is "wolkom" (welkom in het Fries) een hint naar de Friese Jelmer die de Mol is, maar ik besloot me er (terecht) niks van aan te trekken.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #4 Gepost op: 19-07-2024, 23:46:32 »
Dat is natuurlijk ook het lastige van woorden achterstevoren uit te spreken, je bent nogal snel geneigd om de letters uit te spreken zoals je ze achterstevoren schrijft ipv de klangen. Hoewel het in deze opdracht wellicht juist een betere strategie was om duidelijker de letters over te brengen.

Ik vond het wel grappig dat beide groepen elkaar niet begrepen met wat - tau en vervolgens het kwartje dat bij Jelmer viel toen Nyree opeens Tau zei, terwijl ze er eerder niet uitkwamen toen de andere groep het zei.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 20-07-2024, 01:23:12 »
Het probleem is hier inderdaad dat je moet proberen om zoveel mogelijk letters / lettergrepen te isoleren zodat alle letters voorbij komen en er geen extra letters in sluipen. Als je bijvoorbeeld 'wat'  moet overbrengen dan moet je niet beginnen met een woord uit te spreken zoals je het woord 'taw' zou uitspreken, namelijk als 'touw'. Maar als 'tah - we'. Zodat de luisteraars hiervan maken 'ta' + 'w'. Omgekeerd dus 'wat' en niet 'wout' / 'woud'.
Leuke opdracht wel, dit. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn om te bedenken.