Auteur Topic: [Kandidaat] Simone  (gelezen 2726 keer)

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
[Kandidaat] Simone
« Gepost op: 25-05-2024, 16:34:08 »

Bespreek hier alles over Simone!
« Laatst bewerkt op: 16-06-2024, 15:08:56 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
Re: [Kandidaat] Simone
« Reactie #1 Gepost op: 6-07-2024, 14:38:56 »
Ik vind het elke keer toch een beetje sneu dat er nog helemaal geen reacties in dit topic staan, dus om dat te veranderen: volgens mij is Simone een hele leuke fanatieke kandidaat, die in de afleveringen helaas een beetje onderbelicht blijft. Maar ik heb haar in mijn pool ingevuld als winnaar :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 6-07-2024, 15:03:00 »
Ik denk dat het tijd is om een ‘Simone fanclub’ op te richten! We hebben al twee leden: Starlight en ik.  :)

Ze was in de allereerste opdracht in de souk helemaal ‘de juf’, die ‘de stoute jongen’ Johan aanmaande om op te houden met dat onnozele zoeken naar jokers bij de kapper.

Simone gaat er vol voor, dat zie ik graag! Ook ik hoop dat ze heel ver geraakt in het spel.

Overigens had ik even de neiging om een hint naar de Mol te zien in de letters van het spelletje ‘Pretletteren’ (onderdeel van opdracht 2 aflevering 3 Mol FM). Waarom? Wel, in dat mandje van Hila leken mij niet alle letters van het alfabet te zitten, want die letters die ze blind moesten trekken stonden op vrij grote kaartjes. In dat mandje zaten nooit 26 kaartjes, één voor elke letter.
Daarom maakte ik me de bedenking: zou het geen leuke verborgen hint zijn als in dat mandje enkel de letters van de naam van de Mol zouden zitten? Werden getrokken: E, M, S. Oké, dacht ik.  Maar de vierde letter was de G. Daar ging mijn mogelijke hint, tenzij Simone een familienaam heeft met een G erin! :)

Offline Mollende_Moller

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: 6-07-2024, 21:31:15 »
Volgens Instagram heet ze Simone Hof.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 15-07-2024, 19:24:51 »
Ik ben een en ander aan het terugkijken, en ik zie toch een paar vreemde zaken bij Simone. Als Tiemen en zij vragen naar de weg naar die rotonde, en ze vragen nog eens dan zegt die vrouw: 'nee, rechts!' maar Simone zegt dan: 'oké links' en haast zich terug naar de auto. Ze vinden de route niet.
Ook lijkt het, als ze de mol zou zijn, dat ze zich verspreekt bij de a-typische opdracht. Ze zegt dat Emma kwam met het idee om 3x een a-typische reactie te doen, en: 'maar toen hadden jullie het over omgekeerde psychologie om juist níét een a-typische reactie te doen en toen dacht ik oh, nee!' Dat is raar, want dat is juist wat ze hadden moeten doen: een logische reactie kiezen.

Edit: geen 'zich versprekende mol', ik zie nu dat ze reageerde op de eerste opmerkingen om de a-typische te kiezen.
« Laatst bewerkt op: 15-07-2024, 20:52:21 door Run »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 15-07-2024, 20:01:45 »
Dat van dat links-rechts was volgens mij een Babylonische spraakverwarring. De Omaanse vrouw zei in het Engels dat ze naar links moesten. Tiemen checkte dat nogmaals “so we go left?” en toen zei de mevrouw: “Right.” Daarmee bedoelde zij: “Juist, je moet naar links.” Maar in het Engels is “rechts” en “juist” hetzelfde woord: right. :) Uiteindelijk kozen ze wel degelijk om links te nemen, zoals de Omaanse dame (van wie we mogen aannemen dat zij niet ‘in het complot’ zit) aangaf. Het kan natuurlijk ook zijn dat de vrouw zich vergistte of dat de vraag van Tiemen en Simone niet goed begrepen was door de vrouw.
Uiteindelijk vonden ze het niet op tijd, al had ik de indruk (te zien op het grafisch kaartje dat ze toonden) dat ze wel in de juiste richting gingen. Hadden ze iets meer tijd gehad was het misschien wel gelukt. Er is daarvoor ergens teveel tijd verloren (wie weet is dat eruit geknipt, mochten we dat niet zien).

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 15-07-2024, 21:37:38 »
Als ze op de juiste kruising linksaf slaan bij het stoplicht komen ze even later bij het punt waar Hila zegt 'we gaan nu de snelweg op, klopt dat?' Nyree zegt tegen Simone 'dat had ze toch gezegd?'. Hila zegt 'en dan hier naar rechts of rechtdoor de snelweg op, nu kiezen'. Ben kiest 'rechts', Simone zegt 'doe maar rechts, doe maar rechts' en Tiemen zegt 'maar dan ga je een woonwijk in, dat is heel raar'. De snelweg gaat linea recta naar de andere groep, de rechterbaan maakt een omweg. Op 40:58 zie je op de kaart dat ze weer een stukje terug naar het westen moeten. En het mag gezegd, op 40:06 lijkt Nyree een flinterdunne triomfantelijke blik te hebben en op 40:45 moeten ze ook nog even wachten tot Ben en Nyree terug zijn bij de auto.

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 17-07-2024, 08:51:07 »
Ik vind het sinds de eerste eliminatie al zo overduidelijk Simone, dat het me verbaast dat er zo weinig mensen haar verdenken?
Ze is erg op de achtergrond, doet niet heel veel goede dingen, heeft af en toe rare acties die tot geen geld of min geld leiden, en haar gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal schreeuwen mol vind ik.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #8 Gepost op: 17-07-2024, 09:02:46 »
Het probleem is dat de afvallers dat ook vonden, en de kandidaten die er nu nog in zitten niet.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 17-07-2024, 09:07:37 »
Simone is inderdaad erg op de achtergrond maar de reden waarom zij niet de mol is:

1. Simone is erg emotioneel, moet vaak huilen als er iemand afvalt en ik denk dat de mol meer stoïcijns is.
2. Simone doet inderdaad weinig goeds maar is te weinig aanwezig in de opdrachten zoals afl.2 Fortvluchtig waar zij geen enkele kamer heeft bezocht. In Culinaire Hoogstandjes deed zij ook vrijwel niets net als bij de telefooncel afl.5. De mol wil toch meer in het spel betrokken zijn. In Atypisch (afl.4) zat zij op de verkeerde positie (en haar actie werd terecht fout ingeschat).
3. De mol zal in Buitenspel (afl.6) zeer waarschijnlijk een enveloppe met geld nemen wat Simone niet heeft gedaan (zij had 2 jokers).
4. Ben en Johan vielen af nadat ze op Simone hebben gestemd.
« Laatst bewerkt op: 17-07-2024, 09:11:42 door Luc »

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #10 Gepost op: 21-07-2024, 15:35:23 »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.