Ik vind het moeilijk om mollen echt te ranken, er hangt in mijn ogen zoveel van af (groep, opdrachten,...).
Er is sowieso geen slechte mol in mijn ogen. Maar in mijn opzicht kom ik op het volgende:
Topmollen:
George, Milouska, Dennis, Thomas en Jan
Deze mollen hadden leuke acties en deden het zeer goed op het gebied van verdenkingen.
Als je tot de (voor)laatste aflevering onverdacht bent en nog leuke acties hebt, behoor je tot deze categorie.
Zeer goede mollen:
Jon, Patrick, Kees, Klaas, Jeroen, Jurre,Anna en Stijn
Deze mollen zijn iets minder sterk dan de topmollen maar hebben zeer leuke acties en/of deden het goed qua verdenkingen
Jon was niet voorbereid, deed het niet goed qua verdenkingen (snel 3 man) maar zijn acties waren leuk en vermakelijk en daardoor scoort hij hoog.
Patrick en Klaas zijn in het schuifje van Jon. Leuke acties maar snel verdacht.
Kees en Anna deed het echt goed qua verdenkingen, snel verdacht maar door slechts 2 (of Kees 3), en hadden leuke acties. Maar door de snelle verdenkingen, komen ze lager te staan.
Jeroen staat in dit rijtje omdat hij naar mijn mening super deed qua verdenkingen, maar ik ben niet helemaal weg van zijn acties. Het korte seizoen, de Elba opdracht en 2X bakjes (waar hij 2x hetzelfde deed) helpen hem natuurlijk niet om leuke acties te hebben.
Stijn, als onvoorbereide mol deed het super en werd amper verdacht. Maar net omdat het onvoorbereid was, leek het wel allemaal voorgekauwd maar net zonder voorbereiding reken ik hem dit niet aan
Al deze bovenstaande mollen hebben ergens in mijn ogen wel een memorabele actie
goede mollen:
Deborah, Nico, Elise, Yvon, Susan, Rob, Renée, Nyrée
Hier kom ik op controversieel terrein maar listen up:
Deborah en Nico waren de eerste 2 mollen, het spel was nog niet echt bekend en wat mollen was ook niet.
Ik ben niet weg van hun acties, maar dit bovenstaande in achting genomen komen ze hier terecht.
Elise komt vlak na topmol George, en hierdoor lijkt ze minder maar ik vond dat ze het meer dan ok deed, maar geen echt memorabele actie die de bovenstaande mollen wel hebben.
Yvon en Susan deden het ook redelijk. Yvon was lekker brutaal maar heeft niets memorabel waar Susan haar enveloppe-actie wel memorabel en gedurfd is had ze toch weinig andere echt gedurfde acties
Rob deed het zeker goed qua verdenkingen maar ik heb echt geen topactie van hem gezien. Persoonlijk ben ik echt niet weg van zijn acties, vond ze eerder wat saai.
Renée (controversieel) stond bij mij eerder laag, maar onlangs zag ik de ontknoping terug van dat seizoen én ik vond wel dat ze toch enkele sterke acties had. Het lasershooten is gedurfd voor aflevering 1 (iets wat onderstaande mollen en sommige bovenstaande mollen niet zouden doen), het 2de lasershooten, het liftspel, kleding verwisselen én meeplaybacken,... dat zijn allemaal acties die ik persoonlijk sterk en gewaagd vond. Maar daarnaast vond ik het wat weinig, maar dit lijstje is sterker dan de onderstaande mollen.
Nyrée deed het op zich wel goed, ik vond ze zeer sterk bij de ontknoping maar ik kan mij geen acties herinneren van haar (en omdat de afleveringen weg zijn op AVRO TROS) wil ik dat haar niet afrekenen
Okémollen:
inge, Kim, Anne-Marie, Margriet, Merel, Everon
Deze mollen hebben gemeen dat ze in mijn ogen geen gewaagde acties hebben, maar eerder de gewone acties.
Inge had wel goede ideeën maar werd gesaboteerd door een groep waarin je een Nadja hebt die zelf al veel saboteerde en een groep die soms echt er niks van kon.
Kim, Merel en Everon staan hier omdat zij ook geen wauw-acties hebben, Kim was al snel verdacht door 3, Merel en Everon werden niet snel verdacht, en daardoor vind ik het jammer dat er geen echt leuke acties zijn. Merel haar laseropdracht is wel iconisch, maar gewaagd? Ik was bij deze acties echt teleurgesteld.
Anne-Marie en Margriet: snel verdacht bij veel én geen acties waar ik wauw bij zeg.. Margriet wil ik wel complimenteren dat ze nog wel probeerde.