Auteur Topic: De Ranking der Mollen  (gelezen 3953 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
De Ranking der Mollen
« Gepost op: 9-03-2025, 09:01:28 »
Beste mol aller tijden  ;D?

Onder de kandidaten onverdacht, meedogenloos gemold: hoge score voor Stijn ::bravo::

George, Milouska, Jan
Stijn, Deborah, Kees, Anna, Dennis, Jurre
Merel, Klaas, Everon, Rob, Renee, Nyree
Elise, Yvon, Kim, Thomas, Inge, Jeroen, Patrick, Susan, Margriet
Nico, Jon, Anne-Marie

übermollen - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - leuk geprobeerde mollen. ::tandpastasmiley::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Ranking der Mollen
« Reactie #1 Gepost op: 9-03-2025, 11:57:05 »
Opmerkelijk: twee onvoorbereide mollen eindigen vér uit elkaar.

Was er dan zoveel verschil tussen Jon en Stijn?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #2 Gepost op: 9-03-2025, 12:06:38 »
Just maybe  ::) (see my avatar ::rofl::)
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 9-03-2025, 12:13:45 »
Opmerkelijk: twee onvoorbereide mollen eindigen vér uit elkaar.

Was er dan zoveel verschil tussen Jon en Stijn?
Geen blondine  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #4 Gepost op: 9-03-2025, 14:28:26 »
Niet alle mollen staan hierin, omdat ik niet alle seizoenen (volledig) heb gevolgd. Zo dan maar.

Topmollen  ::bravo::
1. Milouska
2. George
3. Jan
4. Dennis

Hele goede mollen  ::tandpastasmiley::
5. Jurre
6. Stijn (pluspunten als onvoorbereide mol en zeer onverdacht gebleven bij de kandidaten, iets makkelijker te vinden voor ons  ;))
7. Everon
8. Anna
9. Merel
10. Thomas
11. Rob

Goede mollen  ::ok::
12. Jeroen
13. Inge
14. Yvon
15. Klaas
16. Margriet
17. Susan

Oké mollen :)
18. Jon
19. Nico
20. Renée
21. Annemarie
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 9-03-2025, 16:29:12 »
In het verleden heb ik voor mezelf een lijstje gemaakt met criteria voor een goede mol. Dit lijstje citeer ik maar weer eens.

Citaat
Ik kijk om de beste mol te vinden voornamelijk naar actieve molacties en de hoeveelheid geld die een mol wel / niet in de pot heeft gebracht. Ik vind een mol echt goed als hij/zij zelf en actief geld uit te pot weet te spelen in plaats van te profiteren van fouten van andere kandidaten. Directe beïnvloeding van het spel door de crew (door bijvoorbeeld een mol dingen te laten afluisteren) vind ik minder leuk. Ook heb ik een gruwelijke hekel aan opdrachten waarbij de hele pot wordt verspeeld, want in de praktijk blijkt dat het de kandidaten vrijwel nooit lukt om de pot te behouden (en zo hoeft de mol van tevoren niet echt zijn best te doen). Natuurlijk speelt ook nog een deel persoonlijke voorkeur mee; als een mol mij een hele serie niet weet te boeien (o.a. Kim en Anne-Marie) vind ik ze minder goede mollen. En het is ook wel fijn als de kandidaten de mol niet meteen vanaf de eerste aflevering door hebben gehad.

Hoe scoort Stijn op dit lijstje? Stijn heeft super lopen saboteren. Hij heeft bijna geen enkele keer geld in de pot gebracht. Daarbij komt dat hij onvoorbereid was, wat een extra uitdaging is. Stijn is goed onder de radar gebleven bij de groep. Voor mij als tv-kijker kwam hij wel al snel bovendrijven, wat toch jammer is. Stijn genoot van zijn rol en heeft geen kans voorbij laten gaan om met een grote grijns in de camera te lachen (achter de rug van de groep om). Zijn plezier is aanstekelijk. Ook komt hij over als een toffe gast. Ik vind het jammer dat de productie Stijn enorm heeft gestuurd in zijn molacties. Het dieptepunt vind ik de veilingopdracht. Dat Stijn ingelicht werd op de hoogte van de biedingen van de rest én vervolgens ook nog mocht aanwijzen wie aan de beurt kwam is voor mij teveel beïnvloeding. Spannender was het geweest als Stijn niet had geweten wie welk bod had gedaan. Over het algemeen zijn Stijns acties allemaal redelijk klein en subtiel. Een kleine fout van een medekandidaat was vaak al genoeg om de hele opdracht te laten mislukken (en laten we eerlijk zijn, er werd genoeg genepmold om hem heen). Binnen de mogelijkheden van de opdrachten heeft Stijn het prima gedaan, maar om te zeggen dat ik van mijn stoel ben geblazen is teveel gezegd.

Mijn top-25 is nu:
1 Dennis
2 George
3 Milouska
4 Rob
5 Kees
6 Elise
7 Margriet
8 Jan
9 Jurre
10 Thomas
11 Yvon
12 Klaas
13 Anna
14 Jeroen
15 Merel
16 Stijn
17 Deborah
18 Everon
19 Nico
20 Jon
21 Inge
22 Patrick
23 Kim
24 Susan
25 Renee
26 Anne-Marie

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 10-03-2025, 10:14:48 »
Zo'n lijstje maken vind ik niet te doen, maar bij het beoordelen van een mol moet je (in mijn optiek) niet meenemen hoe makkelijk het voor de kijkers thuis is. Dat kan je doen in het beoordelen van een heel seizoen, maar aan de keuzes van de regie kan een mol niks doen.

Voor mij zijn er twee criteria:

1) Aantal + kwaliteit van de molacties
2) Verdenkingen van de medekandidaten.

Op (2) scoort Stijn uiteraard fantastisch. Super knap gedaan dat slechts 1 kandidaat hem ontmaskerd heeft. Op (1) doet hij het zeer prima, tot zeer goed misschien wel. Hier geldt ook: hij kan niks doen aan de veilingopdracht. Hij doet gewoon wat ie moet doen. Bij een beoordeling van een seizoen, sure, een groot nadeel, maar doet niks af aan de prestatie van een mol.

Mijn top 5 haalt hij zeker denk ik, samen met Jurre, Jan en Dennis in ieder geval. Voor 2008 keek ik niet.

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
« Reactie #7 Gepost op: 10-03-2025, 12:18:06 »
Ik ga ook niet weer een hele ranking maken, maar voor mij scoort Stijn toch in de middenmoot. Het is natuurlijk knap wat hij gepresteerd heeft als onvoorbereide Mol, maar laten we ook niet vergeten dat hij vrij baan kreeg door het opzichtige nepmollen van Roos. Omdat anderen daardoor zó overtuigd waren, bleef Stijn off-radar voor iedereen - behalve Roos uiteraard.
De acties zelf vond ik op een uitzondering na ook zo-zo. Het geniepig in de camera kijken is leuk, maar dat maakt je nog geen top-Mol.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 10-03-2025, 12:31:02 »
Ik ga ook niet weer een hele ranking maken, maar voor mij scoort Stijn toch in de middenmoot. Het is natuurlijk knap wat hij gepresteerd heeft als onvoorbereide Mol, maar laten we ook niet vergeten dat hij vrij baan kreeg door het opzichtige nepmollen van Roos. Omdat anderen daardoor zó overtuigd waren, bleef Stijn off-radar voor iedereen - behalve Roos uiteraard.
De acties zelf vond ik op een uitzondering na ook zo-zo. Het geniepig in de camera kijken is leuk, maar dat maakt je nog geen top-Mol.
Hier sta ik volkomen achter. Alleen Roos deed veel dingen niet bewust en had ze niet erover nagedacht, denk dat dit deels door haar chaotische karakter komt, dus zeker in het begin was het haar intensie niet perse om nep te mollen. Sommige dingen dan juist wel, maar dat is in mijn ogen pas gebeurd toen ze voelde dat de hele groep richting haar ging, maar dat weet ik niet zeker. En toen had ze Stijn al meegenomen als mol.
In het dagboek van Maaike staat, wel dat zij ook Stijn meenam, maar nooit als hoofdverdachte. Het voordeel bij Roos was dat de keren dat Stijn opviel in reactie of actie was toen ze met hem alleen was. En toevallig was dat redelijk snel in het spel, in aflevering 2. Daar heeft ze veel geluk mee gehad.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2025, 12:41:05 door Mol1991 »

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 10-03-2025, 12:46:33 »
Ik vind jullie wel streng voor Stijn. Als Roos zo opzichtig nepmolde, dan hadden andere kandidaten dat toch ook moeten doorhebben? Zo opzichtig was het blijkbaar ook weer niet. Elk seizoen heeft wel kandidaten die nepmollen of proberen te nepmollen. Maar de meeste mollen worden vroeg of laat toch door alle overgebleven kandidaten verdacht. En daar is al niks mis mee, het spel is nou eenmaal zo dat de mensen die goed zitten in het spel blijven. Maar als je dan vrijwel onverdacht weet te blijven dan weeg ik dat wel zwaar mee.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 10-03-2025, 12:58:24 »
Kijk dat hij als mol daar gekozen is en ineens de mol moest zijn, heb ik veel respect voor en ook dat veel hem niet doorhadden  ::bravo::

Maar wat Enigma TV zei:
De meeste acties vielen wel beetje tegen vond ik ook, ik had zeker 1 of 2 acties verwacht dat ik dacht van wauw en dit is niet gebeurd. Behalve een klein beetje bij het verlaten hotel, maar dit zag ik al aankomen door de biecht van Stijn die in de aflevering al zat. Ik maak geen rijtje, maar vind hem dan wel beter dan Renée, maar niet dan Anna, Jurre, Everon, Merel en Rob en zoveel meer. Maar verder een geweldig persoon vind ik hem met super veel humor.

Dit heeft niks te maken met Roos of nepmollen te maken bij mij.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2025, 13:00:25 door Mol1991 »

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 10-03-2025, 14:08:58 »
1.Jan
2.Kees
3.Dennis
4.Rob
5.Everon
6.George
7.Deborah
8.Stijn
9.Jeroen
10.Jurre
11.Thomas
12.Anna
13.Klaas
14.Merel
15.Margriet
16.Milouska
17.Patrick
18.Inge
19.Nico
20.Elise
21.Renee
22.Susan
23.Jon
24.Yvon
25.Kim
26.Anne marie

De mol van het streamingseizoen komt tussen Thomas en Anna.

Offline Vlaanderen

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 10-03-2025, 18:25:48 »
Milouska, Jan, Dennis, Kim
Jurre, Thomas, Anna, Kees, Anna, Merel, Patrick
Stijn, Klaas, Renee, Jeroen, Susan
Yvon, Inge, Jon, Nyree, Anne-Marie, Nyree
Rob, Margriet, Everon

übermollen - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - leuk geprobeerde mollen. ::tandpastasmiley::

Ik snap dat de meeste Jon geen goede mol vonden, maar we mogen niet vergeten dat ook hij niet voorbereid was. Daarom zet ik hem zeker niet onderaan.

Kim lijkt misschien een opvallende keuze, maar ik vond dat een heel leuke mol. Ook mijn eerste seizoen dat ik volledig heb gekeken! De andere bn-seizoenen wel ingehaald uiteraard ::vergroot::

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 10-03-2025, 23:26:12 »
Ik vind jullie wel streng voor Stijn. Als Roos zo opzichtig nepmolde, dan hadden andere kandidaten dat toch ook moeten doorhebben? Zo opzichtig was het blijkbaar ook weer niet. Elk seizoen heeft wel kandidaten die nepmollen of proberen te nepmollen. Maar de meeste mollen worden vroeg of laat toch door alle overgebleven kandidaten verdacht. En daar is al niks mis mee, het spel is nou eenmaal zo dat de mensen die goed zitten in het spel blijven. Maar als je dan vrijwel onverdacht weet te blijven dan weeg ik dat wel zwaar mee.

Om ook een lans te breken voor Roos, zóveel heeft ze ook niet genepmold. Een nepmolactie die tegelijkertijd een kandidatenvoordeel gaf (servetten) en een domme greep uit de pot voor een vrijstelling die ze ook zelf ongedaan heeft gemaakt. Het was meer zorgen voor ruis en dat was een goede tactiek. En anderen hebben Stijn ook per ongeluk goed geholpen. Zoals Bridget  ::tandpastasmiley::

Wel eens dat Stijn voor het onverdacht blijven enorm goed gedaan heeft. Nog meer als je hem hoort vertellen hoeveel stress hij hier en daar had. Verbaasde me wel over Gabriël die zag dat Stijn kapotte nagelriemen had maar dat niet verbond met vingerafdrukken maken voor de volgende dag. Maar ook dat geeft aan dat Stijn een prima acteur is.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 11-03-2025, 10:23:50 »
Interview met Roos, dat het nepmollen echt meeviel en hoe Stijn goed gebruik heeft gemaakt van haar om zelf onverdacht te blijven.

https://www.linda.nl/nieuws/entertainment/roos-moggre-winnaar-wie-is-de-mol/

Offline Didier

• Forumlid
  • 😁😁
« Reactie #15 Gepost op: 11-03-2025, 11:06:44 »
Hierbij mijn mol ranking:

Lievelings Mol:
Jan

Erepodium:
Klaas, Rob

Zeer leuke mollen:
Anna, Everon, Stijn, Thomas

Prima mollen:
Jeroen, Jurre, Margriet, Merel, Nyree, Susan

Renée Fokker:
Renée

Notitie:
Ik begon in 2014 (Susan) met het kijken en sinds 2015 (Margriet) ben ik vaste kijker.
Molacties zijn zeer belangrijk, maar de persoon/het karakter speelt voor mij ook een rol om te bepalen of ik het een leuke mol vond. Maar in principe vind ik een leuke mol ook goed.
Eigenlijk vond ik op Renée na elke mol wel leuk.
Volgorde binnen een categorie is alfabetisch, zegt dus niets over positie binnen categorie.

Deze ranking voor het eerst gemaakt in 2024, dus zal vast wat recency bias inzitten
« Laatst bewerkt op: 11-03-2025, 11:15:42 door Didier »
#1 Renée hater

Offline Didier

• Forumlid
  • 😁😁
« Reactie #16 Gepost op: 11-03-2025, 11:14:07 »
Mijn top-25 is nu:
(noemt vervolgens 26 kandidaten 🤪)
#1 Renée hater

Online wouterv

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 11-03-2025, 12:11:26 »
Ik vind het moeilijk om mollen echt te ranken, er hangt in mijn ogen zoveel van af (groep, opdrachten,...).

Er is sowieso geen slechte mol in mijn ogen.  Maar in mijn opzicht kom ik op het volgende:

Topmollen:
George, Milouska, Dennis, Thomas en Jan

Deze mollen hadden leuke acties en deden het zeer goed op het gebied van verdenkingen.
Als je tot de (voor)laatste aflevering onverdacht bent en nog leuke acties hebt, behoor je tot deze categorie.

Zeer goede mollen:
Jon, Patrick, Kees, Klaas, Jeroen, Jurre,Anna en Stijn

Deze mollen zijn iets minder sterk dan de topmollen maar hebben zeer leuke acties en/of deden het goed qua verdenkingen
Jon was niet voorbereid, deed het niet goed qua verdenkingen (snel 3 man) maar zijn acties waren leuk en vermakelijk en daardoor scoort hij hoog.
Patrick en Klaas zijn in het schuifje van Jon. Leuke acties maar snel verdacht.
Kees  en Anna deed het echt goed qua verdenkingen, snel verdacht maar door slechts 2 (of Kees 3), en hadden leuke acties. Maar door de snelle verdenkingen, komen ze lager te staan.
Jeroen staat in dit rijtje omdat hij naar mijn mening super deed qua verdenkingen, maar ik ben niet helemaal weg van zijn acties. Het korte seizoen, de Elba opdracht en 2X  bakjes (waar hij 2x hetzelfde deed) helpen hem natuurlijk niet om leuke acties te hebben.
Stijn, als onvoorbereide mol deed het super en werd amper verdacht. Maar net omdat het onvoorbereid was, leek het wel allemaal voorgekauwd maar net zonder voorbereiding reken ik hem dit niet aan

Al deze bovenstaande mollen hebben ergens in mijn ogen wel een memorabele actie

goede mollen:
Deborah, Nico, Elise,  Yvon, Susan, Rob, Renée, Nyrée

Hier kom ik op controversieel terrein maar listen up:
Deborah en Nico waren de eerste 2 mollen, het spel was nog niet echt bekend en wat mollen was ook niet.
Ik ben niet weg van hun acties, maar dit bovenstaande in achting genomen komen ze hier terecht.
Elise komt vlak na topmol George, en hierdoor lijkt ze minder maar ik vond dat ze het meer dan ok deed, maar geen echt memorabele actie die de bovenstaande mollen wel hebben.
Yvon en Susan deden het ook redelijk. Yvon was lekker brutaal maar heeft niets memorabel waar Susan haar enveloppe-actie wel memorabel en gedurfd is had ze toch weinig andere echt gedurfde acties
Rob deed het zeker goed qua verdenkingen maar ik heb echt geen topactie van hem gezien. Persoonlijk ben ik echt niet weg van zijn acties, vond ze eerder wat saai.
Renée (controversieel) stond bij mij eerder laag, maar onlangs zag ik de ontknoping terug van dat seizoen én ik vond wel dat ze toch enkele sterke acties had. Het lasershooten is gedurfd voor aflevering 1 (iets wat onderstaande mollen en sommige bovenstaande mollen niet zouden doen), het 2de lasershooten, het liftspel, kleding verwisselen én meeplaybacken,... dat zijn allemaal acties die ik persoonlijk sterk en gewaagd vond. Maar daarnaast vond ik het wat weinig, maar dit lijstje is sterker dan de onderstaande mollen.
Nyrée deed het op zich wel goed, ik vond ze zeer sterk bij de ontknoping maar ik kan mij geen acties herinneren van haar (en omdat de afleveringen weg zijn op AVRO TROS) wil ik dat haar niet afrekenen

Okémollen:
inge, Kim, Anne-Marie, Margriet, Merel, Everon

Deze mollen hebben gemeen dat ze in mijn ogen geen gewaagde acties hebben,  maar eerder de gewone acties.
Inge had wel goede ideeën maar werd gesaboteerd door een groep waarin je een Nadja hebt die zelf al veel saboteerde en een groep die soms echt er niks van kon.
Kim, Merel en Everon staan hier omdat zij ook geen wauw-acties hebben, Kim was al snel verdacht door 3, Merel en Everon werden niet snel verdacht, en daardoor vind ik het jammer dat er geen echt leuke acties zijn. Merel haar laseropdracht is wel iconisch, maar gewaagd? Ik was bij deze acties echt teleurgesteld.
Anne-Marie en Margriet: snel verdacht bij veel én geen acties waar ik wauw bij zeg.. Margriet wil ik wel complimenteren dat ze nog wel probeerde.
klaar voor de strijd

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #18 Gepost op: 11-03-2025, 12:47:21 »
Ik vind Jon best wel laag op veel lijstjes staan, opvallend!

Want hoewel Jon zeker wel vroeg verdacht werd door een aantal kandidaten had hij naar mijn mening echt hele leuke en vermakelijke molacties die je tegenwoordig in de laatste seizoenen niet meer ziet. Dan denk ik aan bijvoorbeeld:

-> Bij het reuzenrad het hele bord vol krabbelen met informatie waardoor Anniek totaal geen overzicht meer had
-> Bij het autokerkhof als bijrijder van Anniek gewoon een paar keer keihard aan de handrem trekken
-> Anniek en Vivienne met de geblindeerde auto's rondjes laten rijden in de woestijn
-> Erg zijn best doen in de kasteel opdracht maar alleen maar half geld binnen halen "ja maar dat kon ik niet weten!"
-> De symphonie opdracht (geweldige opdracht ook) waar hij dominant deed mollen en de sleutelpositie pakte en allemaal random verhaaltjes ging houden om de groep van de oplossing te weerhouden

En dan mis ik vast nog iets, maar alleen dit is al vind ik meer exciting dan veel molacties die we de laatste jaren hebben gezien.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #19 Gepost op: 11-03-2025, 12:57:17 »
Ik vind Jon best wel laag op veel lijstjes staan, opvallend!

Want hoewel Jon zeker wel vroeg verdacht werd door een aantal kandidaten had hij naar mijn mening echt hele leuke en vermakelijke molacties die je tegenwoordig in de laatste seizoenen niet meer ziet. Dan denk ik aan bijvoorbeeld:

Ja viel mij ook al op. Wat dat betreft eens met jou Dennis. Ondanks zijn verdenkingen in de groep molde hij ook gewoon lekker door en met veel plezier ook  ::jaja::
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023