Auteur Topic: Aflevering 10 - Ontknoping  (gelezen 11614 keer)

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #20 Gepost op: 8-03-2025, 22:45:58 »
Hele leuke mol  ::love:: Echt genoten! Goeie, brutale molacties, en die blikken naar de camera. I love brutale mollen, deze gaat hoog eindigen op mijn ranglijst. Vooral omdat het een combinatie brutaal en zo goed als onontdekt was.

Stijn, top!

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 8-03-2025, 23:28:35 »
Prettige finale om te kijken!
Blij met de nieuwe frisse richting die ze hebben gekozen.
Natuurlijk zijn er altijd verbeterpunten, maar heb echt met veel meer plezier gekeken dan afgelopen jaren (geldt eigenlijk voor heel dit seizoen).

Stijn als mol vond ik ook echt een feestje, zo veel sfeer brengen en er echt voor gaan. Ik denk dat weinig mensen hem dat onvoorbereid hadden nagedaan!

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #22 Gepost op: 8-03-2025, 23:40:51 »
Op voorhand zeggen, Stijn was/is een goeie mol, vond de manier waarop ze de onthulling hebben gedaan, met alle kandidaten, een stuk beter.
Hierdoor heeft het afvallershotel ook een extra functie. Iets waar we de laatste paar jaren al hevig op aan het hopen/sturen waren.

Veel van de acties zijn brutaal, de snelle blikken in de camera (altijd leuk), maar jammer dat veel van de acties op voorhand te voorspellen waren gezien het (fanatieke) speurwerk...
(Wat dat dan weer het compliment voor de mensen hier.)
Al zou je kunnen stellen dat je als onvoorbereide mol, misschien niet veel meer of anders had/zou kunnen doen.

Dit seizoen zelf zat trouwens verwikkeld in een enorme aantal controverses, iets met afvallersspoilers, een stemvervormheisa, en een etische discussie.
Desondanks dit alles heeft het deze uitzending niet in de weg gezeten. Sterker, ik ben blij dat de makers zelf voorrang hebben gegeven aan het debunken van Audiomol.

De veiling blijkt achteraf dus een grote farce te zijn, en dat is uiterst jammer. Precies zo bieden dat als je zelf wint er ook een hap geld uit gaat, maar weten dat je sowieso als mol bij die laatste twee uitkomt is dan toch een stukje mol als productieassistent.
Jammer, want hij had het makkelijk zonder de extra hulp gered.

Zelfs met al deze dingen heeft Stijn mij niet zozeer verrast, maar wel verdomd goed vermaakt. Qua mol zal hij zeker wel wat hoger komen te staan, zeker gezien het feit dat hij voornamelijk tijdens het spel onverdacht is gebleven.

Het seizoen overall was zeer vermakelijk, de kandidaten waren gemêleerd, maar niemand was echt overdreven irritant. (al is voor Roos zeker een case te maken)
De opdrachten varriërde tussen echt super tot mwah had iets beter gemogen. Maar echt direct een héél slechte opdracht zat er voor mijn gevoel niet tussen.
(Dit seizoen gaat denk ik op mijn lijstje van makkelijk terug te kijken seizoenen terechtkomen.)

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 8-03-2025, 23:45:44 »

De veiling blijkt achteraf dus een grote farce te zijn, en dat is uiterst jammer. Precies zo bieden dat als je zelf wint er ook een hap geld uit gaat, maar weten dat je sowieso als mol bij die laatste twee uitkomt is dan toch een stukje mol als productieassistent.

Of zelfs de productieassistent als mol  ::ohno::

Verder inderdaad heel fijn dat ze even expliciet hebben genoemd dat die stem niet naar die van Stijn terug te herleiden is! Balen ook voor dit programma dat dat soort ellende zelfs door de landelijke pers wordt opgepikt en gedeeld.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 8-03-2025, 23:58:43 »
Verder inderdaad heel fijn dat ze even expliciet hebben genoemd dat die stem niet naar die van Stijn terug te herleiden is! Balen ook voor dit programma dat dat soort ellende zelfs door de landelijke pers wordt opgepikt en gedeeld.
Dat ze de stem met AI hebben gegenereerd zegt volgens mij niets over het herleiden van de stem, wat landelijk is opgepikt als spoiler. Met AI kun je een stem namelijk behoorlijk goed imiteren en of Stijn die teksten zelf heeft ingesproken of dat ze gegenereerd zijn door AI gebaseerd op Stijn's stem maakt voor mij helemaal niets uit.
Mij bekroop het gevoel dat ze dit achteraf hebben bedacht om te verdoezelen dat het mogelijk was om de stem van de mol (weer) te destilleren uit de vervormde audio. Ik trap niet zo snel in dat soort smoesjes. Geef het nou maar gewoon toe dat hier een fout is gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2025, 00:02:40 door MartinJ »

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #25 Gepost op: 9-03-2025, 00:04:56 »
Ik trap niet zo snel in dat soort smoesjes. Geef het nou maar gewoon toe dat hier een fout is gemaakt.

Precies dit idd

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #26 Gepost op: 9-03-2025, 00:07:42 »
Hoe meningen kunnen verschillen  ::rofl::
Ik denk dat een Stijn verdenker is gaan manipuleren met de stem en het naar Stijn heeft verdraaid. Ook omdat veel experts zeggen dat het onmogelijk is om te doen wat hij zegt gedaan te hebben. Nog los van het feit dat hij daarna niets meer van zich heeft laten horen (ondanks de belofte dat wel te doen).

anoniem 32945

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 9-03-2025, 00:07:57 »
'Mol is S' was dus echt zo duidelijk bedoeld, en de mannen op de brommer die het over lange Nederlanders hadden. Enz.

Op dat soort hints sla ik niet aan, omdat ze te simpel zijn. Wat een mindf@ck op zich is.

Maar Stijn heeft het goed gedaan.

Offline Allomol

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 9-03-2025, 00:18:46 »
Ik moet zeggen dat ik genoten heb van dit seizoen. Complimenten aan de nieuwe regisseur Kristof, aan Rik voor de presentatie en natuurlijk aan Stijn, de jongste Mol ooit, onvoorbereid en wel.

Bij deze nog een korte terugblik op seizoen 2025 door de lens van het Die-is-de-Mol model. Dit is de 2.0 versie met herziene en aangescherpte criteria en een andere rekenmethodiek. Ben niet ontevreden met de resultaten. Zeker als je bedenkt dat er verschuivingen in het cluster "Regie" te zien zijn.

Na een wat rommelige beginfase komt Stijn vanaf aflevering vier boven drijven als Mol en laat het model zien dat Sophie, Maaike en Roos niet de Mol zijn.

Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline Mimitje

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 9-03-2025, 05:34:37 »
Ik moet zeggen dat ik genoten heb van dit seizoen. Complimenten aan de nieuwe regisseur Kristof, aan Rik voor de presentatie en natuurlijk aan Stijn, de jongste Mol ooit, onvoorbereid en wel.

Bij deze nog een korte terugblik op seizoen 2025 door de lens van het Die-is-de-Mol model. Dit is de 2.0 versie met herziene en aangescherpte criteria en een andere rekenmethodiek. Ben niet ontevreden met de resultaten. Zeker als je bedenkt dat er verschuivingen in het cluster "Regie" te zien zijn.

Na een wat rommelige beginfase komt Stijn vanaf aflevering vier boven drijven als Mol en laat het model zien dat Sophie, Maaike en Roos niet de Mol zijn.

Leuk dat hij klopte!!

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 9-03-2025, 08:20:01 »
Een leuk feitje:
 Stijn is met 26 jaar de allerjongste mol van WIDM ooit!

Dat hadden ze wel even mogen vertellen vind ik!!
 (In plaats van voor de 100e keer vertellen dat het de laagste pot ooit was..)

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #31 Gepost op: 9-03-2025, 08:42:05 »
Leuk feitje inderdaad! En dat vind ik eigenlijk nog opvallend oud voor een jongste Mol ooit na 27 seizoenen, die dus ook nog eens niet door de makers zelf is gekomen. Nooit zo bij stilgestaan, interessant om in de gaten te houden ::vergroot::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Molekule

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 9-03-2025, 09:22:45 »
Dat ze de stem met AI hebben gegenereerd zegt volgens mij niets over het herleiden van de stem, wat landelijk is opgepikt als spoiler. Met AI kun je een stem namelijk behoorlijk goed imiteren en of Stijn die teksten zelf heeft ingesproken of dat ze gegenereerd zijn door AI gebaseerd op Stijn's stem maakt voor mij helemaal niets uit.
Mij bekroop het gevoel dat ze dit achteraf hebben bedacht om te verdoezelen dat het mogelijk was om de stem van de mol (weer) te destilleren uit de vervormde audio. Ik trap niet zo snel in dat soort smoesjes. Geef het nou maar gewoon toe dat hier een fout is gemaakt.

Klopt. Mij komt het over dat Audiomol door de makers zelf gecontacteerd is om hier niet verder over te communiceren.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2025, 09:25:30 door Molekule »

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #33 Gepost op: 9-03-2025, 10:10:20 »
Een leuk feitje:
 Stijn is met 26 jaar de allerjongste mol van WIDM ooit!
Als je de junior edities niet meetelt natuurlijk ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #34 Gepost op: 9-03-2025, 10:43:06 »
[…]
Bij deze nog een korte terugblik op seizoen 2025 door de lens van het Die-is-de-Mol model. [...]

leuk, maar niet achteraf gaan posten, dat ontsiert alles namelijk.

Offline Fedde

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 9-03-2025, 10:54:10 »
Ik was wel benieuwd naar de ontknoping nu er afgeweken werd van de opzet van de afgelopen jaren in (en om) Vondel CS. Het was toch wel een soort cadeautje van alle fans van het programma om op die manier de ontknoping bij te wonen.

Toch vond ik de huidige ontknoping ook heel fijn om naar te kijken. Misschien ook omdat er minder geschakeld werd met buiten en er meer aandacht was voor de molacties, de briefings en leuke weetjes die specifiek bij dit seizoen hoorden.

Offline bananana

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 9-03-2025, 10:55:07 »

Waar haal je uit dat ze die AI hebben gebaseerd op Stijns stem? Lijkt me eerder dat ze helenaal niets met Stijns stem erin hebben gedaan.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 9-03-2025, 11:05:25 »
Wat heeft het voor toegevoegde waarde om een AI gegenereerde stem die niet lijkt op die van de mol te gaan vervormen om die vervolgens te laten horen als woorden van de mol. Waar kijken (luisteren) we dan naar?
AI gegenereerde stemmen zijn in dit soort gevallen bedoeld om te doen lijken dat de persoon in kwestie iets heeft gezegd.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2025, 11:08:34 door MartinJ »

Offline Fedde

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 9-03-2025, 11:11:32 »
Wat heeft het voor toegevoegde waarde om een AI gegenereerde stem die niet lijkt op die van de mol te gaan vervormen om die vervolgens te laten horen als woorden van de mol. Waar kijken (luisteren) we dan naar?
AI gegenereerde stemmen zijn in dit soort gevallen bedoeld om te doen lijken dat de persoon in kwestie iets heeft gezegd.

Inderdaad. Waarom een anonieme stem nog vervormen?

En datzelfde fragment wordt vervolgens door iemand anders bewerkt door aan wat knopjes te draaien en ineens lijkt het wel op de stem van Stijn. Wanneer er anders aan de knopjes gedraaid zou zijn, zou het dan ook de stem van Roos kunnen worden?

Offline Allomol

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 9-03-2025, 11:24:27 »
leuk, maar niet achteraf gaan posten, dat ontsiert alles namelijk.

En wat zou dat precies ontsieren?

Met het model in volle ontwikkeling en de nieuwe regisseur heb ik er dit seizoen inderdaad voor gekozen even voor mezelf “te klooien”. En ja en ik geef achteraf een update hier op het forum.

Geen zorgen overigens. Het is wel degelijk mijn bedoeling om DidM in de toekomst op enige manier weer te gaan delen met mensen die het leuk vinden om te volgen. In volledige transparantie en vanaf het begin van het seizoen.   ::bravo::

Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?