Op voorhand zeggen, Stijn was/is een goeie mol, vond de manier waarop ze de onthulling hebben gedaan, met alle kandidaten, een stuk beter.
Hierdoor heeft het afvallershotel ook een extra functie. Iets waar we de laatste paar jaren al hevig op aan het hopen/sturen waren.
Veel van de acties zijn brutaal, de snelle blikken in de camera (altijd leuk), maar jammer dat veel van de acties op voorhand te voorspellen waren gezien het (fanatieke) speurwerk...
(Wat dat dan weer het compliment voor de mensen hier.)
Al zou je kunnen stellen dat je als onvoorbereide mol, misschien niet veel meer of anders had/zou kunnen doen.
Dit seizoen zelf zat trouwens verwikkeld in een enorme aantal controverses, iets met afvallersspoilers, een stemvervormheisa, en een etische discussie.
Desondanks dit alles heeft het deze uitzending niet in de weg gezeten. Sterker, ik ben blij dat de makers zelf voorrang hebben gegeven aan het debunken van Audiomol.
De veiling blijkt achteraf dus een grote farce te zijn, en dat is uiterst jammer. Precies zo bieden dat als je zelf wint er ook een hap geld uit gaat, maar weten dat je sowieso als mol bij die laatste twee uitkomt is dan toch een stukje mol als productieassistent.
Jammer, want hij had het makkelijk zonder de extra hulp gered.
Zelfs met al deze dingen heeft Stijn mij niet zozeer verrast, maar wel verdomd goed vermaakt. Qua mol zal hij zeker wel wat hoger komen te staan, zeker gezien het feit dat hij voornamelijk tijdens het spel onverdacht is gebleven.
Het seizoen overall was zeer vermakelijk, de kandidaten waren gemêleerd, maar niemand was echt overdreven irritant. (al is voor Roos zeker een case te maken)
De opdrachten varriërde tussen echt super tot mwah had iets beter gemogen. Maar echt direct een héél slechte opdracht zat er voor mijn gevoel niet tussen.
(Dit seizoen gaat denk ik op mijn lijstje van makkelijk terug te kijken seizoenen terechtkomen.)