Auteur Topic: Aflevering 9 - De juiste manier van leven  (gelezen 7601 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Aflevering 9 - De juiste manier van leven
« Gepost op: 1-03-2025, 19:24:36 »
Bespreek hier alles van de finale!
« Laatst bewerkt op: 1-03-2025, 20:34:50 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - De juiste manier van leven
« Reactie #1 Gepost op: 1-03-2025, 21:26:21 »
Ligt het aan mij of waren Stijns reacties aan het begin van de aflevering 100 procent mols? Zoals Stijn Roos en Maaike feliciteert dat ze de finale hebben gehaald, was heel opvallend.

Offline Cornelis

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 1-03-2025, 21:29:15 »
Aaaaaaaaaaahh wie is het nou? 🫨😬
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline hrvdg7

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 1-03-2025, 21:29:48 »
Wat een flut finale. 2 simpele opdrachten. Niets spannends aan. En dat eeuwige gezever van Rik op het eind.
Aflevering 9 is de laatste jaren nooit leuk, maar deze was wel het allerminst leuk.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #4 Gepost op: 1-03-2025, 21:29:57 »
Wat een melodrama in deze aflevering. The Passion is er niets bij. Als ik nog een keer Stijn of Rik hoor glunderen over de (kunstmatig) historisch lage pot ga ik gillen.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #5 Gepost op: 1-03-2025, 21:31:06 »
Leuke finalisten, grappige dynamiek ook deze aflevering ;D En mooi dat ze het met z'n allen hebben afgesloten op dat dak! Ik heb weer genoten. Stijn is de Mol en Roos is de winnaar ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

« Reactie #6 Gepost op: 1-03-2025, 21:32:48 »
Roos is echt zo'n prut kandidaat voor het format van WIDM. Ze verpest gewoon elke opdracht en wil continu de aandacht op zich hebben. Het is echt tijd om grondig te gaan onderzoeken wat er gedaan kan worden om te zorgen dat kandidaten voor geld willen spelen. Het verdienen van geld moet worden gekoppeld aan persoonlijke voordelen. Veilingen moeten eruit en gewoon beter selecteren op kandidaten als Ray, Maaike en Teun.

Het enige belang van kandidaten (zeker BN'ers) is om zo lang mogelijk op TV te zijn. Geld is totaal niet relevant.

« Reactie #7 Gepost op: 1-03-2025, 21:35:15 »
Wat een flut finale. 2 simpele opdrachten. Niets spannends aan. En dat eeuwige gezever van Rik op het eind.
Aflevering 9 is de laatste jaren nooit leuk, maar deze was wel het allerminst leuk.

We hebben anders wel een historisch lage pot

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #8 Gepost op: 1-03-2025, 21:37:51 »
Het is echt tijd om grondig te gaan onderzoeken wat er gedaan kan worden om te zorgen dat kandidaten voor geld willen spelen.

Gaat niet gebeuren.
No Milk today???

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #9 Gepost op: 1-03-2025, 21:38:27 »
Ligt het aan mij of waren Stijns reacties aan het begin van de aflevering 100 procent mols? Zoals Stijn Roos en Maaike feliciteert dat ze de finale hebben gehaald, was heel opvallend.
Dat ze dat in de edt hebben gelaten. moesten we opeens gaan twijfelen deze aflevering? Alle ballen op Roos zo leek het.
Mocht Maaike de mol zijn, is ze wel de beste, met nul verdenkingen en de laagste pot.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2025, 21:50:08 door Mollem »

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #10 Gepost op: 1-03-2025, 21:39:48 »
In een biecht zegt Stijn dat hij zou liegen als hij de 8055 euro niet op zijn rekening wil hebben. Eerder in de aflevering wordt de mol gebrieft door Rik: je moet liegen... ::vergroot::
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #11 Gepost op: 1-03-2025, 21:41:06 »
Zonder de veiling was de pot 13 055 geweest. dat is voor hedendaagse mollen best een redelijke pot.

Belangrijke kanttekening, de laatste paar opdrachten was er wel een ontzettende compensatie.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2025, 21:42:47 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 1-03-2025, 21:42:00 »
We hebben anders wel een historisch lage pot

Ja, en waar komt dat door? Opdrachten waar nauwelijks iets mee te verdienen was, mingeld als er iets misgaat, mogelijkheden om troeven te kopen met als dieptepunt die veiling die sowieso geld uit de pot zou kosten. De productie heeft die lage pot in de hand gewerkt, de mol heeft daar niet per se de grootste invloed op.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 1-03-2025, 21:42:46 »
Zonder de veiling was de pot 13 055 geweest. dat is voor hedendaagse mollen best een redelijke pot.
Dat dacht ik ook meteen, dat je die 5000 er gewoon bij moet teleen.

Offline suuuus

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 1-03-2025, 21:43:20 »
Ik vond het echt wel een leuk seizoen maar deze finale is wel heel matig. Met de standaard biechten, Rik zijn mega standaard praatje en twee niet finale waardige opdrachten.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #15 Gepost op: 1-03-2025, 21:46:16 »
Ja, en waar komt dat door? Opdrachten waar nauwelijks iets mee te verdienen was, mingeld als er iets misgaat, mogelijkheden om troeven te kopen met als dieptepunt die veiling die sowieso geld uit de pot zou kosten. De productie heeft die lage pot in de hand gewerkt, de mol heeft daar niet per se de grootste invloed op.

De opdrachten met mingeld zijn volgens mij op 1 hand te tellen...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #16 Gepost op: 1-03-2025, 21:52:50 »
Altijd zwak als de mol door finalevrijstellingbieding èn alvast ‘verdiend’  in de finale staat èn de pot ‘historisch laag’ maakt. Hoop dat het anders is.

Offline Molleck

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 1-03-2025, 21:53:59 »
... Als ik nog een keer Stijn of Rik hoor glunderen over de (kunstmatig) historisch lage pot ga ik gillen.

Precies wat ik hier thuis op de bank zei…
Het enige scenario waarin ik het geoorloofd zou vinden om hier zo lyrisch over te zijn, is als dit niet zou komen door zo’n -greep uit de pot in ruil voor een troef- opdracht.

::ohno::

Verder wel een leuke finale. Vond het niet spectaculair, maar wel gewoon vermakelijk om naar te kijken.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #18 Gepost op: 1-03-2025, 21:59:37 »

Dat viel mij ook op.

Pfft, waarom moet in WIDM altijd die historisch lage pot worden genoemd?
Het zijn ook de kandidaten die zo hoog bieden. Of soms dure fouten maken.
Ik denk dat de mol het goed heeft gespeeld hoor, daar niet van. Maar ik vind het altijd flauw: er zijn edities met een lage pot waar ik minder enthousiast ben over de mol. En seizoenen waarin meer geld is verdiend, ondanks een voortreffelijke mol.

Soms valt er nou eenmaal meer te verdienen of werkt een kandidatengroep veel beter samen dan in dit seizoen.
Mocht Roos winnen, wat ik dan toch denk, dan is die lage pot ook wel een beetje aan haarzelf te danken denk ik.

Edit: toevoeging. Wel fijn om te zien dat 'geld verdienen' in de laatste opdracht ook werkte als beloning voor de kandidaten. En een mooie afsluiting ook.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 1-03-2025, 22:02:02 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

« Reactie #19 Gepost op: 1-03-2025, 22:03:32 »

Ik bedoelde het sarcastisch