Poll

Krijgen we meer te weten over het lot van de kandidaten in aflevering 9?

Nee, we weten na aflevering 9 niet meer dan na aflevering 8.
64 (64.6%)
Ja, ze maken bekend wie niet de winnaar, verliezer en mol zijn. (Jubileum, 2014)
7 (7.1%)
Ja, ze maken bekend wie de verliezend finalist is. (2021, 2013, 2011)
18 (18.2%)
Ja, ze maken bekend wie de winnaar is. (2010, 2009)
5 (5.1%)
Ja, ze maken bekend wie niet de mol is.
5 (5.1%)

Totaal aantal stemmen: 99

Poll gesloten: 1-03-2025, 09:44:17

Auteur Topic: Bekendmaking in de finale?  (gelezen 2657 keer)

Offline Didier

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 😁😁
Bekendmaking in de finale?
« Gepost op: 23-02-2025, 09:44:17 »
Ik ben benieuwd, wat denken jullie, kunnen we na aflevering 9 iemand officieel afschrijven, omdat Rik vertelt dat die persoon de mol het? Zelf denk ik van niet...

Ik kijk pas sinds 2014 dus moest even de laatste minuten van de finales tussen 2005 en 2013 kijken op NPO start 😅
#1 Renée hater

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Bekendmaking in de finale?
« Reactie #1 Gepost op: 23-02-2025, 10:25:31 »
Ik ben benieuwd, wat denken jullie, kunnen we na aflevering 9 iemand officieel afschrijven, omdat Rik vertelt dat die persoon de mol het? Zelf denk ik van niet...

Ik kijk pas sinds 2014 dus moest even de laatste minuten van de finales tussen 2005 en 2013 kijken op NPO start 😅

*Beeld van Rik die zich tot camera wendt*: "...Maar dat hoort u volgende week."

"Anticlimaaaax", zoals Joery van Breukelen altijd riep in zijn node gemiste filmpjes.

Elke variant is al eens voorbijgekomen. In 2005 waren winnaar, mol en verliezend finalist al bekend aan het eind van aflevering 9, met als gevolg dat aflevering 10 (die trouwens juist in dat seizoen meer dan de moeite waard is, om tal van redenen) veel slechter bekeken werd. Sindsdien is die cliffhanger min of meer vaste prik.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2025, 12:25:42 door Michmol »
Om mij heen zie ik een circus van waanzin ontstaan.

Offline Didier

• Forumlid
  • 😁😁
« Reactie #2 Gepost op: 23-02-2025, 10:29:33 »
*Beeld van Rik die zich tot camera wendt*: "...Maar dat hoort u volgende week."

"Anticlimaaaax", zoals Joey van Breukelen altijd riep in zijn node gemiste filmpjes.

Elke variant is al eens voorbijgekomen. In 2005 waren winnaar, mol en verliezend finalist al bekend aan het eind van aflevering 9, met als gevolg dat aflevering 10 (die trouwens juist in dat seizoen meer dan de moeite waard is, om tal van redenen) veel slechter bekeken werd. Sindsdien is die cliffhanger min of meer vaste prik.

Stiekem hoop ik dat Rik dat zegt, al zo lang niet meer gezegd (i.i.g. voor mijn gevoel), voelt nostalgisch aan. Dat van 2005 wist ik niet eens, want die aflevering wou niet inladen op npo start, leuk om te weten
#1 Renée hater

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #3 Gepost op: 23-02-2025, 13:45:12 »
Wie zegt dat de mol dan wel de winnaar uberhaupt al bekend is? Er gaan geluiden dat er nog een 'live' eindtest komt en we daarom een finale hebben zonder groot publiek.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #4 Gepost op: 23-02-2025, 20:23:35 »

weet je dat heel zeker?

Bij mijn weten was de cliffhanger er al in seizoen 3, toen ze met parachutes op het juiste vlak moesten landen, maar dat mislukte vanwege de harde wind.

Van seizoen 1 en 2 weet ik niets.

Ik heb het nu teruggekeken, en het is inderdaad in aflevering 9 al gezegd.

Ik kon het me zo helemaal niet meer herinneren.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2025, 20:33:22 door Bodejos »

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #5 Gepost op: 23-02-2025, 20:47:37 »
weet je dat heel zeker?

Bij mijn weten was de cliffhanger er al in seizoen 3, toen ze met parachutes op het juiste vlak moesten landen, maar dat mislukte vanwege de harde wind.

Van seizoen 1 en 2 weet ik niets.

Ik heb het nu teruggekeken, en het is inderdaad in aflevering 9 al gezegd.

Ik kon het me zo helemaal niet meer herinneren.

Daarom zei ik ook: min of meer. Ik bedoelde niet te zeggen dat 2005 het allerlaatste seizoen was waarin mol en winnaar (en bijgevolg ook verliezend finalist) al aan het eind van aflevering 9 bekend waren, maar wél dat men mede op basis van die ervaring dat liever niet meer doet - ongeacht of dat later nogmaals is voorgevallen (in elk geval niet vaak, anders had ik dat wel onthouden).

Ik blijf toch vóór dergelijke duidelijkheid, zodat aflevering 10 geheel gewijd kan worden aan molacties. Zo vind ik aflevering 10 van 2005 ook nog steeds de allerbeste terugblikaflevering aller tijden: daar zat álles in, én (alle?, in elk geval het leeuwendeel van) de molacties, én de reacties van de andere kandidaten daarop, én de verborgen aanwijzingen én terugblikken op opvallende momenten (conflicten + een flirt) tussen afgevallen kandidaten. Een juweeltje van 45 minuten televisie.

Maar goed, gezien de huidige live-applausverslaving zie ik dat er niet meer van komen.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2025, 21:17:25 door Michmol »
Om mij heen zie ik een circus van waanzin ontstaan.

Offline Ralph21

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 23-02-2025, 21:48:06 »
Ach, maakt het uit?

We weten toch al lang dat Stijn de Mol is, en dat Roos gaat winnen?

Zo spannend wordt de uitslag niet  ::rofl::

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 23-02-2025, 23:27:10 »
Wie zegt dat de mol dan wel de winnaar uberhaupt al bekend is? Er gaan geluiden dat er nog een 'live' eindtest komt en we daarom een finale hebben zonder groot publiek.

Dat zou wel heel raar zijn. Dan horen we in de laatste aflevering Maaike zeggen dat ze denkt dat Roos de mol is, om vervolgens te winnen omdat ze na het kijken op tv en lezen op internet op Stijn te stemmen en te winnen.
Ik hoop het niet.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 23-02-2025, 23:33:48 »
Als ze nog alle drie de mol zouden kunnen zijn dan kan ik me voorstellen dat ze iets zouden weggeven. Maar nu het zo duidelijk is dat Stijn de mol is, is er niet veel meer om weg te geven. Ik bedoel, Roos en Maaike zijn allebei even onwaarschijnlijk als mol en waarom zou je één van hun weggeven.

Offline JensXIII

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 23-02-2025, 23:39:35 »
Dat zou wel heel raar zijn. Dan horen we in de laatste aflevering Maaike zeggen dat ze denkt dat Roos de mol is, om vervolgens te winnen omdat ze na het kijken op tv en lezen op internet op Stijn te stemmen en te winnen.
Ik hoop het niet.

Ooit gebeurde dat in Vlaanderen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #10 Gepost op: 25-02-2025, 14:30:47 »
Het zal er helemaal vanaf hangen wie de mol is... Als Stijn de mol is wordt er niks bekend gemaakt, als Roos de mol is misschien wel.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 25-02-2025, 18:59:51 »
Hoe kan roos nog de mol zijn als ook nora al op roos zat?

dan zou de stijn-stemmer toch al naar huis moeten?

Net als de rest denkt zullen ze maaike als verliezer aan gaan wijzen..

En bij wie moet ik zijn om mijn forumnaam te veranderen in (ik vrees dat hij echt de mol is) Destijnontkenner.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 25-02-2025, 22:53:53 »
Hoe kan roos nog de mol zijn als ook nora al op roos zat?

dan zou de stijn-stemmer toch al naar huis moeten?

Net als de rest denkt zullen ze maaike als verliezer aan gaan wijzen..

En bij wie moet ik zijn om mijn forumnaam te veranderen in (ik vrees dat hij echt de mol is) Destijnontkenner.

Omdat dan iedereen vanaf Nora op Roos zat, behalve Roos. Wat ook zo lijkt te zijn.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 26-02-2025, 08:30:08 »
maaike zat toch vol op stijn? als roos de mol is had maaike moeten afvallen?

Ik vind roos een prima mol hoor want stijn heeft ook veel aan bridget gehad want het was meer opgevallen als hij steeds in zijn eentje opdrachten verkloot..

Ik ga er niet vanuit dat wie van de drie alleen aan stijn wordt toegeschreven want dat was vooral bridget die hielp en ray die te arrogant bezig was.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #14 Gepost op: 26-02-2025, 09:33:42 »
Ik zeg altijd dat het niet alleen van het antwoord op vraag 20 afhangt of je een rood of groen scherm krijgt. Je kunt immers onbedoeld vragen correct hebben als een soort "bij-vangst".

Maar geldt dat ook nog bij de finale-test, dat vraag ik me af.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 26-02-2025, 10:32:14 »
Maaike zat op Roos, toen Nora afviel ook al. In het spel met de finalevrijstelling zei ze duidelijk dat Roos haar hoofdverdachte was

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #16 Gepost op: 26-02-2025, 11:05:55 »
Maaike heeft nog gezegd vol op Stijn te zitten (jammer genoeg), ze is altijd blijven spreiden tot in ieder geval afgelopen aflevering. Ik denk dat een goede aanname is dat ze in voorgaande afleveringen heeft gespreid over Stijn en Roos, die ze beiden als verdachte heeft genoemd.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 27-02-2025, 10:30:33 »
Ik krijg het idee dat de productie mikt op een Stijn vs Roos duel, en Maaike dus wel eens kan weggeven als verliezend finalist.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #18 Gepost op: 27-02-2025, 12:39:56 »
Ik krijg het idee dat de productie mikt op een Stijn vs Roos duel, en Maaike dus wel eens kan weggeven als verliezend finalist.

Of als 'niet de mol'?

Daarom zie ik het ook nog wel gebeuren dat ze dit jaar 'niet de winnaar/verliezer/mol' bekend gaan maken.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)