weet je dat heel zeker?
Bij mijn weten was de cliffhanger er al in seizoen 3, toen ze met parachutes op het juiste vlak moesten landen, maar dat mislukte vanwege de harde wind.
Van seizoen 1 en 2 weet ik niets.
Ik heb het nu teruggekeken, en het is inderdaad in aflevering 9 al gezegd.
Ik kon het me zo helemaal niet meer herinneren.
Daarom zei ik ook: min of meer. Ik bedoelde niet te zeggen dat 2005 het allerlaatste seizoen was waarin mol en winnaar (en bijgevolg ook verliezend finalist) al aan het eind van aflevering 9 bekend waren, maar wél dat men mede op basis van die ervaring dat liever niet meer doet - ongeacht of dat later nogmaals is voorgevallen (in elk geval niet vaak, anders had ik dat wel onthouden).
Ik blijf toch vóór dergelijke duidelijkheid, zodat aflevering 10 geheel gewijd kan worden aan molacties. Zo vind ik aflevering 10 van 2005 ook nog steeds de allerbeste terugblikaflevering aller tijden: daar zat álles in, én (alle?, in elk geval het leeuwendeel van) de molacties, én de reacties van de andere kandidaten daarop, én de verborgen aanwijzingen én terugblikken op opvallende momenten (conflicten + een flirt) tussen afgevallen kandidaten. Een juweeltje van 45 minuten televisie.
Maar goed, gezien de huidige live-applausverslaving zie ik dat er niet meer van komen.