Auteur Topic: Aflevering 7 - De juiste oplettendheid  (gelezen 6605 keer)

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - De juiste oplettendheid
« Reactie #60 Gepost op: 16-02-2025, 16:21:51 »
Ik denk dat je uit die beelden hooguit op zou kunnen maken wie waarschijnlijk niet de mol is.
Voordat Rik tegen de mol zegt dat hij de mol is, zal hij die kandidaat eerst voorbereiden en zeggen dat deze beelden mogelijk in aflevering 7 te zien zijn door de medekandidaten. Dus bereid je goed voor op de reactie. Dan zegt Rik (voor de beelden van de uitzending) jij bent de mol. Als de reactie van de mol niet naar behoren is, dan filmen ze het nog een keer etc.

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: 16-02-2025, 16:28:21 »
of zou ze gelijk na het gesprek met rik al besloten hebben maar vooral heel raar te gaan doen zodat ze veel verdenkingen krijgt?
Dit kan ook gewoon de tactiek zijn die ze thuis al bedacht had. Ze wisten toch vooraf niet dat er nog geen mol was.

Zeer irritante tactiek

Offline Mollenjagers2023

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 16-02-2025, 18:10:20 »
En nog een knutselfilm...
Begin van video is afl. 7 met het deel waar Roos de tablet bekijkt waarbij de lift beelden wat vergroot zijn voor een iets beter zicht (excuus voor resolutie).
Daarna terug naar afl. 1 waar ze te horen krijgen of ze de mol zijn, met de overgebleven kandidaten vanaf begroeting door Rick tot lift moment.
Het instappen in de busjes erin gelaten en de scenes waar Maaike, Roos, Sophie en Stijn te zien zijn ingezoomd. Misschien geeft het zo een iets beter zicht op lichaamstaal en uitdrukkingen?

Hieronder deze link:
https://youtu.be/dPo9aTKUg6M

Je ziet alle kandidaten in de lift in 'spiegelbeeld' - Fotografie (hint Stijn?)

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 16-02-2025, 18:26:28 »
Als de reactie van de mol niet naar behoren is, dan filmen ze het nog een keer etc.

dan zou het juist weer stijn kunnen zijn, die heeft dan instructie gehad van doe maar helemaal niks dan kunnen mensen er ook niks uit afleiden

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 16-02-2025, 18:48:57 »
Heb je als kandidaat enorm gestreden om die tablet te bemachtigen, en dan staat de mol er als een zoutpilaar bij op de beelden.::rofl::

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 16-02-2025, 19:52:32 »
Je ziet alle kandidaten in de lift in 'spiegelbeeld' - Fotografie (hint Stijn?)
Ik heb het idee dat de camera in aflevering 1 links staat en de camera op de laptop rechts. Behalve bij Roos, daar staat de camera 2x links.

Maaike --> camera rechts, ander fragment
Nora --> camera rechts, lichte vertraging   
Roos --> camera links, fragment aflevering 7 loopt door in aflevering 1
Sophie --> camera rechts, exact zelfde fragment
Stijn --> camera rechts, ander fragment, bevochtigd droge lippen

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 16-02-2025, 20:01:00 »
Ik hoop (lichtjes, geen sterke mening erover) dat de mol niet geïnstrueerd over de liftcamera. Er kan sowieso maar één kandidaat zijn die de reactie ziet en de waarde wordt wel verminderd als het in scène is gezet.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 16-02-2025, 20:59:21 »
Lijkt alsof we van Stijn en Maaike een ander shot hebben gekregen dan Roos nu krijgt. Bewegingen anders bij deze 2. Sophie en Nora zijn alleen een ander camerastandpunt voor zover ik kan zien.

Offline JP1999

• Forumlid
  • Friends?
« Reactie #68 Gepost op: 16-02-2025, 23:59:21 »
In tegenstelling tot veel hierboven, was ik deze aflevering wel meer invested. Vond het juist wel leuk, vooral die eerste opdracht. De chaos komt vooral door sophie en roos die beiden volgens mij veel nepmollen, en dan komt de echte mol (stijn) daar nog eens bij. Ik snap wel dat mensen hebben van "pfff waar zit ik naar te kijken" als er maar 2 vd 15 bagagestukken goed zijn gelegd, alsof niemand zijn best deed. Ik vond de setup wel heel creatief

Tweede spel van Squid Game The Challenge is eigenlijk wel een leuke opdracht, maar vijf kandidaten is eigenlijk wat weinig om het echt goed uit de verf te laten komen :-X Is meer iets voor afl. 2/3, zoiets. Voelt inderdaad een beetje willekeurig hoe Stijn heeft gewonnen. Hebben ze nog geluk dat 't geen 7000 was.

Ik zou het wel fair vinden als ze in de volgende aflevering die 5000 terug kunnen verdienen, dat zou het wel weer goed maken

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #69 Gepost op: 17-02-2025, 03:00:20 »
Slecht seizoen
Slechte aflevering
Kandidaten die de hele pot bieden voor een vrijstelling in aflevering 7…
Opdracht 1 waarbij we niks van informatie te zien krijgen
Opdracht 2 waar er nul inhoud was, gewoon een hoog bod doen en daarna beetje liegen. Waar is de psychologie van dit programma gebleven.
Echt stuitend hoe ze het elk jaar weer voor elkaar krijgen.

Btw die pot heeft niks te maken met onbekende… met het streaming seizoen  zat er ook een flut bedrag in de pot
Komt allemaal door interne beslissingen bij de npo waarschijnlijk.

Speel gewoon voor hoge bedragen zodat een pot op 30 k komt en speel dán zo’n opdracht waarbij er 10 k uitkan. Prima. Maar dit is echt niet meer leuk om naar te kijken.

En voor de kandidaten is het gewoon een leuke groepsreis, betaald en verzorgd. En dan 100 keer biechten over hoe moe ze zijn terwijl de halve aflevering zit vol met momenten waarop wij ze gewoon in een spa hotel zien chillen van ons belasting geld.

Prima dat wij hieraan meebetalen maar laat kandidaten dan gewoon in goedkope hotels slapen en voor veel geld spelen zodat het spel serieus wordt genomen. Dit hele spel is verpest en intern vertikken ze het om naar feedback te luisteren omdat het grote publiek zogenaamd niks vind. Maar ik hoor ook rondom mij heen van ‘normale’ kijkers dat ze het elk jaar slechter vinden worden. Als je daar dan als programma niets mee doet verdien je het in mijn ogen ook niet meer om nog nieuwe seizoenen te kunnen draaien.

Offline MrShankly

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 17-02-2025, 07:35:25 »
Slecht seizoen
Slechte aflevering
Opdracht 2 waar er nul inhoud was, gewoon een hoog bod doen en daarna beetje liegen. Waar is de psychologie van dit programma gebleven.

Btw die pot heeft niks te maken met onbekende… met het streaming seizoen  zat er ook een flut bedrag in de pot
Komt allemaal door interne beslissingen bij de npo waarschijnlijk.

Speel gewoon voor hoge bedragen zodat een pot op 30 k komt en speel dán zo’n opdracht waarbij er 10 k uitkan. Prima. Maar dit is echt niet meer leuk om naar te kijken.

En voor de kandidaten is het gewoon een leuke groepsreis, betaald en verzorgd. En dan 100 keer biechten over hoe moe ze zijn terwijl de halve aflevering zit vol met momenten waarop wij ze gewoon in een spa hotel zien chillen van ons belasting geld.

Prima dat wij hieraan meebetalen maar laat kandidaten dan gewoon in goedkope hotels slapen en voor veel geld spelen zodat het spel serieus wordt genomen. Dit hele spel is verpest en intern vertikken ze het om naar feedback te luisteren omdat het grote publiek zogenaamd niks vind. Maar ik hoor ook rondom mij heen van ‘normale’ kijkers dat ze het elk jaar slechter vinden worden. Als je daar dan als programma niets mee doet verdien je het in mijn ogen ook niet meer om nog nieuwe seizoenen te kunnen draaien.

Je hoeft niet te kijken hè  ::rofl::
Ik vind het dus wel gewoon echt een leuk seizoen! Vooral de eerste paar afleveringen.
Zeker leuk seizoen waarin nieuwe dingen gedaan worden. Wel jammer uiteraard van de veiling, maar ik heb verder echt genoten van het seizoen tot nu toe.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2025, 07:40:57 door MrShankly »

Offline _Malle_Molloot

• Forumlid
  • Doorgedraaide Molloot
« Reactie #71 Gepost op: 17-02-2025, 08:59:00 »
Slecht seizoen
Slechte aflevering
(….)
(…)
Dit hele spel is verpest en intern vertikken ze het om naar feedback te luisteren omdat het grote publiek zogenaamd niks vind. Maar ik hoor ook rondom mij heen van ‘normale’ kijkers dat ze het elk jaar slechter vinden worden.

De azijn was weer in de aanbieding zo te zien?

Ik vind dat je wel overdreven negatief bent, ik heb de kandidaten niet horen zeggen dat ze zo moe zijn.
En er zat wel degelijk een psychologisch element aan opdracht 2, dat is de volledige insteek van het spel geweest.

En dit jaar is het duidelijk dat er enorm veel is veranderd. Zeker de eerste paar afleveringen hebben ze een nieuwe weg ingeslagen waar de meesten enorm positief over waren.

Ik kan je aanraden om je negatieve blik wat te verzachten en nogmaals de aflevering te bekijken, dat maakt je ook een vrolijker mens. Niet alles is altijd maar slecht en stom
Deze hobby kost me echt teveel tijd...

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 17-02-2025, 09:26:49 »
De post van Mol2024 had misschien beter in de evaluatie-topic gepost kunnen worden, maar zeggen dat iemand tè negatief is terwijl dat gewoon is wat iemand vindt is ook een beetje raar. Dat jouw ervaring anders is, wil niet zeggen dat de ervaring Mol2024 overdreven of onwaar is. Ik vind het zelfs behoorlijk aanmatigend.

« Laatst bewerkt op: 17-02-2025, 09:39:59 door Eva. »

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #73 Gepost op: 17-02-2025, 12:51:49 »
Ik merk dat ik dit jaar weer enorm aan het genieten ben, net als de laatste jaren. Sinds ik me minder met het echte zoeken bezighoud geniet ik er gewoon veel meer van. Het echte zoeken werd gewoon een vorm van obsessie...

Zo heb ik ook van deze aflevering genoten. De eerste opdracht was lekker chaotisch, en ook nog eens een fantastische plek om te doen. Enige minpuntje: we weten niet welke passagiers zijn goedgekeurd. Tweede opdracht ook leuk. (al had ik hem leuker gevonden in een vroegere aflevering... met een lagere pot, en dus minder om weg te spelen) Maar gezien de eerdere veilingen was dit weer eens een andere qua opzet! Leuk met die nonnen erbij.

Dan de vraag of onbekenden veel meer voor het geld zouden gaan? Ik begin het steeds meer te betwijfelen. Ik zou in ieder geval (bijna) alles ervoor over hebben om de finale te behalen. Ook al zou dat een groot deel van de pot moeten kosten. En nee, op mijn rekening staan niet heel veel nullen achter de komma. Maar ik merk überhaupt dat er op de een of andere manier door veel mensen minder op geld gelet wordt.
Ich bin ein Bärliner!

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 17-02-2025, 12:55:09 »
En nee, op mijn rekening staan niet heel veel nullen achter de komma.
Ik schat hooguit 2  ::tandpastasmiley::

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #75 Gepost op: 17-02-2025, 13:25:29 »
Ik schat hooguit 2  ::tandpastasmiley::
:P Voor de komma bedoelde ik natuurlijk. Maar ik denk dat mijn stelling wel duidelijk is!
Ich bin ein Bärliner!

Offline JanMOL

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 17-02-2025, 16:00:36 »
Een BN'er heeft dus eigenlijk al gewonnen als hij 'ja' zegt op de uitnodiging. Dat is bij een onbekende Nederlander toch een stuk anders.

Dat weet ik zo net nog niet. Als het je droom is om mee te doen, win je ook al als je mee mag doen in mijn ogen, ook als is dat misschien maar 1 aflevering

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #77 Gepost op: 17-02-2025, 20:25:20 »
En weer wordt de NPO erbij gehaald als reden dat er zo weinig verdiend wordt.

Ik vind dat een drogreden.

Offline moguraa

• Forumlid
Test vraag afl. 7
« Reactie #78 Gepost op: 17-02-2025, 20:37:13 »
Hi, ben ik weer! Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik heb even de kandidaten op volgorde gezet voor de test vraag in de app.

Als hoeveelste kroop de mol door het bagage luik op het vliegveld?
1) Nora
2) Sophie
3) Maaike
4) Roos
5) Stijn

Online Cmolfan

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 17-02-2025, 21:37:20 »
Hoi allemaal!

Ik was benieuwd wat jullie denken over de opzet van de gelaagdheid van de vliegveld opdracht. Is het namelijk niet zo dat de productie in eerste instantie heeft gewild dat er twee kandidaten zouden strijden om de tablet en dus de beelden van de lift? En er sowieso één kandidaat moest overblijven met kennis over de opdracht (want anders geen spannende scènes met het vinden van een tablet).  Zou het dan misschien niet nog spannender zijn (ook om achteraf te tonen) dat sowieso de mol de 2e persoon moest zijn met deze kennis? En wellicht ook noodzakelijk omdat de productie het niet heeft willen riskeren dat er niemand over zou blijven met die informatie. Dat zou dan betekenen dat Roos vanwege vertrek van Sam de mol wel moet zijn en eigenlijk vrij uniek even bovengronds moest komen omdat er geen tweede kandidaat met kennis over de opdracht meer was…anders hadden Roos en Sam heel kandidaats kunnen strijden om informatie over de beelden in de lift…Nu moest Roos zich voordoen als kandidaat die als een mol aan de slag moest.
Zo’n zorgvuldige verhaallijn neerzetten en dan geheel overlaten aan het toeval lijkt me niet iets voor een programma als Wie is de Mol ;) Wat denken jullie?