Auteur Topic: Aflevering 7 - De juiste oplettendheid  (gelezen 6607 keer)

Offline Luc

• Forumlid
Re: Aflevering 7 - De juiste oplettendheid
« Reactie #20 Gepost op: 15-02-2025, 23:11:00 »
Zonder twijfel de minste aflevering tot nu toe. De kofferopdracht was mij te chaotisch en die finalevrijstelling waar weer geld uit de pot gehaald kon worden hoeft voor mij niet.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 15-02-2025, 23:14:35 »
Had al een tijdje het idee om het volgende seizoen gewoon op de Flevopolder op te nemen.

Lekker dichtbij, dus goed voor het klimaat, je kan er alle psychologische spellen spelen die je wil, en geen enkele Nederlander wil er dood gevonden worden, dus je komt ook niemand tegen.

(Sorry voor iedereen die op de Flevopolder woont, btw. No offense.)

Laat ik er nu familie hebben wonen  ::rofl::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #22 Gepost op: 15-02-2025, 23:15:26 »
En bij NPO heeft iemand enkele uren geleden juist níet opgelet.

Offline DP

• Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #23 Gepost op: 15-02-2025, 23:24:11 »
Nora gaat naar huis ("teveel op één paard gewed") en geeft de pot door aan Sophie omdat ze haar het meest vertrouwt. Dat zijn toch weer flink wat kandidaatspunten voor Sophie.

(Ik zit al vanaf aflevering 1 op Sophie)

Ik zag dat juist als: “Sophie vertrouw ik, dus niet op haar gestemd daarom ben ik nu degene met een rood scherm”. Vrij vertaald. Maar wie het weet mag het zeggen..

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 15-02-2025, 23:40:48 »
Had al een tijdje het idee om het volgende seizoen gewoon op de Flevopolder op te nemen.

Lekker dichtbij, dus goed voor het klimaat, je kan er alle psychologische spellen spelen die je wil, en geen enkele Nederlander wil er dood gevonden worden, dus je komt ook niemand tegen.

(Sorry voor iedereen die op de Flevopolder woont, btw. No offense.)

Of Zuid-Limburg, dan kunnen ze de locals in ieder geval niet zomaar verstaan.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #25 Gepost op: 16-02-2025, 00:04:05 »
De drie woorden van deze aflevering: Historisch Lage Pot.

Oh wat een goede mol hebben we dit jaar.

NOT.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #26 Gepost op: 16-02-2025, 00:05:58 »
De drie woorden van deze aflevering: Historisch Lage Pot.

Oh wat een goede mol hebben we dit jaar.

NOT.
Om deze reden hoop ik ook van harte dat Stijn het niet is.

Offline Nemi

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 16-02-2025, 00:06:34 »
Onbekende kandidaten gaan echt voor de pot om een of andere droom te verwezenlijken waardoor dit soort acties (zoveel geld uit de pot) echt niet in dank worden afgenomen. Met BN’ers werkt dit helaas heel anders wat totaal de spanning eruit haalt. Iedereen vond het wel grappig en weinig boeiend. Je moet kandidaten hebben die echt iets willen met die pot, dat maakt Demol België zo goed (naast hoe dat in elkaar zit). Vind het oké om naar te kijken maar ik mis toch iets.

Hier heb ik over nagedacht. ook onbekende Nederlanders kunnen genoeg geld op de bank hebben staan en meedoen voor het spel. Meedoen aan Wie is de Mol kan ook de droom zijn die je wilt verwezenlijken. En als je dan toch genoeg geld op de bank hebt staan.. Kan me goed voorstellen dat je dan niet geeft om de pot kaar alleen maar wilt zorgen dat je de finale haalt. Misschien een onbekende Nederlander die een goed doel vertegenwoordigt. Iets lokaals zodat men niet gaat denken: ik gun het geld eerder aan Kika dan aan de Dierenbescherming of zo. Al hou je dit natuurlijk wel een beetje met alle goede doelen. Maar denk wel dat iedere deelnemer zelf echt voor een hoge pot gaat uiteindelijk.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2025, 00:12:27 door Nemi »

Offline Thunderclaw

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 16-02-2025, 00:10:51 »
Hier heb ik over nagedacht. ook onbekende Nederlanders kunnen genoeg geld op de bank hebben staan en meedoen voor het spel. Meedoen aan Wie is de Mol kan ook de droom zijn die je wilt verwezenlijken. En als je dan toch genoeg geld op de bank hebt staan.. Kan me goed voorstellen dat je dan niet geeft om de pot kaar alleen maar wilt zorgen dat je de finale haalt.

Dan nog is het anders als je BN'er bent.

Ik geloof natuurlijk wel dat veel Bekende Nederlanders daadwerkelijk trouwe kijkers zijn en oprecht willen meedoen, maar zij hebben de extra bonus dat een seizoen WIDM ze een bons publiciteit oplevert. En hoe langer je meedoet, hoe groter die kans is.

Een BN'er heeft dus eigenlijk al gewonnen als hij 'ja' zegt op de uitnodiging. Dat is bij een onbekende Nederlander toch een stuk anders.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 16-02-2025, 00:11:22 »
Hier heb ik over nagedacht. ook onbekende Nederlanders kunnen genoeg geld op de bank hebben staan en meedoen voor het spel. Meedoen aan Wie is de Mol kan ook de droom zijn die je wilt verwezenlijken. En als je dan toch genoeg geld op de bank hebt staan.. Kan me goed voorstellen dat je dan niet geeft om de pot kaar alleen maar wilt zorgen dat je de finale haalt.

Voor BN'ers is het een verdienmodel, die verkopen hun boekje meer of krijgen meer tv-opdrachten of reclamespots die ze mogen inspreken. Bij ON'ers is de mentaliteit anders en word je erop aangekeken als je een fikse greep uit de pot doet. Die groepsdruk beïnvloedt de manier van spelen, dat is echt wel een significant verschil.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 16-02-2025, 00:31:23 »
Opdracht 1 was echt goed en opdracht 2 was echt slecht..

Jammer ook weer dat we in cambodja zijn maar niet verder komen dan markthalopdrachten en verlaten vliegvelden..

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 16-02-2025, 01:38:35 »
Wat een dramatisch slechte aflevering was dit! ::niet-ok::

Opdracht 1 veel te veel chaos, ze snapten er niks van (werd ook door Stijn aan de kijkers gevraagd) en weer niet duidelijk wat goed/fout was. Joepie, 300 euro.

Opdracht 2 kan overal gespeeld worden, moet je hier helemaal voor naar Cambodja? En in aflevering 7 nog even 5000 euro uit de pot, tuurlijk! :-\\

Verder zien we niks van het land, jammer! Gelukkig wel 200 biechten per aflevering. :-X
« Laatst bewerkt op: 18-02-2025, 00:39:44 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #32 Gepost op: 16-02-2025, 01:44:31 »
Persoonlijk hoef ik niet echt iets van het land te zien en ook over de voetafdruk van een programma wil ik het niet hebben.  Maar bij wie is de mol gaat het me om de opdrachten en sorry hoor maar waar heb ik vandaag maar zitten kijken.

Opdracht 1 was werkelijk geen hout van te begrijpen .  We hebben geen enkel idee welke items juist zijn geplaatst en wie wat in welke koffer werd gestopt is totaal niet duidelijk in beeld gebracht.

Opdracht 2 de gevreesde veiling . Jammer. Het spel eromheen was psychologisch oke.
Als mol kun je hier vrij snel wegstappen en een relatief laag bedrag bieden omdat er toch wel hoger geboden gaat worden .  Als mol hoef je de vrijstelling niet.

Offline el wee

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 16-02-2025, 08:29:54 »
ik snap iets niet : de koffer op de foto, die Roos kreeg, zag er toch heel anders uit dan de koffer die ze pakte?
op 20:38 loopt ze met de knalgroene koffer weg en een beeld later zie je de koffer van de foto op de lopende band gaan.

Offline Cool Cat_86

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 16-02-2025, 08:49:06 »
ik snap iets niet : de koffer op de foto, die Roos kreeg, zag er toch heel anders uit dan de koffer die ze pakte?
op 20:38 loopt ze met de knalgroene koffer weg en een beeld later zie je de koffer van de foto op de lopende band gaan.

Ze nam die knalgroene mee ter afleiding naar de andere kandidaten toe.

« Reactie #35 Gepost op: 16-02-2025, 08:51:18 »
De motivatie van de mol kan hier ook zijn: iemand in de finale zetten die jou minder of niet verdenkt..

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 16-02-2025, 09:19:45 »
mooie aflevering, verlaten vliegveld superlocatie, heb ontzag gekregen voor bagageafhandelaars, wat een job!

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 16-02-2025, 10:14:26 »
Ik vond de aflevering juist goed.

Opdracht 1 was ouderwets chaos met een opdracht met meer delen die samenhingen, de kandidaten in de baggagehal die pas gaandeweg doorkrijgen dat de andere objecten in de hal ook meedoen, waarna er al te veel door elkaar gehusseld was om er nog wat van te maken (ik heb er kostelijk over gelachen) en ook een opdracht binnen de opdracht van Roos. Ook de rode draad tussen Rays slapen op het vliegveld, de envelop die Roos vorige aflevering kreeg en de uitwerking in deze aflevering werkte goed uit.

Ik vind het een gemiste kans dit seizoen dat er niet meer gedaan is om langzaam een tipje van de sluier van de puzzel van de mol keuze op te tillen. Maar de rode draad van het vliegveld beviel mij goed.

De tweede opdracht was minder. Net als de meeste mensen heb ik niet zo veel met veiling opdrachten, deze voelde vrij langdradig, ik voelde niet echt spanning over wie zou winnen en uiteindelijk voelde het voor mij alsof de uitkomst 90% geluk was en 10% skill.

Maar de twist die me wel beviel is dat het geld alleen verloren ging door de hebberigheid van de winnende kandidaat. De omvang van het bod vergrootte de winstkansen niet. Als de winnende kandidaat 1 euro had geboden was er 1 euro uit de pot gegaan. Ik heb het gevoel dat het interessanter was geweest als daar meer mee gedaan was. Bijvoorbeeld kon er een psychologisch aspect worden toegevoegd waarbij kandidaten meer konden overleggen en daarna de persoon konden uitschakelen die ze dachten dat het meest geboden zou hebben (misschien nog een bonus weggeven als dat lukt ook).

Hoe dan ook, voor zover het om veilingen gaat, vond ik deze minder slecht dan gemiddeld.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 16-02-2025, 12:07:00 »
Ik] Als de winnende kandidaat 1 euro had geboden was er 1 euro uit de pot gegaan.
Je zou je kunnen afvragen hoe de mol hier ervoor kan zorgen dat er veel geld uit de pot gaat.

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 16-02-2025, 12:19:31 »
Je zou je kunnen afvragen hoe de mol hier ervoor kan zorgen dat er veel geld uit de pot gaat.

Klopt. En dan zou je denken dat de mol weet wat iedereen geboden heeft en de kandidaten met lage boden probeert weg te spelen. Sophie deed dit niet (ze had Maaike kunnen wegspelen door haar te raden), terwijl Stijn en Roos dit wel deden (ze speelde Nora en Maaike weg door hen te raden).