Ik vond de aflevering juist goed.
Opdracht 1 was ouderwets chaos met een opdracht met meer delen die samenhingen, de kandidaten in de baggagehal die pas gaandeweg doorkrijgen dat de andere objecten in de hal ook meedoen, waarna er al te veel door elkaar gehusseld was om er nog wat van te maken (ik heb er kostelijk over gelachen) en ook een opdracht binnen de opdracht van Roos. Ook de rode draad tussen Rays slapen op het vliegveld, de envelop die Roos vorige aflevering kreeg en de uitwerking in deze aflevering werkte goed uit.
Ik vind het een gemiste kans dit seizoen dat er niet meer gedaan is om langzaam een tipje van de sluier van de puzzel van de mol keuze op te tillen. Maar de rode draad van het vliegveld beviel mij goed.
De tweede opdracht was minder. Net als de meeste mensen heb ik niet zo veel met veiling opdrachten, deze voelde vrij langdradig, ik voelde niet echt spanning over wie zou winnen en uiteindelijk voelde het voor mij alsof de uitkomst 90% geluk was en 10% skill.
Maar de twist die me wel beviel is dat het geld alleen verloren ging door de hebberigheid van de winnende kandidaat. De omvang van het bod vergrootte de winstkansen niet. Als de winnende kandidaat 1 euro had geboden was er 1 euro uit de pot gegaan. Ik heb het gevoel dat het interessanter was geweest als daar meer mee gedaan was. Bijvoorbeeld kon er een psychologisch aspect worden toegevoegd waarbij kandidaten meer konden overleggen en daarna de persoon konden uitschakelen die ze dachten dat het meest geboden zou hebben (misschien nog een bonus weggeven als dat lukt ook).
Hoe dan ook, voor zover het om veilingen gaat, vond ik deze minder slecht dan gemiddeld.