Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Emotionele bagage  (gelezen 10163 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 7] Opdracht 1 - Emotionele bagage
« Gepost op: 15-02-2025, 17:06:26 »
Bespreek hier de eerste opdracht van aflevering 7.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2025, 22:26:34 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline daniwidm

• Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #1 Gepost op: 15-02-2025, 21:34:26 »
Nora zag Roos gewoon tijdens de kofferwissel van de tablet :o

Lekker veel chaos in deze opdracht, maar bijna onmogelijk er iets uit te halen lijkt me...
Zat wel goed in elkaar, met twee deelopdrachten - en het griezelverhaal van de achtergebleven passagiers :)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 15-02-2025, 21:50:38 »
Roos vooral bezig met die tablet bemachtigen

Die had geen tijd om al die paspoorten te saboteren

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 15-02-2025, 21:53:19 »
Roos vooral bezig met die tablet bemachtigen

Die had geen tijd om al die paspoorten te saboteren

Dat is ook mijn gedachte. Roos sowieso niet, Sophie oprecht gemotiveerd, heeft anderen ook gedekt bij de marechaussee. Stijn vrij snel af, liet zich bijna bewust afschieten.

Offline maf1

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 15-02-2025, 22:17:40 »
Van de 1e koffer welke naar buiten komt wordt het etiket gelezen: L. Somsi
Is dit anagram voor S is mol ?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 15-02-2025, 22:24:33 »

Dit vind ik de beste hint tot nu toe!

Online SanderFMC

• Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Emotionele bagage
« Reactie #6 Gepost op: 15-02-2025, 22:36:17 »
Dat kan geen toeval zijn. Mooi gevonden!

Edit: waar in de uitzending zit het precies? Ik kan het niet vinden
« Laatst bewerkt op: 15-02-2025, 23:06:01 door SanderFMC »

Offline Marcoach

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #7 Gepost op: 15-02-2025, 23:04:00 »
Sophie is Mol of Stijn is Mol
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 15-02-2025, 23:06:20 »

Goed gebonden, vond het al raar klinken!

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 15-02-2025, 23:28:58 »
Hele leuke opdracht, vooral de lasergame  Maar door de chaos kon ik er verder weinig van volgen. We zien duidelijker hoe Roos haar eigen missie uitvoert dan dat we zien hoe de echte opdracht gaat. Zelfs bij moltalk wisten ze niets meer te analyseren of in een schema te zetten. Feitelijk had de mol vrijspel omdat hij de enige was die een strategie kon toepassen en wist wat hij moest doen. Roos heeft zich een groot deel van de opdracht niet bemoeid, kan me nauwelijks voorstellen dat een mol die rol op zich zou nemen.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 15-02-2025, 23:38:40 »
Hele leuke opdracht, vooral de lasergame  Maar door de chaos kon ik er verder weinig van volgen. We zien duidelijker hoe Roos haar eigen missie uitvoert dan dat we zien hoe de echte opdracht gaat. Zelfs bij moltalk wisten ze niets meer te analyseren of in een schema te zetten. Feitelijk had de mol vrijspel omdat hij de enige was die een strategie kon toepassen en wist wat hij moest doen. Roos heeft zich een groot deel van de opdracht niet bemoeid, kan me nauwelijks voorstellen dat een mol die rol op zich zou nemen.

Wat ze aan het einde deden (met z'n allen luisteren en dan gezamenlijk de juiste items zoeken) leek mij de juiste strategie voor deze opdracht. Niemand bedacht om de opdracht ook maar enigszins methodisch aan te pakken waardoor er complete chaos ontstond, dat komt wat mij betreft volledig op conto van de groep en niet de montage (niet dat jij dat suggereert, dat wilde ik gewoon melden).

Het was inderdaad een onthoofde kippen-ren en vermoedelijk dankzij de mol die gewoon maar meteen begonnen is en heeft voorkomen dat er een groepsoverleg plaatsvond.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 16-02-2025, 00:26:47 »
Stijn probeert weer veel te opzichtig te mollen door de verkeerde knop in te drukken bij de bagageband..

En waarom wou sophie niet stoppen met lasergamen (weer stijn die haar overhaald om toch maar te stoppen), jammer dat sam er al uit is want sophie was in deze opdracht weer lekker aan het mollen (en deed in opdracht 2 wel heel erg haar best)

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 16-02-2025, 00:56:19 »
Stijn probeert weer veel te opzichtig te mollen door de verkeerde knop in te drukken bij de bagageband..

Heel eerlijk was ik ook op de groene 'knop' gaan drukken voor ik door zou krijgen dat ik op de zwarte knop eronder moest drukken  ::rofl::

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #13 Gepost op: 16-02-2025, 01:17:37 »
Vond het ook wel een beetje onsympathiek van Sophie om gewoon te weigeren te stoppen en hierdoor minder speeltijd te geven aan de andere spelers.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 16-02-2025, 01:47:58 »
Vond het ook wel een beetje onsympathiek van Sophie om gewoon te weigeren te stoppen en hierdoor minder speeltijd te geven aan de andere spelers.

Zou een goede molactie zijn geweest maar sam is er helaas uit.
Misschien laat sophie zich te vaak wegzetten en wilde ze nu haar gram halen? vind haar normaal niet zo egoistisch.

Online tureluurs

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 16-02-2025, 01:50:19 »
Als ze echt Roos als verdachte heeft is het logisch dat ze zelf wil en Roos buitenspel probeert te zetten.

Offline mollien

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 16-02-2025, 02:13:02 »
Was Ray nou een van die snipers? Ik zat vanavond bij Moltalk en daar was een shot van die snipers echt super lang in beeld, sprekend Ray (of Sam).
Toen hij er uit vloog had ik al bedacht dat het leuk zou zijn als hij dan in afl 7 wraak kon nemen of zoiets

Offline _Malle_Molloot

• Forumlid
  • Doorgedraaide Molloot
« Reactie #17 Gepost op: 16-02-2025, 08:45:36 »
Roos zien we inderdaad volop voor haar eigen opdracht gaan, waardoor er niets meer te zien is van de rest van de groep. Maar we kunnen Roos nu wel volledig afschrijven als mol: als ze de mol zou zijn, had ze nog meer voorkennis over deze opdracht. Dan zou ze geweten hebben dat haar eigen koffer langs zou komen op de bagageband. Nu zien we dat ze een rugtasje van een paspop jat, wat ontzettend riskant en opvallend is. Maaike ziet het ook en vraagt haar wat ze doet. Als ze de mol zou zijn, zou ze direct hebben ‘gezien’ dat haar koffer langskwam en zou ze de tablet erin hebben gedaan.

De enige die nu nog de mol kan zijn is Stijn. Sophie is een fanatieke kandidaat in mijn ogen, zij probeert de boel vaak nog te redden.

Verder vind ik het kapot maken van spullen echt geen leuke molactie
Deze hobby kost me echt teveel tijd...

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #18 Gepost op: 16-02-2025, 10:03:37 »

Vond ik ook erg storend ja
You'll never walk alone

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 16-02-2025, 10:25:51 »
Eindelijk viel er voor de Molloten wat te puzzelen. Helaas heeft het niets te doen met WIDM zelf.
Stiekem gehoopt op een verborgen hintje, maar het blijkt een echt/onaangepast boekje

"We take what we get"

« Laatst bewerkt op: 16-02-2025, 10:27:24 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit