Zonder dat we precies de regels weten en wat de mol precies weet, kunnen we wel hier blijven discusseren over wat de mol het beste kan doen, ik weet dat ik ook hier aan mee doe, maar het blijft een aanname en iedereen zit in zijn of haar tunnel. Maar vind de discussie wel super leuk om te lezen.
Wat we wel weten is dat de mol pas daar is gekozen door de kandidaten en waarschijnlijk heel dichtbij zichzelf is gebleven om niet op te vallen en dus ook bij deze opdracht en dat de mol als goed is als laatst bij Rik is gekomen om een bod te doen. En dus zijn of haar bod is gemaakt naar aanleiding van de biedingen van de andere kandidaten. De mol weet als goed is ook dat hier niet persé de hoogtste bod wint en heeft het niet echt zin om €2000,- meer te bieden dan de nummer 2 en 3. Maar zou Roos de mol zijn past dit wel bij haar gedrag die ze laat zien, net zoals dat ze erover loog.
Om heel laag te bieden als mol heeft alleen zin als de mol van tevoren wist dat de persoon/personen met de laagste biedingen de mensen die werden aangetikt om de finalevrijstelling bij iemand neer te zetten. Zou dit een echte regel zijn, dan is het niet onlogisch om laag te bieden, omdat jij er verzorgd welke bedragen in het spel blijven. Is het apart dat als Maaike de mol is om eerst Sophie te kiezen ipv Nora ja wel een beetje, maar dit kan je zelf als mol uitleggen om te zeggen van ik wilde niet te veel opvallen en zo speelt Maaike het spel ook, ze is er maar niet te opvallend in beeld.
Bij Sophie word het moeilijkere vind ik om het uit te leggen als zij de mol is. De €5000,- snap ik nog wel en dat ze erover liegt ook, want dat past wel bij haar. Alleen als zij de mol is en voorkennis had dat de mensen met de laagste biedingen, de finalevrijstelling bij de rest mocht zetten dan is het niet logisch dat ze Stijn noemde ipv Maaike.
En wat Stijn heeft gedaan is heel slim, je kiest niet het hoogste bedrag maar wel een bedrag die al voorkomt en ook hoog is, valt iets minder op daardoor. En bij hem merkte je dat hij voorkennis had, omdat hij Nora noemde.
Edit: Na dat ik dit geschreven had en vaak terug gelezen heb, is de meest logische keuze dat Stijn de mol is. Door hoe hij het speelde zag je dat hij zijn bod heel slim gekozen heeft en tactisch en je zag dat hij voorkennis had.