Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Wat niet weet - wat niet deert  (gelezen 7895 keer)

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Wat niet weet - wat niet deert
« Reactie #40 Gepost op: 8-02-2025, 23:14:38 »
In beginsel had het een hele leuke opdracht kunnen zijn, maar dat kwam qua uitvoering niet helemaal uit de verf.
Ik denk dat een inleiding naar de quiz toe het al een stuk leuker had gemaakt (zoals tijdens de karaoke opdracht, die echt in een bar plaatsvond en waar ze ook zelf naartoe wandelden, wat meteen de sfeer voor de opdracht neerzette). Als ze de quiz bijvoorbeeld in een tv studio hadden opgenomen, waarbij de andere kandidaten in de regisseursruimte hadden kunnen meekijken oid, dan maakt dat de opdracht in mijn ogen meer ‘af’.

Ik heb wel heerlijk gelachen om de kandidaten en vond het ook leuk om de podcastmakers van Trust nobody ineens terug te zien.

En ik was blij dat mijn mol Stijn netjes steeds op het knopje drukte en weer duidelijk aan de kandidaten liet zien hoe ‘slecht’ hij kan liegen

Offline Nemi

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 8-02-2025, 23:18:57 »
Beetje saai inderdaad, de meeste vragen waren veel te moeilijk.
Viel het jullie ook op dat Nora de molloten hulp vroeg en dat die ‘blacklight ballerina’ zeiden, maar dat Nora daar vervolgens ‘ballerina’ van maakte? Ik wist dat antwoord ook niet hoor en vraag me af of dat detail ervoor zorgde dat de vraag fout beantwoord is? Maarja, geld werd vooral uit de pot gehouden doordat de leugens goed geraden werden natuurlijk.

Offline Soes

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #42 Gepost op: 8-02-2025, 23:26:17 »
Viel het jullie ook op dat Nora de molloten hulp vroeg en dat die ‘blacklight ballerina’ zeiden, maar dat Nora daar vervolgens ‘ballerina’ van maakte? Ik wist dat antwoord ook niet hoor en vraag me af of dat detail ervoor zorgde dat de vraag fout beantwoord is? Maarja, geld werd vooral uit de pot gehouden doordat de leugens goed geraden werden natuurlijk.
Er werd alleen naar het beroep gevraagd, dus ballerina was goed toch?

Offline Nemi

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 8-02-2025, 23:33:18 »
Er werd alleen naar het beroep gevraagd, dus ballerina was goed toch?

Ah oke, dank je. Zou ook goed kunnen hoor. Ik wist het niet meer precies maar het viel me gewoon op dat de molloten zo specifiek waren met het woord ‘blacklight ballerina’ waardoor ik dacht dat dat detail van belang kon zijn. Maar ergens zou ik ook niet weten waarom ze op die manier zou moeten mollen. Want met de voorkennis van de mol had ze ook kunnen doen alsof ze het antwoord zelf wist, maar dan een nét niet goed antwoord kunnen geven. En dat deden ze geen van allen.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #44 Gepost op: 9-02-2025, 00:11:28 »
Een leuke ode aan molloten en aan 25 jaar 'Wie is de Mol?'

En... weten de kandidaten eigenlijk wel aan welk programma ze meedoen? Ik had niet de indruk dat één van hen ook maar één aflevering ooit gezien heeft.  ::ohno::

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 9-02-2025, 00:27:52 »
Heerlijke quiz als je geen “molloot” bent. Of slechts een paar seizoenen hebt gezien (zoals ik). Wist ook maar één antwoord uit mezelf, omdat ik toevallig dat stukje met die Chinese taxichauffeur had gezien uit dat seizoen. De rest van de vragen waren allemaal uit seizoenen waar ik niks van gezien heb. Ik kende de naam van de presentatrice van het eerste seizoen wel, toevallig omdat deze week iemand hier op het forum in een reply haar naam noemde.

Leuk dat ik nu ook een gezicht kan plakken op het trio van Trust Nobody. Ik kende die mensen enkel van stem uit de podcast.

Wel goed gelachen met Stijn en Sophie, hoe die probeerden te camoufleren dat ze op de hulpknop drukten. Toch best wel een grappige kerel , die Stijn! :)

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 9-02-2025, 01:05:17 »
De quiz was echt leuk maar die massage daarna was echt een beetje suf, daar gebeurde niks..

Zou het te heet zijn geweest om er een soort spel van te maken, dat de rest sam/roos moest vangen of zoiets?

Offline Soes

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 9-02-2025, 01:30:02 »
De quiz was echt leuk maar die massage daarna was echt een beetje suf, daar gebeurde niks..

Zou het te heet zijn geweest om er een soort spel van te maken, dat de rest sam/roos moest vangen of zoiets?

Ik krijg bijna het idee dat vergeten is om te vermelden dat de Mol tijdens alle massages in de kamer is geweest…
Maar misschien wordt dat pas im de laatste aflevering getoond als de mol bekend is?

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 9-02-2025, 02:40:25 »
Vond het juist leuk omdat je zelf kon meespelen en wat momenten terug zag. En denk dat er vooral niet op gerekend was dat iedereen elke keer zou zeggen dat ze het zelf wisten.

Dat er niet veel gemold zou kunnen worden was al meteen duidelijk in de molbriefing.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 9-02-2025, 02:46:45 »
Ik krijg bijna het idee dat vergeten is om te vermelden dat de Mol tijdens alle massages in de kamer is geweest…
Maar misschien wordt dat pas im de laatste aflevering getoond als de mol bekend is?
Volgens Splinter in Niet de mol was het inderdaad de mol die de enveloppen heeft neergelegd.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 9-02-2025, 03:21:35 »
Volgens Splinter in Niet de mol was het inderdaad de mol die de enveloppen heeft neergelegd.

Hij zegt dat hij dat denkt. Hij weet het niet zeker.

Vraag het me af omdat Rik er niets over gezegd heeft en Sam het pas in Niet de Mol bedenkt.

Offline Gido Verheijen

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die molloot met die youtubefilmpies.
« Reactie #51 Gepost op: 9-02-2025, 10:57:53 »
Alleen Sam en Sophie verdienen ieder €100 bij deze opdracht.
Sophie beantwoordt de vraag over etherdiscipline goed.
Sam beantwoordt de vraag over Horace Cohen goed.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 9-02-2025, 11:02:59 »
Zo'n quiz is leuk als de kandidaten zich hebben opgegeven als deelnemer i.p.v. ervoor benaderd zijn, ik weet zeker dat die veel fanatiekere kijkers zijn. Meer een opdracht voor De Mol.

Offline fjehoel

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 9-02-2025, 11:27:14 »

Geld kwam hoe dan ook in de pot, ook als de anderen goed raden of je het zelf wist of niet. Enige manier om geen geld te scoren was fout beantwoorden (is niet gebeurd) of als de molloten werden ingeschakeld (bij 11 van de 13 vragen gedaan).

Kijkend naar mol posities: als je buiten staat moet je zorgen dat je altijd je backstage teamlid inschakelt (Sophie en Sam hadden beiden 1x zelf goed geantwoord, maar dat waren ook wel heel makkelijke vragen). Als je binnen zit moet je elke vraag doorspelen naar de molloten (dit is elke keer gedaan).
In het laatste geval kan ook niemand dit controleren, buiten is er nog enige controle.

Het hele spel met de punten en inschatten of iemand de waarheid sprak of niet had geen enkel effect op de pot en zal de mol dus ook niks uitmaken. De voorkennis die 2 kandidaten krijgen hiermee lijkt me ook niet een heel groot probleem voor de mol...

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 9-02-2025, 11:38:02 »
Het enige wat ik me kan bedenken is dat de mol de finale had willen halen omdat diens reactie misschien iets verraadt. Het zal volgende week een Roos-Stijn strijd worden.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 9-02-2025, 11:54:20 »
De voorkennis moest opnieuw het spel in gebracht worden. Ray was immers afgevallen zonder zijn kennis in voldoende mate over te hebben gedragen aan de rest van de groep. Ik snap heel goed dat ze nu hebben gekozen om 2 mensen deze kennis te geven, in het geval dat één van die twee af zou vallen (wat met Sams afvallen ook is gebeurd). Ik denk dat de mol juist niet deze voorkennis wil hebben, om het spel goed te kunnen spelen in aflevering 7.

Het enige wat de mol kan doen is geen antwoord geven. De mensen achter de laptop hadden immers geen invloed op het verdienen van het geld (raar dat zij niet ook geld konden verdienen als zij het wisten zonder hulplijn!). Sophie en Stijn zitten wat dat betreft op de beste plek.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 9-02-2025, 12:02:24 »
De opdracht zou heel leuk geweest zijn als ze er 2 opdrachten van gemaakt hadden.

1 Omdat ze die terugblikken erin wilden hebben een opdracht multiple choice die ze samen deden. Of ieder voor zich en meer dan de helft heeft het goed dan 100 euro verdiend. Voor mij als kijker waren de terugblikken leuk om te zien, maar er viel niks te speuren. Alle vragen op 2 na werden doorgezet en doorgezet. Dat wil zeggen als je het als maker leuk vindt om terug te blikken.

2 De opdracht die er was maar dan met vragen die in principe steeds de helft van alle mensen zeker zou weten. Dan moet je als mol iets doen om te mollen en is het als kijker ook wel leuk om te kijken of je denkt dat iemand liegt en waarom die dan liegt. De backuppers apart zetten. Je hoeft dan niet perse te laten zien wie het heeft doorgezet of het goede antwoord doorgegeven is. Aan het bedrag dat verdiend is kun je dan gaan speculeren.

Alhoewel ik ook wel weer bang ben dat deze groep toch massaal blijft nepmollen.

Online SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 9-02-2025, 12:02:50 »
(raar dat zij niet ook geld konden verdienen als zij het wisten zonder hulplijn!)
Dit was wel zo. Als de persoon achter de laptop het zelf wist zou er wel geld verdiend worden. Maar dat is nooit gebeurd: ze hebben allemaal telkens hun vraag doorgespeeld aan de molloten

Offline BigBoots

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #58 Gepost op: 9-02-2025, 12:05:01 »
Tweede ronde was voor de kandidaten langer dan wat in beeld is gebracht.
In de montage hebben ze Rik in een voiceover tekst laten vervangen:
"in totaal zijn [vier] vragen goed beantwoord. Daarvan is [vier] keer gebruik gemaakt van een molloot". (vrij duidelijk hoorbaar dat er gesleuteld is met de audio)

Zal verder niets betekeken, maar had graag alle vragen gehoord.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 9-02-2025, 12:08:48 »
We hebben toch 4 vragen gezien (allebei 2 vragen)? Voor mij niet aannemelijk dat er nog meer vragen zijn geweest, dan was er vast nog wel een keer gedrukt.