Auteur Topic: Wieverdenktwie  (gelezen 17027 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Wieverdenktwie
« Gepost op: 28-01-2025, 15:10:34 »
Toch maar even dit topic aangemaakt want dit past niet echt bij Niet de Mol en ik denk wel dat je nog steeds Afvaller aanwijzingen kunt vinden.

Roos zoveel mogelijk spreiden, Ray/Nora/Maaike
Nora spreiden over 4
Bridget x
Maaike x
Sophie x
Sam Sophie met name, dan Bridget
Stijn x
Ray x

Tja, zoals ik in het Afvallerstopic al zei lijkt het me niet dat Sam gaat nu o.b.v. dit topic.

De tunnelaars moeten tot nu toe het veld ruimen. Daarom denk ik Nora en Roos ook nog niet. Roos zat met name op Ray maar wilde desondanks nog genoeg spreiden, dat effect wordt nu helemaal sterk, want nu wordt ze onzekerder over haar mol dus gaat nog meer spreiden.

Ik denk dat het een van de blonde dames wordt.

De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
Re: Wieverdenktwie
« Reactie #1 Gepost op: 28-01-2025, 15:23:13 »
Sophie en Sam zitten heel duidelijk op elkaar. Interessant om te zien hoe dat evolueert. Of een finalebruggetje of Sophie (wat ik echt niet hoop) als volgende afvaller.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 28-01-2025, 16:18:54 »
Sophie zie ik ook nog wel op Stijn zitten. Hoe ze hem vol ongeloof aankeek toen Stijn vertelde dat hij het spookhuis zo eng vond.. en de biecht erbij van Sophie waarin ze aangeeft het ongeloofwaardig te vinden.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #3 Gepost op: 28-01-2025, 16:25:59 »
Ze is sowieso een slimme dame als Journaliste, dus ze zal zeker nog spreiden.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 28-01-2025, 16:42:20 »
Sam zit duidelijk op Sophie, maar omgekeerd weet ik het zo net nog niet. Bij het slangen en ladders was ze minstens zo blij dat Sam géén joker had, als dat ze er zelf een verdiende. Volgens mij ziet die Sam vooral als (hebberige) tegenkandidaat

Sowieso houden ze de meeste verdenkingen vrij goed verborgen dit seizoen

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 28-01-2025, 17:20:41 »
Toch maar even dit topic aangemaakt want dit past niet echt bij Niet de Mol en ik denk wel dat je nog steeds Afvaller aanwijzingen kunt vinden.

Roos zoveel mogelijk spreiden, Ray/Nora/Maaike
Nora spreiden over 4
Bridget x
Maaike x
Sophie x
Sam Sophie met name, dan Bridget
Stijn x
Ray x

Tja, zoals ik in het Afvallerstopic al zei lijkt het me niet dat Sam gaat nu o.b.v. dit topic.

De tunnelaars moeten tot nu toe het veld ruimen. Daarom denk ik Nora en Roos ook nog niet. Roos zat met name op Ray maar wilde desondanks nog genoeg spreiden, dat effect wordt nu helemaal sterk, want nu wordt ze onzekerder over haar mol dus gaat nog meer spreiden.

Ik denk dat het een van de blonde dames wordt.

In aflevering 2 worden ook verdenkingen uitgesproken bij de test:
Teun noemt  Ray en Gabriel
Ray noemt Bridget
Gabriel noemt Teun
Stijn noemt Roos.

Ze spreiden allemaal nog wel.
In het streamingseizoen was het zo dat de afvallers nooit op de mol/finalisten zaten. Ziet er slecht uit voor Bridget Stijn en Roos.. :-X

Edit: om het compleet te maken uit Splinters Niet de mol kunnen we het volgende concluderen (met een slag om de arm)
Teun: Roos, Ray en Nora
Gabriel: Sophie
Ray: Gabriel, Bridget, Roos en Maaike.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2025, 17:50:50 door Marimol »

Online MartinJ

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 28-01-2025, 21:15:50 »
Feit is dat we gezien hebben dat Ray bij de Versierpoging opdracht Stijn heeft getest door geen enkel initiatief te tonen. We hebben ook gezien dat Stijn op zijn beurt niet veel deed om de opdracht te laten lukken. Trek zelf maar de conclusie of Stijn is geslaagd voor die test.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #7 Gepost op: 28-01-2025, 21:18:40 »
Ik gok op deze:
Roos —-> Maaike ( nieuw in afl. 4)
Maaike—> Sam (feit)
Sam ——> Roos  (feit)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #8 Gepost op: 28-01-2025, 21:32:38 »
Sam heeft toch gezegd op Sophie te zitten?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online MartinJ

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 28-01-2025, 21:38:34 »
Ja Sophie en Bridget

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #10 Gepost op: 28-01-2025, 23:10:43 »
Dat geloven jullie toch niet?
Sophie is de etalagemol van Sam. Stem aub op Sophie, dan lig je eruit.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #11 Gepost op: 28-01-2025, 23:49:42 »
O zeker geloof ik dat wel. Sam als Mol weet waarschijnlijk dat Sophie op hem zit.
De twee kunnen het uitstekend met elkaar vinden, dus door Sophie te noemen,
draagt Sam er inderdaad aan bij dat anderen er op haar uitvliegen.
Dus blijft zij gezellig in het spel en heeft hij een ideale kandidaat die hij in biechten
de schuld kan geven van dingen. Prachtige Mol-Kandidaat-symbiose.

Voor Sophie is het te hopen dat ze andere kandidaten bij Sam kan weghouden.
Dat zal in deze fase van het spel nog wel lukken, maar straks wordt de concurrentie
met Roos en Maaike zwaar.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 29-01-2025, 09:09:42 »
Feit is dat we gezien hebben dat Ray bij de Versierpoging opdracht Stijn heeft getest door geen enkel initiatief te tonen. We hebben ook gezien dat Stijn op zijn beurt niet veel deed om de opdracht te laten lukken. Trek zelf maar de conclusie of Stijn is geslaagd voor die test.

Het motief van Ray was om zichzelf verdacht te maken zegt hij in zijn biecht. Met de bedoeling dat het ook in het bondje Stijn en Bridget gecommuniceerd zou  worden. Ray zegt dat hij deed alsof hij een black out had en redelijk zeker te zijn van zijn verdachten. Eerst nog door de test te komen vervolgt hij in zijn biecht. Door zijn gedrag bij de opdracht hoopt hij een stevige verdenking op zich te krijgen.

Het was dus niet zo dat hij Stijn wilde testen. Stijn begreep het gedrag van Ray niet zo. Of hij Ray heeft meegenomen in de test weten we niet. Ik zag Stijn wel behoorlijk schrikken na het rode scherm van Ray......

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #13 Gepost op: 29-01-2025, 09:44:21 »
Stijn noemt Roos.

Ze spreiden allemaal nog wel.
In het streamingseizoen was het zo dat de afvallers nooit op de mol/finalisten zaten. Ziet er slecht uit voor Bridget Stijn en Roos..
Dit begrijp ik niet. Waarom ziet het er slecht uit voor Bridget Stijn en Roos?

Online MartinJ

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 29-01-2025, 10:49:53 »
Het motief van Ray was om zichzelf verdacht te maken zegt hij in zijn biecht. Met de bedoeling dat het ook in het bondje Stijn en Bridget gecommuniceerd zou  worden. Ray zegt dat hij deed alsof hij een black out had en redelijk zeker te zijn van zijn verdachten. Eerst nog door de test te komen vervolgt hij in zijn biecht. Door zijn gedrag bij de opdracht hoopt hij een stevige verdenking op zich te krijgen.

Het was dus niet zo dat hij Stijn wilde testen. Stijn begreep het gedrag van Ray niet zo. Of hij Ray heeft meegenomen in de test weten we niet. Ik zag Stijn wel behoorlijk schrikken na het rode scherm van Ray......
Snap ik en daar zit inderdaad heel wat in. Ook al was het niet de bedoeling van Ray om Stijn te testen, achteraf zou hij best wel bedacht kunnen hebben, waarom deed die Stijn niets? Zou hij misschien niet toch...
« Laatst bewerkt op: 29-01-2025, 10:51:30 door MartinJ »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #15 Gepost op: 29-01-2025, 11:30:34 »
Ray noemt Bridget, OK, dat ziet er slecht uit voor Bridget. Maar op basis van 1 seizoen streaming zeggen dat afvallers nooit op de mol/finalisten zaten, is nogal wankel maar zegt bijv. net zoveel over Nora en Maaike.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 29-01-2025, 13:48:01 »
Snap ik en daar zit inderdaad heel wat in. Ook al was het niet de bedoeling van Ray om Stijn te testen, achteraf zou hij best wel bedacht kunnen hebben, waarom deed die Stijn niets? Zou hij misschien niet toch...

Ja, dat is ook waar. Stijn zei in een biecht dat hij het gedrag van Ray verdacht vond. Gezien zijn schrikreactie en die van zijn bondgenote Bridget (die nog harder leek te schrikken) bij het rode scherm zou het maar zo kunnen dat Ray al langer op hun lijstje stond. Dat kan te maken hebben met het verzwijgen van mingeld  bij de kraak en het opmerkelijke gedrag van Ray bij "Wie van de drie".

Ray noemt Bridget, OK, dat ziet er slecht uit voor Bridget. Maar op basis van 1 seizoen streaming zeggen dat afvallers nooit op de mol/finalisten zaten, is nogal wankel maar zegt bijv. net zoveel over Nora en Maaike.

Sinds de wisseling van regisseur is er e.e.a. veranderd. Ik heb voor mezelf even de Wie verdenkt wie uit voorgaande jaren overboord gegooid. ;)

Bij de streaming editie zagen we wel meer verdenkingen bij het maken van de tests dan nu, in serie 25, maar daar zaten vrijwel alle afvallers compleet fout en dat patroon zet zich nu voort. De eerste 5 afvallers noemden nooit de mol.  Uitzondering was de 3e afvaller die de mol noemde in de eerste aflevering terwijl hij in aflevering 3 afviel. Ja en ook voor Nora en Maaike is dat geen goed nieuws. Roos is te vaak genoemd door afvallers. Ze stond  op de shortlist van Ray. Overigens zagen we ook bij  voorgaande jaren WIDM wel dat eerste afvallers fout zaten in hun verdenkingen maar toen werden er toch meerdere namen genoemd bij de tests.

Als Stijn inderdaad ook Ray heeft ingevuld in de test en eerder al Roos heeft genoemd is dat ook geen goed nieuws voor Stijn.

Vooralsnog lijkt het op een finale Sam en Sofie uit te draaien maar daar moet nog een finalist bij. Dat kan Bridget zijn, we hebben haar nog geen verdenkingen horen uitspreken. Nog maar even de komende aflevering afwachten en kijken hoe dan de verdenkingen liggen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #17 Gepost op: 30-01-2025, 14:52:31 »
kan Bridget zijn, we hebben haar nog geen verdenkingen horen uitspreken. Nog maar even de komende aflevering afwachten en kijken hoe dan de verdenkingen liggen.
Ik vind je moeilijk te volgen. Ik vind dat je in ieder geval niet zo puur op die uitgesproken zinnetjes tijdens de test moet afgaan. Ray lijkt Bridget wel daadwerkelijk te verdenken, dus dan is Bridget toch geen keuze meer? Zij heeft zijn penningmeesterschap zo maar van hem afgepakt, en ging dwars over hem heen toen bij Wie van de Drie, ondanks zijn gefrustreerde betoog. Ik geloof echt wel dat hij flink op haar heeft ingezet, en dan had hij geen rood scherm kunnen krijgen, want bij de anderen is ze heel onverdacht, dat blijkt wel uit het feit dat zij haar het penningmeesterschap gunnen.

Zij krijgt ook niet een beschermde edit, ze laten gewoon alles van Bridget zien. Dat vind ik dan weer verdacht ("straks is er niks meer van haar te zien"). Het lijkt me een gegeven dat zij snel exit is nu Ray al weg is.

Als er inderdaad een finalekoppeltje Sam-Sophie ontstaat dan denk ik dat Stijn zich daarbij voegt na het vertrek van Bridget en Maaike. Dat zijn er dan 3 die elkaar totaal wantrouwen. Leuke finale.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 30-01-2025, 17:41:25 »
Oh ja, Stijn is jouw mol dus die moet de finale wel halen  ;)

Maar dat kan natuurlijk. Wat Mollenmania zegt:

Sophie zie ik ook nog wel op Stijn zitten. Hoe ze hem vol ongeloof aankeek toen Stijn vertelde dat hij het spookhuis zo eng vond.. en de biecht erbij van Sophie waarin ze aangeeft het ongeloofwaardig te vinden.

Dan krijgen we 3x S in de finale  ;D
Eerst maar meer verdenkingen zien. Als Sophie Stijn gaat verdenken komen we in de buurt.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #19 Gepost op: 31-01-2025, 11:33:09 »
Sophie mag zeker in de finale staan. Goed voor de kijkcijfers als zij er nog eventjes in zou blijven.