Auteur Topic: Aflevering 4 - De juiste manier van praten  (gelezen 6068 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Aflevering 4 - De juiste manier van praten
« Gepost op: 25-01-2025, 19:23:07 »
Bespreek hier alles van de vierde aflevering!
« Laatst bewerkt op: 25-01-2025, 20:32:06 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
Re: Aflevering 4 - De juiste manier van praten
« Reactie #1 Gepost op: 25-01-2025, 21:42:17 »
Mooie beelden. leuke opdrachten, met copieën van deMo, (edit: en BestemmingX) -maakt niet uit.
"De juiste manier van praten” Sophie die zegt “Action speaks louder dan words”, opvallend  ;D
« Laatst bewerkt op: 25-01-2025, 21:47:26 door Mollem »

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #2 Gepost op: 25-01-2025, 21:42:55 »
De kandidaatsbiechten waren weer prominent terug van weggeweest  ::niet-ok::
Voelde alsof zeker 1/3 van de aflevering gevuld was met biechten.
Geen slechte aflevering, maar de exit van Ray verknalt een hoop  ::zwaai::

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #3 Gepost op: 25-01-2025, 21:48:56 »
Ik vond ‘m niet zo leuk meer, en hij groef zijn eigen graf, nam daarmee en risico. Jammer dat de hele spanningsboog van op het vliegveld nu weg is.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 25-01-2025, 21:51:21 »
Ah nee, niet Ray weg. Echt heel jammer. Ik ben wel fan van hem en vond het een leuke kandidaat.

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 25-01-2025, 21:51:35 »
Ik vond ‘m niet zo leuk meer, en hij groef zijn eigen graf, nam daarmee en risico. Jammer dat de hele spanningsboog van op het vliegveld nu weg is.

Nam veel risico, leek niet genoeg te spreiden en inderdaad, de spanningsboog met die aankomende vliegveldopdracht is ook weg..

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: 25-01-2025, 22:35:04 »
Nam veel risico, leek niet genoeg te spreiden en inderdaad, de spanningsboog met die aankomende vliegveldopdracht is ook weg..

We hebben gehoord dat hij Sam (en deels Sophie) heeft ingelicht, dus die verhaallijn kan gewoon doorgaan.

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 25-01-2025, 22:36:27 »
Deze aflevering voelde weer iets meer als de ‘klassieke’ widm van afgelopen jaren door de vele biechts, het bondjes gesprek (al was hier voor de verhaallijn niet aan te ontkomen, ik dacht toen al meteen ‘Ray gaat er uit’) en de speluitleg van Rik aan de groep.
Maar ondanks dat, voelt het toch anders.
De prachtige rauwe en niet te gelikte beelden van Cambodja, spontane momenten met de groep, spellen met meer lagen, de cameravoering, twists die de kandidaten op scherp zetten, sowieso het fanatisme van de kandidaten. Voor het eerst sinds ‘we zijn niet in Kiev vriend’ dat ik er echt een seizoen weer helemaal in zit, zo ook dus deze wat meer ‘klassieke’ aflevering.

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 25-01-2025, 22:38:59 »
We hebben gehoord dat hij Sam (en deels Sophie) heeft ingelicht, dus die verhaallijn kan gewoon doorgaan.

Ray zei dat hij deeltjes ervan gedeeld heeft, met Sam. Nou maar hopen dat het genoeg deeltjes zijn geweest..

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 25-01-2025, 22:39:34 »
Ik vond deze aflevering juist de zwakste van dit seizoen. Makkelijk mingeld verdienen in het spookhuis. Het gelukselement bij het bordspel en dus ook bij de rest van het spel. De laatste opdracht vond ik een beetje kinderachtig.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #10 Gepost op: 25-01-2025, 22:42:38 »
Ray zei dat hij deeltjes ervan gedeeld heeft, met Sam. Nou maar hopen dat het genoeg deeltjes zijn geweest..

Ik had sinds vorige week eigenlijk de indruk -al bij de karaoke- dat de groep en ray niet heel lekker lagen, misschien toch teveel haantjesgedrag. En de irritatie bij wie v.d. 3 zei wat mij betreft genoeg. Te veel momentjes dat hij zichzelf verloor in haantjesgedrag, zoals hijzelf zei bij de test opdracht vorige week. En dan de mol proberen in je val te laten lopen, mocht Stijn de mol zijn...

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 25-01-2025, 22:46:22 »
Ik had sinds vorige week eigenlijk de indruk -al bij de karaoke- dat de groep en ray niet heel lekker lagen, misschien toch teveel haantjesgedrag. En de irritatie bij wie v.d. 3 zei wat mij betreft genoeg. Te veel momentjes dat hij zichzelf verloor in haantjesgedrag, zoals hijzelf zei bij de test opdracht vorige week. En dan de mol proberen in je val te laten lopen, mocht Stijn de mol zijn...

Ik had het idee dat hij misschien niet veel warmte uitstraalt, maar wel enorm gerespecteerd werd door de groep.

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 25-01-2025, 22:47:29 »

Sommige deelnemers leken oprecht geschrokken en te balen toen Ray weg moest. Maar misschien heb je gelijk en was er een tweedeling daarbij. Vond Ray minder prominent gedrag vertonen dan van tevoren gedacht. Hij leek rustig en wat op de achtergrond binnen de groep, maar goed, als hij wordt gekozen voor typische leidinggevende rollen (de museumkraak, de ondervraging) dan komt Ray misschien al snel als autoritair over. Zijn natuurlijk ook veel egootjes in zo'n groep BN'ers.

Offline MaxvdBroek

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 25-01-2025, 22:48:54 »
Mooie beelden. leuke opdrachten, met copieën van deMo, (edit: en BestemmingX) -maakt niet uit.
"De juiste manier van praten” Sophie die zegt “Action speaks louder dan words”, opvallend  ;D

Waar ergens in de aflevering zegt ze dit? ::tandpastasmiley::

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #14 Gepost op: 25-01-2025, 22:49:30 »
Waar ergens in de aflevering zegt ze dit? ::tandpastasmiley::

Aan het begin bij dat bondjesgesprek met Ray en Sam.

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 25-01-2025, 23:22:23 »

Ja daar heeft Mol Sam zich slim tussen gewerkt bij Ray om zodoende later in het spel de juiste positie te kunnen bemachtigen.

Offline Mit

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 25-01-2025, 23:35:03 »
Stijn en Bridget hebben een hoog Buddy/Miljuschka gehalte. Hopelijk bereiken deze twee niet ook de finale.  :-X

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #17 Gepost op: 26-01-2025, 00:11:36 »
Weer genoten, leuk seizoen hoor ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 26-01-2025, 09:27:56 »
Stijn en Bridget hebben een hoog Buddy/Miljuschka gehalte. Hopelijk bereiken deze twee niet ook de finale.  :-X

Dat gevoel heb ik ook en Maaike doet ook mee. Na het maken van de test sloeg Bridget een arm over de schouder van Maaike alsof ze vriendinnen zijn. . De scène in het busje  tijdens de 6 uur durende reis vorige week was ook veelzeggend. Stijn begon over de joker van Maaike en de blikken van vooral  Bridget en Maaike en de knipoog van Bridget naar Sophie. Het leek er sterk op dat ze iets in hun schild voeren met zijn drieën.

Overigens vond ik de reactie van deze 3 ook opvallend na het rode scherm van Ray. Bridget leek echt te schrikken maar ook zoals ze elkaar aankeken.  ;D  Roos schrok ook maar zij noemde Ray nog bij de test.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #19 Gepost op: 26-01-2025, 10:02:07 »
Er zijn uiteraard een hoop verbeterpunten, maar ze proberen echt meerdere lagen in de opdrachten te stoppen. Wel jammer dat er nog steeds zoveel biechten zijn, ook wordt er weinig verdiend / valt er weinig te verdienen.

Deze aflevering krijgt een 7!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...