Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Tunnelvisie  (gelezen 5205 keer)

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Tunnelvisie
« Reactie #80 Gepost op: 26-01-2025, 20:57:01 »
Er kon €3750 verdiend worden in het spookhuis, €250 was een schijntje (6,6%). Als het (ver) in de min zou zijn, zouden alle ogen gericht worden op het drietal, waarvan er twee al luid en duidelijk indiscreet aan het mollen zijn. Nora zou opeens enorm in de picture staan waar ze tot nu toe onder de radar vliegt. Het was slim om als laatste te gaan, de schade van Stijn en Bridget te weten, om met een die magere score de held uit te hangen. Pennestrepen door Nora. Typisch voor een mol.

En dezelfde leugendetectorbeelden kwamen bij verschillende kandidaten in de herhaling terug, maar dat heeft elke molloot waarschijnlijk al door gehad. de “M”-uitslag bij Sam is bij Maaike, helemaal rechts nog even in beeld, dezelfde bijvoorbeeld. Dus we moeten de biechten van Sophie en Ray maar geloven...
« Laatst bewerkt op: 26-01-2025, 21:52:25 door Mollem »

Offline BigBoots

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #81 Gepost op: 26-01-2025, 21:43:50 »
Heb de beelden frame voor frame bekeken. Voor zover in beeld te zien was waren alle "blind bad guys" mannen. De meeste hadden vrij opvallende uiterlijke kenmerken (postuur, huidskleur, tatoeages) die niet overeenkomen met de kandidaten.
Bij deze twijfel ik een beetje, vooral omdat Bridget vrij bewust de "bad guy" even van kop tot teen scant. (zal wel niet)
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #82 Gepost op: 26-01-2025, 21:58:28 »
Zou wel heel leuk zijn
Heb de beelden frame voor frame bekeken. Voor zover in beeld te zien was waren alle "blind bad guys" mannen. De meeste hadden vrij opvallende uiterlijke kenmerken (postuur, huidskleur, tatoeages) die niet overeenkomen met de kandidaten.
Bij deze twijfel ik een beetje, vooral omdat Bridget vrij bewust de "bad guy" even van kop tot teen scant. (zal wel niet)

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #83 Gepost op: 26-01-2025, 21:59:37 »
Gaat de mol absoluut niet doen, zeker deze niet, ben ik van overtuigd.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 26-01-2025, 22:00:12 »
Dan zou dat dus een onderdeel geweest zijn dat alleen maar door had kunnen gaan als de mol in het spookhuis terecht was gekomen en dat waren er maar 3 van de acht. Gezien het selectieproces een vrij grote onzekerheid.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 26-01-2025, 22:02:14 »
Als je (ik richt me hier tot meneer BigBoots) het frame per frame hebt bekeken, heb jij dan ook ergens een ‘blind bad guy’ gezien met op zijn voorhoofd iets dat heel veel leek op ‘Mol’? Ik meen zoiets gezien te hebben, al heb ik het niet frame per frame bekeken want dat kan ik niet (ik heb daarvoor niet de technische apparatuur en ik ben zo zot niet  :) )
« Laatst bewerkt op: 26-01-2025, 22:04:20 door Klaartje76 »

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 26-01-2025, 22:04:17 »
Dan zou dat dus een onderdeel geweest zijn dat alleen maar door had kunnen gaan als de mol in het spookhuis terecht was gekomen en dat waren er maar 3 van de acht. Gezien het selectieproces een vrij grote onzekerheid.

Niet per se. Ik vermoed dat het spookhuis eerder is opgenomen dan de leugendetector. De ondervragers waren mijnsinziens al op de hoogte van het aantal vragen dat ze mochten stellen. (mooie verdeling van vragen: 3 - 4 - 4)

In dat geval zou iedere kandidaat in de gelegenheid zijn geweest.

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 26-01-2025, 22:08:09 »
Als je (ik richt me hier tot meneer BigBoots) het frame per frame hebt bekeken, heb jij dan ook ergens een ‘blind bad guy’ gezien met op zijn voorhoofd iets dat heel veel leek op ‘Mol’? Ik meen zoiets gezien te hebben, al heb ik het niet frame per frame bekeken want dat kan ik niet (ik heb daarvoor niet de technische apparatuur en ik ben zo zot niet  :) )
Heb helaas niet alle beelden opgeslagen. Zit wat je bedoelt toevallig hierbij?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 26-01-2025, 22:12:14 »
Ja, het derde beeld links. Op het masker staat precies iets geschreven dat lijkt op de letters m, o en l

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 26-01-2025, 22:30:05 »
Ja, het derde beeld links. Op het masker staat precies iets geschreven dat lijkt op de letters m, o en l

Meer dan "het lijkt op" is het niet. Kapsel en donker haar kan ik ook niet matchen met een kandidaat

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 26-01-2025, 22:37:09 »
Niet per se. Ik vermoed dat het spookhuis eerder is opgenomen dan de leugendetector. De ondervragers waren mijnsinziens al op de hoogte van het aantal vragen dat ze mochten stellen. (mooie verdeling van vragen: 3 - 4 - 4)

In dat geval zou iedere kandidaat in de gelegenheid zijn geweest.

Okay, dus dan zou een kandidaat uit de andere groep voor langere tijd afgezonderd zijn geweest van de rest zonder goede reden.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: Gisteren om 05:35:03 »
Het meest mols lijkt me hier vooral zorgen dat de dapperste kandidaten in het verhoor (en dus niet in het spookhuis) zitten.
Verder vielen me op:
- word je elke avond gebrieft? (wellicht gebeurt dit ook wel eens 's ochtends dus dan geen leugen? Al weet ik niet of de spanning van zo'n detectortest zich was aantrekt van dergelijke details?)
- Maaike's antwoord dat ze geen voorkennis had toen Ray naar het vliegveld ging (wellicht is ze pas daarna gebrieft)

Offline edgomo

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: Gisteren om 07:18:46 »
Er kon €3750 verdiend worden in het spookhuis, €250 was een schijntje (6,6%). Als het (ver) in de min zou zijn, zouden alle ogen gericht worden op het drietal, waarvan er twee al luid en duidelijk indiscreet aan het mollen zijn. Nora zou opeens enorm in de picture staan waar ze tot nu toe onder de radar vliegt. Het was slim om als laatste te gaan, de schade van Stijn en Bridget te weten, om met een die magere score de held uit te hangen. Pennestrepen door Nora. Typisch voor een mol.
Sorry hoor, een mol die het nepmolgedrag van andere kandidaten gaan compenseren door veel geld binnen te halen om zo niet op te vallen? Dan staat het spel wel op zijn kop geloof ik, dan ben je als mol je opdracht uit het oog verloren.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #93 Gepost op: Gisteren om 11:32:30 »
In het spookhuis kwam het op mij over dat Stijn en Bridget zich in ieder geval vaker lieten afschieten dan Nora.
Maar ben het ook eens dat het speurwerk verder wat indirect was in deze aflevering. Je ziet meerdere vage acties van kandidaten, maar ik ontdekte niet meteen grootse mollenacties.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

• Forumlid
Re: Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #94 Gepost op: Gisteren om 11:41:38 »
Je ziet meerdere vage acties van kandidaten, maar ik ontdekte niet meteen grootse mollenacties.
Die laten ze doorgaans pas in de finale zien, indien van toepassing

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: Gisteren om 11:47:57 »
Ik vond die -1500 van Stijn weldegelijk een hele grote molactie. Hij haalt er het maximale uit, ook bij de verjaardag trouwens. Beste mol aller tijden dan toch  ??? ::)
De Blondine is de Mol, Stijn dus :)

Offline Nemi

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: Gisteren om 13:42:52 »
Nora kunnen we na deze opdracht toch wel definitief doorstrepen als Mol. Ze miste weliswaar 1 knop, maar het was veel te makkelijk om minimaal 1 keer beschoten te worden.

Als je door voorkennis weet dat het stellen van vragen geld kost, dan weet je ook dat je verdiende geld meteen weer uitgegeven wordt. Denk eerlijk gezegd dat de mol er wel op gerekend had dat de vraag ‘ben jij de mol’ zou worden gebruikt.
 En je weet als mol ook nog eens van tevoren dat het stellen van die vragen weinig oplevert qua kennis. Want leugendetector of niet, de ondervragers zullen nooit zeker weten of die leugendetector betrouwbare informatie geeft doordat de ondervraagden de boel altijd zullen proberen te manipuleren. Zeker de deelnemers Sam en Roos, daar weet je dat van tevoren al van toch?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: Gisteren om 13:46:32 »
Alleen de Wie is de Mol vraag kostte geld en je kunt er niet op rekenen dat dat wordt uitgegeven aangezien andere vragen ongeveer hetzelfde betekenen.

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #98 Gepost op: Gisteren om 13:57:22 »
Sorry hoor, een mol die het nepmolgedrag van andere kandidaten gaan compenseren door veel geld binnen te halen om zo niet op te vallen? Dan staat het spel wel op zijn kop geloof ik, dan ben je als mol je opdracht uit het oog verloren.

Alles is geoorloofd, en ik ben niet van de dogma’s, dus ik oordeel zelf niet zo snel in dit spel, zeker niet als het gaat om kwalificeren van acties van de mol. Ik vind het bijvoorbeeld erg prima als alles op z’n kop wordt gegooid.
Maar onveranderd blijft de core business van de mol: onontdekt blijven en de pot zo laag mogelijk proberen te houden, wat in dit scenario gewoon gebeurt. Wat niet wil zeggen dat Nora nu de mol wel moet zijn, maar het is niet uit te sluiten obv hiervan.

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #99 Gepost op: Gisteren om 14:33:03 »
Een positief dingetje van aflevering 4 / ijsjes uitdelen, is dat een biecht van Ray gebruikt werd als voiceover met graphics om de opdracht uit te leggen. Dat mogen ze dus veel vaker doen.