Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 2 - IJsvrij  (gelezen 11303 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 4] Opdracht 2 - IJsvrij
« Gepost op: 25-01-2025, 19:22:28 »
Bespreek hier de tweede opdracht van aflevering 4.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2025, 21:04:13 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Eva.

• Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - IJsvrij
« Reactie #1 Gepost op: 25-01-2025, 21:35:59 »
Ik vraag me af of de mol team captain wil zijn, je weet dat twee kandidaten die een joker kunnen verdienen zullen proberen als eerste te op het eindvak te komen. De rest, qua dobbelen en kleuren winnen, is pech of geluk en niet te beïnvloeden. Dus ik denk dat de mol bij de ijsjes zat en kleurenballonnetjes heeft laten klappen/niet op het hoogste tempo slush puppy's heeft uitgedeeld.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2025, 21:44:59 door Eva. »

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 25-01-2025, 21:41:27 »
We hadden dit bordspel vroeger thuis, zonder de kennisvragen. Je hebt weinig invloed op de dobbelsteen. Het kan heel snel gaan of een eeuwigheid duren. Om meer geld te verdienen, kun je het traag spelen in dit geval. Dat heb ik niet echt gezien, geloof ik. Dus op de vragen na hebben de bordspelers weinig invloed.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #3 Gepost op: 25-01-2025, 21:49:03 »
Leuk voor de kids die een ijsje kregen maar hoe moeten we hier een Mol in zoeken?

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 25-01-2025, 21:51:05 »
Niet. Veel foute antwoorden levert je team minder geld op, maar je hebt geen invloed op de antwoorden van een ander en niet op de snelheid van het bordspel. Je kan zo snel mogelijk willen winnen, maar met een dobbelsteen is dat een kwestie van geluk.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #5 Gepost op: 25-01-2025, 21:52:16 »
Precies. Arme gasten van MolTalk die er hele analyses op los moeten laten. Hopelijk worden er ijsjes geserveerd. :P

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #6 Gepost op: 25-01-2025, 21:53:41 »
We hadden dit bordspel vroeger thuis, zonder de kennisvragen. Je hebt weinig invloed op de dobbelsteen. Het kan heel snel gaan of een eeuwigheid duren. Om meer geld te verdienen, kun je het traag spelen in dit geval. Dat heb ik niet echt gezien, geloof ik. Dus op de vragen na hebben de bordspelers weinig invloed.
Ik ken dit spel verder niet, is het echt een puur geluksspel zoals ganzenbord of kun je nog keuzes maken welke richting je op wil o.i.d.?
...óf niet!

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #7 Gepost op: 25-01-2025, 21:54:18 »
Als de mol aan het spel staat, vooral vragen goed beantwoorden -voorbereid- en snel op 100 komen, dan is het spel voorbij en kan er geen geel meer bij. Dus niet te lang doen over het spel.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 25-01-2025, 21:54:57 »
Ik heb wel de indruk dat je ervoor kunt kiezen om achteruit te bewegen als daar een nog te unlocken kleur ligt, maar als die joker lonkt wil je alleen maar naar voren.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 25-01-2025, 21:57:08 »
Citaat
Ik ken dit spel verder niet, is het echt een puur geluksspel zoals ganzenbord of kun je nog keuzes maken welke richting je op wil o.i.d.?

Geluk. De vakjes zijn genummerd. Je gaat naar voren op basis van wat je gooit. Kom je op een slang, dan ga je naar beneden. Kom je op een ladder, dan ga je naar boven. Er is geen keuze voor een andere route dan de genummerde vakjes volgen op basis van wat je gooit

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #10 Gepost op: 25-01-2025, 21:59:20 »
Maar Sam 'koos ervoor’ om helemaal naar het begin terug te gaan om weer kleurtjes te kunnen beantwoorden.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2025, 22:02:48 door Mollem »

Offline JanneMol

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 25-01-2025, 22:02:24 »
Als de mol aan het spel staat, vooral vragen goed beantwoorden -voorbereid- en snel op 100 komen, dan is het spel voorbij en kan er geen geel meer bij. Dus niet te lang doen over het spel.

Waarom zou je als mol de vragen goed beantwoorden? Dat heeft toch geen invloed op hoe snel je bij de finish komt. Dan kan je als mol beter de vragen fout beantwoorden en hopen dat je wint, zodat het groepje de minste kleurencombinaties wint.

Tenminste, als het standaard snakes&ladders is.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #12 Gepost op: 25-01-2025, 22:03:45 »
Dan moet ik terugkijken, maar ik ging ervanuit dat je dan aan de beurt bleef...

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #13 Gepost op: 25-01-2025, 22:04:48 »
Tenminste, als het standaard snakes&ladders is.

Als dat het niet was hadden ze dit wel in een biecht (of wat) uit mogen leggen. Sophie maakte wel ergens een opmerking die suggereerde dat ze meer invloed had dan bij gewoon snakes & ladders maar dat werd verder niet duidelijk.

Offline kloas

• Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 25-01-2025, 22:12:06 »
Wel bizar lage bedragen bij beide teams, amper 300 gulden, nauwelijks de moeite om te mollen.

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 25-01-2025, 22:15:12 »
Die ballonnetjes verdelen was wel erg verdacht van Ray  ;D

Veel misvangen is denk het enige wat je als mol kan doen bij de ijskraam

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 25-01-2025, 22:16:43 »
Je wil als mol bij het bordspel zo snel mogelijk finishen waardoor er minder geld verdiend kan worden (Sophie) maar anderzijds is dat ook een gelukspel (dobbelstenen). De mol kan dan beter de ijsjes maken want daar val je minder op. De bedragen die werden verdiend waren opvallend laag.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2025, 22:19:10 door Luc »

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 25-01-2025, 22:17:08 »
Erg onduidelijk. Normaal kan je met dit spel alleen op de finish af, behalve als je op een slang komt. Compleet kansspel. Maar nu leek het uit de opmerkingen van zowel Sam als Sophie dat ze konden kiezen om terug te gaan en het spel dus langer door te laten = meer ijsjes = meer geld. Dus het leek toch alsof je ook de andere kant op mocht op het bord.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 25-01-2025, 22:17:36 »
Je wil als mol bij het bordspel zo snel mogelijk finishen waardoor er minder geld verdiend kan worden (Sophie) maar anderzijds is dat ook een beetje een gelukspel (dobbelstenen). De mol kan dan beter de ijsjes maken want daar val je minder op. De bedragen die werden verdiend waren opvallend laag.

Dat ze een joker konden verdienen door als eerste op het laatste vak te komen vertroebelde de motivatie weer.

Offline gemini2012

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 25-01-2025, 22:20:42 »
Bij het team van Bridget, Nora en Maaike was de oranje siroop heel snel op. Zelfs van de gele die ze als eerst hadden was nog over.

Bovendien was het Bridget die de oranje ballonnen ving en in de fles het verst van de gele fles deed. Niet efficiënt, waarom zou je die er niet gewoon naast doen?

Later zag je haar volgens mij ook ijsjes maken met enkel oranje, terwijl ze toen al veel meer kleuren hadden (in ieder geval ook geel). Daardoor ijsjes minder waard. Op het laatst zag je ook een aantal shots met kinderen met een oranje ijsje.

Bridget wilde ik al wat meer in de gaten houden en is enorm gestegen op mijn lijstje.