Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Levenslied  (gelezen 13672 keer)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Levenslied
« Reactie #40 Gepost op: 19-01-2025, 12:15:48 »
We hadden er op zijn minst meer dynamiek uit kunnen halen, hoe er tot de foute antwoorden was gekomen.
Het kan ook zijn dat iedereen inmiddels te beschonken werd. Dat dat hadden we dan op de koop toe moeten nemen.
Jammer. De helft van de opdracht niet meegekregen.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #41 Gepost op: 19-01-2025, 12:18:24 »
We zagen de 1e ronde om een beetje de sfeer te laten zien en hoe de opdracht verliep. Je kunt onmogelijk ook de gehele 2e ronde ook laten zien want dan duurt de uitzending nog veel langer.
Het was duidelijk hoe de opdracht in elkaar stak en hoe de opdracht verliep. Dan hoef je niet uitgebreid elke kandidaat 2 x te laten zingen. 1 x valszingende mensen was genoeg pijnigen voor mijn oren.
Dit zou wel leuk zijn op een fandag als die er zou komen. Karaoke met kandidaten!

Niet mee eens. We moeten kunnen zien wie wat heeft gedaan. Of zat er een veel te duidelijke Mol-actie tussen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 19-01-2025, 12:28:34 »
Ik ben niet op de hoogte van het liefdesleven van Bridget. Daarom schrok ik me een hoedje dat zij een relatie heeft gehad met André Hazes. Ik ging er namelijk vanuit dat het de André Hazes was die het nummer “Een beetje verliefd” oorspronkelijk zong (jaren geleden dus). “Hoe jong was Bridget toen? Hooguit 16?”, vroeg ik me af…

Maar het blijkt dus te gaan om André Hazes Jr, de zoon van de zanger van dat nummer dat Bridget koos!  :D
Ook nog behoorlijk straf, want is die niet een pak jonger dan zij? Enfin, eigenlijk gaat me dat niet aan, Bridget doet waar ze zin in heeft. Lang heeft de romance blijkbaar niet geduurd.

Vond het overigens wel een vreemde keuze van Bridget: ik zag sowieso al geen verband tussen het liedje en het te raden woord ‘geheim’. Goed gemold zeker?

Ik vond het wel een ontspannende opdracht, heb goed gelachen met de mensen die niet kunnen zingen (Stijn vooral) en toch ‘het beste van zichzelf’ gaven.
En Maaike: wow! Hoe goed kan die zingen! Ik heb altijd veel bewondering voor mensen die beschikken over talenten waar ik totaal van verstoken ben. Mijn zangtalent benadert dat van Stijn en Gabriël.  ;)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #43 Gepost op: 19-01-2025, 13:01:44 »
Ik, Noord Hollander van geboorte, dacht ook dat het om sr. ging hoor, haha. En ik kon ook niet snel op een nummer met ‘secret’ komen...

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #44 Gepost op: 19-01-2025, 14:08:06 »
The key, the secret van urban cookie collective bv

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #45 Gepost op: 19-01-2025, 14:38:06 »
The key, the secret van urban cookie collective bv

Dat was een goede keuze geweest (net als Leonard Cohen - In My Secret Life, All American Rejects - Dirty Little Secret, Queens Of The Stone Age - Lost Art Of Keeping A Secret, Kylie Minogue - Secret, maar ik heb daarvoor het internet gebruikt), maar ik kon ook op niets komen ondanks behoorlijk diepe muziekkennis.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 19-01-2025, 14:46:13 »
“Wat is jouw geheim” is een vrij recent nummer van de Vlaamse zanger Bart Kaëll. Een behoorlijke radiohit in Vlaanderen.

Maar ik heb een sterk vermoeden dat die song, net als de zanger overigens, in Nederland totaal onbekend is. (Bart Kaëll is trouwens een ‘bekende Vlaming’, om maar te zeggen hoe ‘relatief’ bekendheid is)

Voor de rest zou ik ook niet zo direct op een anderstalig nummer kunnen komen met secret of zo in de titel.

Geen wonder dat dit niet geraden werd.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2025, 14:48:53 door Klaartje76 »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 19-01-2025, 14:57:00 »
Lamp is ook een onmogelijk woord, daarvan snap ik ook nog wel dat je dan maar gewoon een woord aanpast in een niet-gerelateerd nummer. Je kunt een nummer kiezen met 'light', maar dan wordt het alleen maar onwaarschijnlijker dat iemand op lamp komt.

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 19-01-2025, 15:27:33 »
Lamp is ook een onmogelijk woord, daarvan snap ik ook nog wel dat je dan maar gewoon een woord aanpast in een niet-gerelateerd nummer. Je kunt een nummer kiezen met 'light', maar dan wordt het alleen maar onwaarschijnlijker dat iemand op lamp komt.

Ja, met lamp kom ik zelfs na wat zoeken op internet met weinig. Bij ABBA - Supertrooper verwijst de titel naar de spotlichten bij een show, dus misschien nog de beste, maar die associatie komt in de tekst niet voor en veel mensen weten dit niet, dus ik betwijfel of dat gewerkt had. Ik denk dat “lamp” bijna niet te doen was en Sophies poging nog best dicht in de buurt kwam (maar ja, ze had niet moeten wijzen).

Offline edgomo

• Winnaar WIDM-pool 2025
  • Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 19-01-2025, 15:28:15 »
“Wat is jouw geheim” is een vrij recent nummer van de Vlaamse zanger Bart Kaëll. Een behoorlijke radiohit in Vlaanderen.

Maar ik heb een sterk vermoeden dat die song, net als de zanger overigens, in Nederland totaal onbekend is. (Bart Kaëll is trouwens een ‘bekende Vlaming’, om maar te zeggen hoe ‘relatief’ bekendheid is)
Bart Kaëll ken ik wel, maar dat liedje zegt me dan toch weer niets...

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #50 Gepost op: 19-01-2025, 15:44:53 »
Wat meteen zou worden afgekeurd, je woord weggeven door m te zingen is natuurlijk not done, en vaag van Sophie -nepmolactie-
Elk nummer met ‘shines a light’ ‘shine on me’ etc. had de kans vergroot. Ik ken ’the lamp is low’ 

maar betwijfel of die in de playlist heeft gestaan  ::rofl::  net als een andere jazzstandard “Secret Love” voor het woord geheim...

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 19-01-2025, 16:02:30 »
Bart Kaëll ken ik wel, maar dat liedje zegt me dan toch weer niets...
Wat is jouw geheim van Bart Kaëll was één van de genomineerden voor Zomerhit 2023, een populaire ‘wedstrijd’ op Radio 2, één van de meest beluisterde radiozenders in Vlaanderen.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #52 Gepost op: 19-01-2025, 16:21:34 »
Roos nam een borrel voordat ze naar de karaoke gingen. Ze is nogal een serieus typ, dat maakt haar misschien wat losser.
Bij het optreden van Stijn kreek Rik de slappe lach; mogelijk een seintje naar Roos om meer mee te lachen en minder op te vallen. En dat had effect.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 19-01-2025, 16:39:50 »
Een overzichtkaartje zoals in Moltalk was fijn geweest, jammer dat ze dat niet lieten zien.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 19-01-2025, 16:45:12 »
Dat was een goede keuze geweest (net als Leonard Cohen - In My Secret Life, All American Rejects - Dirty Little Secret, Queens Of The Stone Age - Lost Art Of Keeping A Secret, Kylie Minogue - Secret, maar ik heb daarvoor het internet gebruikt), maar ik kon ook op niets komen ondanks behoorlijk diepe muziekkennis.
En wat dacht je van:
Secret garden - Bruce Springstein (1995)
Secret Love - Jose (1982)
Secret - Madonna (1994)
Secrets That You Keep - Mud (1975)
Secrets - One Republic (2010)
Your Little Secret - Melisssa Etheridge (1995)
The Secret - Patrick Jumpen (2007)
The Secret Garden - Quincy Jones en anderen (1990)
Secret Love - Romeo (1998)
Secret Love - The Bee Gees (1991)
Do You Want To Know a Secret - Billy J Kramer and the Dakotas (1963)
Secret Love - diverse artiesten o.a. Doris Day en Kathy Kirby

« Laatst bewerkt op: 19-01-2025, 16:52:08 door MartinJ »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #55 Gepost op: 19-01-2025, 16:47:11 »
Lekker makkelijk online zoeken, ja, Maar ter plekke iets verzinnen is nogal andere koek…

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 19-01-2025, 16:59:42 »
Nog makkelijker als je een Excel bestand hebt met alle nummers die ooit in de Nederlandse Top 40 hebben gestaan. Ik heb zo'n bestand gegenereerd a.d.h.v. de Veronica Top 40 hitlijsten die online te vinden zijn.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #57 Gepost op: 19-01-2025, 17:12:51 »
Voor de rest zou ik ook niet zo direct op een anderstalig nummer kunnen komen met secret of zo in de titel.

Ik dacht aan: I got the key, I got the secret..

Offline el wee

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 19-01-2025, 17:13:36 »
Er hing een banner voor Valentijsdag. Doet aan de ballon denken bij Anna Gimbrere.
Is er iemand jarig op 14 februari?

Offline el wee

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 19-01-2025, 17:17:09 »

Als Maaike de karaoke bar binnenkomt benoemt ze specifiek de lampen. Ook zag ik haar met oorbellen van de Hamsa hand, symbool uit Boedhisme