Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Levenslied  (gelezen 13609 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Levenslied
« Reactie #100 Gepost op: 22-01-2025, 15:19:59 »
Het heeft niet zoveel zin om te speculeren over welke nummers ze hadden kunnen zingen, je weet niet welke liedjes zij wel en niet kennen (goed genoeg om ze te kunnen zingen) en wat ze à la minute te binnen schoot.

On another note: Wat ik verdacht vind is dat Bridget, na het aanvragen van haar eerste lied, ogenschijnlijk ietwat geforceerd zegt 'ja, dan gaat het over mij'. Dat vind ik op zich wel een hint-kanshebber. Alsof ze hier niet zegt dat het lied over haar gaat, maar het woord 'geheim'. De mol is de enige die het grote geheim met zich meedraagt.

Offline molletje1985

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 22-01-2025, 18:08:16 »
Volgens mij kunnen de meeste woorden aan een tweede woord gekoppeld worden.

Uitbreken - verlaten (leave, Gabriel)
Tellen - spellen (abc, Sam)
Kans -
Gevoel - liefde (love, Maaike)
Lamp -
Lach - Blij (happy, Stijn)
Mooi -
Bedriegen - Leugenaar
Geduld - rust (Relax, bridget)
Groeien - lente (Ray)
Geheim -

Een mooie kans met een geheime lamp?
« Laatst bewerkt op: 22-01-2025, 19:01:17 door molletje1985 »

« Reactie #102 Gepost op: 23-01-2025, 00:50:28 »
Ik denk dat er veel woorden aan Stijn kunnen worden gelinkt.

Uitbreken (Stijn moest uit de kluis breken)
Mooi (Stijn presenteerde Mooi Man/is model)
Gevoel/liefde (Stijn heeft net het boek ‘als de zon valt’ uitgebracht welke gaat over liefde en gevoel)
Lach (Stijn is toch wel de persoon die iedereen laat lachen)
Bedriegen/leugenaar/geheim (als Mol moet je dit doen/heb je dit)
Lamp (Stijn is fotograaf, hierbij heb je de juiste belichting nodig dmv een lamp)

Ik zit in een tunnel voor Stijn, Stijn blijft steeds goed kunnen liegen, is sociaal, haalt niet veel geld binnen op eigen initiatief. Ook is Stijn continu op de juiste plekken naar mijn mening. Zijn enthousiasme (wat hij van zichzelf al heeft) kan veel verdoezelen voor de groep/kijker.
Ik heb al mijn punten ingezet op Stijn

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 23-01-2025, 11:54:03 »
Mooi dat je nu al licht ziet aan het eind van de tunnel. :)
Je kan wat woorden koppelen aan Stijn, dat klopt, maar niet exclusief (Sam, Roos en Sophie moesten ook uit de kluis breken bvb). Geheim, bedriegen en leugenaar verwijzen naar de mol, akkoord, maar dat kan alleen verwijzen naar Stijn als hij de mol is; het gebruik van deze woorden bewijst daarom niet dat Stijn ook effectief de mol is (als je begrijpt wat ik bedoel).
Wat doe je dan met de rest van de woorden? ik tel nog minstens 4 woorden die ik niet (exclusief) kan linken aan Stijn bvb tellen, geduld, kans, groeien, relax, lente (of ogen).
Bovendien vind ik dat er iets wringt met de chronologie ivm het boek dat je aanhaalt: ze waren in juni of juli 2024 in Cambodja, waar ze een karaoke-opdracht doen, met woorden die jij linkt aan een boek dat blijkbaar pas is verschenen (zo vond ik toch online) op 24 september 2024. Dat lijkt me niet erg logisch. Dat wringt toch serieus bij mij.

Met punten inzetten ben ikzelf niet bezig (ik speel nooit mee met die app of pools). Ik hoop dat je een prettig verblijf hebt in Stijns tunnel, het is daar wellicht heel knus, warm en gezellig. En wie weet kom ik ook nog eens langs, om te zien of er nog licht brandt.  ;)
« Laatst bewerkt op: 23-01-2025, 11:57:48 door Klaartje76 »

Offline Mit

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 23-01-2025, 23:17:10 »
Laat maar!
« Laatst bewerkt op: 23-01-2025, 23:46:33 door Mit »

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #105 Gepost op: 23-01-2025, 23:32:52 »
Natuurlijk wel! Eindelijk een opdracht waarbij echte vaardigheden gevraagd worden.

Dat leidt tot veel interessantere speculaties. Waren Stijns zangprestaties echt het beste wat hij in zich had, of overdreef hij om geld uit de pot te houden? Was Maaike bang dat ze te verdacht zou worden als ze niet alles zou geven?
...óf niet!

Offline Mit

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 23-01-2025, 23:44:56 »
Natuurlijk wel! Eindelijk een opdracht waarbij echte vaardigheden gevraagd worden.

Dat leidt tot veel interessantere speculaties. Waren Stijns zangprestaties echt het beste wat hij in zich had, of overdreef hij om geld uit de pot te houden? Was Maaike bang dat ze te verdacht zou worden als ze niet alles zou geven?

Dank je wel, ik dacht niet helder na.

Offline OkeBenMolloot

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 25-01-2025, 10:03:00 »
Dat was een goede keuze geweest (net als Leonard Cohen - In My Secret Life, All American Rejects - Dirty Little Secret, Queens Of The Stone Age - Lost Art Of Keeping A Secret, Kylie Minogue - Secret, maar ik heb daarvoor het internet gebruikt), maar ik kon ook op niets komen ondanks behoorlijk diepe muziekkennis.

Maar had Bridget als vj van TMF daar niet op moeten komen? Juist nummers uit die tijd toch?

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #108 Gepost op: 25-01-2025, 11:14:46 »
Met Valentijnsdag geef je je geliefde een roos. Simpel aan iedereen uit te leggen. En dan ook nog een rode jurk aan doen.
Ook als er geen rozen op tafel staan, wordt op deze manier gerefereerd aan Roos.
Op naar het vervolg.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 25-01-2025, 13:02:05 »
Voor mij springt de keuze voor Somebody To Love (Lamp) er echt uit. Op songfacts.com vind ik tientallen liedjes met het woord 'light' erin. De ene wat bekender dan de andere, maar dat daar niets van naar boven komt, is curieus. In plaats daarvan wordt een lied gekozen dat met licht en lamp niets te maken heeft en wordt de tekst verbasterd (wat dan blijkbaar wel mocht?).

Dat in combinatie met "Can anybody find me...?" en "Somebody to lamp" (verblinden? in het licht zetten? ontmaskeren?) maakt die keuze het meest opvallend voor mij.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 25-01-2025, 13:56:11 »
Ik zou zelf geen liedje met light hebben gekozen, de kans dat ze dan niet blijven hangen bij 'licht' of 'verlichting' is erg klein.

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #111 Gepost op: 25-01-2025, 14:15:02 »
Ik zou zelf geen liedje met light hebben gekozen, de kans dat ze dan niet blijven hangen bij 'licht' of 'verlichting' is erg klein.
Ja, het is een gekke opdracht wat dat betreft. Ik kwam zelf gelijk op 'Leave a light on' of 'Mag het licht uit?', maar daar zit het letterlijke woord niet in om te kunnen benadrukken. Daardoor moet je als groep eigenlijk altijd maar gokken.

Het zelfde voor een woord als 'bedriegen'. Genoeg liedjes over bedrog, maar maar heel weinig waar het woord bedriegen letterlijk in voorkomt. Ik vraag me af hoeveel kandidaten 'Je hebt ons bedrogen, Gerrit' nog kennen.
...óf niet!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 25-01-2025, 14:27:40 »
En zelfs dan is bedrog misschien logischer dan bedriegen.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #113 Gepost op: 25-01-2025, 18:49:56 »
Misschien / waarschijnlijk heeft de mol de woorden uitgekozen, en vond het erg grappig er het woord ‘lamp’ tussen te gooien, lekker verdacht…

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 25-01-2025, 20:18:27 »
Dat zou de eerste keer zijn voor zover ik weet dat de mol een opdracht vorm geeft. En dan ook nog een onvoorbereide mol.  Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk en je hebt blijkbaar geen hoge dunk van het gevoel voor humor van de redactie.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 25-01-2025, 21:36:59 »
In principe kun je om te kloten elk lied kiezen. De vraag is eigenlijk... Hoe kom je van lamp op Somebody To Love? De eerste letter van het laatste woord komt overeen. Verder zie ik er geen enkele logica in.

Offline JanMOL

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #116 Gepost op: 27-01-2025, 10:24:46 »
Misschien / waarschijnlijk heeft de mol de woorden uitgekozen, en vond het erg grappig er het woord ‘lamp’ tussen te gooien, lekker verdacht…
Of het woord sluit aan bij 'verlichting', een belangrijk principe/doel binnen boedhisme. Maar dat is wel vergezocht wellicht

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 27-01-2025, 10:45:41 »
Aangezien de mol zich in het donker ophoudt is degene die de lamp aandoet degene die hem/haar vindt.

Offline Pietervdm

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 14-02-2025, 23:36:41 »
Opdracht 3.1 : Levenslied (in willekeurige volgorde)

UITBREKEN - I want to break free - Queen ( Nora )
VRIJ? - Easy - Commodores ( 2e Lied Gabriel )
GEVOEL - What A feeling - Irene Cara ( Maaike )
LOVE? - Can't Help Falling in Love - Elvis Presly ( 2e lied Maaike )

LACH? - Zing-Vecht-Huil-Bid-Lach-Werk En Bewonder - Ramses Shaffy ( 2e Lied Roos )
LACH? BLIJ/GELUKKIG? - Happy - Pharell Williams ( 2e Lied Stijn )

GEHEIM - Een beetje verliefd - Andre Hazes ( Bridget )
BEDRIEGEN - Little Lies - Fleetwood Mac ( Stijn )
LEUGENAAR - Little Lies - Fleetwood Mac ( Sam )
MOOI - You're Beautiful - James Blunt ( Roos )
KANS -  Take A Chance On me - ABBA ( Sophie )

LAMP - Somebody to Love - Queen ( 2e Lied Sophie ) (wilden ze Roxanne Police?)

GEDULD - Patience - Guns N'Roses ( Ray )
RUSTIG? - Relax, Take It Easy - MIKA ( 2e Lied Bridget )
LENTE? OGEN? - Het Is Altijd lente in De Ogen Van De Tandartsasistsente - Peter De Koning ( 2e Lied Ray )
GROEIEN -  Kleine Jongen - Andre Hazes  ( Gabriel )
TELLEN - ABC - The Jackson's ( 2e Lied Sam)
(AF)TELLEN? - The Final Countdown - Europe ( 2e Lied Nora )

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 15-02-2025, 12:07:10 »
Ja Pieter, en? Wat moeten we hieruit halen? Of is het gewoon ter info, een overzichtje?