Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Wie van de drie?  (gelezen 15516 keer)

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Wie van de drie?
« Reactie #100 Gepost op: 31-01-2025, 00:31:26 »
Maar dat is toch gewoon de essentie van het spelletje 'Wie van de drie?' dat je probeert te achterhalen wie de waarheid spreekt?
Dat Maaike dit zegt, is niet zo vreemd. Ze gaat gewoon in het spel op. Ik vind dat juist erg kandidaats.
Op zich wel, maar het feit dat ze zo betrapt kijkt - en dat het er dus deels uitgemonteerd is - is wel echt opvallend. De kandidaten wisten niet of Rik vroeg om een tweede leugenaar eruit te pikken of om juist degene die de waarheid sprak te spreken.
...óf niet!

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #101 Gepost op: 31-01-2025, 01:01:43 »
De kandidaten wisten niet of Rik vroeg om een tweede leugenaar eruit te pikken of om juist degene die de waarheid sprak te spreken.

Jawel hoor dat zegt Rik heel duidelijk voordat ronde 2 begint.
De kandidaten wisten dit waardoor dit fragment opeens minder verdacht is dan iedereen doet overkomen.

Maaike heeft gewoon goed opgelet.. praat door Rik heen en schrikt van zichzelf dat ze dat doet.

Meer dan dat is t niet

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #102 Gepost op: 31-01-2025, 11:40:31 »
Maaike heeft gewoon goed opgelet.. praat door Rik heen en schrikt van zichzelf dat ze dat doet.

Meer dan dat is t niet

Exact! En dit maakt haar juist zeer kandidaats. Een Mol let juist heel goed op wat hij zegt.
Potloodstreep door Maaike. Ik zie haar overigens wel als finalekandidaat.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Moldam

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 31-01-2025, 11:45:25 »
Wat maf! Het fragment zit nog steeds in de aflevering, maar dan rond @48:19 als herhaling. Het kan zijn dat ze de uitspraak 'dan krijgen we geld' er daar in wilde stoppen, maar het is gek dat het dan niet in het originele fragment rond @41:35 zit.

Ze hebben dus duidelijk twee montages gemaakt, wat erg ongebruikelijk is om in de uitzending te houden ::vergroot::

Dank voor het uitzoeken! Ik vermoedde al ergens dat het een terugblik was, maar ik kon het niet vinden.

Nu alleen nog bedenken wat dit kan betekenen.

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #104 Gepost op: 31-01-2025, 13:36:38 »
Jawel hoor dat zegt Rik heel duidelijk voordat ronde 2 begint.
De kandidaten wisten dit waardoor dit fragment opeens minder verdacht is dan iedereen doet overkomen.

Meer dan dat is t niet
Waarschijnlijk heb je gelijk (ik verdenk Maaike ook niet), maar het blijft opmerkelijk dat er twee verschillende montages in de aflevering zijn gebleven. Alsof ze iets later weg hebben willen poetsen, maar die terugblik vergeten zijn.

Mol Maaike kan ook nog dénken dat ze zich verspreekt en daarom haar hand voor haar mond houden. Als ze nou eens wat meer ging mollen, zou me dit zeker over de streep trekken ::jaja::
...óf niet!

Offline Moldam

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 31-01-2025, 20:03:09 »
Precies, dat vind ik ook de meest logische verklaring. Dat ze denkt dat ze per ongeluk voorkennis gebruikt, maar dat niet eens zo is. Waarom zou ze er anders zo van schrikken?

En waarom twee montages? Heeft Rik het twee kee ingesproken of zijn het echt andere beelden?

Maar goed, mijn probleem is inderdaad ook dat Maaike niet heel hoog op m'n verdachtenlijstje stond .

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 31-01-2025, 20:22:14 »
Er is nergens iets uitgeknipt.. of uitgemonteerd

Het zijn 2 camera’s.. in de eerste shot tijdens opdracht vanuit de ene hoek waarin je het haar ook hoort zeggen trouwens als je goed luistert

En in de flashback is t vanuit de andere hoek. Niks bijzonders aan. Het is een tv programma.. overal staan camera’s en ze gebruiken meerdere shots vanuit meerdere hoeken

En ze reageert zo omdat ze door t presentatiepraatje van Rik kletst wat ze zelf ook niet zo netjes vindt vandaar die reactie.

Het betreft verder geen molvoorkennis.
Rik zegt duidelijk tegen allemaal VOOR de 2e ronde begint dat ze naar degene gaan zoeken die de waarheid spreekt

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #107 Gepost op: 31-01-2025, 20:27:45 »
Youtubers die opzettelijk een foute voorstelling geven met clickbitetitels. Dan krijg je dat.

Offline Moldam

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 31-01-2025, 20:29:12 »
Nee, Rik zegt twee keer iets anders ook.

41.35: "welke kandidaat de waarheid spreekt volgens jullie"

48.19: "welke kandidaat sowieso de waarheid spreekt"

Offline Moldam

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 31-01-2025, 20:31:26 »
Youtubers die opzettelijk een foute voorstelling geven met clickbitetitels. Dan krijg je dat.
Die zijn er genoeg inderdaad en het zou ze ook slecht uitkomen als na aflevering 4 de mol al ontmaskerd wordt, maar in dit geval is er echt iets vreemds aan de hand.

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #110 Gepost op: 31-01-2025, 20:39:02 »
Ik geloof echt niet alle YouTubers die wekelijks de Mol ontmaskeren, maar deze YouTuber gebruikt toevallig mijn overzicht het is gewoon iets heel opmerkelijks dat twee verschillende montages de afleveringen halen. Dat komt bijna nooit voor, dus er zou absoluut iets mee aan de hand kunnen zijn. Vergelijk het met de vorige/volgende week-beelden waar vrijwel nooit beelden in zitten die niet uit de afleveringen komen.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #111 Gepost op: 3-03-2025, 16:22:56 »
Heb de beelden frame voor frame teruggekeken en denk dat dit de volgorde is van het pakken van de kamersleutels.

Van de eerste 4 ben ik vrij zeker, als de mol een bepaalde kamer wil, dan lijkt het me dat de mol niet te lang wacht.

1. Sam
2. Sophie
3. Gabriël
4. Maaike
5. Nora
6. Roos (gepakt door Gabriel, maar doorgegeven)
7. Stijn
8. Bridget
9. Ray (gepakt door Sophie, maar doorgegeven)

Die keuze van Maaike is met de kennis van nu toch verdacht hoor.
Ze liep ook al snel naar binnen vanuit de busjes en daarna zag je haar niet meer terug. Goed positioneren voor het pakken van een juiste kaart? Even snel een hand met roze nagels die een kaartje pakte en bij de kokosnoot leegdrinken even helemaal verborgen.
Gaat als eerste mee met Sam met Stijn spreekt de waarheid. Als mol wil je hier toch in het panel zitten? Als 1 leugenaar afvalt (Sophie) dan kan je nog sturen naar de andere leugenaar (Stijn), dus twee kansen. Op de positie van Stijn krijg je maar 1 kans.

Offline Talpavenator

• Forumlid
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
« Reactie #112 Gepost op: 4-03-2025, 09:44:49 »
Die keuze van Maaike is met de kennis van nu toch verdacht hoor.
Ze liep ook al snel naar binnen vanuit de busjes en daarna zag je haar niet meer terug. Goed positioneren voor het pakken van een juiste kaart? Even snel een hand met roze nagels die een kaartje pakte en bij de kokosnoot leegdrinken even helemaal verborgen.
Gaat als eerste mee met Sam met Stijn spreekt de waarheid. Als mol wil je hier toch in het panel zitten? Als 1 leugenaar afvalt (Sophie) dan kan je nog sturen naar de andere leugenaar (Stijn), dus twee kansen. Op de positie van Stijn krijg je maar 1 kans.

Om een mol op basis van één goede positie te benoemen vind ik nogal gevaarlijk en over het gehele seizoen heeft Stijn meer goede posities gehad. Dan lijken me molacties beter om naar te kijken
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Moller5555

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 4-03-2025, 10:02:12 »
Roos doet het hier weer meesterlijk. Wanneer het kalf al verdronken is, toch even de goede aanwijzen voor de sport.