Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Wie van de drie?  (gelezen 15521 keer)

Offline Crapuleke

• Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Wie van de drie?
« Reactie #80 Gepost op: 22-01-2025, 04:20:47 »
Op de tafel vanaf het bloemstuk liggen drie rijen van 2, van 4 en van 3 kaarten. De Wie van de 3 kaarten zijn per rij kaart 1 1 2 vanaf de deur gezien of 2 4 2 van de andere kant gezien, op zich makkelijk te onthouden voor een mol die weet dat je met die kaarten niet in het hotel blijft. Deze kaarten zijn als 2e, 7e en 9e gepakt.

Mogelijk bewust gekozen, duidt op voorkennis:
- Sam staat aan blijvers kant, is met eerste keus zeker van blijven
- Sophie staat de hele tijd bij de tafel, schermt Wie van de 3 sleutels af, pakt 2e (bewust?) en 9e kaart voor Ray (niet bewust)
Niet bewust gekozen, geen mol of een mol die het niet uit maakt:
- Volgens mij pakt Roos met donkerrode nagellak de 8e kaart als er nog twee Wie van de 3 kaarten in het spel zijn
- Ray en Bridget krijgen een kaart
- Nora en Bridget staan op de 2e rij als er 4 kandidaten rond de tafel staan, dan heb je geen invloed op de drie Wie van de 3 kaarten
Twijfel:
- Stijn staat al even bij de kaarten en kiest dan pas als 7e zijn Wie van de 3 kaart, als mol wil je toch eerder pakken om zekerheid te hebben?
- Maaike pakt de 4e kaart

Sophie en Sam vind ik het meest opvallend. Sam kiest als eerste voor blijven en Sophie lijkt daarna wel heel snel haar handen op een luxe resort te leggen. Als mol lijkt het mij wel prettig om even tot rust te komen buiten de groep, en dan liever in een luxe hotel dan in een rumoerig hostel of op een bagageband. Stijn zag er bij het ontbijt dan weer uit of hij lekker doorgezakt had in het backpakkers hotel. Bij het Feestje van de mol zij hij ook al dat hij een backpacker is, wat ik toen al ongeloofwaardig vond.

Ik weet niet of het al is gezegd, maar als de mol Rik belt is de vinger van de mol opnieuw in een latex handschoen. Stijn zegt bij het proosten met de kokosnoten steeds ‘aankijken’, heeft dit te maken met de juiste manier van zien? En Ray had best op de bankjes kunnen slapen, er zijn er genoeg, waarom op de bagageband? Om zijn verhaal ongeloofwaardig te maken? Roos maakt tijdens de uitleg van Ray het Boeddha gebaar van lesgeven met haar handen.

Offline dutchsjeng

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 22-01-2025, 17:05:33 »
Als je goed kijkt naar het kiezen van de 'kamersleutels' zie je dat er in de montage geknoeid is. Eerst staat Stijn in het midden en later bijvoorbeeld weer aan de buitenkant. Het is de vraag in hoeverre het dus zinvol is om naar de kamerverdeling te kijken.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 22-01-2025, 17:17:58 »
Het lijkt trouwens of Roos en Ray nog op de achterbank van het busje vastzaten terwijl de rest al naar binnen aan het wandelen was. Je ziet de de chaffeur de bank wegklappen om ze eruit te laten. Dus als een van beide de mol is, dan was daarmee de kans op een eerste keus al verkeken.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #83 Gepost op: 22-01-2025, 18:40:33 »
Maar zou de Mol niet juist weten dat hij/zij moet zorgen als eerste bij de kamersleutels te moeten zijn?
Die gaat dan vast voorin het busje zitten. Anders gezegd: kan er een potloodstreepje door Roos en Ray?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 22-01-2025, 18:58:33 »
Ja precies. 6 uur eerder zie je Nora overleggen met Roos bij de bus. Nora gaat dus voorin zitten.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 22-01-2025, 19:36:51 »
Ja precies. 6 uur eerder zie je Nora overleggen met Roos bij de bus. Nora gaat dus voorin zitten.
Maar Nora staat bij het pakken van de sleutels op de 2e rij, ze heeft daar niet veel invloed meer op het pakken van een bepaalde sleutel.

Zijn de handschriften al vergeleken?
MOL is geschreven als kleine m met stokje, ronde O en blokletter L.
Maaike schrijft bij Stijn de n met stokje + afsluitend haakje, Sophie in blokletters Bridget schrijft de h als de m, zwieriger handschrift
Roos n als a boogje van links onderaf, geen stokje
Sam meer gepriegel
Nora slecht te zien

Gezien afwisselend gebruik van kleine letters en blokletters komt Maaike het dichtste bij de MOL op het rolhek. Maar de mol zal bij het schrijven wel een ander handschrift hebben gebruikt.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 22-01-2025, 21:53:52 »

Gezien afwisselend gebruik van kleine letters en blokletters komt Maaike het dichtste bij de MOL op het rolhek. Maar de mol zal bij het schrijven wel een ander handschrift hebben gebruikt.

of de mol heeft niet op een bordje  hoeven schrijven.

Offline Talpavenator

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
« Reactie #87 Gepost op: 23-01-2025, 17:17:38 »

Zijn de handschriften al vergeleken?
MOL is geschreven als kleine m met stokje, ronde O en blokletter L.
Maaike schrijft bij Stijn de n met stokje + afsluitend haakje, Sophie in blokletters Bridget schrijft de h als de m, zwieriger handschrift
Roos n als a boogje van links onderaf, geen stokje
Sam meer gepriegel
Nora slecht te zien

Mijn handschrift als ik op een bordje schrijf of een grote wand zijn totaal niet hetzelfde.
Op een bordje schrijf ik letters aan elkaar, terwijl op een wand ik meer een soort blokletter gebruik (groot schrijven gaat vaker zonder haakjees). Ik denk dat we er daarom niet te veel belang aan moeten hechten.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 23-01-2025, 17:26:53 »
De karaoke opdracht heeft ook wat handschrift in beeld. Deze van Roos bijvoorbeeld vind ik wel opvallend. Net zo'n grote hoekige hoofdletter L tussen wat kleinere schrijfletters. hmmm...

Online Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 23-01-2025, 21:41:08 »
Nora heeft die vast, had Roos de tekst geschreven?

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 23-01-2025, 21:44:05 »
Absoluut.  ;)

Online Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 23-01-2025, 21:46:33 »
Een bijzonder handschrift. Alsof ze altijd haast heeft met de letters. Net niet overal afmaken (u alleen een boogje enzo). L lijkt zeker, maar vind het toch op de een of andere manier niet passen bij de letters mol

Offline Mit

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 23-01-2025, 23:16:02 »
Ik zat ook naar de tv te roepen dat Stijn overduidelijk liegt vanaf het moment dat hij dramatisch de ontbijtzaal in liep, en je zag bij Ray de frustratie niet gelooft te worden. In plaats van wie van de drie leek het meer een populariteitswedstrijd. Stijn is zo kek dus laten we maar op hem stemmen.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #93 Gepost op: 24-01-2025, 09:33:29 »
dat is helaas altijd zo  :\'(

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 24-01-2025, 20:00:27 »
Als je goed kijkt naar het kiezen van de 'kamersleutels' zie je dat er in de montage geknoeid is. Eerst staat Stijn in het midden en later bijvoorbeeld weer aan de buitenkant. Het is de vraag in hoeverre het dus zinvol is om naar de kamerverdeling te kijken.
Dat dacht ik eerst ook, maar dat klopt niet. Er zijn 3 mensen met dezelfde outfit in (zo'n lichtgroen pak, van de massages uit het extra filmpje), daarom lijkt het alsof Stijn soms links en soms in het midden staat, maar die in het midden is Maaike (oranje nagellak, ring).

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #95 Gepost op: 24-01-2025, 20:04:51 »
Ray op het vliegveld, Stijn in een hostel, Sophie in een luxe hotel. 3 keer past de kandidaat bij de locatie. Wel erg toevallig.
Maakt niet alleen het juiste kaartje kiezen onwaarschijnlijk, maar zelfs het wisselen van kaartjes achteraf. Ray en Roos die bijvoorbeeld een kaartje zouden wisselen, dan nog vind ik het onwaarschijnlijk dat de verdeling zo zou uitvallen.

Online Moldam

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 30-01-2025, 22:24:26 »
Heeft iemand het filmpje van Max van den Broek gezien over de verspreking van Maaike? De beelden die hij laat zien, zitten niet (meer?) in de aflevering op NPO Start. Ik kan helaas niet meer dubbelchecken wat uitgezonden is, kan iemand dat wel?
« Laatst bewerkt op: 30-01-2025, 22:26:40 door Moldam »

« Reactie #97 Gepost op: 30-01-2025, 23:18:51 »
Heeft iemand het filmpje van Max van den Broek gezien over de verspreking van Maaike? De beelden die hij laat zien, zitten niet (meer?) in de aflevering op NPO Start. Ik kan helaas niet meer dubbelchecken wat uitgezonden is, kan iemand dat wel?

https://www.instagram.com/reel/DFSGpXVo-P1/?igsh=YjRqNzh6dzd1d2ow

Online Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #98 Gepost op: 30-01-2025, 23:26:43 »
Wat maf! Het fragment zit nog steeds in de aflevering, maar dan rond @48:19 als herhaling. Het kan zijn dat ze de uitspraak 'dan krijgen we geld' er daar in wilde stoppen, maar het is gek dat het dan niet in het originele fragment rond @41:35 zit.

Ze hebben dus duidelijk twee montages gemaakt, wat erg ongebruikelijk is om in de uitzending te houden ::vergroot::
...óf niet!

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #99 Gepost op: 31-01-2025, 00:03:54 »
Maar dat is toch gewoon de essentie van het spelletje 'Wie van de drie?' dat je probeert te achterhalen wie de waarheid spreekt?
Dat Maaike dit zegt, is niet zo vreemd. Ze gaat gewoon in het spel op. Ik vind dat juist erg kandidaats.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!