Op de tafel vanaf het bloemstuk liggen drie rijen van 2, van 4 en van 3 kaarten. De Wie van de 3 kaarten zijn per rij kaart 1 1 2 vanaf de deur gezien of 2 4 2 van de andere kant gezien, op zich makkelijk te onthouden voor een mol die weet dat je met die kaarten niet in het hotel blijft. Deze kaarten zijn als 2e, 7e en 9e gepakt.
Mogelijk bewust gekozen, duidt op voorkennis:
- Sam staat aan blijvers kant, is met eerste keus zeker van blijven
- Sophie staat de hele tijd bij de tafel, schermt Wie van de 3 sleutels af, pakt 2e (bewust?) en 9e kaart voor Ray (niet bewust)
Niet bewust gekozen, geen mol of een mol die het niet uit maakt:
- Volgens mij pakt Roos met donkerrode nagellak de 8e kaart als er nog twee Wie van de 3 kaarten in het spel zijn
- Ray en Bridget krijgen een kaart
- Nora en Bridget staan op de 2e rij als er 4 kandidaten rond de tafel staan, dan heb je geen invloed op de drie Wie van de 3 kaarten
Twijfel:
- Stijn staat al even bij de kaarten en kiest dan pas als 7e zijn Wie van de 3 kaart, als mol wil je toch eerder pakken om zekerheid te hebben?
- Maaike pakt de 4e kaart
Sophie en Sam vind ik het meest opvallend. Sam kiest als eerste voor blijven en Sophie lijkt daarna wel heel snel haar handen op een luxe resort te leggen. Als mol lijkt het mij wel prettig om even tot rust te komen buiten de groep, en dan liever in een luxe hotel dan in een rumoerig hostel of op een bagageband. Stijn zag er bij het ontbijt dan weer uit of hij lekker doorgezakt had in het backpakkers hotel. Bij het Feestje van de mol zij hij ook al dat hij een backpacker is, wat ik toen al ongeloofwaardig vond.
Ik weet niet of het al is gezegd, maar als de mol Rik belt is de vinger van de mol opnieuw in een latex handschoen. Stijn zegt bij het proosten met de kokosnoten steeds ‘aankijken’, heeft dit te maken met de juiste manier van zien? En Ray had best op de bankjes kunnen slapen, er zijn er genoeg, waarom op de bagageband? Om zijn verhaal ongeloofwaardig te maken? Roos maakt tijdens de uitleg van Ray het Boeddha gebaar van lesgeven met haar handen.