Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Wie van de drie?  (gelezen 15522 keer)

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Wie van de drie?
« Reactie #20 Gepost op: 18-01-2025, 22:53:54 »
Ik ga er wel vanuit dat dit van tevoren al neergelegd is. Hooguit dat de mol weet wat hij wel of juist niet moet pakken.

Offline MissLeonie91

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 18-01-2025, 22:55:37 »
Ik vind het jammer dat het niet duidelijk uitgesproken is of de brieven al klaar lagen op de kamer en het kiezen van de passen random was, of dat de keuze vd 3 later heeft plaats gevonden.. misschien een goede vraag aan Rik na afloop van WIDM.
Ook wel lastig, hoe brief je de mol tot keuze van pasjes? De pasjes liggen allemaal zo dicht bij elkaar. Iemand terug kunnen halen welke pasjes precies tot de 3 leidde? Lagen ze allemaal aan de rand oid? Had de mol hierin kunnen kiezen?
De chaos en open tot interpretatie is en blijft bij widm toch wel storend ook met deze nieuwe productie..
« Laatst bewerkt op: 18-01-2025, 22:57:51 door MissLeonie91 »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 18-01-2025, 22:59:36 »
Nou ja, of het nu random enveloppen zijn of keycards. De mol zal vast iets geweten hebben over de plaatsing van de sleutels, maar het is toch echt aan de mol zelf om er op tijd bij te zijn. Zo gaat dat volgens mij altijd. Als dat niet lukt is het improviseren, that's part of the game, ook voor een mol.

Offline AggieMol

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 19-01-2025, 00:29:17 »
Deze opdracht leek erg op een soortgelijke opdracht die is gedaan in de Belgische Mol van 2024. Hierin brachten een aantal kandidaten elk 24 uur door op een andere locatie, net als de drie kandidaten van deze opdracht. Alleen was daar de ondervraging anders. Daar moesten de kandidaten vertellen waar ze geweest waren, waarbij de andere kandidaten moesten raden of ze wel of niet de waarheid spraken. Elk goed antwoord leverde geld op voor de pot en bij een fout antwoord kreeg de ondervragende kandidaat twee pasvragen, net als bij deze opdracht indien er een leugenaar werd aangewezen. Dit was wel een leuke variant op deze opdracht voor de Nederlandse Mol.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #24 Gepost op: 19-01-2025, 00:35:53 »
Klopt. Die opdracht in de Belgische variant was wat mij betreft interessanter omdat je van elk verhaal moest beoordelen of dit plausibel is of niet. Daar krijg je ook veel meer verschillende discussies. Hier ging het maar om één situatie en het is een stuk makkelijker om te raden of die kandidaat inderdaad in deze situatie was. Als ik de reacties hier lees dan hadden de meesten het ook vrijwel onmiddellijk door wie er loog en wie de waarheid sprak. Bij die versie in de Belgische WIDM was dat een stuk moeilijker. Als ik me goed herinner was één van de verhalen dat een kandidaat met de moeder van een andere kandidaat in bad had gezeten. Je verzint het niet. En een kandidaat had gevoetbald met een beroemde voetballer van het Belgische nationale team (Lukaku?). Eentje had zogenaamd ook een heel stuk gezwommen in de Middellandse Zee naar het eiland Sicilie.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2025, 00:40:23 door MartinJ »

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #25 Gepost op: 19-01-2025, 00:45:47 »
Hierin zit wel iets waar we misschien wat mee kunnen!  Weet de mol welke pasjes er gepakt moeten worden en wil de mol wel of juist niet elders slapen

Als de mol elders wil slapen, zal hij een van de juiste pasjes moeten nemen zonder keihard op te vallen .
Maar wat is de rol van de mol dan? Zorgen dat hij geloofwaardig liegt als hij niet op het vliegveld sliep of ongeloofwaardig de waarheid vertellen als hij wel op het vliegveld sliep.
Dit is ook exact wat een kandidaat zou doen die gaat voor de jokers.

Daarom zoek ik eerder de mol bij de andere groep en gaat hij daar de keuze in ce verkeerde richting sturen .

Maar het is wel een perfecte mogekijkheid om je mol te briefen, als je die even uit de groep haalt.

Overigens was het voor mij eigenlijk wel duidelijk dat ray degene was die op het vliegveld geslapen had . Stijn was te nerveus en sophie s aarzeling om antwoord te geven op de vraag van nora was ook een duidelijk signaal .
Ik heb wel het idee dat ray op een evhte manier de waarheid aan het vertellen is en het de groep kwalijk neemt dat ze dat niet doorhadden. Dus als dit de mol is, erg knap geacteerd.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2025, 01:11:29 door Tarbozan »

Offline molLin

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 19-01-2025, 01:30:50 »
Als ze de kamerpasjes pakken is Sam de eerste, Sophie en Gabriel daarna. Ik gok Maaike als vierde.

Opvallend is de vraag die je hoort op 27:17 "kies jij ff voor ons". Ik kan niet ontcijferen welke vrouwenstem je hoort maar diegene weet dus niet dat iedereen een eigen kamer krijgt. Zou de Mol dat niet wel weten?

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #27 Gepost op: 19-01-2025, 01:34:25 »
Deze opdracht leek erg op een soortgelijke opdracht die is gedaan in de Belgische Mol van 2024.

Ja en soortgelijke opdrachten zat ook in Wie is de Mol 2005 en 2017. In 2005 deden ze letterlijk wie van de 3, waarbij ze zich voorstelden aan locals, en in 2017 werden er 3 kandidaten ontvoerd waarbij twee iets bijzonders meemaakten en er één loog (en alleen op een hotelkamer had gezeten; eigenlijk zoals in België).

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #28 Gepost op: 19-01-2025, 01:42:58 »
Stijn was overduidelijk al bij het ontbijt bezig om zijn verhaal te planten. Veel te duidelijk dat hij probeerde om brak aan te schuiven. Hoewel Bridget ervoor koos om haar bondgenoot hier te geloven (maar zij doet teveel goed on de mol te zijn m.i.), viel Sam hier meer op. Sam stuurt de rest (foutief) aan dat Stijn de waarheid spreekt en Sam is heel vocaal over dat Ray niet de waarheid spreekt (deed hij wel).

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #29 Gepost op: 19-01-2025, 01:48:27 »
Die kunnen daarna gelegd zijn toen op de kamers die produktie wilde. Ray op de luchthaven is typecasting  ;)

Ray zou zonder problemen die nacht doorkomen, alleen in een verlaten gebouw. Dat vraag ik me bij Sophie nog maar af, zeker als die onweersbui op de achtergrond 's nachts echt was en niet gemonteerd. Doodeng alleen, en misschien ook voor Stijn. Voor het vlekkeloos doorkomen van de opdracht had de productie met special forces bobo Ray zeker de beste deelnemer te pakken. Toeval? Keine ahnung.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 19-01-2025, 02:18:25 »
Stijn was overduidelijk al bij het ontbijt bezig om zijn verhaal te planten. Veel te duidelijk dat hij probeerde om brak aan te schuiven. Hoewel Bridget ervoor koos om haar bondgenoot hier te geloven (maar zij doet teveel goed on de mol te zijn m.i.), viel Sam hier meer op. Sam stuurt de rest (foutief) aan dat Stijn de waarheid spreekt en Sam is heel vocaal over dat Ray niet de waarheid spreekt (deed hij wel).

Ik heb het juist zo opgeslagen dat Bridget hier het meest leading was in de keuze.

Dat Nora Sophie kiest nadat Sophie duidelijk aan het rekken en draaien was om haar goede (en dus moeilijke) vraag niet te beantwoorden (volgens mij snapte ze het best!)… super raar.
Laten we jabberen joekelen.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 19-01-2025, 02:25:07 »
Lijkt me dat als de mol in de groep heeft gezeten die moet raden dat je in de 1e ronde dan de persoon er al uit probeert te krijgen die de waarheid spreekt. Sam en Nora gingen voor Ray als leugenaar. Als er een 3e bij was geweest had Ray eruit gelegen en was de opdracht dan al mislukt. Ray probeert daar het meest naar toe te sturen. Ik vind hem tot nu toe erg kandidaats, maar dit maakt dat ik hem toch in de gaten blijft houden.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 19-01-2025, 08:27:29 »
Ik vond het in 2 seconde duidelijk dat Stijn aan het liegen was, zijn expressie aan het begin… Was dat zo onduidelijk voor de groep? We hebben niet genoeg gezien hoe manipulatief Bridget is geweest in de groep met op Stijn stemmen als de waarheid sprekend.
Ik had precies hetzelfde, vanaf seconde 1 was Stijn een dramastuk aan het opvoeren. Iemand als Sam, onderzoekjournalist, zou dat toch moeten zien?
« Laatst bewerkt op: 19-01-2025, 08:34:38 door Run »

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #33 Gepost op: 19-01-2025, 10:23:05 »
Lijkt me dat als de mol in de groep heeft gezeten die moet raden dat je in de 1e ronde dan de persoon er al uit probeert te krijgen die de waarheid spreekt. Sam en Nora gingen voor Ray als leugenaar. Als er een 3e bij was geweest had Ray eruit gelegen en was de opdracht dan al mislukt. Ray probeert daar het meest naar toe te sturen. Ik vind hem tot nu toe erg kandidaats, maar dit maakt dat ik hem toch in de gaten blijft houden.

Bedoel je niet Sam in plaats van Ray?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 19-01-2025, 11:30:26 »
Bedoel je niet Sam in plaats van Ray?
Yes! Ik bedoel Sam.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #35 Gepost op: 19-01-2025, 11:57:05 »
Sam en Bridget sturen heel erg, (op Stijn) maar ik denk meer uit naiviteit en antibias naar Ray die ze té gedetailleerd vinden, tot ergernis van Ray, toen hij vertelde over het aantal bewakers schoten ze in de lach.

Offline BigBoots

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #36 Gepost op: 19-01-2025, 12:06:51 »
Heb de beelden frame voor frame teruggekeken en denk dat dit de volgorde is van het pakken van de kamersleutels.

Van de eerste 4 ben ik vrij zeker, als de mol een bepaalde kamer wil, dan lijkt het me dat de mol niet te lang wacht.

1. Sam
2. Sophie
3. Gabriël
4. Maaike
5. Nora
6. Roos (gepakt door Gabriel, maar doorgegeven)
7. Stijn
8. Bridget
9. Ray (gepakt door Sophie, maar doorgegeven)

Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline molLin

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 19-01-2025, 13:13:12 »
BigBoots, heb jij toevallig kunnen horen welke vrouwenstem zei "Kies jij ff voor ons" ?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #38 Gepost op: 19-01-2025, 13:16:32 »
Klonk Roos vond ik, of Bridget, die daarna opgelucht was dat het geen gedeelde kamers waren...
« Laatst bewerkt op: 19-01-2025, 13:20:21 door Mollem »

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #39 Gepost op: 19-01-2025, 13:23:32 »
Hoe zit het met die fragmenten als Ray aflevering 7 niet haalt?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!