Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Strikvraag  (gelezen 13234 keer)

Offline molletje1985

• Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Strikvraag
« Reactie #20 Gepost op: 18-01-2025, 23:23:00 »
Ik had eigenlijk wel verwacht dat er een joker gestolen zou worden tijdens de test...

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 19-01-2025, 00:18:33 »
Ray rent als 2e achter Sam aan. Hij kan zien wat Sam uitvoert, in ieder geval het meeste daarvan.
Zou Ray zelf geen geld hebben gepakt? Lijkt mij van wel. Er was nog mogelijkheid genoeg voor hem om dat te doen, lang niet alle enveloppen waren opengemaakt door Sam. Klopt ook, omdat Nora, ik meen €200 vond, niet genoeg om een joker te kopen.
Moet nog terugkijken, maar dacht haar te horen zeggen dat ze dat jammer vond.
Dus hier Ray het meest verdacht.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #22 Gepost op: 19-01-2025, 01:15:30 »
Als ze op de stoelen zitten zie je Bridget en Nora met ieder 20 euro (twee paarse briefjes van 10?) en Maaike met 50 euro (lichtgroene 25) zitten. En we zien Ray nog geld tellen. De rest lijkt niks te hebben (kwamen ook later aan). Sam heeft 250 ingeleverd. Er bleef 250 euro over. Waar zijn de overige 250 gebleven? Als de mol dat gedaan heeft, dan zou die toch bij de eersten moeten zijn geweest, om te voorkomen dat anderen het al mee hebben gepakt.

Ook lijkt het op 53:35 dat Stijn iets wegsteekt in zijn onderbroek.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 19-01-2025, 01:45:58 »
Wat was die vraag nou over waar de mol zat tijdens de executie?
Even terugkijken misschien; vraag me af of de mol op een bepaalde rij moest gaan zitten. Anders is die vraag toch niets meer/minder dan gokwerk? Zeker als je als (één van de) eerste(n) daar bent. Maar misschien begrijp ik het nog verkeerd.
Laten we jabberen joekelen.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #24 Gepost op: 19-01-2025, 02:26:45 »
Ze moesten aangeven of de mol op de voorste of achterste rij zat. Sommige kandidaten bleven daarom wachten en anderen gingen op de andere rij zitten dan waarop ze hadden ingezet. Daarmee verhoog je immers je kansen.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 19-01-2025, 02:38:58 »
Dus gokken of langer over de test doen… niet een hele faire vraag, vind ik.

Oh en over die stoelendans…
Sam moet elders gaan zitten doordat ze op zijn plaats gaat zitten; zou ze hem verdenken? Ze kan nooit de antwoorden al weten, dus daarvoor is het niet perse zinvol.
Laten we jabberen joekelen.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #26 Gepost op: 19-01-2025, 02:47:12 »
Tja, welk risico wil je als kandidaat nemen? Ik vind het wel een leuke twist.

Of de meeste van haar verdachten zaten op de achterste rij en wilde ze daarom switchen. Maar kan ook zijn dat ze Sam verdenkt natuurlijk.

Offline Treveo

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 19-01-2025, 08:52:34 »

Somehow is de aflevering nog niet online op de WIDM site. Kan iemand hier een gifje van maken?

Offline BigBoots

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #28 Gepost op: 19-01-2025, 12:21:57 »
Denk niet dat we de Mol pakken op basis van het verzamelde geld

De eerste 250 pakken => joker kopen, geld weg (zou een kandidaat ook doen)
De restantjes oprapen => is het weinig, in de pot. Is het veel, in de zak.
Op de gong slaan voor 50 euro? Wat maakt het uit.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 19-01-2025, 12:49:24 »
De niet gevonden 250 euro moeten haast wel ergens op een plek hebben gelegen waar niemand heeft gekeken (andere kant vd tempel bijvoorbeeld?) en/of deels niet gevonden zijn.

Als de mol precies 250 had zou hij een joker kopen... Dat zou immers elke kandidaat ook doen
Als de mol bijv. 200 had zou hij het wellicht verstoppen
Als ik als mol minder dan 100 had zou ik het inleveren, beetje goodwill kweken.

Daarnaast vind ik het wel apart dat niemand vreemd op lijkt te kijken dat Stijn maar 1 joker neerlegt en er "opeens" eentje bij Bridget ligt.
Wit is ook een kleur!

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 19-01-2025, 12:52:18 »
Goed concept, zo’n testvraag waarvan het antwoord nog in de toekomst ligt. Heb ik al een aantal keer in De Mol gezien (zie seizoen 2017 Zuid-Afrika: “Heeft de Mol in de caravan geslapen?”, gesteld op een moment dat die opdracht ‘slapen in de caravan’ nog moest komen, waardoor kandidaten ervoor konden zorgen dat hun verdachte zou doen wat zij bij de test hadden ingevuld).

Hier viel de uitwerking van het concept wel wat chaotisch uit. Het is en blijft WieisdeMol.

Die Sam gaat wel erg hard voor die joker zeg! En haalt zo ook wel 250 euro uit de pot. Mmm, zou dat bij iedereen in goede aarde vallen? Voor de Mol is dat wel gunstig. Toch kan ik moeilijk geloven dat Sam zelf de mol zou zijn. Sam the Unwilling, hij wou het niet eens zijn!

Overigens: interessant om te lezen dat de betekenis van de term ‘strikvraag’ blijkbaar niet voor iedereen in Nederland evident is, als men de betekenisomschrijving ervan op Wikipedia moet opzoeken  :). Bij ons in Vlaanderen is het woord en de betekenis ervan algemeen gekend.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #31 Gepost op: 19-01-2025, 12:55:11 »

Goed gezien, hij heeft daar iets in zijn hand dat hij onder z'n shirt stopt...

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 19-01-2025, 12:55:53 »
Wat was dit trouwens voor een rare actie van Roos. Ze slaat zelf niet op de gong

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #33 Gepost op: 19-01-2025, 12:59:32 »
Roos heeft Ray als mol en volgens wat Roos heeft ingevuld op de testvraag mocht hij nog niet, zoiets?
« Laatst bewerkt op: 19-01-2025, 15:57:24 door Mollem »

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 19-01-2025, 13:08:01 »
Goed gezien, hij heeft daar iets in zijn hand dat hij onder z'n shirt stopt...

Zou kunnen, maar er valt ook iets voor te zeggen dat hij hier gewoon controleert of hij het geld nog heeft. Niet iedereen had het geld in de handen. Ray was er ook niet mee aan het rondrennen (waarschijnlijk in de zak)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #35 Gepost op: 19-01-2025, 13:14:33 »
Stijn is wel als laatste terug van de geldtempel, na Sophie, waar hij bij de laatste 5 enveloppen bezig is geweest. Kan zijn dat hij toen ongemerkt geld heeft weggegooid.

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 19-01-2025, 13:40:16 »
Gabriel en Sophie op weg naar de gong, maar stoppen en draaien om zodra Sam slaat.

resume
wel: Ray, Sam, Maaike, Stijn
niet: Roos, Gabriel, Sophie
onbekend: Bridget, Nora

We hoorden nog gongslag tussen Sam en Maaike, terwijl Bridget nog op haar stoel zit. Het 'lijkt' dat Nora dus ook geslagen heeft (maar dus buiten beeld en tijdlijn hoeft niet juist te zijn wbt montage)
« Laatst bewerkt op: 19-01-2025, 13:43:34 door BigBoots »

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 19-01-2025, 13:50:24 »
Ik vond de opdracht leuk en creatief, juist omdat hij zo chaotisch werd (en zelfs Ray leek in de chaos mee te gaan). Maar ik vraag me af of het grotere publiek (die de regels sowieso vaak maar half begrijpt) er hetzelfde over denkt.

Sam natuurlijk hier het meest verdacht. Van Roos wel verdacht dat ze niet op de gong slaat en Ray ook probeert te stoppen, maar het is wel klein grut.

Ik zie dat Gabriel en Sophie ook weglopen zonder op de gong te slaan. Wie sloeg er nog meer niet op de gong? Als mol is dat er wel eentje die je kunt negeren en waarschijnlijk wel mee wegkomt.

Andere plaats om te mollen was bij de enveloppen geld wegmoffelen. Sam en Ray waren daar het langst geloof ik.

Geen van hen verdenk ik trouwens maar je moet je ogen open houden.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #38 Gepost op: 19-01-2025, 13:52:36 »
Hmmm waarom zou je als kandidaat teruglopen als iemand anders op de gong slaat ?

Stel je hebt sam als mol en gaf aan de mol slaat niet op de gong,, ja dan is je antwoord fout, maar door zelf terug te lopen zonder te slaan , komt jouw 50 niet in de pot .

Stel je hebt sam als mol en je gaf aan de mol slaat op de gang, prima toch sla ook zelf op de gong en 50 euro extra in de pot.

Stel je hebt iemand anders als mol, wat boeit het je dan dat hij op de gong slaat, je gaat zelf toch niet slaan om die 50 uit de pot te houden .  Je zocht gewoon een reden niet te slaan.

Stel je bent de mol, zie boven.

Niet slaan en weglopen als sam wel slaat is een vage actie, die ik als kandaat enkel kan verklaren als je 50 euro extra in de pot te weinig vindt om tijd mee te verspillen van je test .
Als mol weglopen als sam slaat , is een gegronde reden zoeken om niet te gaan slaan op se gong.  Molpunt sophie

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 19-01-2025, 13:57:20 »
Was het ook een vraag in de test? Dan wil je als kandidaat alleen zien wat jouw mol doet en dan zo snel mogelijk weer door, lijkt mij. In "niet de mol" komt een zeer waarschijnlijke tunnel van Gabriël op Sophie naar voren, verklaart volkomen waarom hij weer teruggaat zodra hij merkt dat Sophie niet gaat slaan. Molminpunt Sophie.