Iets gaan stelen zonder door de security (of door het alarm) gepakt te worden: qua opdracht niet origineel (in het verleden nog gezien in De Mol), maar wel altijd spannend.
Dat Ray niet vooraf zegt dat het meenemen van een ‘besmet’ voorwerp mingeld betekent, is wel heel verdacht. Hij zegt de groep alleen “dat ze die voorwerpen moeten laten liggen”. Ook het excuus van “geen overvloed aan info” te willen geven en “er waren nog wel 20 instructies die we jullie niet hebben gegeven”, dat is toch “zever in pakskes” (en een flagrante leugen als je het mij vraagt. Waarom komt hij hiermee weg?
En wat deed Bridget eigenlijk? Ik hoor haar in het begin zeggen dat ze op de aangegeven plek (E082) zit, maar dat klopt niet: ze lijkt hier te liegen over haar positie. Vreemd.
Ook verdacht: de mensen die zich laten pakken door de bewakers. Van sommigen ( Sam, Roos) was niet te zien hoe dat kwam, plots waren ze ‘gearresteerd’. Stijn werd gesnapt net toen het commando was gegeven om terug naar de bus te gaan. Hij werd blijkbaar verrast door de bewaker die opeens verscheen. Maar Sophie maakte er nogal een spel van! Ray zei dat hij op zijn beeld “Sophie achter die bewaker zag aangaan” (wtf Ray! Hallo?! Is jouw licht wel aan? Ik ging over mijn nek toen hij dat zei! LOL!). Voor de mol is het wel handig om nog in de andere opdracht iets te kunnen betekenen, als ‘kluizenaar’ heb je dan nog invloed op het verdiende geld.
Overigens was het toch mogelijk (niet zo moeilijk) om aan de bewakers te ontsnappen: Maaike en Nora raakten zonder kleerscheuren buiten met hun voorwerp, Bridget ook. En Teun stond op een plekje waar hij naar eigen zeggen veilig genoeg was om intussen een boek te kunnen schrijven. Ook toen hij “op zoek ging naar jokers” en dergelijke en alleen maar “kattenpoep” en zo meer vond, bleef hij uit het zicht van de bewakers. Je laten betrappen was voor de mol best wel handig met het oog op het vervolg. Zou de mol in dat groepje zitten? Of denkt de mol: “Er is al -750 gescoord, er is al geld uit de pot. Let’s call is a day.” ? We nemen het mee.