Auteur Topic: [Theorie] Follow the Money  (gelezen 18693 keer)

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #40 Gepost op: 28-02-2025, 17:12:03 »
Follow the Money was er een weekje tussenuit, maar hier het één-na-laatste overzicht! ::joehoe::

Zoals je ziet doet de -5000 van Stijn nogal wat met het overzicht. Als je deze opdracht niet meerekent, zou hij net boven Maaike uitkomen.

De uitleg bij alle bedragen is weer HIER te vinden.
...óf niet!

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #41 Gepost op: 28-02-2025, 17:24:45 »
Bedankt Pac!  ::ok:: Fijn overzicht.

Bij 'I see you' was er een moment dat Stijn en Maaike samen geld vonden in een kamer. (ik denk eigenlijk vooral Maaike, maar ik kom niet echt meer uit de Stijn-tunnel  ;))
Dat geld heeft Stijn wel gepakt, waardoor er best een verschil is in die bedragen (denk ik) --> Stijn vrij hoog, Maaike een stuk lager.
Misschien is het een idee om dat deel tussen die twee te verdelen? Of wordt het dan te ingewikkeld?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #42 Gepost op: 1-03-2025, 10:56:15 »
Bij 'I see you' was er een moment dat Stijn en Maaike samen geld vonden in een kamer. (ik denk eigenlijk vooral Maaike, maar ik kom niet echt meer uit de Stijn-tunnel  ;))
Dat geld heeft Stijn wel gepakt, waardoor er best een verschil is in die bedragen (denk ik) --> Stijn vrij hoog, Maaike een stuk lager.
Misschien is het een idee om dat deel tussen die twee te verdelen? Of wordt het dan te ingewikkeld?
Goed dat je het opmerkt! Ik heb dit jaar niet veel tijd om echt in de details te duiken eerlijk gezegd. Weet je om hoeveel geld het zou gaan? En weet je zeker dat dit niet meegenomen is bij Moltalk?
...óf niet!

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 1-03-2025, 11:27:32 »
Bij Moltalk hebben ze gewoon de bedragen gebruikt die de kandidaten zelf hebben genoemd bij het tellen van hun eigen geld. Als Stijn zijn bedrag telt merkt Maaike zelfs nog op dat "die grote" die ze samen hebben gevonden daar ook bij zat (en het was trouwens Maaike die de kluiscode voor dat geld wist)

Stijn zelf zegt tegen Maaike dat het bedrag "115" (ik neem aan 115.000) is als hij het uit de kluis pakt, het komt niet goed genoeg in beeld om dit te kunnen verifiëren

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 1-03-2025, 13:09:26 »

Stijn zelf zegt tegen Maaike dat het bedrag "115" (ik neem aan 115.000) is als hij het uit de kluis pakt, het komt niet goed genoeg in beeld om dit te kunnen verifiëren

Ik heb ook even teruggekeken, Stijn zegt inderdaad 115 en raakt het geld aan (we zien het hem niet meenemen)
En het is ook Maaike die de code weet/doorgeeft.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 1-03-2025, 13:33:00 door Tunneltelevisie »

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #45 Gepost op: 2-03-2025, 00:52:51 »
Last van keuzestress? Hier vind je het complete Follow the Money-overzicht voor seizoen 25 ::bravo::

• De suggesties van Tunnelgraver en SanderFMC over het samen gevonden geld van Stijn en Maaike heb ik verwerkt in de spookopdracht.
  • Ook de suggestie van cinner een paar afleveringen geleden over de beeldhouwopdracht heb ik alsnog meegenomen. Iedereen stemde op één kandidaat die ten minste 300 euro zou opleveren, dus iedereen deelt nu mee in dat geld.
  • Voor de vloer-is-lava-opdracht vertrouw ik volledig op Splinters overzicht in Moltalk.

Zie HIER voor de uitleg bij alle opdrachten van heel het seizoen ::cheerleader::
...óf niet!

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 2-03-2025, 01:04:03 »
Bedankt weer Pac! Mooi volledig zo.  ::ok::

Offline lolokane

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 3-03-2025, 16:02:38 »
Je zou die -5000 vind ik moeten los zien. Het is wel een groot bedrag, maar het gaat over 1 opdracht. Bovendien zie ik hier met Roos als mijn mol gewoon in dat er gewoon gemiddeld -6000 weg te spelen was tussen beiden. Maar ik duik weer onder. :-[

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 3-03-2025, 16:40:15 »
Je zou die -5000 vind ik moeten los zien. Het is wel een groot bedrag, maar het gaat over 1 opdracht. Bovendien zie ik hier met Roos als mijn mol gewoon in dat er gewoon gemiddeld -6000 weg te spelen was tussen beiden. Maar ik duik weer onder. :-[

Blijf dit ook lastig vinden. Vooral omdat Roos de goede kist wist en toch de verkeerde koos. Dat is eerder een mol actie dan een kandidaten actie.

Dankjewel voor al het werk Pac!

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 3-03-2025, 17:06:50 »
Zelfs als je die 5000 bij Stijn schrapt, haalt hij nog maar 1828 op, nog altijd een (significant?) lager bedrag dan de andere twee.
Op het einde klopt de FTM meestal wel (denk ik toch, tenzij dat bij WIDM anders is dan in DM) en is hij ‘richtinggevend’.
Als dat dit jaar niet zo is, tja…

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #50 Gepost op: 3-03-2025, 17:44:00 »
Je hebt gelijk hoor, die veiling was dan ook een draak van een opdracht. Eigenlijk moet je hem helemaal niet meerekenen, maar zelfs dan komt Stijn dus onderaan in het klassement.

Overigens staat de Mol lang niet altijd onderaan; meestal is er nog wel een nepmol die er toevallig nog minder van bakt. FTM is geen exacte wetenschap, dus je moet altijd een (ruime) onzekerheidsmarge meenemen.
...óf niet!

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 3-03-2025, 17:45:48 »
We hebben toch ook wel seizoenen gehad waarbij de mol meer verdiende dan kandidaten? FTM blijft altijd lastig en subjectief vind ik. Het heeft ook te maken met posities. Bijv. Opdracht het spookhuis.  Maaike en Roos werden naar de leugendetector gestuurd waar door hen geen geld uit de pot kon worden gespeeld itt het spookhuis. In de kluis opende Roos één kistje, het kistje met de joker voor Maaike werd door Sophie en Sam geopend. Het kistje van Stijn vooral door Stijn en Sam. Ze hield dit zelfs nog tegen door te zeggen dat haar geboortejaar onder het schilderij niet klopte. Roos heeft door haar servettenactie iig voorkomen dat er nog een kistje openging.

Bij de marktopdracht vraagt Stijn om de durian bij de verkoper. De durian verdwijnt in de tas bij Maaike maar ze kopen dit samen. Ze hebben beiden geld in de hand. Het voetbalshirt kopen ze ook met zijn allen en gaat in de tas bij Maaike. Maaike en Stijn  doen veel samen maar bij deze opdracht is het wel Roos die op eigen initiatief 4 producten koopt. Hoewel de sesamkoekjes wordt gezamenlijk geproefd....

Ik snap het, je moet ergens van uitgaan maar behalve de - 5000 tikt de -500 ook behoorlijk aan bij Stijn. Kun je zeggen dat als hij de mol is dat hij er naar toegewerkt heeft om in die posities terecht te komen maar tja....

Bridget met haar draakje was ook geen mol.....

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 3-03-2025, 19:34:37 »
We hebben toch ook wel seizoenen gehad waarbij de mol meer verdiende dan kandidaten?
Is dat zo? Wat raar, bij DM gebeurt dat eigenlijk nooit. WIDM en FTM is dus geen goed huwelijk.

Bij WIDM heb je wel ook vaker nepmollen die de pot veel geld kosten (die Fons bijvoorbeeld, wat deed die allemaal?) Dat heb je in DM ook veel minder. En een Mol die in één klap op eigen initiatief 6000 euro in de pot brengt (zoals A. in M.), dat zie je in Vlaanderen ook zo goed als nooit.

FTM is natuurlijk hier en daar subjectief, dat begrijp ik wel. Maar misschien heeft de FTM-theorie na meer dan vijfentwintig edities van WIDM zijn beste tijd wel gehad. Die BN’ers interesseren zich toch niet voor dat geld, de geldpot is helemaal geen factor meer, dus waarom nog ‘het geld volgen’ om de mol te vinden?

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #53 Gepost op: 3-03-2025, 22:21:44 »
Ik heb The Follow Money al lang los gelaten, omdat vaak de winnaar of verliezer bovenaan staat. Maar ik geloof dat dit jaar wel kan kloppen.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 4-03-2025, 00:02:47 »
Ik denk dat het hier wel klopt. Zelfs als je die -5000 achterwege zou laten, heeft Stijn het minst verdiend.  ::vergroot:: Edit: wat Klaartje76 ook al aangeeft.  ;)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #55 Gepost op: 4-03-2025, 15:30:42 »
Is dat zo? Wat raar, bij DM gebeurt dat eigenlijk nooit. WIDM en FTM is dus geen goed huwelijk.

Bij WIDM heb je wel ook vaker nepmollen die de pot veel geld kosten (die Fons bijvoorbeeld, wat deed die allemaal?) Dat heb je in DM ook veel minder. En een Mol die in één klap op eigen initiatief 6000 euro in de pot brengt (zoals A. in M.), dat zie je in Vlaanderen ook zo goed als nooit.

FTM is natuurlijk hier en daar subjectief, dat begrijp ik wel. Maar misschien heeft de FTM-theorie na meer dan vijfentwintig edities van WIDM zijn beste tijd wel gehad. Die BN’ers interesseren zich toch niet voor dat geld, de geldpot is helemaal geen factor meer, dus waarom nog ‘het geld volgen’ om de mol te vinden?

Ik kan me een DM herinneren waar in afleverng 1 door toedoen van een kandidaat een heel hoog bedrag, ik weet niet meer precies, -€4.000 ?, uit de pot ging

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 4-03-2025, 16:38:34 »
Ik kan me een DM herinneren waar in afleverng 1 door toedoen van een kandidaat een heel hoog bedrag, ik weet niet meer precies, -€4.000 ?, uit de pot ging
Dat was in het seizoen Griekenland 2020.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)