Auteur Topic: De puzzel - hoe de molkeuze tot stand is gebracht  (gelezen 42189 keer)

Offline cinner

• Forumlid
Re: De puzzel - hoe de molkeuze tot stand is gebracht
« Reactie #320 Gepost op: 10-03-2025, 08:18:10 »
De puzzel was wel oplosbaar, want hij was opgelost.
Of althans, de juiste oplossing heb ik gehoord en volgens mij ook wel meer dan ééns.

De puzzel was: hoe is de mol gekozen. Niet: Wie is de mol. Dat is die ándere vraag. Het juiste antwoord op de puzzel 'hoe is de mol gekozen' heb ik zeker gehoord in de afgelopen weken. Dus de puzzel is opgelost.

Het punt was dat de oplossen van de puzzel zou leiden tot wie gekozen was tot Mol. Versterkt door de uitspraak dat als alle kandidaten alle info hadden gedeeld, ze hadden geweten wie ze gekozen hadden. In die zin was het onoplosbaar.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #321 Gepost op: 10-03-2025, 10:01:09 »
Het juiste antwoord op de puzzel 'hoe is de mol gekozen' heb ik zeker gehoord in de afgelopen weken. Dus de puzzel is opgelost.

Jij hanteert een vreemde definitie van "oplossen". Honderd mogelijke oplossingen geven waarvan er eentje goed blijkt, zonder dat je weet welke van de 100 dat is, dat vind ik heel ver weg van oplossen.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #322 Gepost op: 10-03-2025, 10:47:33 »
Dat is die ándere vraag. Het juiste antwoord op de puzzel 'hoe is de mol gekozen' heb ik zeker gehoord in de afgelopen weken. Dus de puzzel is opgelost.
Een puzzel definiëren is iets anders dan een puzzel oplossen naar mijn zeer bescheiden mening.
En natuurlijk werd de mol gekozen via die kenmerken en die test. Hoe anders, door met een dobbelsteen te gooien.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #323 Gepost op: 10-03-2025, 10:57:43 »
Ik ben wel blij dat Maaike niet op deze manier als mol gekozen is. Ze was vast een goede mol geweest hoor. Maar hoe de kandidaten "creatief" definiëren als kwaliteit voor een mol is een hele andere "creatief" dan breien en schilderen in je vrije tijd, zeg maar. Ik kreeg het idee dat Maaike veel "creatief" heeft gekregen vanwege haar beroep en hobby's. En niet omdat ze een hele creatieve mol zou zijn.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #324 Gepost op: 10-03-2025, 11:05:18 »
Ja, creatief ging vooral naar haar vanwege haar werk (actrice en zangeres)
Maar ik ben blij dat zij inderdaad nog stemmen gekregen had, want alleen creatief is wel heel weinig.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #325 Gepost op: 10-03-2025, 11:19:13 »
Ik snap die keuzes toch al niet. Hoe kan de ideale mol tegelijkertijd sociaal en meedogenloos zijn. Dat zijn toch min of meer tegenovergestelde eigenschappen. In hoeverre hebben de kandidaten bij de mollicitatie hierover nagedacht vraag ik me ook af. Het belangrijkste om überhaupt de mol te kunnen zijn, laat staan een ideale, is volgens mij dat je geheimen kan bewaren, dat je tegen stress kan en dat je zeker moet zijn van jezelf.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #326 Gepost op: 10-03-2025, 11:38:56 »
Haha, nee inderdaad, het sloeg niet echt ergens op. De kandidaten kozen duidelijk eigenschappen die ook op henzelf sloegen. Het was natuurlijk ook een mollicitatie, dus wel begrijpelijk. Dan krijg je dus dingen als "sociaal" en "creatief", zeker in een groep van 10 BN-ers. En om daar tegenwicht aan te bieden gooiden de kandidaten er ook maar "meedogenloos" in, omdat ze denken dat de productie dat graag wil zien. Zo van: ik kan echt wel meedogenloos zijn hoor.

"Meedogenloos" is trouwens echt een onzineigenschap, net of de mol niet gaat mollen uit medelijden. Het doet er echt helemaal niet toe, maar op papier klinkt het leuk ja, een meedogenloze mol.

Hier op het forum was "stressbestendig" de enige eigenschap die er echt uitsprong en dat leek mij terecht. Dat is het allerbelangrijkste, want je staat 3 weken onder enorme stress. In Vlaanderen hebben we gezien wat er kan gebeuren als je niet stressbestendig bent.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #327 Gepost op: 10-03-2025, 11:42:28 »
Haha ja en voorbeeld Sophie had bij de mollicitatie alle drie van deze eigenschappen niet genoemd  ::rofl::