Heb zelf ook een aantal keer de opdracht teruggekeken om te zien wie welke eigenschap aan een ander toedichte, en kom voorlopig op dit uit
(heb nog niet alle bordjes goed kunnen lezen, nog mee bezig).
Maar wat mij vooral opvalt (kan natuurlijk toeval zijn) is dat slechts voor 1 persoon het fotoframe niet als closeup in beeld kwam wanneer er een eigenschap werd bijgelegd.
Heel erg bedankt voor het overzicht. Ik weet niet of je al een nieuw overzicht hebt.
Ik meen me te herinneren dat Ray een eigenschap aan zichzelf toekende (adaptief?), dat zie ik in het overzicht niet terug. Ik vermoed dat hij wel meer eigenschappen aan zichzelf heeft toebedeeld en in mijn ogen ook terecht.
Ray valt wat dit betreft toch al aardig op. Niet alleen omdat hij de meeste eigenschappen heeft. In het molboekje geeft hij het volgende antwoord op de vraag waarom hij een goede mol zou kunnen zijn:
"Stressbestendig, ik houd overzicht en focus, ik misleid in het moment en niet op basis van plannetjes en ik weet vertrouwen te winnen". Hiermee heb je zo al de helft van de 12 eigenschappen te pakken lijkt me. Niet alleen de meeste eigenschappen, maar volgens mij ook wel de voornaamste. Jammer dat
zelfkennis niet een van de 12 was. Laten we in plaats daarvan maar
zelfverzekerd nemen.
Vergelijk dit even met de antwoorden van Roos: "Waarom niet".
Of van Stijn: "Ik kan snel onderschat worden. Dat gebeurt wel vaker: ik ben zogenaamd te jong, te hysterisch, te erg een flapuit. Maar ik zou best goed kunnen mollen, denk ik. Juist als underdog".