Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Karakteristiek  (gelezen 7103 keer)

Offline Lo

• Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Karakteristiek
« Reactie #40 Gepost op: 5-01-2025, 19:13:48 »
Dat zag ik ook. Rik keek zeker niet naar boven, dus Stijn en ook Ray kun je door de lengte wel schrappen.
De Blondine is de Mol, Stijn dus :)

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 5-01-2025, 21:04:03 »
De mol kan toch zitten?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 5-01-2025, 21:44:48 »
Dat lijkt me wel een beetje vreemd, dat de mol vanuit een zittende positie de deur opent.

Ik kan me overigens best voorstellen dat iemand van de productie de deur opent, omdat ze wegens tijdnood al eerder met de briefing van de mol zijn begonnen. Het gaat alleen om het shot en de mol wordt toch niet in beeld gebracht, dus ik vraag me af hoe belangrijk het is dat de mol degene is die Rick binnenlaat.

Offline molletje1985

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 6-01-2025, 09:57:23 »
Ze spelen het spel weerwolven/mafia en moeten degenen met kans op een joker ontmaskeren.

Wat mij opviel is dat Rik van tevoren de kandidaten misleidt door te suggereren dat ze geld uit de pot verliezen door de verkeerde kandidaten aan te wijzen (die geen kans maakten op een joker), terwijl dit in wezen niet mogelijk is want iedereen maakte kans op een joker.

Tijdens het spel grijpt hij in (dit is in de geschiedenis van De Mol nog nooit gebeurd volgens mij) door dit nogmaals te benadrukken, waarna sommige kandidaten hun taktiek veranderen.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2025, 10:22:22 door molletje1985 »

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #44 Gepost op: 6-01-2025, 13:53:50 »
Goed begin van WIDM! Maar wat we er aan hebben? Dat zal denk ik de toekomst ons wel leren.
Het meest interessante idee dat ik had gelezen over hoe de mol gekozen is? Dat de karaktereigenschappen van een mol die de kandidaten bij de mollicitatie hadden gegeven bij bij elkaar zijn opgeteld. Oftewel: kijken waar men de bordjes met de door hen gegeven eigenschappen heeft gezet en die bij elkaar opgeteld. Eventueel zou je er ook nog een forumle bij kunnen halen nav de 'test'. (maar hoe dat dan gegaan zou gaan? Geen idee)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #45 Gepost op: 6-01-2025, 17:33:20 »
Tijdens het spel grijpt hij in (dit is in de geschiedenis van De Mol nog nooit gebeurd volgens mij) door dit nogmaals te benadrukken, waarna sommige kandidaten hun taktiek veranderen.
Ik zag het niet als ingrijpen. De groep was eigenlijk klaar, toen Rik de groep er nog even aan herinnerde dat de keus geld kan kosten, dus dat ze er goed over moesten nadenken, om de dynamiek nog een beetje meer op de spits te drijven  ;D

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 7-01-2025, 11:00:29 »
Heb zelf ook een aantal keer de opdracht teruggekeken om te zien wie welke eigenschap aan een ander toedichte, en kom voorlopig op dit uit
(heb nog niet alle bordjes goed kunnen lezen, nog mee bezig).

Maar wat mij vooral opvalt (kan natuurlijk toeval zijn) is dat slechts voor 1 persoon het fotoframe niet als closeup in beeld kwam wanneer er een eigenschap werd bijgelegd.

Heel erg bedankt voor het overzicht. Ik weet niet of je al een nieuw overzicht hebt.
Ik meen me te herinneren dat Ray een eigenschap aan zichzelf toekende (adaptief?), dat zie ik in het overzicht niet terug. Ik vermoed dat hij wel meer eigenschappen aan zichzelf heeft toebedeeld en in mijn ogen ook terecht.

Ray valt wat dit betreft toch al aardig op. Niet alleen omdat hij de meeste eigenschappen heeft. In het molboekje geeft hij het volgende antwoord op de vraag waarom hij een goede mol zou kunnen zijn:
"Stressbestendig, ik houd overzicht en focus, ik misleid in het moment en niet op basis van plannetjes en ik weet vertrouwen te winnen". Hiermee heb je zo al de helft van de 12 eigenschappen te pakken lijkt me. Niet alleen de meeste eigenschappen, maar volgens mij ook wel de voornaamste. Jammer dat zelfkennis niet een van de 12 was. Laten we in plaats daarvan maar zelfverzekerd nemen.

Vergelijk dit even met de antwoorden van Roos: "Waarom niet".
Of van Stijn: "Ik kan snel onderschat worden. Dat gebeurt wel vaker: ik ben zogenaamd te jong, te hysterisch, te erg een flapuit. Maar ik zou best goed kunnen mollen, denk ik. Juist als underdog".

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 7-01-2025, 12:43:41 »
Volgens mij is je eigen foto weggehaald en kan je geen bordjes bij jezelf zetten. Bij Bridget begint de rij met Gabriël.

In de auto zegt Sophie dat er een mol is, Ray reageert met 'Ja, dat weet ik wel zeker'. Ik kan niet goed zien of hij zijn buik samentrekt als schrikreactie of doordat hij met buikademhaling begint aan het woord 'Ja'.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 7-01-2025, 14:17:00 »
Puur regie-technisch kan ik me niet voorstellen dat je de mol dan in beeld laat komen met 3 keer "stressbestendig", wat echt een hele belangrijk moleigenschap is, dan ook nog eens met misleidend en adaptief. Dat vind ik echt tegen Ray spreken, maar is natuurlijk een meta-redenatie.

Ik kan me ook niet voorstellen dat ze de mol heel weinig in beeld doen, dat zou flauw zijn. Sam, Gabriel en Sophie vallen dan ook af.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 7-01-2025, 17:50:02 »
@BigBoots, ik heb het schema van jou gecontroleerd. Ik ben het overal mee eens behalve de eigenschap observerend die je bij Gabriel > Ray hebt gezet. Volgens mij moet dit zelfverzekerd zijn.
Verder heb ik nog een aanvulling. Op het moment dat Stijn zegt dat Nora alles is en dat hij bij haar nog geen bordje heeft gezet kun je 3 bordjes zien bij de eerste 3 kandidaten: Bridget, Gabriel en Maaike. Bij Maaike kan ik met redelijke zekerheid zeggen dat hier creatief staat. Bij Bridget zie ik brutaal (zo te zien 6 letters en eindigend met een l). Ook een eigenschap die Gabriel en Sam aan haar hebben toebedeeld. Het bordje bij Gabriel bevat een redelijk lang woord dat ook nauwelijks in beeld komt. Ik heb geen HD versie van het bestand. Iemand met een HD versie die dit even kan checken.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #50 Gepost op: 7-01-2025, 18:00:25 »
Bij Bridget zie ik brutaal (zo te zien 6 letters en eindigend met een l). Ook een eigenschap die Gabriel en Sam aan haar hebben toebedeeld.

Dat zijn 7 letters.  ;D Maar zou misschien passen?
Bij haar dacht ik aan sociaal (maar weet het niet zeker), maar dat zijn ook 7 letters.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Didier

• Forumlid
  • 😁😁
« Reactie #51 Gepost op: 7-01-2025, 19:22:06 »
Zou 'de joker' niet stiekem het molschap zijn, dus dat alleen de vijf die kans maken op een joker de mol kunnen zijn? Alleen is het natuurlijk eerder een vrijstelling (voor drie weken) als een joker...

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 7-01-2025, 19:25:55 »
Dat zijn 7 letters.  ;D Maar zou misschien passen?
Bij haar dacht ik aan sociaal (maar weet het niet zeker), maar dat zijn ook 7 letters.
Ik bedoelde eigenlijk 7 en heb ook gekeken of sociaal zou kunnen passen.
Ook was ik nog vergeten te melden dat Stijn behalve sociaal nog een ander bordje moet hebben gekregen van Sophie omdat ze zegt "deze geef ik ook aan Stijn".

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #53 Gepost op: 7-01-2025, 19:41:35 »
Oh, op die manier.
'Brutaal' zou dan ook heel goed kunnen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 9-01-2025, 00:25:02 »
Bij nader inzien moet het toch sociaal zijn (eigenschap die Stijn toekent aan Bridget) omdat de eerste letter geen paaltje heeft. Komt ook beter overeen met Moltalk ook al klopte die niet helemaal.

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #55 Gepost op: 9-01-2025, 09:23:25 »
Volgens mij van het Gabriel die sociaal bij Bridget neerlegde, voor het bordje wat daarachter enigszins te lezen is; overtuigend.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 9-01-2025, 19:52:25 »
Meerdere kandidaten mochten bordjes neerzetten. Gabriel plaatste sociaal en brutaal bij Bridget, wat duidelijk te zien is. Het ging hier om de bordjes die Stijn neerzette en wel om het bordje dat hij bij Bridget plaatste.

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #57 Gepost op: 10-01-2025, 16:11:09 »
ik zie wat je bedoelt, ik zou ook sociaal Stijn>Bridget zeggen; ik zie nu ook brutaal Gabriel>Bridget. Stijn>Gabriel zou ik observerend geven. Iets makkelijker met HD beeld  ;)
« Laatst bewerkt op: 10-01-2025, 16:22:45 door Mollem »

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 10-01-2025, 18:49:05 »
...Stijn>Gabriel zou ik observerend geven. Iets makkelijker met HD beeld  ;)
Is wat mij betreft zeker. Ik heb inmiddels een HD versie en hiervan een screenshot gemaakt. Heel goed is te zien dat de 2e en laatste letter een stokje hebben. Ook is opvallend dat op de plek waar de r-en van observerend zouden moeten staan een "gat" zit aan de rechter onderkant. Wat dus precies overkomt met een 'r'.

« Reactie #59 Gepost op: 17-01-2025, 21:52:26 »
Er wordt gezegd door Rik dat er 1000,- euro uit de pot gaat als niet de juiste personen naar voren worden geschoven... echter is de Mol op dat moment nog niet gekozen/bekend. Zou het zo kunnen zijn dat er alsnog 1000,- euro uit de pot gaat bij de bekendmaking van de Mol als de Mol op dat moment dus niet naar voren was geschoven? Of is dit te ver gezocht?