Auteur Topic: Kick-off Wie is de Mol?  (gelezen 8676 keer)

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
Re: Kick-off Wie is de Mol?
« Reactie #40 Gepost op: 29-12-2024, 12:10:09 »
Naar een opwarmertje voor het zaterdagavondpubliek

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #41 Gepost op: 29-12-2024, 13:32:24 »
Wildebras ligt lekker in de groep, hij kwam positief in beeld en versprak zich nergens.
Leuk was de aankomst van Wildebras bij Rik en Bridget die meteen zegt: ‘Lekker dat het naar buiten is nu’ en hij snel zijn glas wegzet en even wegkijkt.
Ook zijn er de blikken opzij, zodra Sam en Sophie opzij kijken, komt snel Roos in beeld.
Zijn molvideo is dan pure bluf.
Zijn mollicitatie zat tussen die van Maaike en Sophie verstopt. Deze dames hadden een prima verhaal.

Maaike en Ray lijken een beetje aansluiting te missen.
« Laatst bewerkt op: 29-12-2024, 13:43:09 door foxhunter »

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 29-12-2024, 15:09:52 »
De kick-offaflevering trok 1.107.000 kijkers.

Bij het analyseren van verdachte zaken op de groepsfoto door de kandidaten noemen Bridget en Sophie een of meer verdachte dingen van zichzelf. Natuurlijk kan een Mol dat ook doen, maar ik vind het eerder kandidatengedrag. Teun vindt het handje van Roos opvallend. Maaike gaat daarin mee. Hun insteek vind ik eerder passen bij gedrag dat eerdere Mollen hebben vertoond: de aandacht het liefst richten op iets verdachts bij anderen.

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #43 Gepost op: 29-12-2024, 21:22:19 »
't voelt als een aflevering met 1 opdracht, en vakantie tot volgende week, dus heeel veel tijd voor geanalyseer:
Toch maar het aantal keer geturfd dat Rik iemand een vraag stelt:
vanv vlnr
Ray: 5x
Roos: 5x
Nora: 4x
Gabriel: 4x
Sam: 4x
Sophie: 5x
Maaike: 2x
Teun: 6x
Bridget: 5x
Stijn: 4x
Heeft Rik mol Maaike angstvalling links laten liggen?

en verder, het lijkt wel of van te voren aan iedereen is gevraagd een leugen te verkondigen; ik vond het verhaal van Sam over de bouwvakkers al ongeloofwaardig, waarna er nog meer ongeloofwaardige verhalen kwamen, ik kreeg het idee, iedereen zit ten minste 1 keer te liegen.
« Laatst bewerkt op: 29-12-2024, 21:31:31 door Mollem »

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #44 Gepost op: 29-12-2024, 21:29:33 »
Zij en Rik moesten aan het begin wel ook lachen nadat ze zei dat het niet moeilijk was om haar deelname geheim te houden. Eerste afvaller en daarom ook niet zo veel te vertellen/geheim te houden misschien?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 29-12-2024, 22:47:39 »
en verder, het lijkt wel of van te voren aan iedereen is gevraagd een leugen te verkondigen; ik vond het verhaal van Sam over de bouwvakkers al ongeloofwaardig, waarna er nog meer ongeloofwaardige verhalen kwamen, ik kreeg het idee, iedereen zit ten minste 1 keer te liegen.

Dit is wel een leuke theorie.

-Sam over de bouwvakkers
-Nora die dacht dat Cambodja in Afrika lag.
-Roos met haar verhaal over haar telefoon die ze bij een coffeecorner had laten liggen.
-Teun die in een lastig gesprek kwam met een medereiziger die naast hem zat.
-Bridget die bonnetjes in haar rugzak  had laten zitten.

Wie nog meer?

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #46 Gepost op: 29-12-2024, 23:20:03 »
Leuke kick-off. Het heeft precies gedaan wat het moest doen: zin krijgen in de eerste aflevering.

Ik hecht nog niet veel waarde aan wat we te zien krijgen. Als er (echt) iets in zat, is het er uit geknipt.

Hoewel ik wel denk dat Ray er snel uit ligt. En Teun redelijk ver komt. Maar ik schrijf het in dun potlood op.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 30-12-2024, 01:24:48 »
Wat nou als dit een soort laatste opdracht was? Al weet ik nog niet precies wat de opdracht dan zou moeten zijn  ::rofl::
Laten we jabberen.

Offline Doctor WidM?

• Forumlid
  • What?!
« Reactie #48 Gepost op: 30-12-2024, 11:45:18 »
Ze kwamen op mij over als een leuke, enthousiaste groep! Na 13 jaar ongeveer dezelfde soort leader vind ik de nieuwe stijl erg verfrissend. ::jaja:: De inhoud van de gesprekjes was niet altijd van hoog niveau, maar uiteindelijk heb ik er toch veel zin in het seizoen van gekregen.

Wat zou het leuk zijn als Pieter-Jan nog even een cameo zou krijgen!

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #49 Gepost op: 30-12-2024, 18:34:48 »

-Sam over de bouwvakkers
-Roos met haar verhaal over haar telefoon die ze bij een coffeecorner had laten liggen.

Wie nog meer?
-Maaike die zei dat ze haar kinderen opvoedde om niet te liegen.

« Laatst bewerkt op: 30-12-2024, 18:54:11 door Run »

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 31-12-2024, 10:59:50 »
Heeft Rik mol Maaike angstvalling links laten liggen?

Lijkt me ook eerder dat Maaike meteen afvalt. We zien eigenlijk elk jaar we onderbelichting van snelle afvallers, gewoon omdat er maar zo weinig gespreksstof is, en helaas weinig interesse, tot aan niet volgen op de socials aan toe.

Maar die theorie van iedereen liegt een keer is wel een leuke. Dan zou dat volgende week wel al uitkomen, dan beginnen ze daar mee.
De Blondine is de Mol, Stijn dus :)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 31-12-2024, 12:59:16 »
Misschien heeft een van de kandidaten meer dan 1 leugen vertelt. Ik vrees dat ik de uizending ga herbekijken.  ;)
Update: na herbekijken lijkt me eerder dat 1 van de kandidaten géén leugens vertelt, oftewel degene die het eerlijkst overkomt kan juist de mol zijn. Ray kwam heel eerlijk en straight over. De anderen hadden allemaal wel iets waarbij je kan denken: dat geloof je toch niet? Haarlak? Lonely Planet kopen wat een andere mol ook deed? Bridget: 'voor zó lang weg zijn', elke kandidaat weet dat je dat niet gaat verklappen.  Cambodja in Afrika? Geld aangeboden om de mol te verklappen? Telefoon laten liggen? Alsof ze allemaal een opdracht hadden om iets te vertellen wat mollig zou kunnen overkomen.
« Laatst bewerkt op: 31-12-2024, 14:44:44 door Run »

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 31-12-2024, 15:52:25 »

-Sam over de bouwvakkers

Wie nog meer?
Sophie die 15 jaar geleden in Cambodja was, ongeveer het jaar waarop de skyscraper  waarop alles begint werd opgeleverd. Het was de eerste skyscraper van Cambodja. Geen actieve herinnering doet denken aan de blauw geschminkte smurf van vorig jaar waar geen foto's van waren.

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #53 Gepost op: 31-12-2024, 16:23:47 »
Alle tien:
-Sam over de bouwvakkers
-Sophie 15 jaar geleden al in Cambodja zonder herinnering
-Gabriel Vleerhonden gezien in Phnom-Penh
-Ray al vaker, altijd georganiseerd op stap geweest
-Maaike opvoeding zonder liegen
-Stijn kleding mee obv Parijs, direct uit Parijs naar Schiphol

Inderdaad het ene verhaal is minder geloofwaardig dan het andere. Het zou erg grappig zijn als al deze verhalen/leugens in de afleveringen terug gaan komen op de een of andere manier.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 31-12-2024, 21:49:08 »
Mee eens. Ik vond haar niet overtuigend over komen in dat kleine stukje.

Misschien is ze dan juist de mol omdat ze haar ''echte'' mollicatie niet wilden laten zien, maar heb ook eerder kandidaten vibes bij haar mede hoe makkelijk ze mol zegt in de eerste biecht die werd getoond.

--

Maaike is nauwelijks aan het woord geweest (die blijft er dan lang in?), Gabriel ook minder en vond de reacties van sophie raar want de eerste twee waren best gesloten maar op het laatst kwam ze ineens los..

Denk ook dat ray en bridget niet ver gaan komen..

Sam komt ver (zie kandidaat sam hagens topic) en Teun deed al veel te veel zijn best om ons op een dwaalspoor te brengen, dat doe je niet als je er maar 2 of 3 afleveringen in bent..

Ben benieuwd naar Stijn en Roos.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 1-01-2025, 01:58:27 »
Teun vertelde dat er veel leuke/spannende opdrachten in zat. Hij zal niet de eerste afvaller zijn

Vond het ook apart dat Rick over de theorie dat de mol altijd aan de buitenkant op de foto staat zei dat er dan 3 potentiële mollen waren. Hij noemde Bridget niet die daar ook staat

Hoop niet dat 'dat hebben we nog nooit gedaan' niet ook (zoals het in belgie toen ook zo gezegd) betekent dat er nog geen mol is. Dat die nog gekozen moet worden.
Want dat hebben ze wel al gedaan (Jon) en dat was niet zo'n succes, net zoals dat in België het ook niet was.

Verder heb ik er zin in. Laat maar komen

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 1-01-2025, 11:41:53 »
En er was toch ook uemand die zei dat ze overtuigd  was dat ze naar portugal ging? Dat was ook een leugen, denknik. Wie was dat?

Alle tien:
-Sam over de bouwvakkers
-Ray al vaker, altijd georganiseerd op stap geweest

Inderdaad het ene verhaal is minder geloofwaardig dan het andere. Het zou erg grappig zijn als al deze verhalen/leugens in de afleveringen terug gaan komen op de een of andere manier.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #57 Gepost op: 1-01-2025, 18:57:37 »
Dat was volgens mij een hij.....

Ik meende dat het Teun was, die dat zei.

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #58 Gepost op: 1-01-2025, 19:33:59 »
klopt.

aanvullingen/meerdere leugentjes:
-Sam over de bouwvakkers
-Roos met haar verhaal over haar telefoon die ze bij een coffeecorner had laten liggen/ geldbod op de tennisbaan van haar man.
-Teun die overtuigd was naar Portugal te gaan. meteen een lonely planet kocht / lastig gesprek kwam met een medereiziger
-Bridget die bonnetjes in haar rugzak had laten zitten
-Ray al vaker op stap geweest, altijd georganiseerd

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 1-01-2025, 19:43:46 »
Ik denk dat dat van Ray geen leugen is.
Hij is militair: dus zal regelmatig op georganiseerde missie geweest zijn.