Auteur Topic: [Kandidaat] Ray Klaassens  (gelezen 6508 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Kandidaat] Ray Klaassens
« Gepost op: 15-11-2024, 10:58:39 »

Bespreek hier alles over Ray!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Allalin

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Ray Klaassens
« Reactie #1 Gepost op: 19-12-2024, 16:08:56 »
De kandidaten stellen zich voor:

Van alle kandidaten zijn korte voorstellingsfilmpjes gemaakt.
Te vinden op zowel de site als via de  app.

Ray:

https://youtu.be/td7Nihxsn4c?feature=shared

Offline RazorBlade

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
« Reactie #2 Gepost op: 28-12-2024, 22:47:24 »
Wat mij opviel is dat hij tijdens de kickoff het er over had dat hij moeite had om weer terug te komen in het normale leven. Zou je dat zeggen als je er als eerste uit ligt? Voor mij valt hij af als eerste afvaller.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 28-12-2024, 22:51:57 »
Het klassieke moltype. Vond ik ook van Arno Kantelberg en die was het duidelijk niet na de 1e aflevering. Dus nog maar even afwachten, maar ik vond hem wel erg zenuwachtig overkomen en dat is totaal niet nodig als je toch afvaller bent en weken hebt zitten relaxen en verbroederen met de andere afvallers in het afvallershotel.
De Blondine is de Mol, Stijn dus :)

Offline RazorBlade

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 28-12-2024, 23:45:33 »
Eigenlijk voor de kijkers die het spell met de App spelen is de vraag niet "Wie is de Mol?" maar is de vraag "Wie valt er niet af de volgende aflevering?". Op dit moment is Ray Klaasssens de man die niet afvalt de volgende aflevering. Ik weet natuurlijk nu nog niet of hij de mol. Het zou echter raar zijn als hij een paar weken nodig heeft om weer in zijn ritme te komen als hij een paar dagen het spel heeft gespeeld en daarna is gaan chillen in het afvallershotel. Zeker voor iemand die als militair vaker is uitgezonden zou dat niet een normale reactie zijn.

Online Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #5 Gepost op: 29-12-2024, 12:26:54 »
Ik schaar bijvoorbeeld die opmerking vooralsnog even onder het kopje zand-in-de-ogen-strooien-tekst. Geen mol wmb.

Offline RazorBlade

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 29-12-2024, 13:39:17 »
Het zou me inmiddels niets meer verbazen als je gelijk hebt maar dat is dan wel natuurlijk triest. Dat alles wat je als kijker met logisch beredeneren kan bedenken dat dat er tevens bewust door de makers in gezet kan zijn om de kijker op het verkeerde been te zetten.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #7 Gepost op: 29-12-2024, 19:24:28 »
Hij voelde voor mij dan weer heel erg als een eerste of tweede afvaller  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 3-01-2025, 13:02:35 »
Ik ken Ray van KvK en ben héél benieuwd naar zijn spel in WIDM.

In deze video/podcast een mooi inkijkje in de persoon Ray

https://m.youtube.com/watch?v=hSWEOvRgdWs

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9 Gepost op: 3-01-2025, 19:44:03 »
Hij voelde voor mij dan weer heel erg als een eerste of tweede afvaller  ::rofl::

Dat heb ik dus ook. Voor de mol veel te obvious.

Ik hoop echter dat ik er gigantisch naast zit, ik wil wel eens zien hoe hij is buiten een KvK - dus ik hoop dat hij ver komt.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #10 Gepost op: 4-01-2025, 01:41:22 »
Hij wil de mol wel worden, maar hij wil het niet zijn.  ;)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #11 Gepost op: 6-01-2025, 17:22:44 »
Grappig dat gisteravond Ray (samen met oud-mol Jan Versteegh) bij No Way Back te zien.
Ich bin ein Bärliner!

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #12 Gepost op: 7-01-2025, 00:00:26 »
Ray tegen Rik bij bekendmaking onder 4 ogen wie de mol wordt: tot snel.

Level 9 aanwijzing K v K. Rik bezoekt de kamer van de mol op level 9. Kamp van Koningsbrugge heeft steeds 9 afleveringen.

Show met ijsblokjes, kijk mij eens fanatiek zijn.

Ramt stoel tegen tafel met taart en deze stort in. (Dankzij topper Mollem)

Beste mol ooit is een uitspraak die Ray wel zou kunnen doen.

Ray is de mol? Een mol heeft een molactie in afl. 1 en die zie ik bij Ray.

Teun speelt het goed, maar mist molkennis.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2025, 09:39:54 door foxhunter »

Offline Belgian Mol

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 7-01-2025, 10:36:06 »
Doet me vooral denken aan X-Rays. Maar goed, dit is de mol, niet bestemming X.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #14 Gepost op: 12-01-2025, 01:25:01 »
Het is vooralsnog vooral wensdenken, maar toch ook wel verdacht dat Ray er persoonlijk voor koos om de kandidaten alleen 'het belangrijkste' te vertellen over de kraakopdracht, maar achterwege liet dat er mingeld gemoeid was met  het meenemen van de verkeerde objecten. Daarbij verschuilt bij zich indirect slim achter zijn professie, en denkt iedereen: ach, dat selectief informeren is best logisch in oorlogssituaties, waarbij je je manschappen niet met teveel info dol wilt draaien voor een missie. Maar in dit geval kan het ook een sluwe molactie zijn geweest. Gabriel was ook verdacht, maar leek niet het brein achter het besluit niet te vertellen over mingeld, dus die potentiële molactie is voor Ray, voor zover we kunnen zien.

Daarbij was Ray ook vrij dwingend over de draak die mee moest: -750 euro.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 12-01-2025, 01:44:22 »
Het is vooralsnog vooral wensdenken, maar toch ook wel verdacht dat Ray er persoonlijk voor koos om de kandidaten alleen 'het belangrijkste' te vertellen over de kraakopdracht, maar achterwege liet dat er mingeld gemoeid was met  het meenemen van de verkeerde objecten. Daarbij verschuilt bij zich indirect slim achter zijn professie, en denkt iedereen: ach, dat selectief informeren is best logisch in oorlogssituaties, waarbij je je manschappen niet met teveel info dol wilt draaien voor een missie. Maar in dit geval kan het ook een sluwe molactie zijn geweest. Gabriel was ook verdacht, maar leek niet het brein achter het besluit niet te vertellen over mingeld, dus die potentiële molactie is voor Ray, voor zover we kunnen zien.

Daarbij was Ray ook vrij dwingend over de draak die mee moest: -750 euro.
Mee eens. Het kost niet veel meer woorden om uit te leggen dat voorwerpen met een mollogo mingeld opleveren dan om uit te leggen dat je voorwerpen met een mollogo niet mee moet nemen. Is ook niet veel moeilijker te onthouden, lijkt me. Sterker nog, als je weet dat die foute voorwerpen mingeld opleveren dan maakt dit het makkelijker om te onthouden volgens mij omdat je dan ook de reden weet waarom je die niet moet pakken en vallen de puzzelstukjes beter in elkaar. Want waarom anders dat gedoe met die blacklights. Dan rousch je toch gewoon zoveel mogelijk voorwerpen mee!

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #16 Gepost op: 12-01-2025, 02:14:28 »
Mee eens. Het kost niet veel meer woorden om uit te leggen dat voorwerpen met een mollogo mingeld opleveren dan om uit te leggen dat je voorwerpen met een mollogo niet mee moet nemen. Is ook niet veel moeilijker te onthouden, lijkt me. Sterker nog, als je weet dat die foute voorwerpen mingeld opleveren dan maakt dit het makkelijker om te onthouden volgens mij omdat je dan ook de reden weet waarom je die niet moet pakken en vallen de puzzelstukjes beter in elkaar. Want waarom anders dat gedoe met die blacklights. Dan rousch je toch gewoon zoveel mogelijk voorwerpen mee!

Inderdaad. Door dat in 10 seconden erbij te vertellen, onthouden de kandidaten waarschijnlijk juist beter dat ze toch echt de voorwerpen moeten controleren op die vingerafdruk ( want consequentie zo en zo).

Enige wat ik kan bedenken is dat Ray als kandidaat het voordeel wilde hebben dat hij als enige daarop kon letten bij anderen, dus meer info kon vergaren over de mol. Maar de rest had er sowieso niet allemaal zicht op wie aan die objecten zat, want het meerendeel moest buiten op zijn of haar beurt wachten.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 12-01-2025, 10:47:43 »
Inderdaad een vreemde keuze, maar daarom vind ik het juist niet mols. Valt toch extreem op achteraf. Niet echt een logische molstrategie.

Ik weet niet of het gezegd werd, maar het leek erop dat kandidaten maar 1 voorwerp per keer mochten meenemen. Dus zoveel mogelijk meenemen was nooit echt mogelijk.

Dat Bridget haar item gewoon meeneemt is natuurlijk wel enigszins begrijpelijk. Tegelijkertijd ook een mooie kansvoor de mol natuurlijk, om je daar achter te verschuilen.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 12-01-2025, 10:59:26 »
Inderdaad. Door dat in 10 seconden erbij te vertellen, onthouden de kandidaten waarschijnlijk juist beter dat ze toch echt de voorwerpen moeten controleren op die vingerafdruk ( want consequentie zo en zo).

Enige wat ik kan bedenken is dat Ray als kandidaat het voordeel wilde hebben dat hij als enige daarop kon letten bij anderen, dus meer info kon vergaren over de mol.

Ja óf dat door het achterhouden van info er een kans was dat de mol zich verlulde met kennis die hij/zij niet hoorde te hebben

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 12-01-2025, 11:28:09 »
Inderdaad een vreemde keuze, maar daarom vind ik het juist niet mols. Valt toch extreem op achteraf. Niet echt een logis
Precies. Wat mij betreft een ideale manier om je als kandidaat verdacht te maken zonder dat dit veel geld hoeft te kosten voor de pot. Als Bridget die draak gewoon had gecontroleerd dan was er niets verloren gegaan door deze (nep)molactie.