Auteur Topic: [Kandidaat] Ray Klaassens  (gelezen 6496 keer)

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Ray Klaassens
« Reactie #20 Gepost op: 12-01-2025, 18:02:25 »
Ja óf dat door het achterhouden van info er een kans was dat de mol zich verlulde met kennis die hij/zij niet hoorde te hebben

Goeie  ::vergroot::

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 12-01-2025, 20:59:07 »
Dat draakje kostte veel mingeld, stond achter andere voorwerpen en had alleen aan achterkant vingerafdruk, dus je moest staan en het oppakken en rustig bekijken om dat te zien maar dat kon niet want er kwam een bewaker. Als je dan ook nog een beetje dwingend te horen krijgt: ‘pak dat draakje’, en die bewaker komt dichterbij… Maakt Ray verdacht. En ook Gabriël die de beelden kon zien.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2025, 21:01:49 door Run »

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 13-01-2025, 08:55:43 »
Precies. Wat mij betreft een ideale manier om je als kandidaat verdacht te maken zonder dat dit veel geld hoeft te kosten voor de pot. Als Bridget die draak gewoon had gecontroleerd dan was er niets verloren gegaan door deze (nep)molactie.

Ja dat. Ik denk ook dat Ray oprecht er vanuit gaat dat mensen zeer zorgvuldige keuzes maken als er aan hen wordt verteld dat ze goed op moeten letten dat er geen vingerafdrukken op het object zitten.
Hij lijkt me iemand (ook vanuit zijn achtergrond natuurlijk) die daar zwart-wit in is: vingerafdruk = niet meenemen, punt.

Offline Maple

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 13-01-2025, 11:40:51 »
Als Ray de mol niet is, kan het niet benoemen van mingeld een val zijn. Hij weet dan niet dat 4 deelnemers zullen verdwijnen, en hij wil gewoon kijken wie van de 8 mingeld pakt.

Offline Zeeuwse mol

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 13-01-2025, 20:04:23 »
Ik ben benieuwd hoe Ray weer met Gabriël als duo terecht is gekomen. Ik heb een vermoeden dat Gabriël de mol is, en Ray hem dichtbij wil houden om hem in de gaten te houden en de rest graag in het ongewisse houdt. Of zou dat veel te vroeg zijn?  ::hypocriet::

Offline Draaksje

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 13-01-2025, 22:31:50 »
Ik ben benieuwd hoe Ray weer met Gabriël als duo terecht is gekomen. Ik heb een vermoeden dat Gabriël de mol is, en Ray hem dichtbij wil houden om hem in de gaten te houden en de rest graag in het ongewisse houdt. Of zou dat veel te vroeg zijn?  ::hypocriet::

Volgens mij moeten ze als group 2 mensen afvaardigen, en bleken Gabriël en Ray eerder te zijn aangeduid dan zelf een beslissibng in vgenomen hebben...

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 17-01-2025, 20:09:32 »
Wat ik erg kandidaats vond van Ray is bij de evaluatie van de kraakopdracht. Teun begon een vraag, maar kon hem niet afmaken. Hij wilde weten waarom Ray niks had gezegd over het mingeld. De aandacht ging echter naar iets anders. Daarna kwam Ray er zelf op terug door tegen Teun te zeggen dat Teun nog wat wilde vragen. Een mol zou dit niet doen lijkt me, want door Teuns vraag kwam de verdenking op hem te liggen.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 18-01-2025, 02:06:49 »
Ik zit ook in die richting te denken, maar dan meer aan mol Gabriël die Ray zo goed manipuleert dat Ray het niet door heeft. Of aan mol Ray die Gabriël makkelijk denkt te kunnen manipuleren in de bus. In het exclusief filmpje zegt Ray dat er ‘iets van vertrouwen’ is en dat ze bij elkaar kunnen cross-checken.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 18-01-2025, 19:58:27 »
Waarom zou Ray de MOL niet zijn?
Omdat hij hoog in de peilingen stond?
Ray is wel iemand die subtiel zaken naar zijn hand kan zetten en ook medekandidaten.
Goed in de gaten houden.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 19-01-2025, 15:11:19 »
Ik vind Ray wel verdachter geworden omdat hij zo lang van stof was in Wie van de drie, hij weet best dat je dan minder snel geloofd wordt -> geen geld in de pot. Plus dat hij zo dwingend was met “jullie moeten vragen …” etc. Dat dwingende had hij ook bij Bridget met het zilver wegnemen, kan heel goed dat hij de speaker uitzette bij ‘zonder vingerafdrukken’. Hij weet best dat het beter is om eerst te vragen of ze vingerafdrukken zag. Het niet noemen van het mingeld ‘want er waren nog twintig dingen die hij niet had verteld’ wat natuurlijk geen excuus is.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2025, 15:26:44 door Run »

« Reactie #30 Gepost op: 19-01-2025, 15:59:25 »
Is Ray gevraagd om over zijn ervaring op het vliegveld te vertellen en zo alvast een zaadje te planten over wat we later gaan zien? Zou de redactie dit vragen aan een kandidaat? Hoe weet Ray hier dat hij deze aflevering overleeft om het plan ten uitvoer te brengen? Toch wel raar.
Ik zit met veel ???

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #31 Gepost op: 19-01-2025, 16:09:19 »
Ik zag vooral frustratie dat hij niet werd geloofd.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #32 Gepost op: 19-01-2025, 18:34:14 »
Ja, een hoog Ellie Lust gehalte.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 22-01-2025, 17:25:55 »
Vind het ook wel opvallend dat hij op belangrijke posten heeft gezeten, nl in het commandocentrum en op het verlaten vliegveld. Alsof een aantal spellen is bedacht voor hem. Ook het Wie is de Drie-spel is op zijn lijf geschreven, hij kan nl heel eerlijk overkomen maar weet zich toch verdacht te maken door de vragenstellers te vertellen dat ze andere vragen moeten stellen en net zo lang doordramt totdat er wordt geroepen: "ik geloof je niet."
In de aflevering waarin iedereen werd voorgesteld, leek het alsof iedereen een leugen moest vertellen, alleen bij Ray had ik het idee dat hij geen leugen had verteld. Wat ook weer een link heeft met het spel Wie van de Drie. Zou hij dan juist de mol zijn?
« Laatst bewerkt op: 22-01-2025, 17:29:34 door Run »

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 22-01-2025, 18:00:17 »
Ik heb Ray ook nog nergens op een leugentje kunnen betrappen. Goudeerlijke kerel.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 22-01-2025, 18:05:17 »
Ik heb Ray ook nog nergens op een leugentje kunnen betrappen. Goudeerlijke kerel.
:D

Offline OmaTasja

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 23-01-2025, 01:02:19 »
Toen Rik de kandidaten vertelde of ze wel/niet de mol waren verschenen er bij sommigen links van Rik gekleurde strepen. Rood bij Gabriel, groen bij Ray.
Nadat hij het Teun had laten weten zei hij: 'en dan is nu het spel echt begonnen' . Daarbij zag je duidelijk de strepen van rood naar groen kleuren als een startteken.
Groene strepen voor de mol?

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 24-01-2025, 14:50:42 »
Mss kan deze keer een MOL goudeerlijk zijn. Het is nu immers alles omgekeerd"!

Vóór aanvang was Ray favoriet als MOL. Daarom dachten veel kijkers "Nee joh, dan is hij het vast niet" Daarom juist, denk ik nu, kan hij het wél zijn.
Het omgekeerde gedrag van Jan Versteegh.
Het klopt met dit uitgangspunt dat Ray steeds op plaatsen terechtkomt waar hij kan sturen.
Bij de test staat hij als tweede op, na Sam, en je kunt mij niet wijsmaken dat Ray geen geld heeft gepakt. Hij heeft niet gemeld dat hij geld heeft meegenomen en ook niet hoeveel. Welk plan zit hierachter? Het leek erop dat hij een bondje had met Gabriël, de traditie wil dat de MOL zo snel mogelijk van zijn bondje af wil. (Meestal dan) Ben benieuwd met wie Ray nu vriendschap wil aanknopen.
Wat ook opviel was dat hij tijdens de afvaller test met Rik een blik van verstandhouding wisselde.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #38 Gepost op: 24-01-2025, 15:32:15 »
Ray staat bij mij niet bovenaan, maar toch wel in de top 3.  ::jaja::
Dat hele verhaal over de verlaten luchthaven vond ik toch wel vreemd met zijn toevoeging over dat hij meer wist. Een beetje kritische kandidaat gaat daar wel vraagtekens bij stellen.
Ray komt eerlijk over, maar al met al gaat er toch niet alles goed met hem in de buurt.
Misschien is Ray stiekem toch een 'goudeerlijke' mol? Toch morgen maar even beter in de gaten houden.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 25-01-2025, 21:36:59 »
Jammer Ray :(