Auteur Topic: [Kandidaat] Roos Moggré  (gelezen 50573 keer)

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
Re: [Kandidaat] Roos Moggré
« Reactie #220 Gepost op: 11-02-2025, 08:56:55 »
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij zei Roos meteen dat ze Stijn moesten wegstemmen. Daarna zat Bridget de rest te overtuigen. Als Roos de mol zou zijn en Bridget haar mond had gehouden, dan hadden ze de juiste persoon weggestemd.

Met de leugendetector deed ze eigenlijk vrij opvallend. Dat zou wel een moment zijn dat anderen haar extra in de gaten gaan houden, dat wil je niet als mol? Lijkt mij.

Goed, maar er was nog een leugenaar. Eerst goodwill kweken, dan toeslaan. Het beproefde recept van mol Roos.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #221 Gepost op: 11-02-2025, 12:56:28 »
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij zei Roos meteen dat ze Stijn moesten wegstemmen. Daarna zat Bridget de rest te overtuigen. Als Roos de mol zou zijn en Bridget haar mond had gehouden, dan hadden ze de juiste persoon weggestemd.

Met de leugendetector deed ze eigenlijk vrij opvallend. Dat zou wel een moment zijn dat anderen haar extra in de gaten gaan houden, dat wil je niet als mol? Lijkt mij.

Toen Roos dat zei, was de groep nog enorm verdeeld. Ze voegde er aan toe 'Ik zou bijna denken dat Ray de waarheid spreekt'. Over Sophie lijkt ze niets te zeggen. Vervolgens heeft ze een erg overtrokken reactie dat de eerste ronde geen van de drie wordt weggespeeld.

Met de leugendetector deden alle drie de ondervraagden heel opvallend, elk met een andere tactiek voor hetzelfde doel.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #222 Gepost op: 11-02-2025, 13:54:43 »
Ik zie in haar ook een fanatieke kandidaat die af en toe flink nepmolt, al dan niet bewust, maar zich daarbij soms ook verraadt als kandidaat zonder voorkennis. Zou het wel een mooie stunt vinden als ze het is.

Wel nog een tegenargument: het lijkt erop dat Teun haar verdacht toen hij afviel, net als Ray. Is wel speculatief natuurlijk.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Alja

• Forumlid
« Reactie #223 Gepost op: 11-02-2025, 14:40:19 »
Oja, nog een reden waarom ik op Roos zit:

Tijdens de massage bracht de mol de enveloppen. Bij Sam kwam de zwarte handschoen in beeld. Bij Roos niet. Ineens lag die envelop daar, maar we hebben niet gezien wie hem daar neer heeft gelegd. Dat kan natuurlijk ook niet als Roos zelf de mol is.

(vgl Ego de mol enzo)

Online annebeestje

• Forumlid
« Reactie #224 Gepost op: 11-02-2025, 15:02:38 »
Het is juist andersom: 
Bij Sam ligt de envelop deels op het gestreepte laken, met het mollogo het dichtst bij zijn voeten.
Bij Roos ligt de envelop op een wit laken en met het mollogo het dichtst bij haar hoofd. En dat is ook precies het shot wat je met de handschoen ziet.
Maar goed ik trek daar verder geen conclusies uit, want je kunt voor dit mooie shot prima iemand anders even laten figureren op de massagetafel.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #225 Gepost op: 11-02-2025, 15:28:22 »
Ik blijf haar wel verdacht vinden omdat ze iets stoicijns heeft net als de mol in het zomerprogramma.

Offline Alja

• Forumlid
« Reactie #226 Gepost op: 11-02-2025, 16:24:48 »
Het is juist andersom: 
Bij Sam ligt de envelop deels op het gestreepte laken, met het mollogo het dichtst bij zijn voeten.
Bij Roos ligt de envelop op een wit laken en met het mollogo het dichtst bij haar hoofd. En dat is ook precies het shot wat je met de handschoen ziet.
Maar goed ik trek daar verder geen conclusies uit, want je kunt voor dit mooie shot prima iemand anders even laten figureren op de massagetafel.
Goed punt, ik heb dit teruggekeken.
Maar dat maakt mijn punt eigenlijk alleen nog maar sterker: het is gemonteerd alsof de envelop voor Sam was. Maar je kan natuurlijk nooit ongemerkt het brengen van een envelop filmen zonder dat hij dat zou merken. Dus dan lijkt het in scene gezet te zijn bij Roos (dat kan natuurlijk wel opzichtig gefilmd worden).

Online annebeestje

• Forumlid
« Reactie #227 Gepost op: 11-02-2025, 17:10:14 »
Inderdaad het shot met de handschoen lijkt waarschijnlijk in scene gezet in de kamer waarin Roos ook heeft gelegen.
Je ziet in het eerste "lopende shot zonder handschoen" dat er iemand ligt, waarbij de arm langs het lichaam op de massagetafel ligt.
Vervolgens zien we een shot "met de handschoen" waarbij de envelop neergelegd wordt zonder dat er een arm van de kandidaat in beeld is. Dus die arm zal waarschijnlijk langs te tafel hebben gebungeld.
Er is gerommeld met shots in elk geval. Maar nogmaals, ik vind het te weinig om er conclusies uit te trekken.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #228 Gepost op: 12-02-2025, 10:00:21 »
Toch neem ik het maar mee. We moeten strohalmen hebben.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #229 Gepost op: 12-02-2025, 23:23:50 »
Zit nog steeds in de Roos tunnel. Alleen de laatste eliminatie zit me wel dwars. Daar lijkt ze als een na laatste overtuigd dat zij eruit gaat. Of acteert dat best goed.

Offline Alja

• Forumlid
« Reactie #230 Gepost op: 13-02-2025, 17:39:26 »
Zit nog steeds in de Roos tunnel. Alleen de laatste eliminatie zit me wel dwars. Daar lijkt ze als een na laatste overtuigd dat zij eruit gaat. Of acteert dat best goed.
Ik vond dat juist ontzettend tegenvallen! Ze bleef stoïcijns zitten. Niets geen spanning op haar gezicht. Was voor mij juist een bevestiging dat ze al wist dat Sam eruit zou gaan.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 13-02-2025, 17:46:57 »
Ik vond dat juist ontzettend tegenvallen! Ze bleef stoïcijns zitten. Niets geen spanning op haar gezicht. Was voor mij juist een bevestiging dat ze al wist dat Sam eruit zou gaan.

Ja dat kan ook nog inderdaad.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #232 Gepost op: 13-02-2025, 23:06:51 »
Waarom zou je als mol gaan klooien met de gsm door hem op vliegtuigmodus te zetten? En dit in een één-op-één met Sophie? Zo haalt Roos enkel maar verdenkingen op zich. Dat lijkt me nu net wat de mol niet moet doen.

Ook dat blijven treuzelen bij de aapjes: wat hoop je als mol daarmee te bereiken in het kader van deze opdracht?

De enige reden die ik zie waarom Roos dit doet is om zich verdacht te maken bij Sophie. ‘Nepmol-gedrag’ zoals men dat hier noemt. Typisch kandidatengedrag.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #233 Gepost op: 13-02-2025, 23:41:44 »
Waarom zou je als mol gaan klooien met de gsm door hem op vliegtuigmodus te zetten? En dit in een één-op-één met Sophie? Zo haalt Roos enkel maar verdenkingen op zich. Dat lijkt me nu net wat de mol niet moet doen.

Ja, eens. Ik krijg bij Roos de indruk dat ze vooral bezig is met zichzelf verdacht maken en (daarmee) anderen te testen. Zoals ze bv ook Stijn uit de tent lokte om servetten te verstoppen.
En ook hoe ze zich gedroeg bij de leugendetector.

Als ze de mol is, dan lijkt het mij bizar dat ze voor die 10 is gegaan. Of het was echt niet haar bedoeling.  ;D Maar goed, je zorgt er dan echt wel voor dat je makkelijker komt bij het gemiddelde van 7,5.

Wat ik wel een molpunt vind van Roos, is dat ze bij die kraakopdracht (naar mijn gevoel) meteen al zei: he, een joker met mijn naam erop.
En in de allereerste opdracht (spin eten) had ze naar mijn idee ook niet zo'n grote bijdrage. Maar wel die spin vlot weg-eten; zoiets verwacht ik eigenlijk wel van een mol.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online annebeestje

• Forumlid
« Reactie #234 Gepost op: 13-02-2025, 23:56:55 »
Als Roos écht de mol is, dan moeten we dit gedrag gewoon zien als een meesterwerkje van dubbelbluf. Het zou betekenen dat ze niet zomaar een mol is, maar een mol die speelt met onze aannames over wat een mol zou moeten doen. Een soort psychologische schaakpartij op meerdere borden tegelijk. Ik hou van die gedachte. Het zou haar op een voetstuk zetten naast de allergrootsten uit de geschiedenis van Wie is de Mol.

Maar helaas.
De rationele kant van het verhaal is minder spannend. Volgens mij zitten we hier gewoon met een mol die zich iets te vroeg heeft laten kennen. Een beetje te mild, en uiteraard onvoorbereid.
Het is waarschijnlijk niet de zoektocht waar we stiekem op hopen.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #235 Gepost op: 14-02-2025, 00:10:31 »
Ik ben het met je eens annebeestje!
Het zou een mooie verrassende wending zijn, maar te mooi om waar te zijn.

Ik houd ervan om andere tunnels open te houden dan die van de meerderheid en Roos zie ik dan nog als enige optie, naast Stijn (en dan ver onder Stijn).
Ik denk dat we hier toch echt niet om Stijn heen kunnen.
Het zou echt meesterlijk zijn als het toch Roos is, maar dat zou wensdenken zijn, denk ik.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2025, 00:18:44 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 14-02-2025, 00:12:53 »
Roos doet vooral dingen die direct worden opgemerkt door de anderen: in de kluis dat sleuteltje (met de pieper) in haar zak steken, onmiddellijk opgemerkt door Sophie. (De mol zou zo’n sleuteltje stiekem doen verdwijnen). Bij het uitbeelden van de woorden (lichaamstaal) in de clinch gaan en mordicus blijven volhouden dat Phnom Penh zonder H is, dit waar iedereen bij aanwezig is. Dat ‘plan’ om een servet (waarom maar één?) te verstoppen, dat ze voorlegt aan Stijn (de mol zou stiekem een paar servetten van verschillende kleuren doen verdwijnen). Haar ostentatieve gezwets bij de leugendetector, zo opvallend. Bij de gong de hamer uit Ray’s handen proberen trekken, waarom in godsnaam zou je dat als mol doen? Rap van plaats wisselen bij de eliminatie: nutteloos opvallend als mol en enkel te verklaren als kandidatengedrag. In Angkor Wat loopt Roos daar een tempeltoren binnen: zo opzichtig weer! Om even later weer de aanzet te geven tot de juiste manier van oplossen van de vraag hoeveel hoofden er zijn: gewoon 54 keer het aantal hoofden in één toren (doet een mol ook niet). De eerste opdracht met Teun ook: ze laat de schotel los (zet ze op haar schoot) en Teun merkt dit direct op. Het is allemaal zo weinig subtiel en zo opzichtig en voor al haar medespelers (en voor ons) allemaal zichtbaar, dat ik denk: “Neen, dit kan toch niet!” Roos maakt zich voortdurend verdacht, dat lijkt me een “bijzonder plan van aanpak” voor een mol, die in de eerste briefings het advies kreeg om “niet op te vallen”. Daarom geloof ik niet in haar als mol. Ze staat in mijn verdachtenlijstje net boven Nora, dat kan tellen als referentie! :)
« Laatst bewerkt op: 14-02-2025, 00:32:12 door Klaartje76 »

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #237 Gepost op: 14-02-2025, 17:01:00 »
In dit seizoen zijn verschillende dingen anders en dat heeft invloed. Bijvoorbeeld de mol wordt later gekozen. Wat betekent dat je het gedrag wat je de eerste dag hebt laten zien maar ook hoe je in het dagelijks leven bent, voort moet zetten. Veel kandidaten kennen Roos. Mocht zij de mol zijn, moest ze dus net zo tegendraads, brutaal, fanatiek en spelend zijn als ze is.

De regie laat dit keer dingen heel duidelijk zien. Zoals Sam waarvan elke aflevering in beeld gebracht is dat hij Sophie verdenkt en er ook op Sophie uitvloog. Waarom zou dat voor Roos niet gelden?

Verder: Op het forum lees ik vaak dat de acties van Roos teveel in het oog zouden lopen, voor iedereen om te zien. Maar tot nog toe is niemand er op Roos uitgevlogen. Ze tunnelden allemaal op iemand anders. Stijn is de enige die in de laatste aflevering heeft uitgesproken dat Roos zo openlijk molt dat iedereen denkt dat zij het niet kan zijn.

Er wordt gekeken hoeveel geld ze binnengehaald zou hebben. Kijk je hoeveel geld ze uit de pot heeft gehouden, is dat echter heel wat.

Zowel de titels als de molbriefings komen overeen met het gedrag en acties van Roos. Ook het woordgebruik in de molbriefings trouwens.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 14-02-2025, 21:59:48 »
Dapper hoor Cinner hoe jij mol Roos blijft verdedigen. ::ok::
Ik heb haar meerdere keren in het vizier gehad en haar opvallende gedrag is vreemd. Misschien te vreemd voor een nepmollende kandidaat, ze is wel heel consistent hierin.  ::rofl:: Toch stond ze niet bovenaan mijn lijstje. Vanmiddag zag ik de laatste video van Kim Koghee en ook zij had opmerkelijke zaken richting Roos. o.a. de handen van de mol.

Ik keek nogmaals de opdracht strikvraag en daar viel me iets op. Roos gaat niet meteen naar de tempel om geld op te halen maar ze pakt er wel geld. We zien haar een enveloppe pakken, geld meenemen, geld bij haar laptop liggen maar als ze naar  de stoelen voor de eliminatie loopt heeft ze niets bij zich. Ze gaat opvallend zitten strijkt nog eens met haar handen door haar haar, beweegt wat heen en weer op haar stoel totdat iedereen zit. We zien iedereen die geld heeft gepakt ook zitten met geld. Alleen Sophie en Gabriel hebben niets. Het moment van inleveren bij Rik is uit de montage gelaten.  ::vergroot:: Het zou zo maar kunnen dat het geld dat nog mist achtergehouden is door Roos.

Toch maar even in de gaten houden die Roos, ze heeft meer rare dingen gedaan.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #239 Gepost op: 14-02-2025, 23:25:02 »
Dapper hoor Cinner hoe jij mol Roos blijft verdedigen. ::ok::
Ik heb haar meerdere keren in het vizier gehad en haar opvallende gedrag is vreemd. Misschien te vreemd voor een nepmollende kandidaat, ze is wel heel consistent hierin.  ::rofl:: Toch stond ze niet bovenaan mijn lijstje. Vanmiddag zag ik de laatste video van Kim Koghee en ook zij had opmerkelijke zaken richting Roos. o.a. de handen van de mol.

Ik keek nogmaals de opdracht strikvraag en daar viel me iets op. Roos gaat niet meteen naar de tempel om geld op te halen maar ze pakt er wel geld. We zien haar een enveloppe pakken, geld meenemen, geld bij haar laptop liggen maar als ze naar  de stoelen voor de eliminatie loopt heeft ze niets bij zich. Ze gaat opvallend zitten strijkt nog eens met haar handen door haar haar, beweegt wat heen en weer op haar stoel totdat iedereen zit. We zien iedereen die geld heeft gepakt ook zitten met geld. Alleen Sophie en Gabriel hebben niets. Het moment van inleveren bij Rik is uit de montage gelaten.  ::vergroot:: Het zou zo maar kunnen dat het geld dat nog mist achtergehouden is door Roos.

Toch maar even in de gaten houden die Roos, ze heeft meer rare dingen gedaan.

Deze had ik gemist, dank!