Auteur Topic: [Kandidaat] Roos Moggré  (gelezen 50434 keer)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Roos Moggré
« Reactie #180 Gepost op: 6-02-2025, 09:49:07 »
Dan gaat iedereen er dus vanuit dat Roos bij voorbaat - zonder kans om veel te oefenen - zeker wist dat ze een tien zou halen

Waar ik vanuit ga is dat de mol ook over deze opdracht gebrieft is en dat t niet zo moeilijk is om geen perfectie af te leveren. Gewoon mini foutje hier en daar.

De mol wil niet opvallen dus zal geen 5 halen maar zeker geen hoog cijfer. Of dat nou een 10 is of een 9.

En denk dat ze niet zo blij kijkt omdat zij al vanaf afl 1 wil dat iedereen haar verdenkt. Daar is ze heel hard mee bezig bij alle opdrachten.
Waarschijnlijk is dat de reden waarom ze onder molloten niet verdacht wordt

En als dit een strategie was om verdenkingen van je weg te krijgen dan zou je toch juist wél n beetje blij zijn? Dat was ze idd niet

Niks hieraan klopt in indien Roos de mol zou zijn

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #181 Gepost op: 6-02-2025, 09:55:44 »

En denk dat ze niet zo blij kijkt omdat zij al vanaf afl 1 wil dat iedereen haar verdenkt.
Vond de reactie van Roos heel natuurlijk, het is gewoon raar dat zij een 10 kreeg, het beeldje was helemaal niet zoveel beter dan de rest. Dan is de vraag: waarom? Opvallend was dat Maaike had gezegd: ‘alsof er iemand een tien gaat halen.’ Wil men dat laten lijken op voorkennis? Moet Maaike verdacht worden gemaakt? Staat ze in de finale?
« Laatst bewerkt op: 6-02-2025, 10:03:54 door Run »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: 6-02-2025, 10:04:05 »
Moet Maaike verdacht worden gemaakt? Staat ze in de finale?

Ze kiezen er idd bewust voor dit te gebruiken.
Of om haar nu extra verdacht te maken en een grote boem te veroorzaken omdat ze straks afvalt.
Of omdat ze finalist is idd. En dan zeker niet als mol.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 6-02-2025, 10:43:44 »
Ze kiezen er idd bewust voor dit te gebruiken.
Of om haar nu extra verdacht te maken en een grote boem te veroorzaken omdat ze straks afvalt.
Of omdat ze finalist is idd. En dan zeker niet als mol.
Sommige zaken zijn alleen voor de kijker bedoeld, maar hier was de hele groep getuige van de uitspraak van Maaike, wat erop kan wijzen dat er te veel mensen op dezelfde mol zitten en dat men probeert meer stemmen op Maaike te krijgen en op Roos misschien.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 6-02-2025, 14:35:00 »
Men blijft er vanuit gaan dat Roos op een tien of fabeltastisch cijfer gerekend zou hebben.

Kijk dan even naar het  beeldje van Stijn. Daar is een oog compleet weg geschaafd. Hij heeft een Boeddha van de living dead opgeleverd. En kreeg een 7,5.

Of kijk nar Maaike. Die heeft een even mooi beeldje als Roos opgeleverd met bovendien meer detail zoals het bandje om de knot. Kreeg twee punten minder dan Roos.

En als dit een strategie was om verdenkingen van je weg te krijgen dan zou je toch juist wél n beetje blij zijn? Dat was ze idd niet

Niks hieraan klopt in indien Roos de mol zou zijn

Ze zou niet openlijk blij zijn dat er 700 euro uit de pot is gespeeld natuurlijk.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 6-02-2025, 14:48:26 »
Vorig jaar viel het molshoop op, dat Rian en Kees letterlijk het hart in de keel hadden zitten bij de eliminatie. En die waren inderdaad niet de mol.

Gifjes zijn niet echt duidelijk, op de beelden zie je het beter.
Zowel Rian als Kees hebben bij de eerste eliminatie wat beweging in de nek.

Roos had in afl 5 heel duidelijk een kloppende ader in haar nek toen ze haar scherm zag. Dus oprecht enorm gespannen. Misschien moet ik toch maar snel uit deze tunnel.   :-\\
« Laatst bewerkt op: 6-02-2025, 16:21:03 door annebeestje »

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 6-02-2025, 14:57:40 »
Vorig jaar viel het molshoop op de Rian en Kees letterlijk het hart in de keel hadden zitten bij de eliminatie. En die waren inderdaad niet de mol.

Roos had in afl 5 heel duidelijk een kloppende ader in haar nek toen ze haar scherm zag. Dus oprecht enorm gespannen. Misschien moet ik toch maar snel uit deze tunnel.   :-\\

Veel mollen hebben verklaard erg gespannen te zijn bij de uitslagen van de test. Omdat je daar zo makkelijk door de mand kan vallen door de reavtie die je geeft.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 6-02-2025, 15:44:34 »
Ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat Roos zelf verklaard heeft (in een interview) dat ze die grote ogen die we zo vaak zien bij haar, altijd (onwillekeurig) opzet als ze zenuwachtig is.

In de laatste eliminatie vielen bij wijze van spreken haar oogballen er weer bijna uit. Zij is dus echt wel zenuwachtig op die momenten.

Maar misschien nog wel betekenisvoller is haar gedrag even later, wanneer Rik andere namen noemt: dan zie je Roos nog “blazen” van opluchting dat zij een groen scherm had. Dan lijkt ze ook helemaal even weg en geconcentreerd op zichzelf, ze heeft even geen oren meer naar wat er op dat moment gezegd wordt.
Zoiets vind ik heel herkenbaar. Toen ik studeerde ging ik na de examens naar de proclamatie (zo heet dat in Vlaanderen) om te horen of ik geslaagd was. De namen van de studenten werden in alfabetische volgorde genoemd met vermelding “niet geslaagd”, “geslaagd”, “geslaagd met onderscheiding” enzovoort. Je zit daar in spanning tot ze jouw naam en resultaat noemen. Wat er daarna nog gezegd wordt, hoor je zelfs niet meer, dan ben je even een minuutje van de wereld. Je moet dat moment van intense spanning even verwerken. Iets dergelijks meen ik ook te zien bij Roos tijdens deze laatste eliminatie.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #188 Gepost op: 6-02-2025, 16:52:57 »
Goeie analyse, Klaartje.    ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 6-02-2025, 18:18:49 »
Het is maar hoe de tunnel staat. Stijn die stik nerveus is, is iedereen overtuigd dat het overacting is.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 6-02-2025, 19:36:30 »
Het is maar hoe de tunnel staat. Stijn die stik nerveus is, is iedereen overtuigd dat het overacting is.
Het is niet zozeer in welke tunnel je zit. Als je objectief kijkt naar die mensen tijdens zo’n spannende eliminatie, zie je allerlei verschillende gedragingen, die vooral afhankelijk zijn van de persoonlijkheid van die mensen. Ik heb in het verleden al jonge vrouwen gezien die uiterlijk totaal geen tekenen van spanning of zenuwachtigheid vertoonden. Die waren uiterlijk zo sereen en kalm dat ik dacht “Dat kan toch niet, dat je zo rustig blijft! Jij moet wel de mol zijn!” Bleken die het toch niet te zijn. Bij veel mannen zie je dat ook, ze zijn bijzonder rustig op zo’n spannend moment. Andere mensen vertonen dan weer zeer duidelijke tekenen van spanning. Stijn die inderdaad heel diep en zwaar ademt, je ziet zijn borstkas echt op en neer gaan. Iemand die Stijn in het echte leven kent en weet hoe hij is onder spanning, zal kunnen inschatten of Stijn zich hier gedraagt zoals hij normaal is. Wij weten het niet. Van Roos echter weten we (omdat ze het ooit zelf heeft gezegd) dat ze enorm grote ogen opzet als ze zenuwachtig is. Vandaar dat ik denk dat ze werkelijk zenuwen heeft bij de eliminatie.
Sam bijvoorbeeld lijkt ook heel kalm als hij zijn scherm gaat krijgen en lacht ook steeds daarna. Alleen intimi van Sam weten hoe hij is bij spannende momenten en kunnen inschatten of zijn gedrag bij de eliminatie “normaal” is voor Sam.
Ik heb in het verleden ook al Mollen (in De Mol) gezien die heel gespannen overkwamen bij de eliminatie (slikken, diep ademen, kaakspierbewegingen, angstige blik in de ogen, de lippen likken alsof die droog waren), maar die dat dus heel goed “speelden” (acteerden). De Mol van 2016 en die van 2019 waren daar meesters in.

Omdat je die mensen niet persoonlijk kent, geeft iedereen maar zijn eigen interpretatie en dat leidt dikwijls tot foute conclusies.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 6-02-2025, 21:03:39 »
Het is niet zozeer in welke tunnel je zit. Als je objectief kijkt naar die mensen tijdens zo’n spannende eliminatie, zie je allerlei verschillende gedragingen, die vooral afhankelijk zijn van de persoonlijkheid van die mensen. Ik heb in het verleden al jonge vrouwen gezien die uiterlijk totaal geen tekenen van spanning of zenuwachtigheid vertoonden. Die waren uiterlijk zo sereen en kalm dat ik dacht “Dat kan toch niet, dat je zo rustig blijft! Jij moet wel de mol zijn!” Bleken die het toch niet te zijn. Bij veel mannen zie je dat ook, ze zijn bijzonder rustig op zo’n spannend moment. Andere mensen vertonen dan weer zeer duidelijke tekenen van spanning. Stijn die inderdaad heel diep en zwaar ademt, je ziet zijn borstkas echt op en neer gaan. Iemand die Stijn in het echte leven kent en weet hoe hij is onder spanning, zal kunnen inschatten of Stijn zich hier gedraagt zoals hij normaal is. Wij weten het niet. Van Roos echter weten we (omdat ze het ooit zelf heeft gezegd) dat ze enorm grote ogen opzet als ze zenuwachtig is. Vandaar dat ik denk dat ze werkelijk zenuwen heeft bij de eliminatie.
Sam bijvoorbeeld lijkt ook heel kalm als hij zijn scherm gaat krijgen en lacht ook steeds daarna. Alleen intimi van Sam weten hoe hij is bij spannende momenten en kunnen inschatten of zijn gedrag bij de eliminatie “normaal” is voor Sam.
Ik heb in het verleden ook al Mollen (in De Mol) gezien die heel gespannen overkwamen bij de eliminatie (slikken, diep ademen, kaakspierbewegingen, angstige blik in de ogen, de lippen likken alsof die droog waren), maar die dat dus heel goed “speelden” (acteerden). De Mol van 2016 en die van 2019 waren daar meesters in.

Omdat je die mensen niet persoonlijk kent, geeft iedereen maar zijn eigen interpretatie en dat leidt dikwijls tot foute conclusies.

Je zegt exact hetzelfde alleen dan met heel erg veel woorden en uitleg.

Offline johan1973

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 6-02-2025, 21:26:56 »
In de laatste eliminatie vielen bij wijze van spreken haar oogballen er weer bijna uit. Zij is dus echt wel zenuwachtig op die momenten.
Jemig, ik heb net haar groene scherm van aflevering 2 nog een keer teruggekeken; ze is de eerste die daar aan de beurt komt en haar uitingen zijn niet mals... Het lijkt wel hyperventilatie.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 6-02-2025, 23:30:30 »
Wij weten het niet. Van Roos echter weten we (omdat ze het ooit zelf heeft gezegd) dat ze enorm grote ogen opzet als ze zenuwachtig is. Vandaar dat ik denk dat ze werkelijk zenuwen heeft bij de eliminatie.

Ze zet helemaal geen grote ogen op bij de eliminatie. Het enige wat ze doet is oppervlakkig zwaar ademen maar dat deden/doen ze allemaal. Zelfs Bridget.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 7-02-2025, 00:07:18 »
Ze zet helemaal geen grote ogen op bij de eliminatie.
In de eliminatie van de laatste aflevering toch wel? Ze trekt daar zowat de hele tijd haar ogen zo wijd open dat je haar oogwit boven en onder haar irissen maximaal ziet! Ook al in het inleidende praatje van Rik, let er maar eens op.
Als jij dat geen “grote ogen opzetten” vindt, wat versta jij daar dan onder? Die wijd opengesperde ogen, daar kan je toch niet naast kijken?
Ik zou het kunnen aantonen met screenshots, maar daar ga ik na middernacht niet aan beginnen.  :)
« Laatst bewerkt op: 7-02-2025, 00:10:13 door Klaartje76 »

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #195 Gepost op: 7-02-2025, 00:49:22 »
Absoluut! Haar pupillen knallen nog bijna harder haar hoofd uit dan toen Hugo de Jonge stijf van de coke een tv-interview deed.    ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 7-02-2025, 01:29:24 »
Absoluut! Haar pupillen knallen nog bijna harder haar hoofd uit dan toen Hugo de Jonge stijf van de coke een tv-interview deed.    ;D

::rofl:: ::ok::

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 7-02-2025, 02:36:06 »
In de eliminatie van de laatste aflevering toch wel? Ze trekt daar zowat de hele tijd haar ogen zo wijd open dat je haar oogwit boven en onder haar irissen maximaal ziet! Ook al in het inleidende praatje van Rik, let er maar eens op.
Als jij dat geen “grote ogen opzetten” vindt, wat versta jij daar dan onder? Die wijd opengesperde ogen, daar kan je toch niet naast kijken?
Ik zou het kunnen aantonen met screenshots, maar daar ga ik na middernacht niet aan beginnen.  :)

Jullie hebben gelijk. Wel vreemd, de eerste drie eliminaties ademt ze alleen hoog maar trekt ze haar ogen niet zo open (en toen heb ik de laatste voor gezien gehouden). Waarom zou ze bij de vierde eliminatie ineens zo extra nerveus zijn? Ook gek, het blijft zo na haar groene scherm tot en met Bridget weg loopt.

Ze heeft het trouwens ook erg in de kluis en bij het kiezen van de twee houtbewerkers ook een paar keer.

Zal er beter op letten. Maar vooralsnog veranderd het niet in mijn keuze voor Roos. Hooguit twijfel ik nog over Sophie.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 8-02-2025, 17:48:42 »

Ik dacht dat haar ogen ook uit hun kassen leken te vallen toen Rik vorige week tegen ze begon te praten door die koptelefoon.
Daaronder de foto van tijdens de eliminatie, arm bang hert.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2025, 17:50:34 door Eva. »

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 9-02-2025, 03:01:50 »
Voor Mol Roos fijn dat ze opzichtig kon mollen en Sophie de schuld kreeg. Verder deed ze gewoon de juiste inspanning: helemaal niets. Beetje slenteren, smelten bij een babyaapje. Bij de keuze voor de fotograaf achteraan staan en niets zeggen, laat maar gaan. Tweede opdracht op automatische piloot alles doorsluizen naar de molloten, is tenslotte zonder inspanning geen geld in de pot.

Bovendien als enige de informatie voor de tablets op het vliegveld, dat werd haar mooi in de schoot geworpen.

Frappant ook dat ze de eliminatie geen zenuw ogen vertoonde. ( Ja dat kan ed overtuiging zijn dat ze eruit zou gaan, maar toch)

Vond de molvisie wel leuk. Het feestje, de jaartallen, het verjaardag tafereel voor de test omdat Roos jarig was gedurende de opnames. Wellicht gewoon toeval maar zou een leuke hint zijn.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2025, 03:44:14 door cinner »