Auteur Topic: [Kandidaat] Roos Moggré  (gelezen 50429 keer)

Online cinner

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Roos Moggré
« Reactie #160 Gepost op: 3-02-2025, 14:42:48 »
Al haar opvallende (en in beeld gebrachte) acties. Ik heb niks terug gekeken, maar uit het ‘blote’ hoofd noem ik hier: (...)
Alles wat ik hier zo voor de vuist weg aanhaal (de lijst is niet exhaustief) kan je bestempelen als ofwel kandidatengedrag of dingen die een mol niet zou doen. Sommige voorvallen kan je wellicht ook ‘uitleggen’ als Mols (zeker als je in haar tunnel zit), maar dat valt toch niet vol te houden als je rekening houdt met al het overige. Op een bepaald moment wordt het echt te veel.

Ik luisterde vanmiddag net naar de podcast Trust Nobody. Daarin houdt Nelleke een ‘molpuntensysteem’ bij en Roos bengelt daar helemaal onderaan, wat betekent dat zij na vijf episodes als ‘minst waarschijnlijke mol’ uit de bus komt. Ze staat daar zelfs nog onder Nora, van wie er heel veel volgers overtuigd zijn dat zij niet de mol is.

Daarom zeg ik: hoe graag ik het zelf ook zou willen dat het Roosje is, ik vrees dat het ‘wishful thinking’ is.

Punt (voor mij) is juist dat het kandidaats opgevat kan worden en zo ook door mede kandidaten afgedaan lijkt te worden. Dat ze hetzelfde gedrag moest blijven vertonen als de eerste dag voor de Mol gekozen was. Waar ze met stalen gezicht een leugen probeert vol te houden tot Rik het bijna uitspreekt. En in het vliegtuig al opviel door het vliegtuig uit te rennen omdat ze haar telefoon ergens vergeten was  ::rofl:: En zij steeds in de positie zit om een tweede deel van een opdracht uit te voeren en deze op gang brengt.

Daarbij vind ik bij elke andere kandidaat teveel onmols kandidaten gedrag en kom ik met afstrepen ook op Roos uit.

We zullen het zien  ::tandpastasmiley::

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #161 Gepost op: 3-02-2025, 14:47:56 »
Vooraf ik zeg niet dat het roos is, maar ik vind het erg grappig om roos als mol af te strepen op zaken als

Het wegzetten van het bord met spinnen. Dit is juist een actie waardoor deze opdracht niet slaagt

Het wegsteken van de servetten,  ook daardoor komt dat kistje nooit vrij

Twijfel zaaien over een spelling,  twijfel is een bondgenoot van de mol

Als mol kun je altijd iets opschrijven wat geld op kan brengen als er genoeg anderen zijn die iets anders kiezen .

Kijk het is allemaal enorm opzichtig wat ze doet en het is vaak vol in beeld, maar herinneren we ons kiev nog.

Alle acties hierbiven leveren de pot niks op.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #162 Gepost op: 3-02-2025, 14:57:04 »
Vooraf ik zeg niet dat het roos is, maar ik vind het erg grappig om roos als mol af te strepen op zaken als

Het wegzetten van het bord met spinnen. Dit is juist een actie waardoor deze opdracht niet slaagt

Het wegsteken van de servetten,  ook daardoor komt dat kistje nooit vrij

Twijfel zaaien over een spelling,  twijfel is een bondgenoot van de mol

Als mol kun je altijd iets opschrijven wat geld op kan brengen als er genoeg anderen zijn die iets anders kiezen .

Kijk het is allemaal enorm opzichtig wat ze doet en het is vaak vol in beeld, maar herinneren we ons kiev nog.

Alle acties hierbiven leveren de pot niks op.
Net wat ik al zei: sommige dingen kan je ook uitleggen als Mols, maar over all slaat de balans toch over naar ‘niet de mol’. Ik heb haar trouwens ook niet afgestreept, ik zou het zelfs fantastisch vinden als zij het toch zou zijn, maar ik vrees dat de wens de vader van de gedachte is.

Ik heb “Kiev” niet gezien en weet dus ook niet wat je bedoelt of wat het betekent. Ik volg WIDM nog maar een viertal jaar, dus ik weet echt niks over oudere seizoenen.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2025, 15:01:50 door Klaartje76 »

Online cinner

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 3-02-2025, 15:03:12 »
Net wat ik al zei: sommige dingen kan je ook uitleggen als Mols, maar over all slaat de balans toch over naar ‘niet de mol’.
Ik heb “Kiev” niet gezien en weet dus ook niet wat je bedoelt of wat het betekent. Ik volg WIDM nog maar een viertal jaar, dus ik weet echt niks over oudere seizoenen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 3-02-2025, 15:08:08 »
Nou ja, het was iets subtieler. Jan vroeg "Kun je vertellen waar in Kiev jij bent?" en daarop was het Ruben die zei: "Wij zijn niet in Kiev vriend!". Daardoor was het toch Ruben die de meeste aandacht kreeg

Over Roos, ik vind het er ook iets te dik bovenop liggen, en er zijn ook genoeg dingen die ze wel goed doet zoals een 10 halen bij het houtbewerken

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 3-02-2025, 15:14:58 »
Ah bon, dat is dus iets van in de tijd dat het nog veilig was om naar Kiev te gaan voor WIDM. Helaas kan dat nu (voorlopig) niet meer.

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #166 Gepost op: 3-02-2025, 15:24:00 »
Toen Bridget nog in het spel was, verloor Roos het van haar qua opvallend gemol. Nu is het Stijn die hier qua verdacht gedrag wint van Roos, terwijl ze in aflevering 1-2-3 echt veel niet goed heeft gedaan.
Het zou mij niets verbazen als van deze drie inyourface-mollende kandidaten Roos uiteindelijk overblijft.
En Sophie is de mol  >:D

Online cinner

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 3-02-2025, 15:29:55 »
Nou ja, het was iets subtieler. Jan vroeg "Kun je vertellen waar in Kiev jij bent?" en daarop was het Ruben die zei: "Wij zijn niet in Kiev vriend!". Daardoor was het toch Ruben die de meeste aandacht kreeg

Over Roos, ik vind het er ook iets te dik bovenop liggen, en er zijn ook genoeg dingen die ze wel goed doet zoals een 10 halen bij het houtbewerken

Och ja, het was inderdaad wel subtiel. Mooi seizoen ook.

Ik denk dat ze die tien niet zag aankomen. Maar het wl de bedoeling was het hoogst te scoren voor het tweede deel van de opdracht.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
« Reactie #168 Gepost op: 5-02-2025, 14:10:50 »
De mol wil niet hoog scoren bij de hoofdjes.

Hoog scoren vergroot de kans op 1500 euro.

De mol weet toch wel wie er hoog scoren. Er is geen enkele reden om dat dan zelf te zijn. Er zijn nog steeds 4 anderen waar je het gesprek naar kunt sturen die ook niet de 2 hoogste zijn.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #169 Gepost op: 5-02-2025, 14:12:07 »
Akkoord. Dat is de hoofdzaak.

Online cinner

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 5-02-2025, 18:13:02 »
De mol wil niet hoog scoren bij de hoofdjes.

Hoog scoren vergroot de kans op 1500 euro.

De mol weet toch wel wie er hoog scoren. Er is geen enkele reden om dat dan zelf te zijn. Er zijn nog steeds 4 anderen waar je het gesprek naar kunt sturen die ook niet de 2 hoogste zijn.

De aanname is dat ze wist dat zen tien zou halen. Dat kon ze echter niet inschatten. Wellicht ging ze voor een 7,5 of een 9.

Ik blijf er op zitten omdat:

Rik heeft het over schoonheid en mooie beeldjes en zeg bij verlaten van de ruimte 'Heb een creatief dagje'. Daarmee ligt de nadruk op creativiteit. Iets moois maken.
Roos biecht dat ze weinig creatief is geweest maar voldeed aan de criteria.
Er blijkt ook niet op creativiteit beoordeeld te zijn maar op juiste afmetingen. Daarom haalt Roos een tien en Maaike een lager cijfer (een acht?)

De Mol weet dat de opdracht met kiezen voor twee beste houtbewerkers er aan komt. En dat iedereen weet dat de Mol moet mollen. Het is makkelijker om uit valse bescheidenheid de aandacht van jezelf weg te leiden dan openlijk de aandacht van iemand anders af te krijgen.

Verdacht hier is Sophie die het wel goed vind dat iedereen haar kiest. Of Roos, de enige die de aandacht echt verlegt van de nummer een houtbewerker.

Daar tel ik bij op dat haar hedrag ineens erg afwijkt zowel gedurende als na de opdracht.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #171 Gepost op: 5-02-2025, 18:38:57 »

De Mol weet dat de opdracht met kiezen voor twee beste houtbewerkers er aan komt.

Als ik het verkeerd heb begrepen moet je t zeggen hoor maar hoe ik het begreep is dat er gekozen moest worden voor de 2 besten omdat de 7.5 niet gehaald werd als gemiddelde.

Het was 0.15 te weinig. Een 7.35?

Dan is een 10 halen gewoon mega mega onmols.
De 7.5 was hierdoor bijna gehaald en dan werd t geld sowieso verdiend.

Zonder dat ze mensen aan moesten wijzen.

Zo zat t toch?

Online cinner

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 5-02-2025, 18:46:14 »
Als ik het verkeerd heb begrepen moet je t zeggen hoor maar hoe ik het begreep is dat er gekozen moest worden voor de 2 besten omdat de 7.5 niet gehaald werd als gemiddelde.

Het was 0.15 te weinig. Een 7.35?

Dan is een 10 halen gewoon mega mega onmols.
De 7.5 was hierdoor bijna gehaald en dan werd t geld sowieso verdiend.

Zonder dat ze mensen aan moesten wijzen.

Zo zat t toch?

Nee zo ging het niet. Wanneer ze met de koptelefoon in de wachtruimte zitten, krijgen ze hun gemiddelde cijfer nog niet maar wel de opdracht dat de twee beste houtbewerkers gekozen gaan worden. Dat de mol moet zorgen dat die niet gekozen wordt. Pas later terug in de houtwerkingsruimte krijgen ze het gemiddelde cijfer en blijkt dat te kort te komen, waarna de tweede opdracht uitgevoerd wordt..

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 5-02-2025, 18:46:42 »
Het maximumbedrag dat in beeld getoond werd was €2500, terwijl met de 7,5 maar €1500 verdiend zou worden. Dus de extra opdracht zou altijd gespeeld zijn

Dan nog niet echt logisch natuurlijk om het risico te nemen €1500 te verdienen om €700 uit de pot te houden

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 5-02-2025, 18:48:00 »
Het maximumbedrag dat in beeld getoond werd was €2500, terwijl met de 7,5 maar €1500 verdiend zou worden. Dus de extra opdracht zou altijd gespeeld zijn

Dan nog niet echt logisch natuurlijk om het risico te nemen €1500 te verdienen om €700 uit de pot te houden

Ja precies. Zo was t idd

Dus een 10 halen (of het gewoon heel heel heeeel goed doen slaat nergens op voor n mol)

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 5-02-2025, 20:49:42 »

Nee maar dat was dus niet aan de orde.

De opdrachten '7,5 gemiddeld' en 'de 2 kandidaten met de hoogste rapportcijfers kiezen' waren onafhankelijk van elkaar.

Hoe dan ook is een 10 halen erg onmols. Ze wist zelf ook dat hij aan alle eisen voldeed, dus ze heeft het niet 'per ongeluk' heel goed gedaan.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 5-02-2025, 20:56:43 »
Nee maar dat was dus niet aan de orde.
Het argument van cinner was dat het makkelijker is om weg te sturen van je eigen naam dan die van een ander, omdat het sociaal gezien nu eenmaal makkelijker te verkopen is om te zeggen dat je eigen beeldje niet goed is dan dat van een ander. Daarom zou de mol misschien juist wel bij de hoogste twee cijfers willen zitten. Daar kan ik op zich nog in meegaan, maar dat kan dan wel potentieel €1500 opleveren, dus ik denk toch dat de mol dat niet zou doen

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 5-02-2025, 21:31:46 »
Het argument van cinner was dat het makkelijker is om weg te sturen van je eigen naam dan die van een ander,

Als dat de enige opdracht was snap ik dat.

Maar het ging eerst om een gemiddelde halen van n 7.5 voor 1500 euro in de pot

Dit hele argument vervalt dan echt
Ze hadden dit bijna gehaald door Roos

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 5-02-2025, 23:14:45 »
Ja precies, dat bedoel ik

Online cinner

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 6-02-2025, 01:14:06 »
Als dat de enige opdracht was snap ik dat.

Maar het ging eerst om een gemiddelde halen van n 7.5 voor 1500 euro in de pot

Dit hele argument vervalt dan echt
Ze hadden dit bijna gehaald door Roos

Dan gaat iedereen er dus vanuit dat Roos bij voorbaat - zonder kans om veel te oefenen - zeker wist dat ze een tien zou halen en daarmee het risico nam het gemiddelde flink op te trekken. Maar Mol of niet, ze wist natuurlijk niet dat ze een tien zou halen. Misschien had ze gerekend op een acht. Bovendien - en dat neem ik mee in mijn blik op het geheel - lijkt ze ongelukkig vanaf het moment dat ze de tweede opdracht gaan doen. Zij vertoon als enige van a tot z ander gedrag dan normaal.

Maar goed, we zullen het zien. Wellicht lig ik zaterdag onder de brokstukken van mijn tunnel ;)