Auteur Topic: [Kandidaat] Roos Moggré  (gelezen 73876 keer)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
Re: [Kandidaat] Roos Moggré
« Reactie #60 Gepost op: 19-01-2025, 10:42:03 »
Roos is mol zit keurig op schema. En Sam helpt haar door bij wie van de drie het pushen op Stijn over te nemen.
Ze ging bij wie van de drie eerst op Stijn (voorkennis, geen geld) en toen zowel Bridget als Sam openlijk bleven pushen switchte ze naar Ray.
Bij het slaan van de gong sloeg ze samen met Ray, scheelt weer een gongslag en 50 euro.
Stond bij Karaoke veel bij het schrijfbord, daar kun je vragen zullen we dit of dat doen en een beetje sturen.
Speelt de ultieme kandidaat door bij de bijzondere eliminatie van rij te wisselen, omdat ze als laatkomer op de verkeerde rij terecht was gekomen.
Roos zal Sam hard laten werken voor een beetje informatie over haar. Sam zal zich de komende afleveringen als alternatieve mol aanbieden om zijn medekandidaten te misleiden.
Een dekmantel als fanatieke kandidaat is in een seizoen met een onvoorbereide mol acceptabel. Bij een voorbereide mol zou dat inmiddels wat afgezaagd zijn.
Je ziet dat Roos in afl. 1 en 2 op en top gespannen was en nu in aflevering 3 een stuk relaxter is en gewoon doet wat er gedaan moet worden.
En opmerkingen over Roos die irritant of minder sympathiek zou overkomen, dat valt allemaal reuze mee, komt alleen door hoe ze het spel speelt en komt niet in de buurt van ‘remember my face’.
Ik vind dat ze het goed doet, zeker als onvoorbereide mol en blijkt stressbestendig te zijn, omdat ze door het moeilijkste punt, de start als mol, heen gekomen is en gewoon brutaal is begonnen. En als ‘fanatieke kandidaat’ gaat ze meedogenloos voor zichzelf.
Tot het tegendeel bewezen is, is voor mij Roos de mol.
Landelijk zijn de verdenkingen richting Roos al weer gedaald, dat is vaak zo in aflevering 3, omdat de molacties minder opzichtig zijn en alternatieven meer als mol in beeld kwamen. Dat percentage zal in aflevering 4 nog wel verder zakken, dat maakt mij alvast niet ongerust, dat maakt de komende afleveringen weer wat spannender.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #61 Gepost op: 19-01-2025, 13:11:04 »
Ze ging bij wie van de drie eerst op Stijn (voorkennis, geen geld) en toen zowel Bridget als Sam openlijk bleven pushen switchte ze naar Ray.
1e ronde wie is de leugenaar: kandidaat Roos kiest Stijn; 2e ronde wie spreekt de waarheid: kandidaat Roos kiest Ray

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #62 Gepost op: 22-01-2025, 16:31:35 »
1e ronde wie is de leugenaar: kandidaat Roos kiest Stijn; 2e ronde wie spreekt de waarheid: kandidaat Roos kiest Ray

Bij de tweede ronde moeten ze degene aanwijzen wie de waarheid sprak. Bridget en Sam en Maaike en Gabriël spreken al uit dat het Stijn moet zijn.
Roos schrijft Ray op en laat dat zien aan Bridget en Nora. Bridget gaat never nooit veranderen want zij is vrienden met Stijn en Stijn zei dat hij wist wie de mol is en dat hij de waarheid sprak. Roos kan hier door het goede antwoord op te schrijven, oplettende spelers op het verkeerde been zetten. Sam was overtuigd dat hij goed zat (want Roos zal het verkeerde antwoord wel geven) en is pisnijdig als blijkt dat hij gefopt is.
Als bij de onthulling blijkt dat Stijn loog, is Roos er als de kippen bij om dat er verbaal in te peperen. Als blijkt dat Sophie heeft gelogen zegt ze meteen zie je wel Ray en zet dat door terwijl er anderen door heen praten. Zie je wel dat IK gelijk had? Dat inpeperen is precies wat een mol zou doen.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 22-01-2025, 16:39:29 »
Roos pepert de groep daarvoor ook nog een twee! keer in, dat ze Stijn correct als leugenaar aanwees. Iets te veel van het goede zo bij elkaar. Dus... of ze is wel heel erg competatief en hangt graag de betweter uit, of ze is de mol.  ;D

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #64 Gepost op: 22-01-2025, 20:18:31 »
Heel raar dat ze niet op de gong sloeg. Dat ‘mooi’ geraden moest worden en niet ‘waar’ of ‘waarheid’ is een instinkertje want bij de anderen moest bv ‘leugen’ en ‘inbreken’ geraden worden, woorden die met het spel tot nu toe te maken hadden.
Ze stijgt weer in mijn verdenking.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 22-01-2025, 20:32:09 »
Roosje doet toch bizarre dingen als ze de mol is. Ray die hamer proberen af te pakken bij de gong (heel kandidaats als je het mij vraagt), op een andere rij gaan zitten als Sam terugloopt om zijn joker te plaatsen (ook heel kandidaats vind ik). Bij ‘wie van de drie’ zowel in ronde 1 (de zekere leugenaar) als in ronde 2 (de waarheidspreker) correct aanduiden: ook niet wat de mol zou doen.

Neen, Roosje is toch flink gezakt in mijn verdachtenlijstje.

Maar ik vind haar wel een heel toffe deelnemer! Lekker fanatiek, eigenzinnig. Levert leuke situaties en beelden op.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #66 Gepost op: 23-01-2025, 19:55:30 »
Roos is na de mol verkiezing meteen gefixeerd op Bridget als mol. Ze denkt dat de mol in haar busje zit, kijkt daarna naar Bridget en noemt haar en Sam als mogelijk mol.
Bij de panoramafoto opdracht staat Bridget op de laatste foto, Sam benoemd dat en Roos meteen dan gaat het wel goed.
Sam wijst openlijk naar Sophie met mijn mol zat op de achterste rij en ook wel meer momenten dat hij verdenkingen uitspreekt.
In afl.1 eliminatie keek hij naar openlijk naar Bridget, volop in beeld.
De nepmollen van van Sam zijn Sophie en Bridget.
Bij wie van de drie wees in ronde 1 Roos Stijn aan als leugenaar. Sam interpreteert dit als een leugen van zijn wel-echte-mol Roos en roept hardop dat Stijn de waarheid spreekt. Bridget roept het ook hardop en overtuigd Gabriël. Maaike volgt Bridget te vaak en ook hier. Roos kon in ronde 2 de waarheid zeggen, want de rest had de verkeerde visie.

« Laatst bewerkt op: 24-01-2025, 14:52:47 door foxhunter »

Offline Mit

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 23-01-2025, 23:10:16 »
Ik zie Roos op dit moment als slimme kandidaat die gehaaid het spel speelt. Leuk om naar te kijken.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 25-01-2025, 15:47:52 »
Blijf het opvallend vinden hoe de kraak gaat. Roos laat zich blijkbaar pakken en komt in de kluis. In de kluis stapt ze wonderbaarlijk direct op de grammofoonspeler af, ziet direct de sleutel en breekt de grammofoon af. Hierdoor horen ze het liefje niet, geld niet inde pot. Boven vindt ze weer direct een sleutel. Die steekt ze in haar zak maar spreekt dat heel duidelijk uit. Natuurlijk gaan mensen er dan naar vragen. Tee dee hee, het is het kistje met de joker voor Roos. Zij laat als enige de kant zonder haar naam zien en zegt dan 'met mijn naam er op' (De Mol). Ze zorgt er vervolgens voor dat een servet weg is, weer geld niet in de pot. Ze maakt Stein medeplichtig. In de hoop dat hij verdacht wordt, tenslotte kwam hij op het idee servetten te tellen. Het lijkt het 'juiste motief'. Niet geld uit de pot houden maar kandidaten jokers onthouden.

Enige at dit tegenspreekt is dat ze het schaaltje niet mee grist voor ze gepakt wordt, dan had dat niet meer ingeleverd kunnen worden.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 25-01-2025, 20:22:30 »
Altijd weer interessant hoe verschillend mensen het gedrag van iemand beoordelen.
Vind haar gedrag niet symphatiek.
Ik weet wel, dit is het spel, maar ze is best venijnig af en toe en te opzichtig aan het mollen.
Geloof niet in haar als MOL.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #70 Gepost op: 25-01-2025, 22:12:07 »
Mooi die act(?) bij de leugendetector en hoe Sophie er ongemakkelijk van werd. Ik ook wel een beetje, want ze maakt zich er wel verdacht mee. Van de drie die ondervraagd werden leek Roos de best voorbereide.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #71 Gepost op: 25-01-2025, 22:14:49 »
Het ingewikkelde is dat haar act zowel bij de Mol zou passen als bij die van de venijnige kandidaat.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 25-01-2025, 22:22:50 »
Het ingewikkelde is dat haar act zowel bij de Mol zou passen als bij die van de venijnige kandidaat.

Of de kandidaat die de verdenking op zich wil laden. Dat is goed gelukt als ze Ray zo om de tuin heeft geleid.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 25-01-2025, 22:25:37 »
Inderdaad, dan heeft ze eigenhandig Ray uit het spel gespeeld.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 25-01-2025, 23:38:51 »
Ik heb het vermoeden dat roos weet dat Sam de mol is, daarom molt ze openlijk zodat mensen op haar stemmen en zij de finale haalt. Denk dat zij de winnaar wordt en Sam de mol ;-)
« Laatst bewerkt op: 25-01-2025, 23:49:42 door Rozz75 »

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 25-01-2025, 23:41:00 »
Roos wijst direct Maaike aan om ondervraagd te worden. Daarna wordt zij toch gekozen en dan is de tactiek van kletsen tot je een ons weegt goed zowel als mol of als kandidaat. Hetzelfde geldt voor de opdracht voor de test. Goed doen en eerder klaar zijn valt het als Mol niet op dat je door bent en als kandidaat geeft het een mooie voorsprong en geld in de pot.

Blijf haar vooral verdenken door de kraak en kluis opdracht.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 25-01-2025, 23:48:12 »
Roos is na Nora degene die het meeste geld verdiend heeft tot nu toe.

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 25-01-2025, 23:51:25 »
Roos wijst direct Maaike aan om ondervraagd te worden. Daarna wordt zij toch gekozen en dan is de tactiek van kletsen tot je een ons weegt goed zowel als mol of als kandidaat. Hetzelfde geldt voor de opdracht voor de test. Goed doen en eerder klaar zijn valt het als Mol niet op dat je door bent en als kandidaat geeft het een mooie voorsprong en geld in de pot.

Blijf haar vooral verdenken door de kraak en kluis opdracht.

Als je nog een stapje terug doet zie je dat juist Sam degene is die alles probeert te sturen (en dat doet ie vaker), en Roos die dat doorheeft en ervoor zorgt dat haar mol Sam aan de leugendetector moet.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 25-01-2025, 23:51:50 »
Ik heb het vermoeden dat roos weet dat Sam de mol is, daarom molt ze openlijk zodat mensen op haar stemmen en zij de finale haalt. Denk dat zij de winnaar wordt en Sam de mol ;-)

Ja, ik vermoed dat het zal gaan tussen Sophie, Roos en Maaike om de twee plekken naast Mol Sam in de finale.

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 25-01-2025, 23:56:10 »
Ja ik denk naars Roos ook Sophie (al heeft de een hondje met Sam wat gevaarlijk is). Dan zou het indd maar zo Maaike kunnen zijn. Grappig dat we op hetzelfde spoor zitten.