Roos is mol zit keurig op schema. En Sam helpt haar door bij wie van de drie het pushen op Stijn over te nemen.
Ze ging bij wie van de drie eerst op Stijn (voorkennis, geen geld) en toen zowel Bridget als Sam openlijk bleven pushen switchte ze naar Ray.
Bij het slaan van de gong sloeg ze samen met Ray, scheelt weer een gongslag en 50 euro.
Stond bij Karaoke veel bij het schrijfbord, daar kun je vragen zullen we dit of dat doen en een beetje sturen.
Speelt de ultieme kandidaat door bij de bijzondere eliminatie van rij te wisselen, omdat ze als laatkomer op de verkeerde rij terecht was gekomen.
Roos zal Sam hard laten werken voor een beetje informatie over haar. Sam zal zich de komende afleveringen als alternatieve mol aanbieden om zijn medekandidaten te misleiden.
Een dekmantel als fanatieke kandidaat is in een seizoen met een onvoorbereide mol acceptabel. Bij een voorbereide mol zou dat inmiddels wat afgezaagd zijn.
Je ziet dat Roos in afl. 1 en 2 op en top gespannen was en nu in aflevering 3 een stuk relaxter is en gewoon doet wat er gedaan moet worden.
En opmerkingen over Roos die irritant of minder sympathiek zou overkomen, dat valt allemaal reuze mee, komt alleen door hoe ze het spel speelt en komt niet in de buurt van ‘remember my face’.
Ik vind dat ze het goed doet, zeker als onvoorbereide mol en blijkt stressbestendig te zijn, omdat ze door het moeilijkste punt, de start als mol, heen gekomen is en gewoon brutaal is begonnen. En als ‘fanatieke kandidaat’ gaat ze meedogenloos voor zichzelf.
Tot het tegendeel bewezen is, is voor mij Roos de mol.
Landelijk zijn de verdenkingen richting Roos al weer gedaald, dat is vaak zo in aflevering 3, omdat de molacties minder opzichtig zijn en alternatieven meer als mol in beeld kwamen. Dat percentage zal in aflevering 4 nog wel verder zakken, dat maakt mij alvast niet ongerust, dat maakt de komende afleveringen weer wat spannender.