Auteur Topic: [Kandidaat] Roos Moggré  (gelezen 74009 keer)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
Re: [Kandidaat] Roos Moggré
« Reactie #460 Gepost op: 7-03-2025, 09:26:25 »
Niemand vindt Stijn een slechte mol hoor.

Zover zijn we nog niet.
Ik ben in ieder geval nog niet enthousiast en de verwachtingen over spectaculaire molacties die nog onthuld gaan worden zijn bescheiden.

Stijn blinkt uit in vooral toezien hoe Roos en de kandidaten de opdrachten verknallen. O, ik hoef weer niks te doen. Geen wonder hij was gekozen als onwaarschijnlijke mol door de controlevraag "Wie is de mol".

Roos is creatief gebleken in het verzinnen van nepmolgedrag en heeft dat lang vol kunnen houden. +
Ten aanzien van de pot was ze meedogenloos. +
Zodra er spanning op kwam in de vorm van het pakken van een tablet zag je duidelijk een andere Roos. Kandidaat Roos. -
Het is haar wonderwel gelukt zowat alle verdenkingen op zich te laden. Een topprestatie voor een kandidaat. Een winnaar.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #461 Gepost op: 7-03-2025, 12:20:39 »
Ik hoorde in de podcast Trust Nobody een overzicht van alle hints naar de drie finalisten. Kwantitatief had Stijn de meeste (27) maar de hints die naar Roos zouden verwijzen (een stuk of 11 dacht ik) vind ik persoonlijk kwalitatief de betere. Zoals Roos in bad, wat duidelijk een verwijzing is naar de film The Shining, blijkbaar een van de favoriete films van de regisseur van WIDM (die liet dat uitdrukkelijk weten op sociale media). Dat zou je dus gewoon aan de mol kunnen vragen: ga eens even in bad liggen. Ook dat liedje ‘Rainbow high in the sky’ dat Roos plots out of the blue begint te zingen tijdens de zoutopdracht en dat verwijst naar de regenboog op het scherm in het begin bovenop het heliplatform. De makers kunnen dat liedje als inspiratiebron gebruikt hebben om in postproductie die regenboog op dat scherm te laten voorbijflitsen.
En ook die O van het lichtbord ‘HOTEL’ in de vorm van een ‘roos’ of ‘bull’s eye’, dat is ook zoiets dat je als makers er later in kan monteren als tip naar een mol die vooraf nog niet gekozen was.

Bij Stijn waren er ook wel een paar die sterk zijn hoor en zelfs een paar bij Maaike vond ik de moeite waard. Maar het is hier het Roos-topic, dus beperk ik mijn commentaar tot de hints naar Roos. Goeie, plausibele hints gewoon, die ik kan appreciëren.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #462 Gepost op: 7-03-2025, 12:43:06 »
Ja, zeker goede hints.

En bij Roos blijf ik het vooral verdacht vinden dat ze haar joker (haar naam + het woord mol) als eerste vond bij de kluis. En ze gaf in diezelfde opdracht ook een aanzet voor de anderen om voor zichzelf te gaan. Als ze de mol is, dan heeft die strategie gewerkt. Ze heeft in ieder geval voor de nodige verwarring gezorgd.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #463 Gepost op: 7-03-2025, 13:16:40 »
Plaats toch mijn overzicht maar.

Aflevering 1: Een rein geweten
Roos zegt in de bus: ‘Ik denk dat de mol in deze bus zit’. Later op het dak reageert ze op iemand met ‘Ow mijn god, hoe ga ik deze klus klaren'. Bij het ontbijt komt Roos geheel niet in beeld.

Opdracht 1.1: feestje voor de Mol. 
Opvallend: Bij de eerste opdracht heeft ze het armbandje – het teken van reinheid – niet meer om. Heeft ze geen rein geweten meer? Zij kiest voor Teun en haar de tuctuc Alleseter-Gangmaker omdat ze een alleseter zegt te zijn. Lijkt niet verbaasd of geschokt dat ze een vogelspin moet eten. Laat een schaal eten even los dus die telt niet, geld in de pot voorkomen. Stuurt anderen weg en heeft tijd op de boot om mogelijk iets te verzieken. Is nerveus (grote ogen) als ze de groep napraat wat er wel en geen geld opgeleverd zal hebben. 

Aflevering 2: Het juiste motief
Molbriefing kijkt Rik op de hoogte van Roos, Maaike. Hij zegt dat ze de Mol goed gaan voorbereiden. Dat acties onopvallend moeten zijn. En als ze opvallen, dat ze voor het juiste motief moet zorgen. Iets wat o.a. Roos in de aflevering doet: opvallende acties door haar verklaart vanuit het oogpunt van een kandidaat. 

Opdracht 2.! Lichaamstaal
Roos bemoeit zich eigenlijk nergens mee, houdt zich op de vlakte, zoekt geen opdrachtkaartje maar zwaait een groepje mensen gedag. Bij de foto loopt ze verkeerd (achterlangs de volgende deelnemer/letter), blijft ze te lang staan en beschuldigt Sam dat hij geen foto's kan maken. Later bij de groepsfoto blijft ze erop hameren dat er geen H in Phnom Penh zou zitten.

Opdracht 2.2 De zilveren greep
Bij de voorbespreking zegt Roos weer bijna niets. Ze wordt met Stijn het veld in gestuurd, zij moet naar de knop en Stijn naar de kraam. Ze gaat echter naar de kraam en is er niet meer weg te slaan. Vervolgens geeft ze Ray de schuld, die zou sturen als ‘een kruk'.  Wat niet zo is, Ray heeft het prima gedaan. Ze geeft eerlijk door dat ze de kelk niet kan pakken. Gaat daarna lang naar het schaaltje kijken en wordt gepakt door een bewaker.

Wat ik meetel is dat Stijn pas na indrukken van de knop gepakt wordt, waardoor Maaike 350 euro binnen kan brengen.

Opdracht 2.3 Kluizenaar
Roos vindt direct de sleutel en breekt daarbij de grammofoon af waardoor die opdracht lastiger uit te vogelen is. Boven gaat ze een andere kant op dan de groep, vindt meteen weer een verstopte sleutel, stopt die in haar zak maar vertelt er wel over. Door Sophie komen ze bij het kistje terecht waar de joker van Roos in zit. Het geld laat ze liggen. In de biecht zegt ze dat haar naam op de joker staat, terwijl ze de kant laat zien waar alleen ‘de Mol’ op staat. Bij het schilderij probeert ze driemaal te overtuigen dat niet het jaartal onder het schilderij genomen moet worden maar haar geboortejaar. Wanneer Sophie de jaartallen gaat proberen, neemt Roos Stijn mee naar beneden om met zijn vieren naar hetzelfde slot te kijken. Bij tafeltje dekje gooit ze een blauw servet onder tafel. En weer wat later als Stijn het blauwe servet in zijn borstzak heeft, stelt ze voor een rood servet te verstoppen, waar Stijn in mee gaat. Over de grammofoonopdracht zegt ze in de biecht dat ‘ze nog wat probeerden maar het niet konden oplossen'.  Alsof zij zelf geen onderdeel van de groep is.

De test:
Bij Roos wordt duidelijk de joker met ‘de Mol’ en daaronder ‘Roos’ in beeld gebracht. Dat gebeurt bij niemand anders in het seizoen. 

Aflevering 3: De juiste manier van zien
Molbriefing: zorg dat kandidaten je als medekandidaat zien. Deze aflevering is Roos ook niet zo opvallend maar lijkt kandidaats.

Opdracht 3.1 Levenslied.
Kan er niet veel uit halen. Ze zingt erg vals en legt bij het woord mooi niet de nadruk op beautiful (it's true) waardoor de deelnemers het verkeerde woord geven. Maar er gaat bij bijna allemaal wel wat de mist in. 

Opdracht 3.2 Wie van de drie
Roos lijkt heel kandidaats omdat ze goed zit op Ray. Maaike verklapt echter in Niet de Mol dat ze pas overtuigend koos voor Ray toen de meerderheid op Stijn zat.

Opdracht 3.3 Strikvraag.
Hier is veel onduidelijkheid. Roos lijkt geld te vinden maar geeft niets aan Rik. Ze probeert kandidaats Ray te weerhouden op de gong te slaan, slaat zelf niet en wanneer Sam wegloopt wisselt Roos van plaats en dus van rij. 

Aflevering 4: De juiste manier van praten

Molbriefing: Wees voorzichtig met voorkennis. Je weet alleen wat ik je vertel. 

Opdracht 4.1 Tunnelvisie
Hoewel Roos voorheen zich niet bemoeide met groepssamenstelling en voorbespreking, gooit ze hier bij de vraag wie aan de leugendetector moet meteen Maaike vol voor de bus. Ze krijgt hem meteen terug en wordt als tweede naar voren geschoven, daar kan ze niet onderuit. Stijn kan niet wachten om ondervrager te zijn maar dat wordt bijna straal genegeerd. Hij komt zo in het spookhuis terecht.

Roos geeft veel ruisantwoorden. Dat kan twee kanten op. Als mol wil je niet ontdekt worden, als kandidaat wil je geen informatie weggeven. Ze heeft wel de juiste manier van praten om niets in de test weg te geven van zichzelf.

Opdracht 4.2 IJsvrij
Iedereen doet zijn best en gaat als een speer, behalve – als je goed kijkt – Roos. Het lijkt de deelnemers niet op te vallen maar ze staat met een lege beker te kletsen, geeft eens een stokje aan, kan niet vangen (maar Ray haalt haar daar supersnel weg) en is en vertragende factor. Het mislukt, door Ray en Stijn wint hun team en bezorgen Sophie ook nog een joker.

Opdracht 4.3
Weer een verjaardagsfeestje en Roos is al snel jarig. Ze zegt dat Nora niet moet mollen en dat ze dit goed moeten doen. Rare uitspraak, Roos is degene die eigenlijk niets doet, Nora doet alles in een keer goed en haalt zo de opdracht. 

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #464 Gepost op: 7-03-2025, 13:23:02 »
Voor alle elf de Roos-stemmers op dit forum maar speciaal voor haar superfan Cinner dit mooie liedje uit de jaren zeventig. Omdat muziek de zeden verzacht. En ook een beetje omdat mijn moeder fan was van deze zangeres zij had deze plaat in haar collectie. Wat een poëtisch mooie quote ook: “Ik hou van jou tot de wei zonder dauw en de echo niet lacht om een lach.”  ::hug::

;)

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #465 Gepost op: 7-03-2025, 13:33:36 »
Aflevering 5: de juiste concentratie
Molbriefing: Bewaar altijd de rust. Laat je niet uit het veld slaan als dingen anders gaan. Mol: Go with the flow, adaptief zijn.

Opdracht 5.1 Onhandige gebaren.
Roos registreert een aantal keer de gebaren verkeerd/verward rechts met links. Stijn corrigeert dit.
Sputtert een beetje tegen met kiezen voor moeilijke opdrachten maar niet al te veel.
Ze doet de opdracht met de pilaren fout door te zeggen dat elke pilaar twee gezichten heeft. Stijn en Sam corrigeren dit. 
De yogahouding mislukt op Sophie. Maar Roos die wat naar achteren staat, houdt haar been niet opzij maar expliciet naar voren. Daar was de opdracht ook op mislukt.
Bij het zoeken van de beeltenis loopt ze een gebouw binnen en geniet van de koelte
Bij de Tombraider foto blijft ze Sophie regisseren op de details waardoor ze een flinke stoorzender is voor de rest. Ze hangt zo ook het haar van Sophie fout.
Bij het ontdekken van de twee fouten in de dans van Bridget en Maaike, legt ze bij de tweede fout direct twee foutieve keuzes voor. Ze krijgt iedereen erin mee, ook Sam die eigenlijk beter wist. Zo maakt het niet uit wat ze kiezen, het is toch fout.

Opdracht 5.2 Dat snijdt geen hout.
Roos vertelt in de biechten dat ze helemaal afgesloten in een prettige flow raakt (Go with the flow?). Als enige let ze ondanks de opmerking van Rik creatief te zijn, niet op creativiteit en daar blijkt later ook niet op beoordeeld te zijn. Ze is de enige die de aandacht van het hoogste bedrag, zichzelf, afhaalt. Ze blijkt een tien te hebben gekregen. 

Ik weet dat velen haar afschreven bij het halen van de tien. Maar ik denk niet dat ze verwacht had een perfect cijfer te krijgen. De cijfers zijn sowieso wat dubieus, Wat voor mij meetelt is dat Stijn al voor Roos stemt voor hij kan zien dat de meerderheid voor Maaike gaat. En Maaike niet veel moeite doet de aandacht naar iemand anders te verleggen.

Aflevering 6: de juiste inspanning
Molbriefing: Vier het succes van kandidaten mee. De Mol: Ik denk dat je de groep moet spiegelen. De hele tijd. 

Opdracht 6.1 Gesnapt
Roos vertraagt. Ze wordt gesnapt dat ze de telefoon op vliegtuigmodus heeft gezet. Ze beweert tegen iedereen en de kijker dat Sophie dat heeft gedaan. We weten eigenlijk alleen dat dit niet klopt door Sophie in Niet de Mol. Het is sowieso een opdracht die moeilijk te vermollen is.

Opdracht 6.2 Wat niet weet wat niet deert.
Lastig iets van te maken. Er wordt alleen geld verdiend door Sophie en Sam. Dat Sam en Roos winnen, is geluk hebben en eerder toe te schrijven aan Sam. 

Bij de massage zien we Roos de envelop met informatie niet krijgen. Het is onduidelijk of de hand die de enveloppen neerlegt van de Mol is. Het lijkt in elk geval een kleine vrouwenhand. 

Aflevering 7: de juiste oplettendheid
Molbriefing: Onderschat de oplettendheid van je medekandidaten niet. Dus schrijf alles op in je boekje. Studeer gewoon mee. Zorg dat je onthoudt wat de vragen in de test waren, zodat je kan meepraten. (We krijgen hier niets over te zien)

Opdracht 7.1 emotionele bagage
Roos gaat als laatste naar binnen en neemt als enige niets mee uit de ruimte. Dat valt niet zo op voor de kijker, tenslotte was ze met haar eigen privé opdracht bezig.

Bij de bagagebanden lijkt ze alleen met haar eigen opdrachtje bezig te zijn die ook slaagt. Later leren we van medekandidaten dat Roos zich wel veel met de opdracht heeft bemoeid en rare dingen deed en zien we daar ook beelden van. In de aflevering krijgen we weinig te zien behalve dat het chaos is. Opvallend dat Roos haar eigen koffer langskomt om de tablet in te doen en terug op de band te gooien.  Aan het eind van de opdracht komen alle koffers van de deelnemers pas voorbij.

Op de tabletbeelden zien we Roos behoorlijk onrustig en nerveus doen, draaien en lachen. Heeft zij net gehoord dat de Mol is? Ze zegt dat ze hetzelfde gebaar maakte als Nora maar we zien dat dit niet zo is. 

Opdracht 7.2 Trust nobody
Dubieuze veilingopdracht waar de twee lage bedragen worden aangetikt, Nora een maal en Maaike tweemaal. Vergroot de kans op een hoog bedrag uit de pot. Roos biedt een absurd hoog bedrag van 6000 en verandert dat ook nog bij het schrijven in 7000.

Opvallend is dat zij een andere tactiek heeft om te zien wie er tegen haar liegt. Ze vraagt “Wil je mij eruit hebben?’ en dan ‘Waarom niet?'. Hele slimme tactiek om deelnemers van hun stuk te brengen en makkelijker te zien wie er liegt. Leek wel voorbereid/voorkennis.

Opvallend is dat ze weet dat de vrijstelling in het voor haar rechter kistje zit maar ze toch de linker kiest.

Ook opvallend: de kistjes worden met de voorkant voor Roos gezet. Een van de kistjes heeft een beschadiging. Wanneer Stijn mag kiezen worden de kistjes omgedraaid. Kon zij zo weten welk kistje iets in zat en welke niet?

Bij de test biecht Roos dat ze kapot is en dat de mol ook kapot zal zijn.

Aflevering 8: de juiste manier van doen
molbriefing: Elk jaar heeft een eigen mol, elke mol een eigen manier van doen. Dus de juiste mol bestaat niet. En ook weer wel, dat ben jij. Blijf dicht bij jezelf. Doe wat je als kandidaat ook zou doen. Maar dan minder goed.

Opdracht 9.1. bekokstoven
Het is me niet duidelijk wie wat verkeerd doet. De drie finalisten zijn allen in positie om te mollen, Maaike lijkt het meeste verkeerd te doen.

Opdracht 8.2 I see you
Het is voor iedereen onduidelijk waar Roos is en wat ze doet. Ze wordt drie keer gezien door een kamermeisje en uit Niet de Mol horen we later dat ze veel kamers is af geweest. Toch haalt ze het minste geld binnen. Stijn vindt haar liggend in een bad. Ze zegt zich daar te verstoppen maar het is een slechte verstop plek. Wel een flinke verwijzing naar The Shining. Later staat ze in een douche met glazen wanden, een nog slechtere verstop plek. 

Opvallend is dat Stijn praat in zijn slaap en aan Maaike vertelde dat Nora geld uit de pot had gehaald en dat hij zich daar heel erg druk om maakte. Waarom zou een mol dromen dat een kandidaat geld uit de pot heeft gehaald?

Opdracht 8.3 Zout in de wonden strooien.
Kan hier niets uithalen. Het is een opdracht waar iedereen voor het vraagteken zal gaan en er geen of weinig geld in de pot komt. Stijn lijkt heel hard zijn best gedaan te hebben. Vind het twijfelachtig of hij te langzaam was, hij had echt nog kort tijd. Het is maar wat je er in meent te zien waarschijnlijk.

Opvallend: Sophie zou er op Roos uitgaan deze aflevering. Maar geeft het penningmeesterschap door aan Roos. Als ze serieus denkt dat Roos de Mol is, waarom zou ze dat dan doen? Later blijkt ook dat Roos en Sophie een bondje hadden. Is Sophie er niet uitgevlogen op Maaike (of Stijn)?

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #466 Gepost op: 7-03-2025, 13:51:40 »
Aflevering 9: de juiste manier van leven
Molbriefing: Dit is niet het echte leven. Je mag, sterker moet hier liegen. (rare tekst als je het mij vraagt)

Opdracht 9.1 Kampootjes van de vloer.
In de boodschappenlijst zitten veel verwijzingen naar eerdere opdrachten en Stijn. Opvallend van Roos is dat ze hier en daar bewust een voet op de vloer zet terwijl dat niet nodig is, waar de anderen vallen of door kratten heen stappen. Tegendraads een laag en een hoog krukje blijft gebruiken terwijl de andere twee hun nek breken op het hoge krukje en ook uitspreken dat ze dat hoge krukje niet moet gebruiken.. Ze hier en daar voor haar zelf gaat winkelen. Roos spreekt uit dat er wel gelachen mag worden, de juist manier van leven?

Opdracht 9.2 Keuzestress.
Kan er niet veel uit halen. Bij Stijn zien we niet wat Ray geklikt heeft, hij zegt dat er in elk geval niet op hem geklikt is. Roos lijkt de beste uitleg voor de puzzel van de molkeuze te geven maar dat weten we niet zeker tot morgen de laatste aflevering is. 

Opvallend is de biecht over het geld. Roos gaat goed op de pot passen omdat ze bang is dat 'zij’ geld kwijtmaken en dan Roos de schuld zullen geven en verdacht zullen maken. Waarom verdenkt ze daar beiden van, er is er maar een de mol. En beiden maken steeds duidelijk Roos te verdenken, als Roos niet de mol is, heeft de Mol het niet nodig Roos verdacht te maken.

Algemeen
Roos doet veel opvallend mis en lijkt daarmee onmols. Echter was ze voor de molkeuze ook erg opvallend met haar vliegtuigstunt en veel te lang vasthouden aan een leugen voor een joker. Is Roos de Mol, moest ze dat gedrag dus door blijven zetten

Wanneer Roos het over medekandidaten of mogelijke molacties heeft, noemt ze niet het woord 'de Mol' maar refereert aan personen of 'zij' en 'ze'. De keren dat ze de Mol wel noemt, is het in verband met haarzelf. Zoals 'ik ben kapot en de Mol moet ook kapot zijn.'

Er komen veel rozen voorbij als in bloemen (zoals op de taart, op de paraplu, in handen) maar ook veel rozen als in bulls eye. Meest opvallend is het hotel in de I see you opdracht. De O in het neonbord 'Hotel' is een duidelijke roos/bullseye terwijl die op foto's van het hotel nergens is terug te vinden.

Het lijkt er op dat Roos veel geld heeft verdient. Ze heeft echter ook voorkomen dat er geld in de pot zou belanden. Zoals door haar toedoen bij de houtbewerking opdracht er 400 euro uit de pot gehouden wordt. De -5000 staat op conto van Stijn. Heeft zij echter bewust de vrijstelling weggegeven, dan komt dat op haar conto.

Ze is soms op hele rare momenten wel of juist niet nerveus. De eerste opdracht is ze niet nerveus, zonder zenuwen eet ze een vogelspin en pas bij het nabespreken welke opdracht wel of niet is gelukt, krijgt ze haar grote stress ogen. Sommige testen is ze niet nerveus en sommige testen blijft ze nerveus na haar groene scherm al gezien te hebben. Bij het spel om de vrijstelling lijkt ze niet nerveus, bij de leugendetector ook niet.

De titels van de afleveringen lijken te linken te zijn aan het gedrag van Roos die uitzending.

Enfin, schiet er maar op. Gelieve niet op mij te schieten.

anoniem 32945

• Gast
« Reactie #467 Gepost op: 7-03-2025, 14:10:53 »
De O in het neonbord 'Hotel' is een duidelijke roos/bullseye terwijl die op foto's van het hotel nergens is terug te vinden.
Of (maar ik vind het eigenlijk vergezocht) de bullseye staat voor 'oog van de stier'. Maaike heeft als sterrenbeeld stier. Als mol en kamermeisje 'sees Maaike you'.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #468 Gepost op: 7-03-2025, 14:17:05 »
Of (maar ik vind het eigenlijk vergezocht) de bullseye staat voor 'oog van de stier'. Maaike heeft als sterrenbeeld stier. Als mol en kamermeisje 'sees Maaike you'.

Ja dat lijkt mij ook wat te ver gezocht. En er zijn betere mogelijke hints naar Maaike maar die laat ik aan het Maaike topic ;)

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #469 Gepost op: 7-03-2025, 14:20:14 »
Mooi overzicht Cinner en interessant om te lezen  :)
Vraagje: hoe weet je dat Sophie en Roos een bondje hadden?
Wat ik weet had Sophie een bondje met Nora.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #470 Gepost op: 7-03-2025, 14:23:50 »
Plaats toch mijn overzicht maar.

::ok:: respect Cinner!

De test:
Bij Roos wordt duidelijk de joker met ‘de Mol’ en daaronder ‘Roos’ in beeld gebracht. Dat gebeurt bij niemand anders in het seizoen.

Dat klopt!  Van alle kandidaten hebben de drie finalisten als enige een joker op naam gekregen. Roos is de enige die dit in de biecht laat zien en ook de enige die de joker zichtbaar met De Mol in combinatie met haar naam neerlegt bij de test.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #471 Gepost op: 7-03-2025, 14:27:22 »
Mooi overzicht Cinner en interessant om te lezen  :)
Vraagje: hoe weet je dat Sophie en Roos een bondje hadden?
Wat ik weet had Sophie een bondje met Nora.
Dankje!

Roos vertelt in een biecht dat ze haar maatje kwijt is en zich erg alleen voelt. Sophie vertelt in Niet de Mol dat ze close met Roos was. En Roos kreeg het penningmeesterschap van Sophie.

Heb stiekem de indruk dat dit seizoen meer gemanipuleerd is met de beelden dan normaal al het geval. Kan me niet herinneren dat we informatie uit Niet de Mol hebben kunnen halen die niet uit de uitzendingen te halen was?

::ok:: respect Cinner!

Dat klopt!  Van alle kandidaten hebben de drie finalisten als enige een joker op naam gekregen. Roos is de enige die dit in de biecht laat zien en ook de enige die de joker zichtbaar met De Mol in combinatie met haar naam neerlegt bij de test.

Dankje!

Ja vond het bij de test heel opzichtig in beeld gebracht. Dat gebeurt bij niemand anders, ook niet de jokers zonder naam.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #472 Gepost op: 7-03-2025, 14:38:28 »
ja, over de rozen op de paraplu hoorde ik afgelopen week in de video van Siem. Het is de gekleurde paraplu die de kandidaten in de lasergameruimte lieten liggen. Het zou zo maar kunnen dat het rozen zijn die er op staan.  ;D

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #473 Gepost op: 7-03-2025, 15:07:28 »
ja, over de rozen op de paraplu hoorde ik afgelopen week in de video van Siem. Het is de gekleurde paraplu die de kandidaten in de lasergameruimte lieten liggen. Het zou zo maar kunnen dat het rozen zijn die er op staan.  ;D

Roos ziet hem liggen en doet er niets mee. Sophie was op zoek naar een zwarte paraplu geloof ik  ::rofl::

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #474 Gepost op: 7-03-2025, 15:07:33 »
Roos vertelt in een biecht dat ze haar maatje kwijt is en zich erg alleen voelt. Sophie vertelt in Niet de Mol dat ze close met Roos was. En Roos kreeg het penningmeesterschap van Sophie.
Ik heb even terug gekeken, maar in niet de mol zegt Sophie daar niks over, dat ze close was met Roos. Maar die biecht van Roos zat in een extra filmpje die had ik nog niet gezien, maar dit klopt. Alleen je kan natuurlijk nog steeds close zijn en die persoon verdenken. Waarom Sophie de pot aan Roos gaf, geen idee. Kan meerdere redenen zijn.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2025, 15:15:49 door Mol1991 »

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #475 Gepost op: 7-03-2025, 15:17:18 »
Ik heb even terug gekeken, maar in niet de mol zegt Sophie daar niks over, dat ze close was met Roos. Maar die biecht van Roos zat in een extra filmpje die had ik nog niet gezien, maar dit klopt. Alleen je kan natuurlijk nog steeds close zijn en die persoon verdenken. Waarom Sophie de pot aan Roos gaf, geen idee. Kan meerdere redenen zijn.

Het blijft een raar dingetje. Waarom zou je als afvaller de pot aan de Mol geven?

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #476 Gepost op: 7-03-2025, 15:30:05 »
Het blijft een raar dingetje. Waarom zou je als afvaller de pot aan de Mol geven?
Nou ik denk en ook het logisch, omdat Sophie een bondje had met Nora en beiden wisten dat ze Roos als mol hebben. Dit zou ook kunnen, als je close bent met Roos. En dat ze toen dacht hè we zijn beide eruit gegaan op Roos, ik geef de pot aan haar, want waarschijnlijk is het toch niet Roos. Maar ik weet niet wie dan wel, dan vertrouw ik Roos het meest.

Ben eens dat het op zich wel vreemd is als Roos het wel is.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #477 Gepost op: 7-03-2025, 15:35:22 »
Nou ik denk en ook het logisch, omdat Sophie een bondje had met Nora en beiden wisten dat ze Roos als mol hebben. Dit zou ook kunnen, als je close bent met Roos. En dat ze toen dacht hè we zijn beide eruit gegaan op Roos, ik geef de pot aan haar, want waarschijnlijk is het toch niet Roos. Maar ik weet niet wie dan wel, dan vertrouw ik Roos het meest.

Ben eens dat het op zich wel vreemd is als Roos het wel is.

Sophie leek te denken dat ze op de goede Mol zat maar pech had dat Maaike twee jokers en Stijn een vrijstelling had. Dus er klopt iets grondig niet in elk geval.

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #478 Gepost op: 7-03-2025, 15:38:29 »
Bedankt voor je overzicht, Cinner! Ik heb de eerste tijd half op Stijn, half op Roos gezeten en dan met name door die joker-hint. Vond het heel bijzonder hoe Roos er de nadruk oplegde.
Of Roos nu de mol of kandidaat is, ik heb van haar spel genoten. Van heel veel kandidaten trouwens.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #479 Gepost op: 7-03-2025, 15:40:11 »
Sophie leek te denken dat ze op de goede Mol zat maar pech had dat Maaike twee jokers en Stijn een vrijstelling had. Dus er klopt iets grondig niet in elk geval.
Ja klopt dat was toen ze net afviel, maar ik denk echt bijna zeker dat zij echt fout zit en dat ze bij niet de mol nog lekker ons laten denken dat ze nog steeds Roos als mol heeft. Of juist niet, door het feit dat ze de pot aan de Roos gaf.

Maar het blijft inderdaad lastig om hier echt een mening over te geven. Ik blijf van mening dat Sophie op Roos zat toen ze eruit ging en Nora ook.