Je bent vrij om te vinden wat je wil uiteraard cinner. Roos kan best de mol zou zijn, sure, ga je gang. Maar wat jij doet is argumenteren dat Stijn een slechte mol zou zijn als hij de mol is. En dat hij het daarom niet is.
Dat zit dan in jouw hoofd, dat ik zou menen 'dat hij het daarom niet is'. Ik heb al verschillende malen in verschillende topics voor onze discussie hier aangegeven dat ik denk dat het forum gelijk zal hebben dat Stijn de mol is maar dat ik nog vast houd aan Roos. Ik heb zelfs - ook vóór onze discussie - geuit dat ik denk dat de spullen die ze op de markt moesten kopen, sterk naar Stijn verwijzen. De doerian, het voetbalshirt, de blauwe bril, het zout.
Dat vind ik vervelend, helemaal als het gepaard gaat met een zwakke argumentatie. Roos heeft meer geld opgehaald dan Stijn en is ook meer verdacht door de kandidaten. Dat staat gewoon vast.
Dat hangt er vanaf hoe je Follow The Money in kaart brengt. En meerdere mollen brachten meer geld in de pot dan sommige kandidaten. Het staat dus niet vast dat meer geld ophalen en verdacht worden door de finalisten per definitie betekent dat iemand - in dit geval Stijn - de mol moet zijn.
Je laat je puur leiden door je tunnel om anderen als mol slecht te beoordelen. Dingen posten als “als Stijn het is, dan is wat mij betreft de regie de mol”. Dat is puur onvermogen om toe te geven dat je zelf wel eens de boel niet goed geanalyseerd hebt. En ja, dat vind ik niet netjes.
Als Roos of Maaike het is kunnen ze wat mij betreft nog steeds een hele goede mol zijn. Dat is het verschil tussen ons.
Nogmaals, ik heb drie weken geleden al aangegeven dat Stijn waarschijnlijk de mol is. En mijn beoordeling van Stijn als mol komt uit de beelden, niet vanuit mijn tunnel. Het is ook niet de eerste keer dat ik en vele anderen menen dat de regie een te grote rol pakt. Klaas was eigenlijk best een goede mol maar de regie gaf hem (per ongeluk neem ik aan) compleet weg. Merel werd zelfs ingezet als regie assistent. In dit seizoen zijn de meeste mensen het erover eens dat de 'veiling' erg gestuurd is door een keer Nora en twee keer Maaike aan te tikken zodat de kans groot was dat twee hoge bedragen tegenover elkaar zouden komen te staan en een groot bedrag uit de pot gehaald zou worden.
En je kan mij blijven schofferen tot je een ons weegt. Stijn heeft in een aantal opdrachten nul invloed uitgeoefend en anderen hebben voor de mol - wie het ook is - geld uit de pot gehouden. Dat wordt niet anders omdat je mij persoonlijk niet moet.
Let wel, jij zit me in het Roos Moggré topic al verscheidene keren te verwijten dat ik in de Roos Moggré tunnel zit. Uit te lachen dat ik dingen uitlicht die mogelijk Roos Moggré als mol kunnen aanwijzen. Geeft sarcastische jij-bakken dat ik op Roos Moggré blijf zitten. Niet in het Stijn de Vries topic, in het Roos Moggré topic dus.
Wat zou je er van vinden als ik dat bij jou ging doen in het Stijn de Vries topic? Je kwam uitlachen en suggereren dat je een idioot bent. Of wacht, dat zou ik niet doen. Dát is het verschil tussen ons.