Auteur Topic: [Kandidaat] Roos Moggré  (gelezen 73902 keer)

Offline Marimol

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Roos Moggré
« Reactie #360 Gepost op: 23-02-2025, 12:20:39 »
Ik moet alles nog terugkijken maar zie nog geen reden om van Roos af te stappen. In eerste instantie vond ik de positiekeuze van Stijn bij kokkerellen verdacht maar eigenlijk is Roos de tussenschakel en kan vanuit deze positie meer invloed uitoefenen op wat Maaike moet doen. In het hotel heeft Roos het minste geld verdiend en bij de zoutopdracht vertraagde ze enorm in het begin waardoor er aan het eind tijdgebrek ontstond.

Ik heb het al voorbij zien komen maar kan het niet terugvinden ( de zoekfunctie werkt niet) maar op ieder kamer staat wederom een lampje een zgn. Bullseye. Ray heeft eenzelfde lampje op het vliegveld...dus een lampje dat door de productie is neergezet.

Een bullseye is bij darten een Roos.....
En was Bullseye ook geen schurk in stripboeken.....
« Laatst bewerkt op: 23-02-2025, 12:24:25 door Marimol »

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #361 Gepost op: 23-02-2025, 12:31:34 »
Juist daarom denk ik dat zij het niet is.  Haar nepmolgedrag kan ik anders wel appreciëren, ik vind het bijwijlen hilarisch.
Ik snap echt dat mensen Roos irritant vinden met haar nepmolgedrag, maar ik blijf het inderdaad ook hilarisch vinden om naar haar te kijken. En die badkuip hoe geweldig was dit, echt zo geweldig!  ::bravo:: Ook al denk ik wel dat ze gewoon echt super bang was en dit, maar deed.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #362 Gepost op: 23-02-2025, 12:36:21 »
Roos is niet veranderd t.o.v. het begin. Ook voordat de mol gekozen was, was ze duidelijk aan het trollen. Het past volledig bij het personage dat ze neerzet om dat voort te zetten. Het was veel opvallender geweest als ze opeens niet was opgevallen. Als mol zou ik het echt fantastisch vinden dat ze zo openlijk alles verpest. Als kandidaat is het een succesvolle strategie om zelf de echte mol te vinden en je medekandidaten eruit te spelen. Roos zorgt in ieder geval voor een memorabel seizoen.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #363 Gepost op: 23-02-2025, 12:41:16 »
Ja, ze was vanaf begin af aan zo, dat kan je niet eens veranderen na dat er een mol is. Ik vind nog steeds dat ze kandidaat is, maar met een geweldige strategie zelf heel verdacht overkomen waardoor andere op jou uitvliegen en zij zelf zo rustig de echte mol kan zoeken door goed te spreiden.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #364 Gepost op: 23-02-2025, 13:10:21 »
Roos is niet veranderd t.o.v. het begin. Ook voordat de mol gekozen was, was ze duidelijk aan het trollen.
Van Dale definieert trollen als: "zich op internet stelselmatig misdragen door te schelden, te pesten, te dreigen enz."
Dat is volgens mij niet wat Roos deed voordat de mol gekozen was.
Wat ze wel deed is (als enige) blijven volhouden dat zij geen kans maakte op een joker, terwijl het bovendien al vrij duidelijk was dat niet alleen de 5 die waren aangeduid, maar ook de andere 5 te horen hadden gekregen dat ze kans maakten op een joker.
Wat Roos hier overduidelijk deed was liegen. Liegen wordt vaak in een adem genoemd met bedriegen, wat een mol geacht wordt om te doen. Ik denk dat Roos daarom heeft besloten om hierna zoveel mogelijk te liegen en bedriegen.

Offline Antonetta

• Forumlid
  • may the best mol win
« Reactie #365 Gepost op: 23-02-2025, 13:16:38 »
Waar is de verdraagzaamheid? De kandidaten en mollen kunnen het niet iedereen naar de zin maken, het zou ook een saaie boel worden. Persoonlijk vind ik Roos verfrissend, of je het irritant vind zegt niet zoveel over Roos.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #366 Gepost op: 23-02-2025, 13:32:35 »
Op Schiphol en in het vliegtuig mochten de kandidaten niet opvallen. Roos vergeet haat haar telefoon, smeekt met veel bombarie de deur van het vliegtuig open te doen, rent naar de coffeecorner om haar telefoon te vinden en rent het vliegtuig terug in. Ze had niet meer op kunnen vallen dan ze deed  ::rofl::.

Bij de jokeropdracht liegt ze niet alleen, ze probeert dat met een stalen gezicht vol te houden tot Rik het anders duidelijk uit gaat spreken. Ze kwam aanvankelijk geloofwaardig over dus kan goed liegen en bedriegen en valt ook hier op in brutaliteit. In de biecht geeft ze ook aan dat ze de jokers wil en voor haar zelf gaat.

Dat was dus al haar strategie vermengd met haar persoonlijkheid. Of ze Mol of kandidaat is, kon ze daar niet ineens van gaan afwijken toen de Mol gekozen was.

En waarom zou ze ook? Als Mol kan ze zo in your face mollen. Als kandidaat heeft ze anderen eruit gespeeld om zelf de Mol te vinden en in de finale te geraken. Hoe dan ook heeft ze het goed gedaan en is ze smaakmaker van het seizoen geweest.

Offline Cmolfan

• Forumlid
« Reactie #367 Gepost op: 23-02-2025, 13:35:40 »
Ik moet alles nog terugkijken maar zie nog geen reden om van Roos af te stappen. In eerste instantie vond ik de positiekeuze van Stijn bij kokkerellen verdacht maar eigenlijk is Roos de tussenschakel en kan vanuit deze positie meer invloed uitoefenen op wat Maaike moet doen. In het hotel heeft Roos het minste geld verdiend en bij de zoutopdracht vertraagde ze enorm in het begin waardoor er aan het eind tijdgebrek ontstond.

Ik heb het al voorbij zien komen maar kan het niet terugvinden ( de zoekfunctie werkt niet) maar op ieder kamer staat wederom een lampje een zgn. Bullseye. Ray heeft eenzelfde lampje op het vliegveld...dus een lampje dat door de productie is neergezet.

Een bullseye is bij darten een Roos.....
En was Bullseye ook geen schurk in stripboeken.....

De O in het bord bovenop het Hotel was ook een soort bullseye:)

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #368 Gepost op: 23-02-2025, 13:42:00 »
Ik zou het alleen leuk vinden als de mol zo openlijk saboteert maar toch onverdacht is bij de kandidaten (Jurre).
Als Roos de mol is dan is ze zeker niet onverdacht bij haar medekandidaten gebleven.
Voor mij dan een slechte mol

Als kandidaat vind ik haar alleen maar irritant.
Een beetje nepmollen is leuk en houdt het spannend, iedere opdracht volledig saboteren is niet leuk om naar te kijken.

Volledig mee eens!

Offline Cmolfan

• Forumlid
« Reactie #369 Gepost op: 23-02-2025, 13:51:32 »
Ik vind Roos juist strategisch heel sterk en gewaagd. Ze geeft het seizoen kleur en speelt als ze de Mol niet is juist heel slim door haar andere kandidaten af te leiden zodat ze zelf meer ruimte overheeft om de Mol in het vizier te krijgen/houden. Dat ze in deze fase door medekandidaten wordt verdacht is wellicht niet zo gek als je als mol niet bent voorbereid...mogelijk dwingt dat je ook om juist best opvallende acties te doen omdat je minder in staat bent om te schakelen bij verschillende scenario's. In het verlengde daarvan doet ze het als Mol juist ontzettend goed.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #370 Gepost op: 23-02-2025, 14:12:50 »
Van Dale definieert trollen als: "zich op internet stelselmatig misdragen door te schelden, te pesten, te dreigen enz."
Dat is volgens mij niet wat Roos deed voordat de mol gekozen was.
Wat ze wel deed is (als enige) blijven volhouden dat zij geen kans maakte op een joker, terwijl het bovendien al vrij duidelijk was dat niet alleen de 5 die waren aangeduid, maar ook de andere 5 te horen hadden gekregen dat ze kans maakten op een joker.
Wat Roos hier overduidelijk deed was liegen. Liegen wordt vaak in een adem genoemd met bedriegen, wat een mol geacht wordt om te doen. Ik denk dat Roos daarom heeft besloten om hierna zoveel mogelijk te liegen en bedriegen.

Jammer dat je mijn bericht totaal uit de context haalt en mij daarin in een slecht daglicht plaatst. Met trollen bedoel ik bewust alles saboteren, op een zodanige manier dat je er niet omheen kunt. (Al ruim voor het internettijdperk gebruikte ik dit woord al op deze manier.) Het laatste wat ik wil beweren is dat Roos aan het schelden, pesten of dreigen is.

Ik vind de strategie van Roos verfrissend en hij levert memorabele televisie op. Als ze de mol is, vind ik het fantastisch wat ze doet. Ze is dan de eerste die dit durft, sinds Milouska, erg cool. Dan kan ik niet wachten op wat ongetwijfeld hilarische molbiechten zullen zijn. Als ze kandidaat is, heeft ze ook hoog spel gespeeld. Het is immers nogal risicovol om jezelf zo buiten de groep te plaatsen. Je ziet op de zoutvlakte ook dat de groep haar het liefste zo snel mogelijk uit het spel werkt. Tegelijkertijd weet ze van zichzelf dat ze niet de mol is, dus kan ze rustig kijken wie het dan wel écht is. Op dit moment is ze de enige die op Stijn inzet, als Stijn de mol is, heeft haar strategie gewerkt.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #371 Gepost op: 23-02-2025, 14:31:27 »
Het was en is niet mijn bedoeling om jou of Roos in een kwaad daglicht te plaatsen. Ik kan niet raden wat jou definitie van trollen is, dus hanteer ik een neutrale definitie, in dit geval Van Dale. Ik wou hiermee alleen aangeven dat Roos consekwent is in haar gedrag en in wezen zijn we het ook met elkaar eens denk ik.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #372 Gepost op: 23-02-2025, 15:43:08 »
Het is immers nogal risicovol om jezelf zo buiten de groep te plaatsen. Je ziet op de zoutvlakte ook dat de groep haar het liefste zo snel mogelijk uit het spel werkt.

Kleine kanttekening: Het is Roos die hier tegen de groep zegt dat ze iemand moeten sturen die te vertrouwen is, zodat er voor het geld gekozen wordt en niet voor een envelop. We weten niet of Roos op basis daarvan is gekozen of omdat ze haar juist niet vertrouwen, maar de edit suggereert het eerste.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #373 Gepost op: 23-02-2025, 15:48:08 »
Van deze drie kandidaten vertrouwde niemand Roos, dan is dit een gekke edit geweest. Maar de rest van de aflevering bewees dat en ik weet echt bijna zeker dat Sophie op Roos zat, net zoals Maaike.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #374 Gepost op: 23-02-2025, 19:51:18 »
Het viel me op dat Roos tijdens de zoutopdracht  "I wanna to see the rainbow high in the sky" begint te zingen. Maaike vraagt waarom ze dat nummer zingt. Volgens Roos is het haar hardloopnummer.

Bij de introductie van dit seizoen, waarin Rik op het helidek zegt:"Dit hebben we nog nooit gedaan". en waarin we shots zien van oud mollen  zien we ingemonteerd een wolkenkrabber met een scherm waarin we voor het mollogo een regenboog gemonteerd zien. Als ik het me goed herinner is dit al eens gekoppeld aan Stijn maar nu Roos in een opdracht zingt over een regenboog lijkt het me geen toeval.
Vooral omdat het geëdit is.

Is Roos de nieuwe mol tussen al die oud mollen?

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #375 Gepost op: 23-02-2025, 19:53:17 »
Ja deze gaat rond op youtube.
Eindelijk ook een hint naar Roos

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #376 Gepost op: 23-02-2025, 20:08:28 »
oh, niet gezien, het viel me op bij het terugkijken dat ze zong over een regenboog. Ik heb het tijdens de aflevering niet eens gehoord.

Ook opvallend Roos vraagt steeds via de porto hoe het er voor staat bij iedereen.De anderen geven dan braaf door waar ze zijn. Heel handig voor een mol om de locatie van de anderen  te weten.....

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #377 Gepost op: 23-02-2025, 20:45:39 »
De O in het bord bovenop het Hotel was ook een soort bullseye:)

Ja klopt, het komt een paar keer duidelijk in beeld met een knipperende roos.  ;D
Echter op foto's van het hotel zelf kan ik het niet terug vinden.....

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #378 Gepost op: 23-02-2025, 20:47:57 »
Het zou kunnen, maar sinds die badeendjes durf ik me niet meer aan dit soort (al dan niet) hints te branden.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #379 Gepost op: 24-02-2025, 05:51:54 »
Vond wel apart dat ze bij haar laatste test voor Stijn ging 'of Maaike moet heel goed spelen' alsof Sophie al was afgestreept. Beetje alsof die biecht pas na de excecutie heeft plaatsgevonden (of er is gewoon in geknipt)