Auteur Topic: [Kandidaat] Roos Moggré  (gelezen 73888 keer)

Offline Sibbeltje

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Roos Moggré
« Reactie #300 Gepost op: 19-02-2025, 17:17:25 »
Kan zijn dat ik er overheen heb gelezen, maar Roos doet mij denken aan Milouska (ook jeugdjournaal)…
Zij deed zich ook veel dommer en onhandiger voor, werd ook het buitenbeentje van de groep. Maar de grootste vergelijking is dat zij als mol perse het telefoontje met de mol wilde winnen in een opdracht, om zo haar identiteit te bewaken. Zou Roos dat niet exact hetzelfde hebben met de tablet? Dat is toch geen info die je als mol bij de kandidaten wil hebben? Dus of zelf pakken (en zij had als enige die info) of voorkomen dat iemand anders hem pakt…

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #301 Gepost op: 19-02-2025, 18:18:10 »
Maar hoe kon zij van tevoren weten dat zij en Sam de quiz spel met alle vragen zou winnen? Zeker, omdat Sam de vragen moest beantwoorden, Roos en de molloten hielpen alleen wanneer nodig. Sophie en Nora konden ook winnen of zelfs eventueel Maaike en Stijn.

Maar verder zou Roos inderdaad hetzelfde als Milouska kunnen spelen, als zij de mol is. Roos is echt wel een slimme dame, alleen wel behoorlijk chaotisch volgens haar eigen woorden.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2025, 18:23:27 door Mol1991 »

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #302 Gepost op: 19-02-2025, 18:48:56 »
Kan zijn dat ik er overheen heb gelezen, maar Roos doet mij denken aan Milouska (ook jeugdjournaal)…
[/quote

Roos doet geen jeugdjournaal. Wel EenVandaag op tv en radio.

Maar hoe kon zij van tevoren weten dat zij en Sam de quiz spel met alle vragen zou winnen? Zeker, omdat Sam de vragen moest beantwoorden, Roos en de molloten hielpen alleen wanneer nodig. Sophie en Nora konden ook winnen of zelfs eventueel Maaike en Stijn.

Maar verder zou Roos inderdaad hetzelfde als Milouska kunnen spelen, als zij de mol is. Roos is echt wel een slimme dame, alleen wel behoorlijk chaotisch volgens haar eigen woorden.
]

Dat kon ze niet weten. Het zou ook interessant zijn te weten hoe de groepen zijn gemaakt. Die lijken hier door de regie zijn ingedeeld.

Maar goed, had Sam verloren dat had Roos de kandidaten met informatie tegen moeten zien te houden. Vond het ook opvallend dat Roos van alles doet voor het tablet en niemand haar een strobreed in de weg heeft gelegd.

In het echt schijnt ze ook een flapuit te zijn met het hart op de tong en soms per ongeluk nogal beledigend. Haar man zou veel rustiger zijn en daar wat tegenwicht in bieden.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #303 Gepost op: 19-02-2025, 18:51:30 »
Roos deed vroeger het jeugdjournaal.

Dan lijkt Roos een beetje op mij, ik heb ook de hart op de tong en soms idd per ongeluk beledigdend  ;)
« Laatst bewerkt op: 19-02-2025, 18:57:48 door Mol1991 »

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #304 Gepost op: 20-02-2025, 16:17:35 »
Roos zit niet op de ideale positie in de quizopdracht, maar als ze wist dat Sam geen programmakenner is, kan de telefoon ook geen kwaad.

Stijn die als eerste afvalt, is het meest onmolse aan die opdracht. Toch puntjes voor Roos hier.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #305 Gepost op: 20-02-2025, 17:38:05 »
Roos deed vroeger het jeugdjournaal.

Dan lijkt Roos een beetje op mij, ik heb ook de hart op de tong en soms idd per ongeluk beledigdend  ;)

Ah ja ik zie het, wel elf jaar geleden inmiddels. Nooit geweten.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #306 Gepost op: 21-02-2025, 07:59:14 »
Roos zit niet op de ideale positie in de quizopdracht, maar als ze wist dat Sam geen programmakenner is, kan de telefoon ook geen kwaad.

Stijn die als eerste afvalt, is het meest onmolse aan die opdracht. Toch puntjes voor Roos hier.

Maar het afvallen/punten gingen op basis van het raden of andere logen toch? De vragen waren alleen voor de pot

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #307 Gepost op: 21-02-2025, 08:44:54 »
Maar het afvallen/punten gingen op basis van het raden of andere logen toch? De vragen waren alleen voor de pot
Ja, als je je vraag zelf had geantwoord ging er geld in de pot. Met hulp niet, wat ik herinner.
En Stijn vroeg bij elke vraag hulp, dus heeft geen geld opgeleverd voor deze opdracht. Dus dit is heel erg Mols.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #308 Gepost op: 21-02-2025, 14:16:44 »
Ja, als je je vraag zelf had geantwoord ging er geld in de pot. Met hulp niet, wat ik herinner.
En Stijn vroeg bij elke vraag hulp, dus heeft geen geld opgeleverd voor deze opdracht. Dus dit is heel erg Mols.

Zelf de vraag beantwoorden leverde 200 euro op, degene aan de telefoon de vraag beantwoorden leverde 100 euro op, aan de molloten vragen leverde geen geld op.

Aangezien niemand van de quiz spelers een fout antwoord heeft gegeven, is aan de telefoon zitten de beste molpositie.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #309 Gepost op: 21-02-2025, 14:51:47 »
Zelf de vraag beantwoorden leverde 200 euro op, degene aan de telefoon de vraag beantwoorden leverde 100 euro op, aan de molloten vragen leverde geen geld op.

Aangezien niemand van de quiz spelers een fout antwoord heeft gegeven, is aan de telefoon zitten de beste molpositie.
Oké bedankt dat wist ik niet meer. :)
Toch denk ik dat je beter als de mol vragen kan beantwoorden dan waar Maaike en Roos zat, maar het zou zeker weten kunnen.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #310 Gepost op: 21-02-2025, 15:13:42 »
Oké bedankt dat wist ik niet meer. :)
Toch denk ik dat je beter als de mol vragen kan beantwoorden dan waar Maaike en Roos zat, maar het zou zeker weten kunnen.

In theorie wel maar dan zou je verwachten dat toch minstens een vraag fout zou zijn beantwoord.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #311 Gepost op: 21-02-2025, 15:26:46 »

Inderdaad, maar je kan redeneren dat de mol zelf het in de hand wil houden, je gaat niet alles doorsturen, dus waar de mol zit op dat vlak maakt niet uit. Voor de prijs is het wel interessant die zelf te kunnen winnen en dan heb je als quizzer iets meer macht. Maar Sam wint die dus en die is niet de mol. 

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #312 Gepost op: 21-02-2025, 16:19:43 »
Maar in die quiz krijgt per definitie toch een iemand die niet de mol is de informatie...?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #313 Gepost op: 21-02-2025, 16:39:06 »
In theorie wel maar dan zou je verwachten dat toch minstens een vraag fout zou zijn beantwoord.
Ja, maar als Maaike het goede antwoord doorgeeft was het steeds met hulp van molloten (dus geen geld), dan kan je makkelijk het antwoord goed zeggen, omdat er toch geen geld werd verdiend.
En zou Maaike zelf het antwoord geven en hij zegt het fout, valt het toch heel erg op bij Maaike en dan zou zij volledig Stijn verdenken.

Maar wat we weten heeft Stijn alle vragen niet zelf beantwoord, heeft hij hulp ingeschakeld, Maaike wist ook geen enkele antwoord en heeft de molloten om hulp gevraagd, dus dit groepje heeft geen enkel geld opgeleverd.

Zou Roos de mol zijn, had ze gewoon pech dat ze met Sam zat, die redelijk veel wist.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #314 Gepost op: 21-02-2025, 17:00:21 »
Ja, maar als Maaike het goede antwoord doorgeeft was het steeds met hulp van molloten (dus geen geld), dan kan je makkelijk het antwoord goed zeggen, omdat er toch geen geld werd verdiend.
En zou Maaike zelf het antwoord geven en hij zegt het fout, valt het toch heel erg op bij Maaike en dan zou zij volledig Stijn verdenken.

Maar wat we weten heeft Stijn alle vragen niet zelf beantwoord, heeft hij hulp ingeschakeld, Maaike wist ook geen enkele antwoord en heeft de molloten om hulp gevraagd, dus dit groepje heeft geen enkel geld opgeleverd.

Zou Roos de mol zijn, had ze gewoon pech dat ze met Sam zat, die redelijk veel wist.

Sam wist een onnoemelijk makkelijke vraag en Sophie ook. Verder hebben ze alles door gesluisd en iedereen aan de telefoon heeft het de molloten gevraagd.

Denk dat we er niet gek veel uit kunnen halen eigenlijk.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 21-02-2025, 17:03:16 »
Sam wist een onnoemelijk makkelijke vraag en Sophie ook. Verder hebben ze alles door gesluisd en iedereen aan de telefoon heeft het de molloten gevraagd.

Denk dat we er niet gek veel uit kunnen halen eigenlijk.
Maar Stijn die al sinds zijn 15e wie is de mol kijkt, had echt wel wat vragen goed moet hebben. Ook al hadden Sophie en Sam misschien iets makkelijkere vragen, dan kan je ook afvragen waarom kreeg Stijn lastigere vragen. Is daar een reden voor?! Moest hij als mol als eerst eruit met Maaike en geen geld verdienen.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #316 Gepost op: 21-02-2025, 17:20:20 »
Maar Stijn die al sinds zijn 15e wie is de mol kijkt, had echt wel wat vragen goed moet hebben. Ook al hadden Sophie en Sam misschien iets makkelijkere vragen, dan kan je ook afvragen waarom kreeg Stijn lastigere vragen. Is daar een reden voor?! Moest hij als mol als eerst eruit met Maaike en geen geld verdienen.

Ik hoop nog steeds dat het programma niet vervallen is in 'de regie is de Mol'.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #317 Gepost op: 21-02-2025, 18:13:59 »
Ik hoop nog steeds dat het programma niet vervallen is in 'de regie is de Mol'.
We gaan het zien, maar ik denk dat als Stijn de mol is, hij heel erg focust op een slecht liegende kandidaat spelen. Dit is dan ook zijn tactiek geweest bij wie van de drie en bij dit spel om te verzorgen dat hij geen geld verdiend en de groep daardoor ook minder. En dan kunnen ook de kandidaten en de kijkers denken waarschijnlijk is Stijn niet de mol, want ik zie dat hij liegt en zo zou de mol niet spelen, want die kan heel goed liegen.

Maar zullen we nu weer focussen op Roos hier.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2025, 18:17:02 door Mol1991 »

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 21-02-2025, 22:59:58 »
We gaan het zien, maar ik denk dat als Stijn de mol is, hij heel erg focust op een slecht liegende kandidaat spelen. Dit is dan ook zijn tactiek geweest bij wie van de drie en bij dit spel om te verzorgen dat hij geen geld verdiend en de groep daardoor ook minder. En dan kunnen ook de kandidaten en de kijkers denken waarschijnlijk is Stijn niet de mol, want ik zie dat hij liegt en zo zou de mol niet spelen, want die kan heel goed liegen.

Maar zullen we nu weer focussen op Roos hier.

Dat zou ik persoonlijk een slechte en ietwat absurde tactiek vinden.

Het is ook wat vreemd. Roos krijgt onverwachts een tien voor haar houtbewerking en is bij veel mensen direct mol af omdat ze het risico genomen zou hebben geld in de pot te spelen. Stijn liegt onnoemelijk slecht bij wie van de drie maar wordt als Mol aangewezen terwijl hij nog meer risico heeft genomen dat er flink gld in de pot zou komen.

Maar inderdaad, we zullen het zien. Ik vermoed in de laatste aflevering pas, ze komen vast beiden in de finale.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #319 Gepost op: 21-02-2025, 23:22:57 »
Ja ik ook een beetje alleen zou het mij niet verbazen (hoe ik hem hier zie), maar we weten helaas wel dat de kandidaten de mol gekozen heeft. Dus het kan tegenvallen en dat we liever iemand anders willen hebben als mol. Maar het kan ook meevallen als hij het is, want we weten nog niet eens zijn tactiek en zijn acties.

Ik vind zelf de tactiek van Roos ook beetje vreemd, maar ze speelt het wel lekker brutaal als zij de mol is.

Ik geloof inderdaad ook dat er pas duidelijkheid is in aflevering 10.