Auteur Topic: [Kandidaat] Roos Moggré  (gelezen 73860 keer)

Offline Fedde

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Roos Moggré
« Reactie #280 Gepost op: 16-02-2025, 17:48:26 »
"Ik ben kapot na deze dag. Als ik denk dat ook de mol ook gewoon kapot is aan het eind van alle dagen..."

Dit zei Roos bij het invullen van de test. De uitspraak zette mij even op scherp. Zou ze daarmee op zichzelf doelen? De mol is kapot aan het einde van een dag, dus ben ik het ook, want ik ben de mol?"

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #281 Gepost op: 16-02-2025, 19:11:21 »
Bij het terugkijken viel me op dat de dames (nonnen?) de kistjes met de finalevrijstelling op de tafel zetten met de voorkant naar Roos. Omdat Stijn  in de kistjes mag kijken moet Rik ze omdraaien. Als je de (gebeitste?) kistjes nader bekijkt zie je dat er wat verschillen/beschadigingen/krassen te zien zijn. Zou Roos (met voorkennis) hieraan het kistje met de vrijstelling herkend hebben en zoals het al leek, de vrijstelling aan Stijn gegund hebben? Ze leek heel gemakkelijk overstag te gaan. In het kistje met de vrijstelling zitten 2 streepjes net boven het slot maar ook andere krassen/vlekken zijn zichtbaar aan de buitenkant van het kistje waar geen vrijstelling in zit.

Ik vond overigens de reactie van Stijn oprecht overkomen.

Goed gezien. Maar het was toch niet te voorspellen dat ze in de finale van dat spel terecht zou komen? (hoop ik ook want dan zou het wel heel flauw worden).

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #282 Gepost op: 16-02-2025, 20:01:54 »
Als je de mol bent ga je juist niet zo makkelijk overstag. Dan maak je er een hele show van, als je toch voorkennis hebt. Ik vind het dus juist helemaal niet op Roos wijzen als mol.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #283 Gepost op: 16-02-2025, 20:06:43 »
Goed gezien. Maar het was toch niet te voorspellen dat ze in de finale van dat spel terecht zou komen? (hoop ik ook want dan zou het wel heel flauw worden).
Nee, dat is waar. Het is niet precies te voorspellen wat de afloop van het spel is. Ik vermoed echter wel dat  het aantikken door Rik invloed had op het verloop. Misschien had Roos helemaal geen hint nodig en kon ze, als ze de mol is, wel aanvoelen dat een kandidaat een finalevrijstelling niet weg zou geven. Het was iig vreemd dat ze zo snel opgaf om zelf de vrijstelling te krijgen.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #284 Gepost op: 16-02-2025, 20:10:49 »
Nee, dat is waar. Het is niet precies te voorspellen wat de afloop van het spel is. Ik vermoed echter wel dat  het aantikken door Rik invloed had op het verloop. Misschien had Roos helemaal geen hint nodig en kon ze, als ze de mol is, wel aanvoelen dat een kandidaat een finalevrijstelling niet weg zou geven. Het was iig vreemd dat ze zo snel opgaf om zelf de vrijstelling te krijgen.

Goed opgemerkt, dat van die streepjes op het kistje. Maar als de mol op die manier vooraf weet dat de vrijstelling in dat kistje zit, snap ik niet waarom Roos dan dat kistje niet kiest. Een mol die meedogenloos zwaar doorpakt bij de bieding (7000 ballen) gaat nooit of te nimmer dat laten liggen. Ik vind het argument “ze gunt het Stijn” om die vrijstelling te pakken niet te rijmen met een vooraf ingelichte mol.
Dus ik twijfel aan de “signaalfunctie” van die kleine verschillen tussen de kistjes.

« Reactie #285 Gepost op: 16-02-2025, 20:29:59 »
Nee, dat had haar nog verdachter gemaakt. Nu weet niemand van die 7000 en is er nog enige twijfel over haar.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #286 Gepost op: 16-02-2025, 20:34:24 »
De combinatie van 7000 euro bieden en het dan uiteindelijk bewust proberen niet te winnen is gewoon heel onlogisch. Als je 7000 uiteindelijk te verdacht vindt, biedt het dan niet. 7000 bieden is alleen logisch als je het ook daadwerkelijk wil binnenhalen. Als je toch voor de 5000 gaat bij de keuze tussen 7000 en 5000 omdat dat toch al hoog genoeg is dan had je dat net zo goed gelijk kunnen bieden namelijk.

Lijkt mij een groot argument tegen Roos als mol.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #287 Gepost op: 16-02-2025, 20:44:35 »
Nee, dat had haar nog verdachter gemaakt. Nu weet niemand van die 7000 en is er nog enige twijfel over haar.
Iedereen weet van die 7000. Het was n vraag bij de test.

Je kan je afvragen of die testvraag er geweest was als de mol 7000 had geboden en erover gelogen had. Dan hadden ze die vraag vast weggelaten

« Reactie #288 Gepost op: 16-02-2025, 20:51:27 »
Misschien vergis ik me, maar ze weten toch wie er 7000 had geboden? Sophie loog ook.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #289 Gepost op: 16-02-2025, 20:55:28 »
Ja 2 liegen. Als 1 van hun de mol was was die vraag er denk niet geweest. Het maakt de mol verdachter. Onnodig

Zeker omdat 1 vd 2 mss afvalt straks en er nog maar 1 optie over is die loog over de 7000

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #290 Gepost op: 17-02-2025, 14:37:49 »
Tuurlijk was die vraag er wel geweest. De mol gaat niet doodleuk zeggen 'ik bied 7000', maar de vraag uit de test halen, zou de mol dan weer onnodig helpen.

Offline Danoontje88

• Forumlid
« Reactie #291 Gepost op: 17-02-2025, 17:12:36 »
Roos heb ik zelf na het houtbewerken definitief afgeschreven. Mocht ze het toch zijn, dan vind ik het oprecht vaag, dat ze 1500 euro gaat riskeren door een 10 te halen door de regels perfect te volgen. Sorry, dat kan je in mijn ogen echt niet verantwoorden als mol.

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #292 Gepost op: 17-02-2025, 18:45:52 »
Komt vaak genoeg voor dat de mol het een keertje goed doet om minder verdacht te zijn.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #293 Gepost op: 17-02-2025, 21:58:32 »
Anna ging vorig jaar ook nog voor meer geld in de finale ipv mollen, sor was helaas niet de mol.

Offline Cmolfan

• Forumlid
« Reactie #294 Gepost op: 17-02-2025, 22:05:14 »
Roos maakt zich juist minder verdacht door heel hoog te bieden (alleen een fanatieke kandidaat zou toch zoiets doen om per se de finale te willen halen) en laat dan slim Stijn de vrijstelling winnen zodat hij degene is die uiteindelijk 5000,- uit de pot haalt en zij dus uit de wind blijft…

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #295 Gepost op: 17-02-2025, 22:07:38 »
Zomaar wat Roos uitspraken/biechten.
Het is wel op het scherpst van de snede allemaal. Er zijn er vast nog wel meer.

Afl.1 Sophie: Iemand gaat straks slapen en denken
Roos: O my god hoe ga ik deze klus klaren.

Afl. 7
Maar 300 euro uit de pot. De mol heeft daarvan genoten maar ik was stiekem ook blij.

Maar ik deed ook deze die Nora deed, maar ik ben niet de mol (handen voor gezicht in lift)

Ik ben kapot aan het eind van de dag dus ik denk dat de mol ook kapot is aan het einde van alle dagen.
Ik dacht dat vind ik ook nog waardevolle informatie. Kijk zon Stijn die lult maar door de hele dag , het kan bijna niet waar zijn dat hij nog ruimte heeft om te mollen.
Kun je nog wel een Stijn zijn permanent als je ook nog een mol bent.
Als jij het bent Stijn so well played Als jij het bent met alle ruis die jij veroorzaakt en de grappen die je maakt de hele dag.

Offline Danoontje88

• Forumlid
« Reactie #296 Gepost op: 17-02-2025, 22:22:52 »
Anna ging vorig jaar ook nog voor meer geld in de finale ipv mollen, sor was helaas niet de mol.

Haha, ik zat vorig jaar dan ook op Sor en niet op Anna. Ik zat vanaf het begin op hem en wilde niet uit mijn tunnel :P

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #297 Gepost op: 19-02-2025, 11:17:19 »

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #298 Gepost op: 19-02-2025, 15:31:23 »
Roos heb ik zelf na het houtbewerken definitief afgeschreven. Mocht ze het toch zijn, dan vind ik het oprecht vaag, dat ze 1500 euro gaat riskeren door een 10 te halen door de regels perfect te volgen. Sorry, dat kan je in mijn ogen echt niet verantwoorden als mol.

Door haar is er wel een groot deel van het geld niet verdient. Als je nu eenmaal goed bent in die dingen is het helemaal verpesten ook extreem mols.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #299 Gepost op: 19-02-2025, 16:25:56 »
Door haar is er wel een groot deel van het geld niet verdient. Als je nu eenmaal goed bent in die dingen is het helemaal verpesten ook extreem mols.

Bovendien ligt het niet voor de hand dat ze wist dat ze een tien zou halen. Net als iedereen inclusief Stijn verbaasd was dat Stijn een zeven en een half haalde met zijn weg gebutste oog.