Auteur Topic: [Kandidaat] Sam Hagens  (gelezen 27524 keer)

Offline johan1973

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Sam Hagens
« Reactie #80 Gepost op: 26-01-2025, 16:21:01 »
Ja hij is sturend, maar wel vanuit een kandidatenrol. Als mol hou je je hier juist liever wat afzijdig zodat je in het spookhuis terecht kunt komen

Precies.

Hij is gebrand op het halen van jokers; doet er alles aan om de finale te halen.
Met Sophie gevochten om een joker die niet van hem is, maar hij heeft nu een direct duel met Sophie verloren.
Ze kregen allebei een groen scherm en kunnen wel eens dicht bij elkaar in de buurt zitten.

Hij wil niet mol zijn, maar winnaar.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #81 Gepost op: 26-01-2025, 18:13:06 »
Hij wil niet mol zijn, maar winnaar.

En dat is dus precies de perfecte dekmantel voor een Mol met de ambitie de allerbeste ooit te zijn.    ::vergroot::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #82 Gepost op: 26-01-2025, 18:31:55 »
Volgens mij wil iedereen altijd de allerbeste Mol zijn, net zoals in de finale altijd wel eens gezegd wordt dat de Mol dit jaar de beste ooit was. Ik zou daar niet teveel waarde aan hechten.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 26-01-2025, 18:46:45 »
Behalve dan, dat Sam beste wel een haantje is. Als hij kandidaat is, zal hij er alles aan doen om het spel te winnen.
Als hij Mol is, zal hij er alles aan doen de beste ooit te worden. Zit in zijn karakter, denk ik.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 26-01-2025, 19:02:36 »
Toeval of niet maar in de aflevering waarin de mol briefing begint met:

"Wees voorzichtig met voorkennis. Zorg ervoor dat je je mond niet voorbij praat. Je weet alleen wat ik de groep heb verteld en niet meer" en de mol  antwoordt dat hij dan op zijn woorden moet letten en dat dat een ding is....lijkt het erop dat Sam zich verspreekt, nl als de groep na de opdracht Tunnelvisie weer samenkomt in het hotel vraagt Sam: "Hoe is het bij jullie gegaan? In de grot?"  Rik heeft bij de uitleg van de opdracht met geen woord gerept over een grot. Hij vertelde alleen dat de andere groep geld kon verdienen in een spookhuis. 

Voor wat het waard is maar dan is het iig gezegd.  >:D

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 26-01-2025, 19:12:52 »
Wauw, dat is wel heel scherp opgemerkt!    ::ok::

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #86 Gepost op: 26-01-2025, 19:25:02 »
Behalve dan, dat Sam beste wel een haantje is. Als hij kandidaat is, zal hij er alles aan doen om het spel te winnen.
Als hij Mol is, zal hij er alles aan doen de beste ooit te worden. Zit in zijn karakter, denk ik.

En het 'zoontje van' zal dan ook meespelen. Zijn vader is zo verbonden met dit programma, mocht Sam het zijn dan snap ik zo'n uitspraak en het uitzenden ervan door de makers wel. Ofwel een heerlijk brutale mol, of een hele gehaaide kandidaat die nepmolt...

Toeval of niet maar in de aflevering waarin de mol briefing begint met:

"Wees voorzichtig met voorkennis. Zorg ervoor dat je je mond niet voorbij praat. Je weet alleen wat ik de groep heb verteld en niet meer" en de mol  antwoordt dat hij dan op zijn woorden moet letten en dat dat een ding is....lijkt het erop dat Sam zich verspreekt, nl als de groep na de opdracht Tunnelvisie weer samenkomt in het hotel vraagt Sam: "Hoe is het bij jullie gegaan? In de grot?"  Rik heeft bij de uitleg van de opdracht met geen woord gerept over een grot. Hij vertelde alleen dat de andere groep geld kon verdienen in een spookhuis. 

Voor wat het waard is maar dan is het iig gezegd.  >:D

Goed gevonden!

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 26-01-2025, 19:41:45 »
Ik heb het zojuist teruggekeken.

Bijna niet te geloven dat Rik tijdens de opnames de Mol waarschuwt geen voorkennis te laten blijken en degenen die de montage voor de uitzendingen doen, dit er niet uit hebben gelaten. Maar het past wel in de lange traditie van slordigheden van de makers. Recent hebben we natuurlijk al de blunder gehad van het weggeven van een afvaller door het plaatsen van een verkeerd vooruitblik-filmpje en nu zien we dus deze misser. Letterlijk misser, want ze hebben het vermoedelijk domweg gemist. Nogmaals: erg scherp van Marimol.

Effin, case closed. Hulde aan iedereen die Sam ook al op eigen kracht had ontmaskerd. Het zal nu wel erg druk worden in deze tunnel. Behalve de hardnekkige 'nee = nee - gelovers' dan.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #88 Gepost op: 26-01-2025, 19:58:24 »
Mooi gevonden, maar je vergeet dat Rik alleen de korte uitleg voor tv geeft en dat de kandidaten daarna meestal met de regisseur gaat zitten die ze de opdracht in meer details uitlegt. Niets is wat het lijkt!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 26-01-2025, 19:59:21 »
Ik volg even niet waarom dat erop zou wijzen dat Sam de mol is? Niemand reageert er vreemd op, wat voor mij suggereert dat de groep die terugkwam van het hotel in ieder geval iets wist over de attractie. Ze hebben natuurlijk ook gewoon contact met de crew en als zo'n regelneef tegen ze zegt 'jongens, we gaan terug naar het hotel waar de groep uit de grot al aangekomen is' dan zit dat woord ook in hun vocabulaire. Lijkt me stug dat ze daar geheimzinnig over doen.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 26-01-2025, 20:12:50 »
Mooi gevonden, maar je vergeet dat Rik alleen de korte uitleg voor tv geeft en dat de kandidaten daarna meestal met de regisseur gaat zitten die ze de opdracht in meer details uitlegt. Niets is wat het lijkt!

Het lijkt mij stug dat de regisseur aan de kandidaten bij de leugendetector uitvoerig uitleg gaat geven over wat de kandidaten in het spookhuis moeten doen. En omgekeerd. Dat zou verre van efficiënt zijn. Je hebt al je aandacht nodig voor goede uiteg voor de opnames voor dit deel van de opdracht.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 26-01-2025, 20:24:21 »
Ik heb het zojuist teruggekeken.

Bijna niet te geloven dat Rik tijdens de opnames de Mol waarschuwt geen voorkennis te laten blijken en degenen die de montage voor de uitzendingen doen, dit er niet uit hebben gelaten. Maar het past wel in de lange traditie van slordigheden van de makers.

Ik weet niet of dit een fout is. Het kan ook een hint zijn en daarom  bewust in de montage gebleven. Dit jaar konden er geen hints voorbereid worden omdat de mol nog niet bekend is. Zo waren in 2009 uitspraken van Jon  bij diverse tests ( dom veel raden" , anagram van Van Eerd de Mol etc.) hints.

Ik denk dat de briefings die we tot nog toe gehoord hebben fragmenten zijn uit de eerste uitgebreide briefing. Het is algemene  tekst en niet van toepassing op opdrachten uit de afleveringen. Daar kun je mooi iets in verstoppen.

Ik denk ook niet dat andere tunnelaars nu massaal overlopen naar Sam. Iedereen zoekt wel een verklaring vanuit eigen tunnel.  ;D

Maar als Sam inderdaad de mol blijkt dan is dit iig gezegd.  :D

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 26-01-2025, 20:28:21 »
Iedereen zoekt wel een verklaring vanuit eigen tunnel.  ;D

Ik probeer mijn nickname eer aan te doen.    ;)

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 26-01-2025, 20:37:41 »

Het lijkt mij stug dat de regisseur aan de kandidaten bij de leugendetector uitvoerig uitleg gaat geven over wat de kandidaten in het spookhuis moeten doen. En omgekeerd. Dat zou verre van efficiënt zijn. Je hebt al je aandacht nodig voor goede uiteg voor de opnames voor dit deel van de opdracht.

Precies, en dat is ook niet de bedoeling als 2 groepen kandidaten afzonderlijk een opdracht spelen waarna ze na afloop maar zelf moeten uitvogelen wat er nu precies in de andere groep gebeurd is. Dat is onderdeel van het spel.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 26-01-2025, 20:44:40 »
Ze wisten toch al dat de andere groep naar een spookhuis ging, dat was toch geen geheim? Ze zijn omringd door crew-leden. Als die steeds refereren naar de groep in de grot (wat op zich niet raar is, een kortere benaming achter de schermen), dan pikken de kandidaten dat ook op. Uiteindelijk gaat het om wat er in die grot/het spookhuis gebeurt, het is onderdeel van het spel dat dáár niets over gezegd wordt.

Dat iedereen het een normale vraag vond van Sam (niemand die ook maar enigszins blijk gaf van verbazing) zegt volgens mij genoeg, hier was niets aan de hand.

Online Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #95 Gepost op: 26-01-2025, 22:24:50 »
Het is wel bijzonder dat een spookhuis een grot is. (Laat 10 mensen een spookhuis tekenen en er komen 0 grotten uit neem ik aan. Iedereen denkt in 1e instantie aan een kermisattractie, of misschien een Efteling-setting, maar een spookgrot staat dat ver van af vind ik. Zonder de discussie die kant op te willen drijven). Het is opmerkelijk dat Sam vraagt hoe het in de grot was waar we niemand daarover hadden gehoord. Wat mij betreft niet een spoiler, want er zijn wat mij betreft teveel onzekere parameters om het uit te sluiten, alles dat de edit niet heeft gehaald. Brigdet die flipt dat ze een spookhuis niet in wil, Rik die haar overhaalt met ‘het is eigenlijk niet echt een huis maar een grot waar je doorheen loopt,…' Of zoiets…

Wel heel knap gevonden  ::ok::

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 26-01-2025, 22:45:48 »
Maar een grot is toch juist nog veel enger dan een huis? Daarmee stel je Bridget dan toch allerminst gerust?

Online Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #97 Gepost op: 27-01-2025, 15:49:16 »
Oke: Bridget die flipt ”nee, geen spookhuis!” Rik die zegt: “nou Bridget, maak je borst maar nat, het is zelfs in een grot!”  >:D

Offline Shenzi26

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 27-01-2025, 20:20:45 »
Oke: Bridget die flipt ”nee, geen spookhuis!” Rik die zegt: “nou Bridget, maak je borst maar nat, het is zelfs in een grot!”  >:D

::rofl:: ::rofl::  Hilarisch, deze  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 27-01-2025, 20:31:34 door Shenzi26 »

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #99 Gepost op: 28-01-2025, 08:07:41 »
Sophie wilde pas captain zijn toen Sam al gekozen was, dus zij verdenkt hem en Sam Sophie. Finalebruggetje?
« Laatst bewerkt op: 28-01-2025, 13:56:15 door Belgian Mol »