Auteur Topic: [Kandidaat] Sam Hagens  (gelezen 27518 keer)

Offline Klaartje76

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Sam Hagens
« Reactie #20 Gepost op: 14-01-2025, 00:05:30 »
Na twee afleveringen Sam bezig te hebben gezien, zou het me ten zeerste verbazen als hij alsnog de mol zou zijn. Hij gedraagt zich als een fanatieke kandidaat, die alles zou doen voor een joker. Hoe hij die joker, op naam van Maaike, uit Sophie’s hand trok! Doe je dat als mol?
Sam benoemt het gedrag van Sophie bij het kistje met de jaartallen in de opdracht Kluizenaars als “typisch mollengedrag”. Ook bij het servetten tellen vond hij expliciet dat er gemold was. Hij doet dat ook steeds met een zeker ‘serieux’ en een bepaalde verontwaardiging op zijn gezicht, waarbij ik me afvraag of je dat wel zo goed zou kunnen acteren als hij de mol zou zijn, hij lijkt daar toch echt een kandidaat, die heel fel met het spel bezig is en er voortdurend over nadenkt, analyseert, goed observeert.
Bij de vragenronde door Rik “of jij de mol wil zijn”, is Sam de enige die niet wil. Als die vragenronde betekenisvol is in de manier waarop de mol uiteindelijk is aangeduid, zou het wel erg vreemd zijn dat Sam toch als mol gekozen is: ze gaan toch iemand die uitdrukkelijk zegt het niet te willen zijn, niet tot mol (laten) kiezen?

Sam lijkt me een kandidaat en ik zie hem wel redelijk ver komen in het spel.

Tenzij zijn gedrag erg verandert in de volgende opdrachten, denk ik niet dat hij de mol is. Al durf ik momenteel nog echt niemand definitief schrappen, ook Sam, the Unwilling, niet.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #21 Gepost op: 14-01-2025, 00:39:37 »
Sam zaaide verwarring bij de jokers en maakte zichzelf hierdoor verdacht. Ik kan mij niet voorstellen dat ze hem als mol hebben gekozen temeer omdat hij de mol niet wil zijn.

Nee, dat maakt het voor mij ook onlogisch als Sam tóch de mol is.
Zoveel risico's als je hem tot mol benoemt en in afl. 1 doorzagen mensen zijn gedrag al.
Altijd goed om niet in een tunnelvisie te belanden, maar Sam durf ik wel af te strepen (tenzij hij de komende afleveringen megaverdacht wordt, maar ik denk van niet eigenlijk).
« Laatst bewerkt op: 14-01-2025, 01:02:58 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 14-01-2025, 02:17:39 »
Denk ook niet dat hij de mol is maar niet omdat hij 'nee' antwoorde. We weten niet wat hij met zijn mollicitatie heeft gezegd. Zei hij daar wellicht 'ja' en wilde hij nu het spel spelen voor het geval hij gekozen was?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 14-01-2025, 09:15:36 »
Ik denk dat wat ze tijdens de mollicitatie hebben gezegd kwam te vervallen toen ze besloten het over een andere boeg te gooien. Zonder mentale en fysieke voorbereiding overvallen worden door het molschap is echt andere koek, je kunt er niet zomaar van uitgaan dat de 'Ja' in Nederland nog steeds geldt op het helicopterdak in Cambodja.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 19-01-2025, 02:02:29 »
Ik begon toch heeeeel even te denken: deze overoveroverfanatieke manier van zijn/doen (kiek ‘m die test haasten en rennen voor werkelijk volk en vaderland!)… kan het toch een tactiek zijn? Zeker toen hij achter in het busje zo prominent met de joker naast z’n gezicht bleef zitten. Ideaal “terugblik-moment”, maar nee, Sam kan toch echt niet?! De vervormde berichten van de mol (direct: “Ik wil echt de allerbeste mol ooit zijn!” oid — best snel en “intens” klinkend, maar dat zegt met de vervorming ook niet veel dan wel niks) hoor ik in m’n hoofd direct met de stem van Sam. Terwijl ik niet op hem zat/zit.
Het voelt een beetje als “nee natuurlijk kan het Sam niet zijn, alleen al omdat hij aangaf het niet te willen zijn en dat is an sich toch al genoeg waard?!
Waarom voel ik er nu een ‘maar’ bij? Hm :-\\
Laten we jabberen joekelen.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #25 Gepost op: 19-01-2025, 02:06:47 »
wil echt dat Ray de mol is, maar Sam scoort toch wel molpunten deze aflevering 3.
Stuurt actief weg van juiste karaoke woorden die binnen de groep geopperd worden (zoals bij 'beautiful').
Verknalt z'n eigen lied door valsspelen.
SAM stuurt de rest (foutief) aan dat Stijn de waarheid spreekt en Sam is heel vocaal over dat Ray niet de waarheid spreekt (deed hij wel)..

Offline wittekikker

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 19-01-2025, 07:58:05 »
Hij heeft ons allemaal op het verkeerde been gezet met zijn "nee".

In Wie van de drie? krijgt Bridget de volle laag van de regie, maar hij is het die stuurt op Stijn en het verhaal van Ray belachelijk maakt.

Hij pakt als eerste een sleutel in het hotel, en hoeft niet naar het vliegveld.

Prima zingen, maar ook snel een knikje. Wát, afgekeurd?

En dan die run voor volk en vaderland (mooi omschreven hierboven) voor een joker. Pakt gewoon 250 euro uit de pot.

Mooiste is de klap waarmee hij die joker op het tafeltje legt. Als in: hier is de mol.

Nora die in de edit nog even zegt dat Sam niet de mol kan zijn. Sam de kandidaat, die zijn leven zou geven voor een joker.

Vermoed overigens wel dat in ieder geval Roos en Sophie op hem zitten. Krijgen we weinig van te zien.

De grootspraak in de molbriefing (wil de allerbeste mol ooit worden) past ook prima bij hem.

Die "nee" van hem is met terugwerkende kracht een geniale zet.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #27 Gepost op: 19-01-2025, 08:21:29 »
Ik zie hem ook wel zeggen: “als iemand even lang naar me kijkt denk ik dat die het weet”, hij heeft lef maar ook iets onzekers. En dan Rik: “nee, is echt niet zo” oftewel het ligt er niet te dik op. Niet Stijn, niet Bridget, niet Sophie.

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 19-01-2025, 09:10:03 »
Hij heeft ons allemaal op het verkeerde been gezet met zijn "nee".

In Wie van de drie? krijgt Bridget de volle laag van de regie, maar hij is het die stuurt op Stijn en het verhaal van Ray belachelijk maakt.

Hij pakt als eerste een sleutel in het hotel, en hoeft niet naar het vliegveld.

Prima zingen, maar ook snel een knikje. Wát, afgekeurd?

En dan die run voor volk en vaderland (mooi omschreven hierboven) voor een joker. Pakt gewoon 250 euro uit de pot.

Mooiste is de klap waarmee hij die joker op het tafeltje legt. Als in: hier is de mol.

Nora die in de edit nog even zegt dat Sam niet de mol kan zijn. Sam de kandidaat, die zijn leven zou geven voor een joker.

Vermoed overigens wel dat in ieder geval Roos en Sophie op hem zitten. Krijgen we weinig van te zien.

De grootspraak in de molbriefing (wil de allerbeste mol ooit worden) past ook prima bij hem.

Die "nee" van hem is met terugwerkende kracht een geniale zet.

Duidelijk overzicht!  ::ok:: Als niet-Sam verdenker vóór deze aflevering, kan ik hier niet meer helemaal omheen ben ik bang..

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 19-01-2025, 09:11:44 »
Ik zie hem ook wel zeggen: “als iemand even lang naar me kijkt denk ik dat die het weet”, hij heeft lef maar ook iets onzekers. En dan Rik: “nee, is echt niet zo” oftewel het ligt er niet te dik op. Niet Stijn, niet Bridget, niet Sophie.

Eens. Vind de quotes ook erg passen bij Sam. Wil het beste jongetje van de klas zijn, maar is snel onzeker.

Offline Autonoompje

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 19-01-2025, 11:42:39 »
Wat ik enigszins vreemd vindt als Sam de mol is, is dat hij op zijn profielfoto in de WIDM app een beetje onder zijn wenkbrauwen door kijkt. Een beetje mysterieus zeg maar. Als je de mol bent wil je denk ik een foto waarop je de relaxte lachende kandidaat uitstraalt (om niet onnodige verdenkingen uit het land op voorhand te krijgen).
Heeft iemand een beeld bij of mollen vaker “verdacht” op foto’s staan of meestal ‘gezellig’.
Of te ver gezocht?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 19-01-2025, 11:46:51 »
Sam is een kandidaat. Hij voelt zich kwetsbaar omdat hij te kennen heeft gegeven de mol niet te willen zijn en dat is een voordeel voor de rest, zij hoeven zich namelijk op één kandidaat minder te focussen dan hij. Dat verklaart in mijn ogen waarom ie zo meedogenloos achter jokers aanrent en voor verwarring zorgt.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #32 Gepost op: 19-01-2025, 11:51:31 »
Sam is de Mol die Jan uit de boeken wil schrijven als beste Mol ooit. Door extreem fanatiek achter jokers aan te gaan, in combinatie met zijn "Nee, ik wil de Mol niet zijn", strooit hij bijna iedereen zand in de ogen.
Dat is trouwens precies wat een mol doet als die bovengronds komt: een hoop zand verspreiden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 19-01-2025, 15:15:32 »
Sam is de Mol die Jan uit de boeken wil schrijven als beste Mol ooit. Door extreem fanatiek achter jokers aan te gaan, in combinatie met zijn "Nee, ik wil de Mol niet zijn", strooit hij bijna iedereen zand in de ogen.
Dat is trouwens precies wat een mol doet als die bovengronds komt: een hoop zand verspreiden.

Denk ik ook. De molbiechten passen inderdaad ook heel erg bij Sam en hoewel er voor andere deelnemers ook allerlei potentiële molacties te vinden zijn, zijn er maar weinig die echt mee lijken te dingen naar 'de beste mol ooit'. Daar past een opzichtig mollende Bridget of een zeer introverte Nora gewoon niet bij en een Sophie zou een 13-in-een-dozijn mol zijn.

Komt bij dat veel kandidaten in de allereerst aflevering veel minder opvielen dan Sam en ik denk dat de gekozen mol toen juist wel opmerkelijk gedrag vertoonde (tel daarom Ray ook nog altijd mee als mogelijke mol).

Offline wittekikker

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 19-01-2025, 15:40:07 »
Hij is weinig subtiel. Houdt de joker voor zijn gezicht in de bus. Knikt bevestigend als ze "leugenaar" naar hem roepen bij het zingen. Slaat de joker met een klap op tafel bij de test.

Trouwens grappig dat hij 'leugenaar' en 'tellen' als woorden krijgt in 3.1, en vervolgens een leugenaar moet ontmaskeren in 3.2 en geld zit te tellen in 3.3.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 19-01-2025, 16:11:33 »

Ja, net de aflevering teruggekeken en ik raak ook overtuigd van mol Sam.

Hoe hij bij Wie van de Drie subtiel aan het stoken was dat Ray's verhaal onwaarschijnlijk was en dat Ray aan het liegen was.  ::rofl::
Alles wat Ray vertelde maakte Sam belachelijk. Bij de eerste stemronde zat Sam te spieken bij diegenen die voor en naast hem zaten.
Koos hij toen voor Ray omdat diegenen voor hem en naast hem 2x voor Sophie en Stijn gingen? Terwijl hij eerder (aan het begin van het vragen stellen)nog zei dat  Ray's verhaal te overdreven was en dat hij gelijk het gevoel had dat Ray keihard aan het liegen was. Waarom stemt hij dan voor Ray?

Bij de 2e stemronde overlegt Sam eerst met de rest zodat hij weet hoe de meningen liggen.

Ook opvallend hij gaat als eerste het nieuwe hotel in en grist als eerste een keycard voor de hotelkamer weg.

« Laatst bewerkt op: 19-01-2025, 16:13:18 door Marimol »

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 19-01-2025, 16:12:17 »
Op het moment dat Bridget en Maaike meegaan in zijn keuze dat Stijn de waarheid spreekt en Rik verkondigt dat Stijn gekozen is door de groep, is dit de gezichtsuitdrukking van Sam. Denkt hij hier Mission accomplished?

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 19-01-2025, 16:30:43 »
Ja, net de aflevering teruggekeken en ik raak ook overtuigd van mol Sam.

Hoe hij bij Wie van de Drie subtiel aan het stoken was dat Ray's verhaal onwaarschijnlijk was en dat Ray aan het liegen was.  ::rofl::
Alles wat Ray vertelde maakte Sam belachelijk. Bij de eerste stemronde zat Sam te spieken bij diegenen die voor en naast hem zaten.
Koos hij toen voor Ray omdat diegenen voor hem en naast hem 2x voor Sophie en Stijn gingen? Terwijl hij eerder (aan het begin van het vragen stellen)nog zei dat  Ray's verhaal te overdreven was en dat hij gelijk het gevoel had dat Ray keihard aan het liegen was. Waarom stemt hij dan voor Ray?

Bij de 2e stemronde overlegt Sam eerst met de rest zodat hij weet hoe de meningen liggen.

Ook opvallend hij gaat als eerste het nieuwe hotel in en grist als eerste een keycard voor de hotelkamer weg.
In de 1e ronde konden ze een leugenaar wegsturen als de meerderheid op 1 persoon had gestemd. Daardoor heb ik Sam ook weer hoger op mijn lijstje met verdachten gezet.

Online Amethyst

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 19-01-2025, 16:51:13 »
De edit stuurt ineens wel heel erg naar Sam. Ik vertrouw het niet helemaal. Sam werd meteen getipt als winnaar.

Stel: Sam is niet de mol. Op wie zit hij dan?

Hij wilde Ray zowel in aflevering 2 als in afl. 3 het penningmeesterschap ontnemen. In afl. 3 slaagde hij daarin. Vertrouwt hem kennelijk niet, of doet alsof.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #39 Gepost op: 19-01-2025, 16:57:14 »
Hij komt op mij over als iemand die helemaal niet weet op wie hij moet zitten, en het allemaal over zich heen laat komen. En heel chill in alles staat. Open minded, onbevreesd voor komend avontuur. Veel gesprekken op gang brengen, veel knuppels in hoenderhokken, ontregelen, genieten van het hele spelletje heb ik de indruk. Als hij dat nu in de rol als mol doet, zou ik toch wel knap vinden.