Auteur Topic: [Kandidaat] Sam Hagens  (gelezen 27533 keer)

Offline widm1992

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Sam Hagens
« Reactie #120 Gepost op: 1-02-2025, 23:48:34 »
De vraag is ook wat hij kan terugvragen, want Maaike weet ook dat hij er zelf hoe dan ook niets aan heeft. Daarnaast is dit wel het moment km het te doen, want de spoeling wordt zo dun dat je er ook zo uit kan liggen en heeft hij hulp nodig als hij aflevering 7 haalt. Want dat had Ray hem verteld.

Maaike is wel de winnaar in dit scenario natuurlijk, maar of hij er daadwerkelijk meer uit had kunnen halen?

Offline Draaksje

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 1-02-2025, 23:55:20 »
Klopt helemaal! Zo denk ik er ook over.

Ik denk ook dat hij initieel meer informatie wou zoals hij vaak aangaf, maar dat wat laten vallen heeft en vooral hulp bij aflevering 7 wil. Waar hij denkt nog meer profijt op te maken :)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #122 Gepost op: 1-02-2025, 23:57:46 »
Die vragen waren ook niet goed doordacht. Maaike zal in afl.7 wel zien of ze dan nog gaat helpen...

Het waren gekunstelde vragen. Maar goed, is toch allemaal voor de Bühne. Hij heeft die informatie immers niet nodig.
Een echte kandidaat wacht bijna zeker niet tot aflevering 5, want hoe langer hij wacht, hoe meer de joker waard wordt
en hoe meer het de eigen kansen schaadt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 2-02-2025, 00:01:51 »
Dat weet ik niet. Een slimme kandidaat weet ook dat de eerste afleveringen vooral een kansspel zijn. Informatie van een andere kandidaat is dus zeker niet altijd waardevol, immers die kandidaat gokt ook nog vooral.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #124 Gepost op: 2-02-2025, 00:07:29 »
Ahum Tunnelgraver (en anderen die het opviel), ik moet je toch gelijk geven; ik vind de foto van Sam ook niet kloppen.  ;D
Ik zeg het hier ook maar even.  ::jaja::

Maar we weten niet welke foto wel/niet is afgekeurd en waarom. Dat maakt die opdracht vaag.  :-\\
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 2-02-2025, 00:13:48 »
Het waren gekunstelde vragen. Maar goed, is toch allemaal voor de Bühne. Hij heeft die informatie immers niet nodig.
Een echte kandidaat wacht bijna zeker niet tot aflevering 5, want hoe langer hij wacht, hoe meer de joker waard wordt

Ik zou het ook hebben afgewacht. Als ze er nu nog in zit is de kans dat ze op het goede spoor zit groot en dan maakt die joker toch niet zoveel meer uit, dan wordt informatie juist kostbaarder.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 2-02-2025, 00:47:11 »
Ja, maar verondersteld dat Maaike goed zit, is ze echt niet zo dom om even aan een andere kandidaat te gaan vertellen op wie zij zit.
Die joker krijgt ze ook wel als ze liegt. Dus is die informatie helemaal niet zo veel waard.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #127 Gepost op: 2-02-2025, 00:49:43 »
Ik had het gevoel dat het Sam helemaal niet om het antwoord ging. Dat hij gewoon een betrouwbaar iemand zoekt als bondgenoot voor aflevering 7.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 2-02-2025, 00:54:30 »
Dat kan. Maar ook als Mol heeft hij iemand nodig voor aflevering 7. Dus dan zou het een beetje de rol als productie-assistent zijn.
Als dat het geval is, heeft hij zelfs misschien wel opdracht gehad zich bij de kraak te laten pakken, zodat hij in de kluis een joker zou kunnen jatten.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 2-02-2025, 19:10:14 »
Ik had het gevoel dat het Sam helemaal niet om het antwoord ging. Dat hij gewoon een betrouwbaar iemand zoekt als bondgenoot voor aflevering 7.

Ik ook, hij gebruikte de joker om haar voor zijn karretje te spannen. Hij verdenkt haar in dat geval niet en dacht dat ze zich niet zomaar zou laten overhalen. Zoiets.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #130 Gepost op: 2-02-2025, 19:20:52 »
Dat waag ik te betwijfelen. In de eerste aflevering wordt er gespreid over veel kandidaten en heeft de kandidaat met de laagste score heel weinig vragen goed. Ik heb wel eens gehoord dat een afvaller 0 vragen goed had (bij de Vlaamse WIDM dacht ik). Naarmate het spel vordert spreid je minder en als een van de kandidaten waarop je spreidt de mol is, dan heb je automatisch pakweg 25% van de vragen die voor elke mol een ander antwoord hebben goed. Van de overige vragen heb je een groter percentage goed. Eén vraag meer of minder goed gaat het verschil dan niet zo snel maken.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 2-02-2025, 21:23:25 »
Het is letterlijk maar één seconde te zien (00:03:40), maar het is wel degelijk Sam die achterop zit bij de scooterchauffeur die zegt dat de Mol het goed doet:

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 2-02-2025, 23:14:34 »
Goed gevonden maar als bridget op sam zat, kan sam de mol niet meer zijn..

Vind het echt heel raar hoe makkelijk hij die joker aan maaike geeft trouwens, zou de productie daarin gestuurd hebben? Hij had nog beter naar stijns suggestie (een paar afleveringen geleden) ''kijk in haar molboekje'' kunnen luisteren want deze ruil is echt totaal nutteloos geweest voor sam..

Of maaike helpt hem naar een joker/vrijstelling in afl 7 mochten ze die allebei halen dan is het een gouden zet geweest.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 2-02-2025, 23:18:49 »

Maar dat is vooralsnog slechts een aanname en geen feit. Ze kan net zo goed op Stijn hebben gezeten.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 2-02-2025, 23:22:17 »

Maar dat is vooralsnog slechts een aanname en geen feit. Ze kan net zo goed op Stijn hebben gezeten.

Nee want Stijn is de mol. Of ze zitten allemaal op Stijn dan zou t eventueel kunnen  ;D

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 2-02-2025, 23:30:04 »
Ook dat is slechts een aanname.   8)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 2-02-2025, 23:32:55 »

Vind het echt heel raar hoe makkelijk hij die joker aan maaike geeft trouwens, zou de productie daarin gestuurd hebben? Hij had nog beter naar stijns suggestie (een paar afleveringen geleden) ''kijk in haar molboekje'' kunnen luisteren want deze ruil is echt totaal nutteloos geweest voor sam..

Of maaike helpt hem naar een joker/vrijstelling in afl 7 mochten ze die allebei halen dan is het een gouden zet geweest.

Ik denk dat ie er in dit stadium van uitgaat dat Maaike inmiddels wel op het juiste spoor zit als ze nog niet is afgevallen. Nu heeft hij hulp nodig, vanwege het gedoe rond aflevering 7 en vindt hij het de moeite om haar de joker te geven in ruil voor loyaliteit/hulp. Ze heeft (vermoedelijk) geweigerd inzage in haar molboekje te geven.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #137 Gepost op: 3-02-2025, 00:44:03 »
Ik blijf het wat moeilijk vinden of je iemand mol maakt die als enige aangeeft geen mol te willen zijn .

Verder kan het prima sam zijn, zit vaak op juiste plek, stoort enorm en stuurt vaak.

Maar wat hij doet met die joker pakken bij de kluis vind ik niet iets wat een mol moet doen.
Verder stapt hij bij de tuktuks in afkevering erg laat in de tuktuk en komt daarmee nooit in de buurt vd boot .

Dus hij staat op mijn lijst maar zeker niet bovenaan

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #138 Gepost op: 3-02-2025, 00:58:23 »
Ik wil zo graag dat Sam de mol is, maar het is waarschijnlijk echt weer een gevalletje wensmol (en Stijn de echte mol). Sam had als mol zijnde bijvoorbeeld beter bij het ijsmaken kunnen zitten dan bij dat kansbordspel. Hij stuurt aan op moeilijke vragen bij de danspasjesopdracht, maar maakt vervolgens de juiste foto, naar het nu lijkt. Het nepmol plezier spat ervan af. Ben vele jaren de boot ingegaan met Sam-types, want iemand die zo naturel is en zo duivels geniet van mollen, dat moet de regie toch ook voorzien hebben van tevoren? Nu gaat dat dit seizoen al niet op, maar de standaard mol is altijd wat krampachtig. Wat onnatuurlijk. Overacteert. Sam is gewoon te kandidaats in dat opzicht. Maar Sam als mol zou dit seizoen nog een paar treetjes opstuwen in waardering. Duim voor Sam, maar het zal Stijn zijn.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 5-02-2025, 11:24:30 »
Een kandidaat is meestal erg voorzichtig bij uitspraken over volgende afleveringen waar hij eventueel in zit, en Sam vertelt wel érg luchtig over wat hij in afl 7 wel en niet wil. Het kan ook zijn dat hij zijn test op 1 persoon heeft ingevuld en daardoor weet dat hij goed zit. De voorkennisuitspraken zijn ook zeker dubieus te noemen. Nu weten ze dat voorkennis is wat snel opvalt bij molloten en het is vrij eenvoudig die suggestie te wekken door iets wat eerder is gezegd door Rik, weg te laten.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2025, 11:33:14 door Run »