Poll

Wie is de Mol?

Maaike
39 (16.8%)
Roos
13 (5.6%)
Stijn
180 (77.6%)

Totaal aantal stemmen: 231

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 104891 keer)

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #760 Gepost op: 3-03-2025, 22:31:28 »
Roos heeft Stijn meegenomen sinds aflevering 2 geloof ik wel in, maar ze wist het niet 100% dus daardoor bleef ze spreiden en de rest uit testen. Echt een fantastische tactiek!

Maar zou Roos toch ineens de mol zijn, zou ik het ook geweldig vinden, lekker brutaal en schijt aan alles   ::bravo::

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #761 Gepost op: 3-03-2025, 23:33:53 »
Stijn zat op Roos en heeft daarmee toch nog een paar vragen goed beantwoordt. B.v. Is de mol een vrouw of een man en daardoor ondanks dat hij ook fout zit, toch de winnaar.
De vraag of de mol een man of vrouw is, is maar 1 van de 40 vragen die Stijn goed zou hebben en Roos fout.
Bij de andere 39 vragen zijn er genoeg vragen waarbij 2 kandidaten in hetzelfde team zaten en je 1 van de 2 teams moet kiezen. Als hierbij Stijn en Maaike in hetzelfde team zaten, dan heeft Roos die vraag goed en Stijn die vraag fout.
Het is dan helemaal de vraag hoe vaak elke combinatie voorkomt wat bepaalt wie de meeste vragen goed heeft. Daarnaast maken kandidaten ook vaker een paar fouten, simpelweg omdat ze niet weten welk antwoord overkomt met hun mol of omdat ze simpelweg niet meer weten wie waar zat, wat deed etc. Het valt niet te voorspellen wie in dat geval zou winnen.

Offline Moller5555

• Forumlid
« Reactie #762 Gepost op: 4-03-2025, 09:37:37 »
Roos ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ;D

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #763 Gepost op: 4-03-2025, 13:28:17 »
Roos heeft Stijn meegenomen sinds aflevering 2 geloof ik wel in, maar ze wist het niet 100% dus daardoor bleef ze spreiden en de rest uit testen. Echt een fantastische tactiek!

Ja, dat. Maar wel jammer dat ze dat 'testen' iets teveel heeft doorgezet. Dan had ze echt veel meer geld kunnen meenemen.
Als ze toch de mol is, dan heb ik het gewoon niet goed gezien, haha. Dat zou ik wel leuk vinden hoor.

Maar het kan voor mij niet anders dat Stijn de saboteur is. Ik bevind me graag in een kleine tunnel, maar ik zie het bij de vrouwen niet; zeker niet bij Maaike. Maar ik laat me graag verrassen.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #764 Gepost op: 4-03-2025, 13:37:28 »
Roos gaat het echt niet zijn, nog maar even wat redenen van wat langer geleden:

• In opdracht 1 wordt ze heel overdreven verdacht in beeld gebracht. Teun zegt in een biecht van 30 seconden dat ze liep te vertragen. Maar wat we in beeld zien lijkt allemaal best redelijk. Teun gaat er vervolgens ook nog eens uit.
  • Ze houdt heel halsstarrig en eigenwijs vast aan de foute spelling van Phnom Penh. Dat zou een mol nooit doen en durven.
  • Aan Stijn aanbieden om een servet te verstoppen. Waarom zou je dit als mol doen? Je kan ook gewoon al eerder stiekem een servet verstoppen, gezien je voorkennis hebt. Veel leukere televisie ook om zoiets te doen. Heel vreemd voor een mol.
  • Ze wijst Ray aan als waarheidspreker en pusht er hard voor. Ook voordat de groep consensus bereikte.
  • Ze haalt een 10 op de beeldjesopdracht, wat een enorme stap is naar een 7,5 gemiddeld. Heel vreemd voor een mol. Daarna wordt er bijna 700 euro verdiend omdat ze bijna wordt gekozen als beste beeldje. Ze doet hier ook niet erg haar best om niet gekozen te worden.
  • Bij de leugendetector kiest ze voor een extreem opvallende manier om het te kunnen ontwijken. Geen logische molstrategie.
  • Telefoon op vliegtuigmodus zetten is heel verdacht, terwijl je er bijna niks mee bereikt. Zeer onlogische molstrategie, je maakt jezelf alleen maar verdacht voor niks.
  • Envelop met vraagteken "per ongeluk" pakken. Weer jezelf heel erg in de picture zetten, terwijl je er niks mee bereikt. Ze had ook gewoon kunnen zeggen: sorry, ik kies voor mezelf. Veel minder opvallend.

Het thema is duidelijk: Roos gedraagt zich vaak verdacht op een manier die juist overdreven veel aandacht veroorzaakt, en die juist helemaal niet wijst op voorkennis. Precies wat iemand doet die wil nepmollen, want dat heeft alleen zin als anderen het doorhebben.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #765 Gepost op: 4-03-2025, 14:54:09 »
Eens hoor @NVR_95.
En op de markt bij aflevering 9 hetzelfde verhaal. Ja, Roos ging een paar keer 'af', maar zorgt ook voor de meeste juiste attributen. Daar laten Maaike en mol Stijn (lekker lomp  ;) ) het meeste liggen naar mijn idee.

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #766 Gepost op: 4-03-2025, 14:56:09 »
Stijn weer onder de 80%, we gaan toch niet twijfelen? ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #767 Gepost op: 4-03-2025, 14:59:41 »
Stijn weer onder de 80%, we gaan toch niet twijfelen? ;D

Vanaf afl. 3 (met heel wat wisselingen) stem ik in deze poll braaf op Stijn. Wel met behoorlijke twijfels, zeker toen Bridget er nog in zat, maar die twijfels zijn al een paar afleveringen weg.
(overigens weet ik niet of dit wat zegt, soms zit ik goed en soms helemaal niet  ;) )

Wie is deze poll aan het mollen?  ;)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #768 Gepost op: 4-03-2025, 15:17:10 »
Ik dacht het na aflevering 2, ik zat eerst op Sophie maar had geen molvibes bij haar, bij Stijn toen al echt wel. Bij Bridget nooit gehad, ik vond dat bondje destijds al zo duidelijk spreken dat zij de kandidaat was en hij de mol ('mondjuhhh!').
De Blondine is de Mol, Stijn dus :)

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #769 Gepost op: 4-03-2025, 15:38:28 »
Roos gaat het echt niet zijn, nog maar even wat redenen van wat langer geleden:

• In opdracht 1 wordt ze heel overdreven verdacht in beeld gebracht. Teun zegt in een biecht van 30 seconden dat ze liep te vertragen. Maar wat we in beeld zien lijkt allemaal best redelijk. Teun gaat er vervolgens ook nog eens uit.

Uit elke groep wordt iemand verdacht in beeld gebracht. Bij Roos lijkt het nog een ongelukje omdat ze haar haren uit haar gezicht wil halen. Maaike zien we aan de taart zitten. Bridget zien we voorlezen dat ze een nummer moeten 'spelen' om vervolgens de instrumenten links te laten liggen en Sophie die raar overkomt dat ze de opdracht niet gehoord zou hebben. Sam en Stijn staan eerst de doerians te slopen en zijn vervolgens een complete ramp in bierpong. Ray doet de ijsblokjes in Gabriel en zijn shirt, waarom zouden ze die niet gewoon in de kannen mee mogen nemen?

Dat Teun er zo lang over praat en er dan uitvliegt suggereert dat hij er op Roos uitgevlogen zou zijn, wat waarschijnlijk niet zo is.

Citaat
  • Aan Stijn aanbieden om een servet te verstoppen. Waarom zou je dit als mol doen? Je kan ook gewoon al eerder stiekem een servet verstoppen, gezien je voorkennis hebt. Veel leukere televisie ook om zoiets te doen. Heel vreemd voor een mol.

Iemand betrekken en medeplichtig maken aan een mol actie, kan juist een goede strategie zijn. Buiten dat Roos direct aan het begin de grammofoon sloopt, haar eigen sleutel vindt, al eerder een blauw servet weggooit, verwarring zaait over het jaar onder de schilderijen en in de biecht zegt dat 'ze' de andere opdracht niet konden uitvogelen. Waar Stijn direct de drankjes opnoemt, de nummers onthoud, beneden de goede code geeft, op het idee van de servetten komt, de jaartallen wel goed doen en mee blijft helpen.

Het kan hier beide kanten op, kandidaats of mols.

Citaat
  • Ze wijst Ray aan als waarheidspreker en pusht er hard voor. Ook voordat de groep consensus bereikte.

Dat is wat de regie ons laat zien. Volgens Maaike klopt dit niet en pust Roos pas Ray wanneer blijkt dat de meesten voor Stijn gaan stemmen.

Citaat
  • Ze haalt een 10 op de beeldjesopdracht, wat een enorme stap is naar een 7,5 gemiddeld. Heel vreemd voor een mol. Daarna wordt er bijna 700 euro verdiend omdat ze bijna wordt gekozen als beste beeldje. Ze doet hier ook niet erg haar best om niet gekozen te worden.

We weten niet of ze had verwacht een tien te halen. En zij doet zeker wel haar bed iedereen van haar af te krijgen. Ze is zelfs de enige die moeite doet een keuze te veranderen. Stijn daarentegen stemt al voor Roos voordat zichtbaar is dat het Maaike zal worden. Ze houdt in elk geval 400 euro uit de pot.

Citaat
  • Bij de leugendetector kiest ze voor een extreem opvallende manier om het te kunnen ontwijken. Geen logische molstrategie.

Het gaat om een onvoorbereide mol die hetzelfde gedrag moet blijven vertonen als voor de mol gekozen is. Is het Roos, kwam ze op een heel ongelukkige plek terecht. Iedereen had maar kort om een strategie te verzinnen, alle drie logen ze en logisch want ook een kandidaat wil de kaarten niet laten zien.

Citaat
  • Telefoon op vliegtuigmodus zetten is heel verdacht, terwijl je er bijna niks mee bereikt. Zeer onlogische molstrategie, je maakt jezelf alleen maar verdacht voor niks.

Ze geeft daar aan Sophie, in de groep en aan de kijker de schuld aan Sophie. Pas bij Niet de Mol horen we van Sophie dat het echt Roos was. Het was het weinige wat je daar kon doen, vertragen en zo mensen niet vinden.

Citaat
  • Envelop met vraagteken "per ongeluk" pakken. Weer jezelf heel erg in de picture zetten, terwijl je er niks mee bereikt. Ze had ook gewoon kunnen zeggen: sorry, ik kies voor mezelf. Veel minder opvallend.

Een mol is nooit perfect.

Citaat
Het thema is duidelijk: Roos gedraagt zich vaak verdacht op een manier die juist overdreven veel aandacht veroorzaakt, en die juist helemaal niet wijst op voorkennis. Precies wat iemand doet die wil nepmollen, want dat heeft alleen zin als anderen het doorhebben.

We hebben het deze keer over een mol die nergens op voorbereid is en alles daar eventjes bij elkaar moet verzinnen. Plus hetzelfde gedrag moet vertonen als voor de molkeuze het geval was. In geval van Roos was dat leugens volhouden ook al weet iedereen dat ze liegt, zeer opvallen met absurde acties (zoals niet mogen opvallen en dan luidruchtig smeken een vliegtuigdeur open te doen om je telefoon te zoeken), anderen beschuldigen.

En meer mensen kregen overmatig aandacht voor wat mollenstreken hadden kunnen zijn. Zoals bv Bridget die 750 euro uit de pot houdt door te snel het draakje te pakken, bij wie van de drie iedereen meesleurt op Stijn te gaan en in het Spookhuis afgeschoten wordt en een knop helemaal overslaat.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2025, 16:02:08 door cinner »

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #770 Gepost op: 4-03-2025, 16:01:18 »
Ik waardeer je tunnel, haha. Erg sterk vind ik je argumenten dan weer niet. Je kan uiteraard elke mogelijke actie net zo draaien dat een mol het toch doet. Maar alles bij elkaar lijkt het me toch redelijk veelzeggend. Laten we er maar geen welles-nietes spelletje van maken. De argumenten zijn duidelijk.

Wat ik als enige nog wel wil zeggen: vliegtuigmodus valt echt niet uit te leggen voor een mol. Sophie weet dat zij het zelf niet heeft gedaan he, dus ze weet zeker dat Roos zit te kloten. Waarom zou je dat als mol in hemelsnaam zo opzichtig weggeven? En het had ook helemaal geen effect, uiteindelijk. Typisch iets wat een kandidaat doet die graag verdacht gevonden wil worden en iets wat een mol nooit zou doen.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #771 Gepost op: 4-03-2025, 16:12:22 »
Het draakjes-debacle: daarom vond ik Bridget en Gabriël (en een klein beetje Ray) mega-verdacht. Maar dat bleek uiteindelijk dus geen mol-moment voor hen.

Stijn kwam vooral op mijn netvlies na de doerian-actie, achteraf gezien. (maar wel wat later dus dan afl. 1  ;D ) En gedurende de serie heeft hij genoeg verdachte dingen gedaan. Bijna altijd stond hij op de plekken waar wat te mollen viel.

Roos blijf ik vooral zien als mollende kandidaat. En Maaike... Ja, het zal heel leuk zijn als ze het toch is. Maar ze heeft naar mijn idee teveel kandidaatse dingen voor een mol. Ik vind het wel tof dat deze tunnels er zijn.  ::ok::

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #772 Gepost op: 4-03-2025, 16:14:24 »
Ik waardeer je tunnel, haha. Erg sterk vind ik je argumenten dan weer niet. Je kan uiteraard elke mogelijke actie net zo draaien dat een mol het toch doet. Maar alles bij elkaar lijkt het me toch redelijk veelzeggend. Laten we er maar geen welles-nietes spelletje van maken. De argumenten zijn duidelijk.

Dat geldt voor elke tunnel en wordt ook gedaan bij elke tunnel. Bv Stijn zou bij wie van de drie heel erg slecht gelogen hebben in vertrouwen dat Bridget hem toch zou kiezen(?) En zo zijn er meer redeneringen over Stijn die echt minder hout snijden dan die voor Roos.

Het kan ook niet veel anders. We worden onnoemelijk gemanipuleerd met de beelden.

En niet uit zijn op welles nietes zou prima zijn als je daarna niet toch nog iets naar voren brengt. :)

Citaat
Wat ik als enige nog wel wil zeggen: vliegtuigmodus valt echt niet uit te leggen voor een mol. Sophie weet dat zij het zelf niet heeft gedaan he, dus ze weet zeker dat Roos zit te kloten. Waarom zou je dat als mol in hemelsnaam zo opzichtig weggeven? En het had ook helemaal geen effect, uiteindelijk. Typisch iets wat een kandidaat doet die graag verdacht gevonden wil worden en iets wat een mol nooit zou doen.

Maar je vergissen in de kleur van een bril natuurlijk wel, ook al had ook dat geen effect.  ::tandpastasmiley::

Het draakjes-debacle: daarom vond ik Bridget en Gabriël (en een klein beetje Ray) mega-verdacht. Maar dat bleek uiteindelijk dus geen mol-moment voor hen.

Stijn kwam vooral op mijn netvlies na de doerian-actie, achteraf gezien. (maar wel wat later dus dan afl. 1  ;D ) En gedurende de serie heeft hij genoeg verdachte dingen gedaan. Bijna altijd stond hij op de plekken waar wat te mollen viel.

Roos blijf ik vooral zien als mollende kandidaat. En Maaike... Ja, het zal heel leuk zijn als ze het toch is. Maar ze heeft naar mijn idee teveel kandidaatse dingen voor een mol. Ik vind het wel tof dat deze tunnels er zijn.  ::ok::

Twijfel alleen of het Stijn is vanwege het forum en omdat de markt opdracht allerlei voorwerpen terug kwamen die naar Stijn verwijzen (blauwe bril, doerian, voetbalshirt, zout)

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #773 Gepost op: 4-03-2025, 16:29:38 »
Vergissen in kleur bril is een toch een mooie molactie? Hij lukte uiteindelijk niet omdat Maaike scherp was. Dat was inderdaad wel gevaarlijk en dat had Maaike door kunnen hebben, daar niet van. Waarom zou dat tegen Stijn als mol spreken?

Kloten met vliegtuigmodus daarentegen is zinloos en valt tegelijkertijd extreem op. Het is gewoon een hele gekke molstrategie - dat bedenk je toch niet als strategie als je voorkennis hebt?

Dat is het patroon wat ik bij Roos de hele tijd zie. Ze komt heel verdacht over bij haar medekandidaten met gedrag dat niet wijst op een slimme molstrategie. Het is gewoon niet logisch dat een slimme vrouw als Roos de rol van de mol op deze manier zou spelen.

Bij Stijn zie je dat juist niet. Die komt helemaal niet verdacht over bij z'n medekandidaten. Waar hij dan wel verdacht overkomt op ons als kijkers is het altijd met een typische molstrategie.

Als Roos inderdaad de mol is, dan was haar strategie om heel bewust overdreven te mollen, zodat medekandidaten denken dat ze een nepmol is. We kunnen toch wel zeggen dat dat in ieder geval compleet mislukt is dan. Ze is gedurende het seizoen telkens verdacht gevonden door de anderen. Ik schat Roos hoog in. Als ze echt de mol was dan had ze het heel anders (en beter) gedaan, denk ik.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #774 Gepost op: 4-03-2025, 17:26:01 »
Vergissen in kleur bril is een toch een mooie molactie?  (...) Als ze echt de mol was dan had ze het heel anders (en beter) gedaan, denk ik.

Ik reageerde op de "Je kan uiteraard elke mogelijke actie net zo draaien dat een mol het toch doet." Dat doen we allemaal. Elk jaar weer. Jij doet dat ook bij Stijn. Ik zie het als dat hij zich even vergiste en Maaike er een heel circus van maakte, jij ziet het blijkbaar als de perfecte mol actie.

En wat ik al eerder aangaf. Ik hou er rekening mee dat de mol deze keer onvoorbereid was en de last had zich precies zo te blijven gedragen als daarvoor. Aangezien Roos absurd opviel voor het spel begonnen was, een leugen volhield terwijl iedereen al door had dat ze loog en Rik dreigde het voor haar te vertellen, zou ze dit moeten doorzetten als ze als Mol gekozen is.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #775 Gepost op: 4-03-2025, 19:38:03 »
Ja, dat. Maar wel jammer dat ze dat 'testen' iets teveel heeft doorgezet. Dan had ze echt veel meer geld kunnen meenemen.
Ja, achteraf wel. Maar ik denk dat dit ook deels onzekerheid is, want zelfs nu na de finaletest zei ze nog ik geloof niet dat Maaike mij verdenkt, ze is een slimme dame. En hoop gewoon dat mijn gevoel klopt en dat Stijn het is. Ze was ook heel erg gespannen toen Rik allemaal dingen zei tegen de finalisten, ze hield het niet lang vol leek het de spanning.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #776 Gepost op: 4-03-2025, 20:51:46 »
Wauw in de app staat Roos nu met 27% onderaan.
Maaike 29% en Stijn op 44 procent.
Had dit bij Roos niet verwacht dat ze lager staat dan Maaike.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #777 Gepost op: 4-03-2025, 23:24:05 »
Ik zat eerst op Sophie, toen even op Bridget, de aflevering dat ze er gelijk uit vloog. Daarna all the way op Stijn. Hij stond te vaak op de juiste molplek.

Nog een paar dagen, en dan gaan we het zien.

anoniem 32945

• Gast
« Reactie #778 Gepost op: 5-03-2025, 08:47:27 »
Vergissen in kleur bril is een toch een mooie molactie? Hij lukte uiteindelijk niet omdat Maaike scherp was. Dat was inderdaad wel gevaarlijk en dat had Maaike door kunnen hebben,
Dat kan Maaike onmogelijk zijn ontgaan. Daarom is het volkomen onlogisch dat Maaike nu vol op Roos zit. En ze bij de biecht zegt dat als het Stijn is, hij de beste mol ooit is.

Of Maaike is natuurlijk zelf de mol...  ;)

Offline _J_J_

• Forumlid
« Reactie #779 Gepost op: 5-03-2025, 09:08:38 »
Wie is de Mol is voorzien van ondertiteling (voor doven/slechthorenden) en audiodescriptie (blinden).

Bevat dit informatie die je normaal gesproken mist?

Met name bij audiodescriptie moet er zorgvuldig gekozen worden welke visuele details beschreven worden (in spraak). En bij de ondertiteling kun je ook niet 1 op 1 alles overnemen.

Met behulp van AI heb ik een analyse gedaan: https://abra.nl/blog/doofblind-de-mol-ontmaskeren-met-ai

• ChatGPT 4o Deep Research: Roos (45% kans)
  • Claude 3.7 Sonnet Extended: Stijn (70% kans)
  • DeepSeek DeepThink R1: Roos (70% kans)