Poll

Wie is de Mol?

Maaike
39 (16.8%)
Roos
13 (5.6%)
Stijn
180 (77.6%)

Totaal aantal stemmen: 231

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 104891 keer)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #640 Gepost op: 20-02-2025, 15:06:47 »
Het kan ook dat Mol Maaike twee keer door Rick werd aangetikt om de kans te vergroten dat zij eruit zou worden gespeeld. Een vrijstelling is immers meer voor een kandidaat dan voor de Mol bedoeld.
Daar ben ik het niet mee eens want de mol kan enigszins tot zijn of haar welverdiende rust komen met een vrijstelling vlak voor de finale en het is al een paar keer eerder voorgekomen. Maar als mol wil je natuurlijk een hoog bedrag uit het spel proberen te spelen en niet het risico lopen dat je met een relatief laag bedrag de vrijstelling wint waar het een heel hoog bedrag had kunnen zijn.

Zou zeker kunnen, maar dit zijn alleen maar eventuele suggesties er is geen bewijs voor. En Run de mol heeft altijd voorkennis, misschien niet dat hij of zij weet wie Rik aantikt, maar echt wel wat de kandidaten geboden hebben. Maar dan vind ik wel heel toevallig dat Stijn, Nora goed had.

Dat Maaike hier interessanter is ben ik mee eens. En ik zou het nog steeds leuk vinden dat ze het is, maar bij Stijn komen steeds meer echte bewijzen dat hij het is.
Van bewijs kun je echt niet spreken, het programma besluit wie het is en door de montage is niets wat het lijkt. Want dan zou je ook als ‘bewijs’ kunnen zien dat Rik naar een niet lang persoon keek toen hij de kamer van de mol binnen liep.

Juist door de verwarrende montage houd ik alle opties open maar hoe verklaard wordt dat Stijn als mol het hoge bedrag uit de pot én de finalevrijstelling kreeg, is mij te flauw. Hij heeft er helemaal niets voor hoeven doen, alleen op het eind en als ie het daar wat beter had gedaan als mol, was er 7000 uit de pot gegaan i.p.v. de 5000 die al zeker was.

« Laatst bewerkt op: 20-02-2025, 15:20:28 door Run »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #641 Gepost op: 20-02-2025, 16:35:40 »
Je kan heel veel dingen weg monteren eens, zoals een molactie en hoe de groepjes voor een opdracht gekozen is. Maar wat je niet kan weg monteren is in welke groep de mol zit bij een opdracht. Zit zij of hij op een sleutelpositie, dat kan je niet weg monteren.

En van de overgebleven kandidaten is het een feit dat Stijn het vaakst op een sleutelpositie zit. Sophie heeft ook redelijk vaak in zijn groepje gezeten toen hij in een sleutelpositie zat en Roos ook af en toe, maar Maaike helemaal niet toen Stijn op een sleutelpositie zat.

Zou een bepaalde kandidaat bij zo’n sleutelpositie veel geld binnen halen  is het onlogisch dat hij of zij de mol is, maar dat heeft Stijn niet gedaan.

Dus zat Stijn vaak op een sleutelpositie? Ja
Is dit dan een bewijs en een feit dat hij de mol waarschijnlijk is? Ja
« Laatst bewerkt op: 20-02-2025, 16:41:33 door Mol1991 »

« Reactie #642 Gepost op: 20-02-2025, 18:56:12 »
Over de beste molspositie kan je over van mening verschillen.
Bij de leugendetector bv hadden Maaike, Roos en Sam geen keuze, zij werden gekozen door de groep.
En ik denk dat Maaike liever wilde dansen en dan heel subtiel een foutje maken, wat niemand haar echt kan aanrekenen.
Als dat idd zo blijkt zijn, dat moeten we nog even afwachten.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #643 Gepost op: 20-02-2025, 19:36:18 »
Je kan heel veel dingen weg monteren eens, zoals een molactie en hoe de groepjes voor een opdracht gekozen is. Maar wat je niet kan weg monteren is in welke groep de mol zit bij een opdracht. Zit zij of hij op een sleutelpositie, dat kan je niet weg monteren.

En van de overgebleven kandidaten is het een feit dat Stijn het vaakst op een sleutelpositie zit. Sophie heeft ook redelijk vaak in zijn groepje gezeten toen hij in een sleutelpositie zat en Roos ook af en toe, maar Maaike helemaal niet toen Stijn op een sleutelpositie zat.

Zou een bepaalde kandidaat bij zo’n sleutelpositie veel geld binnen halen  is het onlogisch dat hij of zij de mol is, maar dat heeft Stijn niet gedaan.

Dus zat Stijn vaak op een sleutelpositie? Ja
Is dit dan een bewijs en een feit dat hij de mol waarschijnlijk is? Ja
Dat is 6x 'sleutelpositie', inderdaad lastig weg te monteren, maar stel nu eens dat de sleutelpositie dit keer niet het belangrijkste was, dat de mol een andere tactiek had? Namelijk een andere sleutelpositie dan de meest voor de hand liggende? Over wat de sleutelpositie is in de opdracht, is veel discussie mogelijk, wat meteen de bewijsvoering waar je het over hebt, onderuithaalt.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2025, 19:45:48 door Run »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #644 Gepost op: 20-02-2025, 21:32:09 »
Dat is 6x 'sleutelpositie', inderdaad lastig weg te monteren, maar stel nu eens dat de sleutelpositie dit keer niet het belangrijkste was, dat de mol een andere tactiek had? Namelijk een andere sleutelpositie dan de meest voor de hand liggende? Over wat de sleutelpositie is in de opdracht, is veel discussie mogelijk, wat meteen de bewijsvoering waar je het over hebt, onderuithaalt.
Als dit zo was, zou ik het heel erg aanmoedigen en geweldig vinden en ook als Maaike het is, niks tegen Stijn.  :)
Alleen ik denk dat niet gebeurd is dit seizoen. Maar hopen mag altijd  ;)
En inderdaad over sleutelposities denkt iedereen anders.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #645 Gepost op: 21-02-2025, 14:48:32 »
De mol moet net hoog bieden in mijn ogen. Wat Roos doet is boekje goede mol.
Klopt, en 5000 is ook mooi hoog. De dames eronder vallen dus af als mol. Is na Nora's exit dan alleen nog Maaike... kom aan, slechts 1000 euro bieden in de belangrijkste opdracht van de serie waarin je toch in de hand wil houden dat er echt een flink bedrag uitgaat en geen luizige 1000, ohno  ::ohno::
De Blondine is de Mol, Stijn dus :)

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #646 Gepost op: 21-02-2025, 14:53:15 »
Zeg dat tegen Renée... ::tandpastasmiley::

Het maakt in deze niet uit hoe hoog je biedt, er gaat een bedrag uit de pot. Dat je de finale haalt is niet zeker. Dus als je jezelf vroeg eruit speelt, is de kans dat er hogere bedragen overblijven groter. En maak je jezelf niet verdacht.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #647 Gepost op: 21-02-2025, 15:10:41 »
als je jezelf vroeg eruit speelt
Dat bedoel ik met zelf in de hand houden. Je wilt toch dat er echt een flink bedrag uitgaat, en geen luizige 2000 van Nora in dit geval, want als Maaike de mol was geweest dan was Nora de laagste bieder geweest en had zij natuurlijk minimaal 5000 geschreven.

Want je wilt in de hand houden =in deze belangrijkste opdracht van het seizoen= dat er echt een flink bedrag uitgaat en je maakt die kans zeker groter door zelf al een groot bedrag te schrijven.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #648 Gepost op: 21-02-2025, 15:58:50 »
Zeg dat tegen Renée... ::tandpastasmiley::

Ja, ook waar.
Maar dat was een andere opdracht; eentje waar de mol lekker kon meeliften op andermans hoge biedingen.

In dit geval neem je als mol wel een risico als je voor een laag bedrag kiest, denk ik. Want er is een risico dat Nora en Maaike als laatste zouden overblijven (niet heel erg waarschijnlijk misschien, maar wát als de anderen zo vreemd kiezen dat je blijft staan?)
Het lijkt mij daarom toch het meest logisch dat de mol lekker hoog gaat zitten. Daarmee vergroot je de kans dat er flink wat geld uit de pot gaat; wat Lo ook zegt.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #649 Gepost op: 21-02-2025, 16:07:04 »
Dat is de meest logische strategie, maar dit is Wie is de Mol en daarbij gaat logica en het spel niet altijd samen. ::rofl::

Ik ben ook gewoon aan het voorbereiden dat Stijn de mol is, maar ik zou dat persoonlijk een beetje een saaie mol vinden.
Want desondanks dat hij op veel sleutelposities heeft gestaan. Heeft hij voor mijn gevoel niet al te veel gemolt. En zijn optreden bij "Wie van de Drie?" was ook niet van denderend hoog niveau.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #650 Gepost op: 21-02-2025, 16:18:45 »
Dat ben ik met je eens, ik vind Stijn ook zeker niet “de beste mol aller tijden”. Maar hij is het wel, wat mij betreft.

Zou Roos, Maaike of Sophie een leukere mol zijn? Waarschijnlijk wel. Maar ze zijn niet de mol. Naar mijn bescheiden mening.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #651 Gepost op: 21-02-2025, 16:19:22 »
Ja maar Maaike zou helemaal dramatisch zijn. Geen enkele molactie. Roos nog wel leuk.

En Maaike had notabene 2 rondes nodig om afgezonden te worden in dat spel. Ze overleefde de eerste 'aanval'. Is dat nou iemand die zich voorneemt af te gaan? Het geeft in ieder geval aan dat dat niet KAN want de ander ziet er vaak iets anders in. Dus zou je nooit 1000 euro invullen als mol.

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #652 Gepost op: 21-02-2025, 16:21:41 »
Nogmaals Renée...  ::rofl::

Ik zie Maaike best een Renée 2.0 zijn hoor...  :-X
(Zou ook de kleinschalige finale kunnen verklaren, minder boe geroep enzo...)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #653 Gepost op: 21-02-2025, 16:30:19 »
Ik weet ff niet waar je op doelt, was dat de bus opdracht waarbij ze flinke bedragen konden scoren met in en uitstappen, haltes enzo? Echt heel wat anders dan dit dus, waar het vooral 50-50 is. Weinig sjeu in de opdracht van 2025 vergeleken met die bus toen.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #654 Gepost op: 21-02-2025, 16:39:45 »
Ik weet ff niet waar je op doelt, was dat de bus opdracht waarbij ze flinke bedragen konden scoren met in en uitstappen, haltes enzo? Echt heel wat anders dan dit dus, waar het vooral 50-50 is. Weinig sjeu in de opdracht van 2025 vergeleken met die bus toen.

Nee, volgens mij was dat toen de groep in tweeën werd gesplitst (voor een treinreis met opdrachten dacht ik?) en iedereen kon bieden voor een vrijstelling. Renée ging bij de laagste bieders (ze bood laag, omdat er al zo hoog geboden was). In 'haar' groepje moest uiteindelijk iemand vertrekken die haar al bovenaan had staan als molverdachte. Dat vind ik nog steeds een van de mindere/oneerlijke momenten in de WIDM geschiedenis; een graai uit de pot werd enorm beloond. Je werd juist afgestraft als je voor de groepspot ging en het netjes wilde spelen.  ::ohno::

Het kan best zijn dat Maaike laag bood, omdat ze de mol is, maar eigenlijk denk ik toch van niet (en ik blijf dat ook onlogisch vinden). We gaan het zien.  ;)
« Laatst bewerkt op: 21-02-2025, 16:43:03 door Tunneltelevisie »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #655 Gepost op: 21-02-2025, 16:47:44 »
Dat ben ik met je eens, ik vind Stijn ook zeker niet “de beste mol aller tijden”. Maar hij is het wel, wat mij betreft.

Zou Roos, Maaike of Sophie een leukere mol zijn? Waarschijnlijk wel. Maar ze zijn niet de mol. Naar mijn bescheiden mening.
Ik ben er ook beetje mee eens, maar ik wil nog wel afwachten tot de acties voor dat ik echt een mening geef.

Maar had liever één van de dames deze taak gegund.  :)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #656 Gepost op: 21-02-2025, 17:53:26 »
Heeft hij voor mijn gevoel niet al te veel gemolt.

Nee, het is nogal schraal. Net zo schraal als zijn CENSUUR.   ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #657 Gepost op: 21-02-2025, 18:24:17 »
Dit wordt echt een blijvend ding op dit forum vrees ik, helemaal als hij het blijkt te zijn... ::rofl::

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #658 Gepost op: 21-02-2025, 18:58:25 »
Nee, het is nogal schraal. Net zo schraal als zijn CENSUUR.   ;)

Nee, niet weer dat citaat uit zijn roman van die dinges!  :-X  ::rofl::

Ik denk dat Stijn wel goede mollenacties heeft gedaan hoor. Zeker als je afweegt dat de mol dit jaar gekozen werd. Maar sommige dingen zijn misschien wat minder in beeld geweest.

Roos is wat mij betreft de enige die ook nog zou kunnen (maar het is Stijn  ;D ). Dat zou ik eigenlijk wel leuk vinden.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #659 Gepost op: 21-02-2025, 19:56:48 »
Maaike zei in de kick-off aflevering: eindelijk kunnen we eens gewoon met elkaar praten. Hint ze hierbij dat ze niet in het afvallershotel is beland, omdat ze de finale haalt?

Dus misschien wint Maaike nog wel het spel, omdat ze Stijn het langst door heeft.
Of is ze toch stiekem de mol  ;)
« Laatst bewerkt op: 21-02-2025, 20:00:24 door Mol1991 »