Het kan ook dat Mol Maaike twee keer door Rick werd aangetikt om de kans te vergroten dat zij eruit zou worden gespeeld. Een vrijstelling is immers meer voor een kandidaat dan voor de Mol bedoeld.
Daar ben ik het niet mee eens want de mol kan enigszins tot zijn of haar welverdiende rust komen met een vrijstelling vlak voor de finale en het is al een paar keer eerder voorgekomen. Maar als mol wil je natuurlijk een hoog bedrag uit het spel proberen te spelen en niet het risico lopen dat je met een relatief laag bedrag de vrijstelling wint waar het een heel hoog bedrag had kunnen zijn.
Zou zeker kunnen, maar dit zijn alleen maar eventuele suggesties er is geen bewijs voor. En Run de mol heeft altijd voorkennis, misschien niet dat hij of zij weet wie Rik aantikt, maar echt wel wat de kandidaten geboden hebben. Maar dan vind ik wel heel toevallig dat Stijn, Nora goed had.
Dat Maaike hier interessanter is ben ik mee eens. En ik zou het nog steeds leuk vinden dat ze het is, maar bij Stijn komen steeds meer echte bewijzen dat hij het is.
Van bewijs kun je echt niet spreken, het programma besluit wie het is en door de montage is niets wat het lijkt. Want dan zou je ook als ‘bewijs’ kunnen zien dat Rik naar een niet lang persoon keek toen hij de kamer van de mol binnen liep.
Juist door de verwarrende montage houd ik alle opties open maar hoe verklaard wordt dat Stijn als mol het hoge bedrag uit de pot én de finalevrijstelling kreeg, is mij te flauw. Hij heeft er helemaal niets voor hoeven doen, alleen op het eind en als ie het daar wat beter had gedaan als mol, was er 7000 uit de pot gegaan i.p.v. de 5000 die al zeker was.