Poll

Wie is de Mol?

Maaike
39 (16.8%)
Roos
13 (5.6%)
Stijn
180 (77.6%)

Totaal aantal stemmen: 231

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 104888 keer)

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #620 Gepost op: 18-02-2025, 22:19:12 »
Maaike niet, omdat ze naar mijn idee teveel kandidaatse momenten heeft en ook wat geld binnen heeft gehaald. Natuurlijk haalt ook de mol af en toe geld binnen, maar bij haar vind ik het iets teveel.
Het punt van geld snap ik wel van je, maar toch vind ik het niet hele hoge bedragen bij haar wat ze binnenhaalt als ze kandidaat is, is mijn mening.

Ook al ga ik nog even lekker door met Maaike in mijn tunnel, het zou mij ook niet meer verbazen als Stijn het is.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #621 Gepost op: 18-02-2025, 22:22:09 »
Het punt van geld snap ik wel van je, maar toch vind ik het niet hele hoge bedragen bij haar wat ze binnenhaalt als ze kandidaat is, is mijn mening.

Ook al ga ik nog even lekker door met Maaike in mijn tunnel, het zou mij ook niet meer verbazen als Stijn het is.

Nee klopt dat het op zich geen grote bedragen zijn. Maar volgens mij wel net iets meer dan de rest. En ik kan er ook naast zitten natuurlijk.  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #622 Gepost op: 18-02-2025, 22:28:26 »
Nee klopt dat het op zich geen grote bedragen zijn. Maar volgens mij wel net iets meer dan de rest. En ik kan er ook naast zitten natuurlijk.  :)
Zou zeker kunnen. Sophie heb ik zeker al afgestreept.
Maar als Roos het is vind, ik haar tactiek heel bijzonder en ik vind de €7000,- die ze bood heel kandidaats overkomen. Dan denk ik je kan beter hoog bieden, maar niet het hoogst dat je toch nog kans kan maken op de finale vrijstelling wat Stijn deed. Of je bied hier als laagst (we weten niet 100% zeker de regels) dat jij invloed hebt welk bedragen erin blijven, wat Maaike deed. Ik vind dit niet echt kandidaats van haar en dat ze als eerste niet Nora koos is misschien apart, maar niet onlogisch. Dus ik vind haar niet super kandidaats gedrag hebben. Alleen ik geef wel toe Stijn heeft wel vaak de beste posities in opdrachten om te mollen.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #623 Gepost op: 19-02-2025, 08:51:25 »
De mol moet net hoog bieden in mijn ogen. Wat Roos doet is boekje goede mol.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #624 Gepost op: 19-02-2025, 15:56:45 »
De mol moet net hoog bieden in mijn ogen. Wat Roos doet is boekje goede mol.
Ja dat is jouw mening, ben er alleen niet mee eens en zeker niet dat de mol het hoogste bod moet doen. Want hier ging het niet om het hoogste bod.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #625 Gepost op: 19-02-2025, 16:27:05 »
Ja dat is jouw mening, ben er alleen niet mee eens en zeker niet dat de mol het hoogste bod moet doen. Want hier ging het niet om het hoogste bod.

Dat wisten de kandidaten niet en de Mol zal zich kandidaats en in eigen karakter moeten proberen te gedragen.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #626 Gepost op: 19-02-2025, 22:43:01 »
Ik ben er nu ook eindelijk achter dat het inderdaad Stijn moet zijn de mol  ;D

Offline Talpavenator

• Forumlid
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
« Reactie #627 Gepost op: 19-02-2025, 22:58:57 »
Ik ben er nu ook eindelijk achter dat het inderdaad Stijn moet zijn de mol  ;D

Toch uit je tunnel gekropen? Kom gezellig in onze drukke tunnel zitten hoor.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #628 Gepost op: 19-02-2025, 23:02:32 »
Toch uit je tunnel gekropen? Kom gezellig in onze drukke tunnel zitten hoor.
Haha ja, ik heb nog even goed nagedacht over de finalevrijstelling opdracht en toen bedacht ik mij dat Stijn de beste tactiek had en inderdaad voorkennis had. En dan terug denken dat hij inderdaad vaak op de juiste plekken stond om te mollen.

Offline Talpavenator

• Forumlid
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
« Reactie #629 Gepost op: 19-02-2025, 23:07:15 »
Haha ja, ik heb nog even goed nagedacht over de finalevrijstelling opdracht en toen bedacht ik mij dat Stijn de beste tactiek had en inderdaad voorkennis had. En dan terug denken dat hij inderdaad vaak op de juiste plekken stond om te mollen.

Hij staat inderdaad verdacht vaak op de beste plek en ik had dat eerst niet eens door, maar na een aflevering of vier ging het voor mij toch opvallen en daarnaast bar weinig geld binnen brengen. Het enige wat mij niet zinde is dat hij niet verdacht lijkt in de groep en ontzettend verdacht bij de molloten, maar dat was bij Rob ook, dus alles bij elkaar opgeteld blijft hij voor mij de mol.
Mocht het toch Roos of Maaike zijn, dan ben ik echt verbaasd dat ik zo om de tuin geleid ben.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #630 Gepost op: 19-02-2025, 23:13:23 »
Het enige wat mij niet zinde is dat hij niet verdacht lijkt in de groep en ontzettend verdacht bij de molloten, maar dat was bij Rob ook, dus alles bij elkaar opgeteld blijft hij voor mij de mol.
Mocht het toch Roos of Maaike zijn, dan ben ik echt verbaasd dat ik zo om de tuin geleid ben.
Ja dat snap ik heel goed, maar toch heb ik een gevoel dat Maaike al heel lang op hem zit, maar door de montage weg gelaten is. En ik weet niet waarom ik dat denk, maar soort onderbuikgevoel en ook dat het andersom is, dat als Maaike de mol is Stijn al heel lang haar door heeft. Dit zou ik ook bij Roos hebben die verbazing, maar zou wel gaaf zijn zo’n brutale mol.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2025, 23:16:47 door Mol1991 »

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #631 Gepost op: 20-02-2025, 09:07:52 »
Ik blijf bij Maaike. Waarom ze Nora niet koos om de vrijstelling bij neer te leggen - Nora had laag bod dus het heeft zin die eruit te spelen - heeft denk ik te maken met kansberekening. Stel Nora had het goed geraden, dan lag Maaike eruit. Had ze geen invloed meer om een hoge bieder erin te houden. Als mol wil je je rondes benutten om te proberen een van de hoge bieders erin te houden. Er zijn nl maar 3 rondes.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2025, 09:09:44 door Run »

Offline ruben67

• Winnaar WIDM-pool 2023
  • Forumlid
« Reactie #632 Gepost op: 20-02-2025, 11:30:10 »
Ik blijf bij Maaike. Waarom ze Nora niet koos om de vrijstelling bij neer te leggen - Nora had laag bod dus het heeft zin die eruit te spelen - heeft denk ik te maken met kansberekening. Stel Nora had het goed geraden, dan lag Maaike eruit. Had ze geen invloed meer om een hoge bieder erin te houden. Als mol wil je je rondes benutten om te proberen een van de hoge bieders erin te houden. Er zijn nl maar 3 rondes.
En jij gaat ervan uit dat Nora het sneller door zou hebben dan Sophie? Want Sophie had het net zo goed ook goed kunnen hebben in de eerste ronde en dan lag Maaike er ook uit. Dan hadden ze de mol in de eerste ronde niet moeten aantikken.

« Reactie #633 Gepost op: 20-02-2025, 12:08:28 »
Kan zijn dat Maaike eerst Sophie probeert uit het spel te houden omdat Sophie op haar zit. Niet alleen geld uit de pot trekken, maar ook degene die je het sterkst verdenken eruit wippen. Roos was bv nog niet heel zeker van haar mol.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #634 Gepost op: 20-02-2025, 13:18:40 »
En jij gaat ervan uit dat Nora het sneller door zou hebben dan Sophie? Want Sophie had het net zo goed ook goed kunnen hebben in de eerste ronde en dan lag Maaike er ook uit. Dan hadden ze de mol in de eerste ronde niet moeten aantikken.
Ik denk dat ze het idee had dat Nora zichzelf er wel uit zou spelen - want die zou ook aangetikt worden - en dat is ook gebeurd. De kans is natuurlijk best groot dat het goed geraden wordt, zeker bij Nora omdat zij door niemand werd verdacht, dus een kandidaat is, die graag een andere kandidaat eruit wil werken. Zoals Rik het ook aankondigde: ‘iemand wil je eruit werken’.
Zijzelf is er uitgegaan ten gunste van een hoge bieder. Dat ze niet meteen de hoogste bieder, Roos uitkoos, is omdat dat te opvallend zou zijn. En misschien had men het idee dat Sophie een betere ondervrager zou zijn. Of Sophie had Maaike niet als molverdachte. Echter het lukte niet dus ze werd nog een keer aangetikt, niet fijn voor een mol want dat is zeer opvallend.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2025, 13:31:10 door Run »

« Reactie #635 Gepost op: 20-02-2025, 13:34:51 »
Ik denk dat het spel zo zat dat de twee laagste bieders als eersten werden aangetikt: Maaike en Nora dus. Onlogisch voor Maaike om Nora aan te kiezen. En niet slim om als eerste de hoogste bieder te kiezen. De mol wil niet in the picture staan.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #636 Gepost op: 20-02-2025, 14:27:23 »
Ik snap heel goed de manier van denken van de mensen die in de Maaike tunnel zitten, omdat ik heel lang ook haar verdacht en nog steeds mij ook niet zou verbazen als zij het is.

Alleen wat heel erg tegen spreekt, is dat er geen bewijs is dat er een regel was (wat de mol wist) dat de mensen die laag hadden geboden aangetikt werden door Rik en dat die het spel konden bepalen wie bleef, misschien was de bedoeling om op volgorde te gaan van laag naar hoog. Het kon ook zijn dat de bedoeling was van de makers om de laagste en het hoogste bod in het spel te laten dat niet persé een hoog bedrag uit de pot ging. Als dit zo is dan hoef je als mol niet persé laag te bieden.

Wat we wel kunnen bewijzen is dat de hoogste bod bij dit spel niet persé gold om eén finalevrijstelling te winnen. En je weet dat de mol voorkennis had en vaak is het zo dat de mol bij zo’n spel als laatst bij Rik komt. Zou het bovenste wel een regel zijn dan is laag bieden heel slim van de mol, maar dat weten we dus niet. Ik vind het ook niet logisch dat de mol €2000,- meer biedt dan nummer 2 en 3, maar wat wel logisch is dat de mol precies hetzelfde bedrag kiest als een tegenstander. En door dat hij Nora door had merkte je dat hij voorkennis had.

En voor de mensen die Roos verdenken ja zij had het ook goed bij Maaike, maar toen waren er nog 2 opties wie de finalevrijstelling bij haar neergezet had. Bij Stijn waren het 3 opties. En bij Roos haar beurt was het ook, dat net daarvoor Stijn een finalevrijstelling had op zijn tafel, dan vind ik best logisch van Roos dat ze Maaike noemde hiervoor hoef je echt niet voorkennis te hebben.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2025, 14:49:37 door Mol1991 »

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #637 Gepost op: 20-02-2025, 14:57:52 »
Het lijkt mij te gemakkelijk dat de mol door voorkennis van wie de vrijstelling bij hem neerlegt, én een hoog bedrag uit het spel kan spelen dat hij zelf bepaalt, én een vrijstelling krijgt. Dat is geen saboteren maar gewoon valsspelen.
Ik denk dat de mol hier tevreden was met een hoog bedrag uit de pot dat de kandidaten zelf gedaan hebben en doordat de mol het slim heeft gespeeld.
Het zou mij echter niet verbazen als Stijn de mol is maar zeg nu zelf, Maaike als mol is hier toch veel interessanter?
« Laatst bewerkt op: 20-02-2025, 15:01:31 door Run »

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #638 Gepost op: 20-02-2025, 15:00:00 »
Het kan ook dat Mol Maaike twee keer door Rick werd aangetikt om de kans te vergroten dat zij eruit zou worden gespeeld. Een vrijstelling is immers meer voor een kandidaat dan voor de Mol bedoeld.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #639 Gepost op: 20-02-2025, 15:04:02 »
Zou zeker kunnen, maar dit zijn alleen maar eventuele suggesties er is geen bewijs voor. En Run de mol heeft altijd voorkennis, misschien niet dat hij of zij weet wie Rik aantikt, maar echt wel wat de kandidaten geboden hebben. Maar dan vind ik wel heel toevallig dat Stijn, Nora goed had.

Dat Maaike hier interessanter is ben ik mee eens. En ik zou het nog steeds leuk vinden dat ze het is, maar bij Stijn komen steeds meer echte bewijzen dat hij het is.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2025, 15:06:48 door Mol1991 »